![]() |
Leterme vergelijkt RTBF met Radio Mille Collines
De goeie ouwe Yves, de man die de waarheid zegt die ieder kent maar toedekt, is weer helemaal terug:
Citaat:
|
Eens kijken naar de uitzendingen van rtbf en we moeten hem gelijk geven. .
|
zaterdag 08 december 2007 - Bron: belga
Citaat:
|
Citaat:
Nu zal de Waalse media hem helemaal afbreken. |
Citaat:
Ik volg sinds 'de crisis' de uitzendingen op de RTBf en kan Leterme alleen maar gelijk geven. In elk nieuwsbericht wordt er op één of andere manier Vlamingenhaat gepropageerd. Soms worden futiliteiten een miljard keer uitvergroot, of de vraagstelling is bijzonder tendentieus (het VRT-links-hoernaille gehalte tot de 10de graad), en dan zwijg ik nog over de terminologie die ze hanteren en de desinformatie die ze lozen. Vooral Bart Dewever heeft het mogen ontgelden : zijn missertje over de excuses aan de joodse gemeenschap wordt tot vandaag met de regelmaat herkauwd waarbij BDW dus als regelrechte nazi geportretteerd wordt. Over de '3 giffles' die ze beweren gekregen te hebben van de Vlamingen, heb ik nog niet één duidelijke toelichting gehoord over de ware toedracht. De niet-benoeming van de burgermeesters wordt keer op keer geduid als regelrechte oorlogsaanval van de VL, als 'ondemocratisch' ; het gegeven dat M. Keulen louter de Vlaamse regelgeving toepastte komt niet eens ter sprake. Samengevat komt de berichtgeving op de RTBf neer dat de VL hun meerderheid misbruiken om hun wil aan de FR op te leggen. Wil je echt eens de gordijnen ingejaagd worden, dan moet je beslist eens kijken naar 'Mise au point' op zondag. Het is duidelijk dat de RTBf een extreem rood bolwerk is. |
Citaat:
|
Och. Oud nieuws. Vlaamse subjectieve pers, Waalse subjectieve pers. Niets nieuws onder de zon, toch?
|
Citaat:
|
Citaat:
Een offensief in de media, sla er de kranten maar eens op na. Citaat:
|
Van mij mag hij gerust afgebroken worden. Als voormalige eerste minister van Vlaanderen heeft hij geen enkel van de 5 punten van het Vlaams parlement ter sprake gebracht. Als VL is hij niet beter dan Verhofstadt.
|
Kan iemand de lekkere RTBF-brokken uit dat interview van Leterme met GVA/BVL hier eens posten? Op hun sites zijn ze niet te vinden.
|
En of Leterme gelijk heeft: hier volgen wij het journaal om 7u op VTM, om half acht op RTBF en om 8 uur Terzake. Het is een schande als men ziet hoe de RTBF antivlaams en verre van objectief is.
|
Leterme in DS over de RTBF:
Citaat:
|
En het mist zijn uitwerking niet: je moet maar eventjes de commentaren lezen op franstalige fora!!!
Je kan onmogelijk de Franstaligen de ware toedracht aan het verstand brengen: zo zijn ze gebrainwashed door hun media. Ik heb het opgegeven , en dat is dan echt wel heel erg, want ik ben een doordrijver. Maar ook in hun live programma's waarin bv mails onderaan verschijnen, zullen ze nooit ingaan op een mail die hun versie niet beklemtoont. |
Tobback krijgt hier ook een ferme veeg uit de pan. :lol:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Aan de VRT kan iets meer worden verweten ivm franstalige politici: de "Mme Non" propagandacampagne van NVA tegen CDH werd ruim verspreid en in de huiskamers gebracht via het VRT nieuws. Citaat:
Citaat:
Schijnbaar heeft nog niemand bij de RTBF daar iets over willen zeggen (dat de VRT erover zwijgt is "normaal" gezien hun vlaamsgezindheid) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Schande in één woord .... |
Leterme heeft wel gelijk. De RTBF is schaamteloos ongeloofwaardig.
