Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Lang interview met Filip Dewinter (https://forum.politics.be/showthread.php?t=99504)

Spinoza 16 december 2007 10:04

Lang interview met Filip Dewinter

http://www.hetgesprek.nl/archief/448/

luc broes 16 december 2007 11:01

De moeite waard om te beluisteren. FDW kan het goed zeggen.

Marlboro 16 december 2007 11:35

Fdw is de beste.
Waarheid als een koe over die islam.

Pontus 16 december 2007 12:37

Over de inhoud ga ik niks zeggen, maar ik vind het wel merkwaardig dat Filip De Winter in Nederland regelmatig op TV komt en in België bijna nooit.

Savatage 16 december 2007 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pontus (Bericht 3150301)
Over de inhoud ga ik niks zeggen, maar ik vind het wel merkwaardig dat Filip De Winter in Nederland regelmatig op TV komt en in België bijna nooit.

Idd. In NLD laten ze 'm ook vaker uitspreken en wordt hij (meestal) objectiever behandeld dan hier in België.

filosoof 16 december 2007 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro (Bericht 3150213)
Fdw is de beste.
Waarheid als een koe over die islam.

Waarheid van een rund over die islam

Savatage 16 december 2007 13:07

Ze zouden beter filosoof eens interviewen voor een neutrale visie over de Islam.

stab 16 december 2007 13:13

Er uit te onthouden is dat FDW orangist is, uiteraard separatist, de juiste houding t/o het netelige probleem Brussel hanteert (een 'mercantiel' deal aan de Franstaligen aanbiedt in ruil voor tweetalige hoofdstad van Vlaanderen en Europa), niet de individuele islamiet maar wel de Islam als instelling viseert, overtuigd van de onvermijdelijkheid van Vlaamse Onafhankelijkheid en Verdonk prefereert boven Wilders.
En terloops gezegd, uit een wit nest komt, geen zwart.

Em-Jay 16 december 2007 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pontus (Bericht 3150301)

Ook merkwaardig dat hij steeds voor dezelfde onderwerpen gevraagd wordt.

Spinoza 16 december 2007 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Em-Jay (Bericht 3150679)
Ook merkwaardig dat hij steeds voor dezelfde onderwerpen gevraagd wordt.

Waren zouden we Vlaamse politici anders voor moeten uitnodigen?

Voor een discussie over het paargedrag van de bonte knaagkever?

jamás será vencido 16 december 2007 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza (Bericht 3150709)
Waren zouden we Vlaamse politici anders voor moeten uitnodigen?

Voor een discussie over het paargedrag van de bonte knaagkever?

economie

sociale zekerheid

sociale relaties

gezondheid

vergrijzing

enz.

Spinoza 16 december 2007 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido (Bericht 3150777)
economie

sociale zekerheid

sociale relaties

gezondheid

vergrijzing

enz.

Waarom zouden wij daar een Vlaming voor uitnodigen? Die onderwerpen kun je prima behandelen met Nederlandse politici en deskundigen. Of het moet zo zijn dat Vlaanderen op een bepaald gebied een wereldtopper in huis heeft. Maar dat is een zeldzaamheid schat ik zo in. Dus het lijkt me logisch dat Vlaamse politici alleen worden uitgenodigd voor het bespreken van de toestand in Belgie/Vlaanderen.

jamás será vencido 16 december 2007 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza (Bericht 3150794)
Waarom zouden wij daar een Vlaming voor uitnodigen? Die onderwerpen kun je prima behandelen met Nederlandse politici en deskundigen. Of het moet zo zijn dat Vlaanderen op een bepaald gebied een wereldtopper in huis heeft. Maar dat is een zeldzaamheid schat ik zo in. Dus het lijkt me logisch dat Vlaamse politici alleen worden uitgenodigd voor het bespreken van de toestand in Belgie/Vlaanderen.

Dan lijkt mij dat een erg beperkte kijk.
Bepaalde onderwerpen enkel willen bespreken onder Nederlandse politici en deskundigen is kleingeestig,
zo gebruikt nederland om de armoedegrens te meten nog steeds het leefloon als standaard.
Met andere woorden indien men in Nederland het 'leefloon' verhoogd,
dan stijgt de armoede.
Daarbij lijkt het imago van Philip Dewinter dat in het begin van het interview wordt aangehaald nu niet direct het bespreken van de toestand Belgie/vlaanderen...

