Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Gokken : Stemt de comissie woensdag of niet? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=97329)

Eddy B 3 november 2007 13:38

Gokken : Stemt de comissie woensdag of niet?

Voila, zeer eenvoudig : effe een gokje wagen. Ik weet het niet is hier niet van tel. GOK wat je het meest waarschijnlijk lijkt.

Zal de comissie BiZa woensdag BHV naar het halfrond stemmen of niet?

Woensdagavond weten we de uitslag en wie juist of fout gokte :-D

Eddy B 3 november 2007 13:41

Alles hangt af of Yves tegen woensdag genoeg argumenten heeft om dat uitstel redelijk te maken... ik gok dus dat hij die zal hebben, of dat de meerderheid die "genoeg" zal vinden voor uitstel.
Ik stem NEEN dus ;)

Max van Dietschland 3 november 2007 14:10

Ik vrees van niet neen. 95% kans dat de boel weer uitgesteld wordt. Maar wees maar zeker: mijn deadline, mijn limiet ligt op 11 november. Dat betekent dat het Vlaams Kartel zijn krediet langzaam opraakt. Tegen morgen en een week moet BHV gesplitst zijn of moet er tenminste een akkoord bestaan zonder Vlaamse toegevingen, die als een contract ondertekend is door alle partijvoorzitters van orange-blauw. Indien dit niet het geval is zondag en een week, dan trek ik mijn conclusies inzake het Vlaamse karakter en de betrouwbaarheid van het kartel.

Het moment van de waarheid is daar. Nu moeten Leterme en co erdoor.

another brick 3 november 2007 14:11

Ik stem nee; Pieter De Rem zal zijn naam alle eer aan doen.
Alle vertragingsmaneuvers om het stuiptrekkende België te redden zijn goed.

Max van Dietschland 3 november 2007 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door another brick (Bericht 3044011)
Ik stem nee; Pieter De Rem zal zijn naam alle eer aan doen.
Alle vertragingsmaneuvers om het stuiptrekkende België te redden zijn goed.

Ik denk zelfs dat er gewoon geen zitting zal zijn volgende woensdag. Dat de zitting geschorst wordt.

another brick 3 november 2007 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 3044012)
Ik denk zelfs dat er gewoon geen zitting zal zijn volgende woensdag. Dat de zitting geschorst wordt.

Het ideale vertragingsmaneuver!!:?

Daimanta 3 november 2007 14:18

Ik hoop ja, ik denk nee. En dat is toch jammer.

neetro 3 november 2007 14:19

IK ZEG JA!!!!!!

als ze iets zeggen doen ze het dan verdorie ook!

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

another brick 3 november 2007 14:20

Vooral het uitleggen aan de achterban zal heel moeilijk worden.
Die blijven toch niet incasseren?

maarte 3 november 2007 14:23

nee, men zal hun belofte niet nakomen

Daimanta 3 november 2007 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door another brick (Bericht 3044023)
Vooral het uitleggen aan de achterban zal heel moeilijk worden.
Die blijven toch niet incasseren?

Dat gaat stemmen kosten lijkt me.

another brick 3 november 2007 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta (Bericht 3044030)
Dat gaat stemmen kosten lijkt me.

En het zal niet Open VLD zijn die ermee gaat lopen.;-)

van exaerde herman 3 november 2007 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 3043970)
Voila, zeer eenvoudig : effe een gokje wagen. Ik weet het niet is hier niet van tel. GOK wat je het meest waarschijnlijk lijkt.

neen.

Daimanta 3 november 2007 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door another brick (Bericht 3044031)
En het zal niet Open VLD zijn die ermee gaat lopen.;-)

Neen, eerder VB en LDD.

Raven 3 november 2007 14:34

Ik hoop het van harte. Er zijn alle redenen toe.

Maar ik vrees dat er op't laatste moment zal gekapituleerd worden dat het niet meer mooi is, of dat de franstaligen wel een botje toewerpen om het hele spel nog wat verder uit te stellen.

Ik zou niet graag Leterme willen zijn op dit moment. De verantwoordelijk van die man .... t'is bijna niet te snijden. Hij staat op't punt een held te worden die de splitsing van BHV eenzijdig heeft doorgeroepen maar zowat politieke carriere moord heeft gepleegd, of de collaborateur die z'n schaapkes vanaf nu op't droge heeft.

Ik heb echter toch nee gestemd.... Ideologie VS centen... dat is geen eerlijke weddingschap

another brick 3 november 2007 14:37

Ik denk eerder dat Leterme naar de koning zal stappen:
'Sire, dit land is onbestuurbaar. Laten we de scheiding voorbereiden.'