Alleen mag hij dat niet zeggen als politicus :oops: :lol: |
Het is allemaal propaganda. De waarheid mag de simpele mens nooit te weten komen.
|
Leterme heeft overschot van gelijk, iemand die zich nog de RTBF-documentaires over het Vlaams Blok/Belang herinnert? Die zullen over 20 jaar wellicht op de filmschool getoond worden over hoe je effectief een propaganda-film maakt, met de dreigende muziek op het juiste moment en alles incluis.
|
Ik vind het zeer in mijn Vlaams-nationalistische kraam passen dat de Waalse media een hetze voeren tegen les sales Flamands.
Immers, het kantelmoment zal er zo komen: op een zeker ogenblik zal ook in Wallonië een meerderheid gaan vinden dat ze liever op hun eigen benen gaan staan, dan nog één minuut samen te leven met die onderontwikkelde vuilaards van boven de staatsgrens. Als niet-blokker hoop ik wel dat deze Waalse hetze tegen de Vlamingen beperkt zal blijven tot het politieke vlak, en ten hoogste dan wat nagels op een Gordel rond Brussel; konkreet bedoel ik: dat er hopelijk geen enkele sukkel zich zo laat opjutten dat hij zichzelf de gevangenis laat indraaien door kriminele akties, zoals vb. brandstichting. |
Toch iets dat vlamingen en walen gemeen hebben...een propaganda zender ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Leer eens het verschil tussen informatie en desinformatie. |
RTBF vergelijken met een zender die oproep tot genocide zal zijn populariteit wellicht ook geen goed doen. Hij had De Morgen dan beter meteen ook vergeleken met de Pravda als ie toch bezig was. ;)
|
Citaat:
Ik heb een Franstalige jurist 5 minuten een toelichting horen geven en die stelde dat Keulen as such niets verkeerd deed. ;-) |
Citaat:
Zelfs al zou de man deels gelijk hebben. RTBF vergelijken met een zender die opriep tot genocide en mee de basis legde voor de grootste volkerenmoord in de na-oorlogse periode is alleen maar een bevestiging van het Franstalige "vooroordeel". De man kan het niet. ;-) |
Citaat:
Voordeel van (heel) wat ouder te zijn. Herlees je mijn post ook eens (vooral die passage "als niet blokker hoop ik" ..), waaruit je zou kunnen konkluderen dat ik dan zeker wel geen vmo'er zou zijn of geweest zijn, en dan mag je je verontschuldigen. |
Leterme mag dan wel gelijk hebben, hij heeft weer een historische kans laten liggen om zijn mond te houden. In dat opzicht is hij in hetzelfde bedje ziek als Degucht en Dewever: constant zijn ze bezig om hun eigen gelijk te verkondigen maar tactisch is het allerminst een goed idee.
Voor iemand die voor een tweede keer niet in een formatieopdracht is geslaagd had ik toch wat meer terughoudendheid verwacht. |
Citaat:
Lullen is enkel de Franstaligen toegestaan... :-D |
Citaat:
|
Citaat:
Overigens is die gast zoals Guido De Moor gestorven aan een banale hartaanval, en is er zover ik weet niemand veroordeeld. |
Citaat:
Precies het feit dat hij zich geen zorgen maakt over de gevolgen voor zijn populariteit, zal Leterme dan weer populair maken. |
wat men aan beide zijden van de grens hoort is altijd onderhevig aan wat de politici willen dat men hoort.
Vroeger zei de edelman tegen de priester: 'Hou jij ze dom, dan hou ik ze arm.' Nu hoor je dat gesprek tussen de politicus en het journaille. |
Citaat:
Maar als Leterme alsnog premier van dit land wil worden is hij beter ook aanvaardbaar voor Franstalig België. En ik vrees dat deze laatste demarche tegen de RTBF daar wellicht niet veel aan zal veranderen. Integendeel, hoe meer van dit soort kuren, hoe groter de kansen van Reynders als premier stijgen. :| |
Het feit dat het hier om staatszenders gaat maakt het probleem nog erger.
Vergeleken met rtbf/vrt is FOX het summum van objectiviteit en competentie. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be