Spinoza 16 december 2007 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido (Bericht 3150810)
Dan lijkt mij dat een erg beperkte kijk.
Bepaalde onderwerpen enkel willen bespreken onder Nederlandse politici en deskundigen is kleingeestig,
zo gebruikt nederland om de armoedegrens te meten nog steeds het leefloon als standaard.
Met andere woorden indien men in Nederland het 'leefloon' verhoogd,
dan stijgt de armoede.
Daarbij lijkt het imago van Philip Dewinter dat in het begin van het interview wordt aangehaald nu niet direct het bespreken van de toestand Belgie/vlaanderen...

Als we zo gaan beginnen dan moet je iedereen uitnodigen - iedere week een andere cultuur. :lol:

Em-Jay 16 december 2007 17:54

Citaat:

'De' toestand in België/Vlaanderen behelzen ook de voorbeelden van jamás será vencido hoor. Ik zie trouwens niet in waarom ze er voor ons Nederlandse politici en deskundigen zouden bijhalen voor alles behalve islam en die andere stokpaardjes.

C uit W 16 december 2007 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido (Bericht 3150777)
economie

sociale zekerheid

sociale relaties

gezondheid

vergrijzing

enz.

De onderste vier zijn simpel: meer poepen, op z'n Vlaams. En de economie moeten we met rust laten over het algemeen.

stropkeuh 16 december 2007 19:16

Ja ook ff geluisterd, de moeite waard.
Vooral de visie op den Islam is wel duidelijk. Kan ik moeilijk als rascitisch zien. Hij viseert de ideologie, nie het individu op zich.
De islam is immers een godsdienst, een religieuze ideologie en geen ras.
Maar anderzijds is ook het individu die dergelijke ideologie volgt niet te ontslaan van zijn eigen verantwoordelijkheid.

Geert C 16 december 2007 19:20

De islam is een religie, geen ideologie. ;-)

longhorn 16 december 2007 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3151029)

Neen, 'islam' is een psychiatrische aandoening, verspreid zich gevaarlijk snel en is meestal ongeneeslijk. Het wordt dus tijd dat de medische wereld met haar eigen term voor deze ziekte opkomt.

another brick 16 december 2007 22:33

Citaat:

Mis, de islam is sekte waarin een pedofiel heeft bepaald hoe zijn volgelingen zich moeten kleden, wat ze moeten eten, hoe ze vrouwen moeten be(mis)handelen en wat ze moeten doen met 'ongelovigen'.
Face it!8O

C uit W 16 december 2007 23:49

Citaat:

10% ofzo omvat religie, al de rest zijn wereldlijke regels.

jamás será vencido 16 december 2007 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 3150920)
De onderste vier zijn simpel: meer poepen, op z'n Vlaams. En de economie moeten we met rust laten over het algemeen.

Ik wist niet dat er zoiets als 'vlaams poepen' bestond, heeft dat soms iets te maken met de katholieke traditie van Vlaanderen waarbij priesters ongestraft pedofiele praktijken mogen toepassen? Want in dat geval ben ik uiteraard geen voorstander van vlaams poepen :-)

Wat heeft 'poepen' trouwens te maken met sociale zekerheid? Of hoe ga je je gehele sociale zekerheid op peil houden met meer kinderen en meer ouderen? Meerr kinderbijslag en meer pensioenen. Ook door te 'poepen'?
Je zegt ook dat sociale relaties beperkt zijn tot 'poepen',
dat is een zeer bizarre kijk op sociale relaties...
En ook de vergrijzing valt natuurlijk op te lossen met 'poepen',
want meer kinderen betekent natuurlijk geen oude mensen meer...
Op welke partij kunnen we stemmen,
als we vlaams willen poepen? ;-)

En laat de economie gewoon zijn gang gaan is ook een zeer achterlijke stelling,
want indien je wilt dat de economie gewoon zijn gang gaat,
dan moet je eerst wel zeggen wat die 'gang' dan wel juist inhoudt...

jamás será vencido 16 december 2007 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 3151752)
10% ofzo omvat religie, al de rest zijn wereldlijke regels.

Religie omvat ook wereldlijke regels,
juist daarom is religie afkeurbaar...

jamás será vencido 16 december 2007 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 3150375)
Verdonk prefereert boven Wilders.
.