Daimanta 3 november 2007 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door another brick (Bericht 3044051)
Ik denk eerder dat Leterme naar de koning zal stappen:
'Sire, dit land is onbestuurbaar. Laten we de scheiding voorbereiden.'

Mooi scenario, alleen bezijden de waarheid ;)

another brick 3 november 2007 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta (Bericht 3044057)
Mooi scenario, alleen bezijden de waarheid ;)

Jammer.:cry:

Ovidius 3 november 2007 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 3043972)
Alles hangt af of Yves tegen woensdag genoeg argumenten heeft om dat uitstel redelijk te maken... ik gok dus dat hij die zal hebben, of dat de meerderheid die "genoeg" zal vinden voor uitstel.
Ik stem NEEN dus ;)

Plezante enquête Eddy, bedankt daarvoor. Misschien nog één om te zien wie er gelooft dat de burgemeesters benoemd gaan worden?

Travis66 3 november 2007 14:45

Ik vrees dat er een pokerspelletje aan de gang is.

Eerst zeiden de vlamingen dat ze zouden splitsen en de walen dat zulks een regimecrisis zou opleveren. Gevolg: geen stemming.

Dan zeiden de vlamingen dat ze een akkoord moesten hebben voor de woensdag en dat ze anders zouden stemmen, met als gevolg een regimecrisis. De bal in het kamp van de walen.

Marino Keulen zegt dan dat: stemcomputers niet wegsmijten. (bluf om de druk te verhogen of menens?)

Nu zegt Madame Non dat er waarschijnlijk geen overeenkomst zal zijn en dat ze de boel opblaast als er gestemd wordt.
Bal terug in het kamp van de vlamingen.

Maar als er geen overeenkomst is tegen woensdag, dan zouden de walen wel eens kunnen schrikken van de VLD. Want die hebben niks meer te verliezen.
Ten eerste, als er niet gestemd wordt gaan ze er alles aan doen dat het de CD&V is die de boel vertraagd en zijzelf niet.
Ik denk ook dat de VLD deze keer tot het uiterste gaat gaan. Ze moeten geen premier beschermen, en ze kregen van de hardcore vlamingen alleen maar verwijten. Het ideale moment om nieuwe verkiezingen uit te lokken met een moedig standpunt. En een volgende regeringsonderhandeling waar de schaduw van BHV niet meer over hangt.

Ik denk dus echt, dat als de vlamingen hun zin krijgen, het van de VLD zal zijn deze keer. Benieuwd hoe die hard core vlamingen DAAR gaan op reageren :)

another brick 3 november 2007 15:35

N-VA geeft Leterme wat ruimte

N-VA-voorzitter Bart De Wever laat formateur Yves Leterme een duimbreed ruimte om tot een onderhandelde oplossing te komen over de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde. De partij staat onder hoogspanning.

Formateur Yves Leterme riep de oranje-blauwe partijen donderdag op om hun verantwoordelijkheid te nemen, maar vele N-VA'ers voelen zich niet aangesproken. Toch zet N-VA-voorzitter Bart De Wever de deur nog op een kier. "We zullen maandag snel vaststellen of men de loopgraven verlaat en werkelijk bereid is te stappen in een onderhandeling die tot een oplossing kan leiden", aldus De Wever.

Als dat het geval is, is er in principe woensdag geen stemming over de eenzijdige Vlaamse splitsingsvoorstellen voor Brussel-Halle-Vilvoorde in de Kamer. In de omgeving van De Wever wordt benadrukt dat de reden om een stemming eventueel uit te stellen "dan toch wel zeer gegrond zal moeten zijn. Het mag geen kunstgreep zijn, we moeten echt geloven dat we voor een doorbraak in de onderhandelingen staan".

Sommige partijleden gaan echter een stap verder. De kamerleden Flor Van Noppen en Jan Jambon pleiten er ronduit voor om de stemming volgende woensdag gewoon te laten doorgaan, wat ook de stand van zaken is in de regeringsonderhandelingen. (belga/tdb)

Wie voelt er nattigheid?

Eddy B 3 november 2007 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius (Bericht 3044060)
Plezante enquête Eddy, bedankt daarvoor. Misschien nog één om te zien wie er gelooft dat de burgemeesters benoemd gaan worden?

Wie houdt je tegen? ;)

Eddy B 3 november 2007 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 3044062)
Ik denk dus echt, dat als de vlamingen hun zin krijgen, het van de VLD zal zijn deze keer. Benieuwd hoe die hard core vlamingen DAAR gaan op reageren :)

VLD die een regimecrisis bewerkt nadat ze de CD&V-NVA ervoor verketterd hebben? I don't think so!

Ik denk nog steeds aan de woorden van hun voorezitter deze week : "het is de CD&V-NVA die de winnar is, wij zijn door het rare lopen van het lot, mee in de onderhandelingen omdat de liberalen de grootste fractie vormen. WIJ moeten dus NIKS toegeven, maar Yves Leterme!" 8O

Rudy 3 november 2007 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius (Bericht 3044060)
Misschien nog één om te zien wie er gelooft dat de burgemeesters benoemd gaan worden?

Die burgemeesters worden benoemd. Daarover kan een regering niet struikelen. Daarbij zijn de benoemingen voor CDH enkel het begin van de discussie en zeker geen volledige compensatie voor de splitsing van BHV.

Eddy B 3 november 2007 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3044179)
Die burgemeesters worden benoemd. Daarover kan een regering niet struikelen. Daarbij zijn de benoemingen voor CDH enkel het begin van de discussie en zeker geen volledige compensatie voor de splitsing van BHV.

CDH?
FDF zeker!
Jaja, kennis van zaken kan al eens makkelijk zijn he :roll:

We zullen dan maar een poll starten zeker?

rookie 3 november 2007 16:15

nee, waarom NA 144 DAGEN NOG GEEN 5 MINUTEN POLITIEKE MOED.Echt tsjevenmanieren

Rudy 3 november 2007 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 3043970)

Zonder splitsing van BHV kunnen er zelfs geen nieuwe federale verkiezingen meer worden gehouden.
De kamercommissie zou de splitsing moeten doordrukken. Niemand zou de Vlamingen iets kunnen verwijten gezien het arrest van het Grondwettelijk Hof.
Als de commissie voet bij stuk houdt en de Franstaligen de federale onderhandelingstafel verlaten zie ik maar één werkbaar alternatief: een tijdelijke restauratie van paars.

Rudy 3 november 2007 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 3044184)
CDH?
FDF zeker!
Jaja, kennis van zaken kan al eens makkelijk zijn he :roll:

We zullen dan maar een poll starten zeker?

Het waren de woorden van Milquet. Deze morgen gehoord op de radio.

Eddy B 3 november 2007 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3044211)
Zonder splitsing van BHV kunnen er zelfs geen nieuwe federale verkiezingen meer worden gehouden.
De kamercommissie zou de splitsing moeten doordrukken. Niemand zou de Vlamingen iets kunnen verwijten gezien het arrest van het Grondwettelijk Hof.
Als de commissie voet bij stuk houdt en de Franstaligen de federale onderhandelingstafel verlaten zie ik maar één werkbaar alternatief: een tijdelijke restauratie van paars.

Paars kan niet vriend. Ze hebben verloren, zijn een minderheid én MR wil de roden niet meer hebben en blijkbaar VLD ook niet.

géén alternatief dus. Buiten de normale gevolgtrekking dat dit land passé is, en we dienen te splitsen.8-)

Rudy 3 november 2007 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rookie (Bericht 3044185)
nee, waarom NA 144 DAGEN NOG GEEN 5 MINUTEN POLITIEKE MOED.Echt tsjevenmanieren

Die politieke moed zit hem juist in het onderhandelen. Eenzijdig splitsen met een institutionele crisis als risico vergt geen moed. Ik vraag mij zelfs af of dit door de 800.000 kiezers in dank zou worden afgenomen.

Eddy B 3 november 2007 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3044213)
Het waren de woorden van Milquet. Deze morgen gehoord op de radio.

Ik denk dat je OF niet goed heb gehoord, OF dat ze niet echt volledig is geciteerd, OF plots de eisen van het FDF heeft overgenomen.
IK denk dat ze alleen maar FDF citeert als ze over die eisen spreekt...

Rudy 3 november 2007 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 3044222)
Paars kan niet vriend. Ze hebben verloren, zijn een minderheid én MR wil de roden niet meer hebben en blijkbaar VLD ook niet.

géén alternatief dus. Buiten de normale gevolgtrekking dat dit land passé is, en we dienen te splitsen.8-)

Als er geen nieuwe regering komt dan kan paars wel, en niet enkel voor lopende zakens. Dan moet paars onderhandelen over BHV zodat nieuwe verkiezingen wettelijk mogelijk worden.