Maar is die liefde ook wederzijds? :-D

stab 17 december 2007 01:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido (Bericht 3151761)
Maar is die liefde ook wederzijds? :-D

Nee , geljklopendheid van ideeën en personen kan je vinden tn Verdonk en JMDD, partijmatig ts TON en LDD.

luc broes 17 december 2007 09:26

Citaat:

Islam omvat ook een maatschappelijke ordening

Geert C 17 december 2007 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 3152186)

Dat doet het christendom ook, net als het jodendom, het hindoeïsme, enz...

Dat betekent niet dat we ze als een ideologie beschouwen.

We ordenen onze samenleving gewoon niet op basis van een religie. Dat geldt voor alle godsdiensten, de islam incluis.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door another brick (Bericht 3151539)
Mis, de islam is sekte waarin een pedofiel heeft bepaald hoe zijn volgelingen zich moeten kleden, wat ze moeten eten, hoe ze vrouwen moeten be(mis)handelen en wat ze moeten doen met 'ongelovigen'.
Face it!8O

U heeft duidelijk de Bijbel nog niet gelezen. ;-)

jamás será vencido 17 december 2007 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 3152186)

Elke religie omvat een maatschappelijke ordening,
vandaar dat ook elke religie afkeurenswaardig is.

C uit W 17 december 2007 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido (Bericht 3152582)
Elke religie omvat een maatschappelijke ordening,
vandaar dat ook elke religie afkeurenswaardig is.

Een religie bepaalt niet direct hoe een rechtssysteem ineenzit, enkel indirect levert ze normen en waarden die dan nog vrij geïnterpreteerd kunnen worden.
Bij de Islam ligt het wel anders.

Burkide 17 december 2007 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 3152597)
Een religie bepaalt niet direct hoe een rechtssysteem ineenzit, enkel indirect levert ze normen en waarden die dan nog vrij geïnterpreteerd kunnen worden.

Ook een fundamentalistische interpretatie is een interpretatie. Het verschil met het christendom lijkt me in dat opzicht dan ook niet zo groot te zijn.

jamás será vencido 17 december 2007 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 3152597)

Dat hangt ervanaf n welk mate de religie als politieke religie wordt gebruikt of niet (bijvoorbeeld politiek christendom, politieke islam, enz.). Elke religie legt wetten op vanuit het irrationele. Indien bepaalde partijen ervoor kiezen deze religie ook om te zetten in politiek, kan men spreken van een politieke religie. Deze twee zaken hoeven echter niet noodzakelijk samen te gaan. Relgie en politiek kunnen ook overal gescheiden worden, onder het mom dat religie geinterpreteerd moet worden...

Overal waar er echter wetten worden opgesteld vanuit het irrationele van een relgie zijn deze wetten ongefundamenteerd.

Judokus 17 december 2007 13:49

Sinds wanneer is Filip Dewinter 'Partijleider van het Vlaams Belang'???

Burkide 17 december 2007 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Judokus (Bericht 3152615)
Sinds wanneer is Filip Dewinter 'Partijleider van het Vlaams Belang'???

Dat is een kwestie van - naar mijn inzicht verkeerde - inschatting, maar geen formele fout - in die zin dat leiderschap nog iets anders is dan voorzitterschap.

Hans1 17 december 2007 15:12

:sleeping:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza (Bericht 3150023)

Moet ge al in de archieven gaan duiken?:-P

Spinoza 17 december 2007 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 3152787)
:sleeping:

Moet ge al in de archieven gaan duiken?:-P

Die uitzending is toch echt van afgelopen donderdag hoor. :-)

LiberaalNL 17 december 2007 16:10

Hoewel ik het met veel punten van hem oneens ben, vond ik hem milder dan Wilders.

jamás será vencido 17 december 2007 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 3152938)
Hoewel ik het met veel punten van hem oneens ben, vond ik hem milder dan Wilders.

Het nieuwe-moskee liedje is dan weer volledig wilders-slyle :-D

ccalbergg 17 december 2007 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3150360)
Ze zouden beter filosoof eens interviewen voor een neutrale visie over de Islam.

is onze Phillip dan zo neutraal ? en hij komt meer in de nederlandse media omdat ze daar nogal gemakkelijk lachen met bekrompen vlamingen , en wie is er beter in dan de winter

ccalbergg 17 december 2007 19:32

Citaat:

schoemaker blijf bij uw leest , we hebben geen arrogante nederlanders nodig om ons de les te spellen

ccalbergg 17 december 2007 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 3150920)

een mooi voorbeeld waarom " den hollander " phillippeke uitnodigen , kunnen ze lekker lachen met de vlaamse domme eigen belangkiezer

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be