Eddy B 3 november 2007 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3044223)
Die politieke moed zit hem juist in het onderhandelen. Eenzijdig splitsen met een institutionele crisis als risico vergt geen moed. Ik vraag mij zelfs af of dit door de 800.000 kiezers in dank zou worden afgenomen.

Door véél meer dan 800.000, wees daar maar zeker van!:-D

another brick 3 november 2007 16:29

Citaat:

Onderhandelen betekent in België dat de Vlamingen moeten toegeven aan de Waalse grilletjes.
Het wordt stilaan tijd dat onze Zuiderse buren beseffen dat het genoeg is geweest.

Rudy 3 november 2007 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 3044226)
Ik denk dat je OF niet goed heb gehoord, OF dat ze niet echt volledig is geciteerd, OF plots de eisen van het FDF heeft overgenomen.
IK denk dat ze alleen maar FDF citeert als ze over die eisen spreekt...

Dat is best mogelijk ja. Behalve dat ik niet zo goed hoor.

Eddy B 3 november 2007 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3044228)
Als er geen nieuwe regering komt dan kan paars wel, en niet enkel voor lopende zakens. Dan moet paars onderhandelen over BHV zodat nieuwe verkiezingen wettelijk mogelijk worden.

DAT zal je eens moeten uitleggen!
Paars kan zo goed als NIKS meer, wegens lopende zaken. Al wat die kunnen is doen wat het halfrond hen oplegt. HET IS HEN VERBODEN OM NIEUWE INITIATIEVEN TE NEMEN!
Leer de grondwet, of kijk er tenminste af en toe naar Rudy. Je kan het echt niet maken om zomaar gelijk wat te posten he. Toch niet als je ernstig wil genomen worden, nietwaar?

rookie 3 november 2007 16:39

Citaat:

over een arrest van het grondwettelijk hof onderhandel je niet, dat is rechtspraak. Je kan dan over iedere uitspraak van een rechtbank gaan onderhandelen. Wat is een rechtstaat waard als zij zelf de uitspraken van haar rechtbanken negeert??? een wangedrocht België !:roll:

Rudy 3 november 2007 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 3044245)
Paars kan zo goed als NIKS meer, wegens lopende zaken. Al wat die kunnen is doen wat het halfrond hen oplegt. HET IS HEN VERBODEN OM NIEUWE INITIATIEVEN TE NEMEN!
Leer de grondwet, of kijk er tenminste af en toe naar Rudy. Je kan het echt niet maken om zomaar gelijk wat te posten he. Toch niet als je ernstig wil genomen worden, nietwaar?

Zo lees ik het in DS van vandaag

De tijdelijke restauratie van paars is een andere mogelijkheid. In afwachting van een nieuwe federale regering zou paars een aantal dringende zaken beredderen tijdens lopende zaken, die dan zo ruim mogelijk worden geïnterpreteerd. Het wetsontwerp over de sociale verkiezingen is op die manier al door de Kamer goedgekeurd. In dat geval treedt de ontslagnemende premier Guy Verhofstadt (Open VLD) opnieuw op de voorgrond.

Dit is een van de opties voor in geval de Franstaligen de onderhandelingstafel verlaten. Volgens mij kan paars in dat geval alles afhandelen als de nood maar groot genoeg is.

Eddy B 3 november 2007 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3044259)
Zo lees ik het in DS van vandaag

De tijdelijke restauratie van paars is een andere mogelijkheid. In afwachting van een nieuwe federale regering zou paars een aantal dringende zaken beredderen tijdens lopende zaken, die dan zo ruim mogelijk worden geïnterpreteerd. Het wetsontwerp over de sociale verkiezingen is op die manier al door de Kamer goedgekeurd. In dat geval treedt de ontslagnemende premier Guy Verhofstadt (Open VLD) opnieuw op de voorgrond.

Dit is een van de opties voor in geval de Franstaligen de onderhandelingstafel verlaten. Volgens mij kan paars in dat geval alles afhandelen als de nood maar groot genoeg is.

Dat is een niet ter zake doende opinie, die géén doorgang kan vinden. Af en toe worden er nog zo onmogelijke balonnetjes opgelaten in de pers, die zich dan eigenlijk profileren als onnozelaars die géén kennis hebben van het onderwerp waarover ze schrijven.
Maar ja, het is komkommertijd he : geen neiuws is ni goe, dus maar wat bladvulling...

Eddy B 3 november 2007 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 3044245)

Even hernemen om het dudelijker te maken voor je.
VHS kan dus NIET op de voorgrond treden : hij is de slaaf van het halfrond.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be