Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bart De Wever doet toekomstbeeld voor Vlaanderen uit de doeken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242595)

Universalia 25 februari 2018 11:48

Bart De Wever doet toekomstbeeld voor Vlaanderen uit de doeken
 
Bart De Wever doet toekomstbeeld voor Vlaanderen uit de doeken: “Racisme biedt geen antwoord”

Citaat:

“Leuven Vlaams en ons antwoord op het individueel nihilisme van de mei ‘68-beweging zijn de wortels van het succes dat wij vandaag met N-VA weten te boeken.” Dat heeft N-VA-voorzitter Bart De Wever zaterdag gezegd in Leuven tijdens een dag waarop met allerlei activiteiten teruggeblikt werd op de gebeurtenissen van 50 jaar terug, die indertijd geleid hebben tot de splitsing van de Leuvense universiteit in een Nederlandstalige en Franstalige afdeling.
Citaat:

Hij had het daarbij ook opvallend over het groeiend onbehagen in onze samenleving over de niet-Europese migratie van de laatste decennia. “Racisme biedt geen antwoord en leidt alleen tot een opbod van onbehagen.
Dus moeten wij ons allemaal maar schikken naar wat zij die zijn komen aanrijden/aanvaren?

Politici en landleiders werken het 'racisme' zelf in de hand.

Ten opzichte wat men doet voor de autochtone bevolking doet men al héél veel voor de inwijkelingen.

Ik denk anders dat er véél van onze mensen zijn die totaal geen boodschap hebben om ons land te zien volslibben met dat soort van volkje dat de 'boel' hier even snel naar zijn/haar hand komt zetten.

Wat dan weer niet belet dat er naar een oplossing dient gezocht te worden maar dat laat ik met enige graagte aan de Politici zelf over maar die geraken er ook niet echt goed uit precies, ze zien de bomen in het bos niet meer.

Grenzen dicht en wat hier niet thuishoort/de boel op stelten komt zetten, de boel naar eigen hand komt zetten buiten.

Klinkt dat racistisch of is dat realisme? :?

Anna List 25 februari 2018 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8655631)
Bart De Wever doet toekomstbeeld voor Vlaanderen uit de doeken: “Racisme biedt geen antwoord”





Dus moeten wij ons allemaal maar schikken naar wat zij die zijn komen aanrijden/aanvaren?

Politici en landleiders werken het 'racisme' zelf in de hand.

Ten opzichte wat men doet voor de autochtone bevolking doet men al héél veel voor de inwijkelingen.

Ik denk anders dat er véél van onze mensen zijn die totaal geen boodschap hebben om ons land te zien volslibben met dat soort van volkje dat de 'boel' hier even snel naar zijn/haar hand komt zetten.

Wat dan weer niet belet dat er naar een oplossing dient gezocht te worden maar dat laat ik met enige graagte aan de Politici zelf over maar die geraken er ook niet echt goed uit precies, ze zien de bomen in het bos niet meer.

Grenzen dicht en wat hier niet thuishoort/de boel op stelten komt zetten, de boel naar eigen hand komt zetten buiten.

Klinkt dat racistisch of is dat realisme? :?

ik denk eerder dat hij het heeft over assimilatie.

Universalia 25 februari 2018 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8655641)
ik denk eerder dat hij het heeft over assimilatie.

Piaget psychologie? :?

Anna List 25 februari 2018 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8655646)
Piaget psychologie? :?

eerder rug tegen de muur en wat zou hij anders kunnen zeggen? ...

werkman 25 februari 2018 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8655663)
eerder rug tegen de muur en wat zou hij anders kunnen zeggen? ...


Ze mogen proberen om ons; Belgen dus; met de rug tegen de muur te zetten
maar ik hoop dat de kiezer al die pezewevers met de rug tegen de muur zal zetten. Ik heb al dikwijls gezegd dat er mag geholpen worden om in hun zandbak orde op zaken te stellen maar in Europa is het alleen maar import van achteruitstelling, racisme en oorlog.
Moeten wij weer een mogelijk slagveld van de toekomst worden?
Wat leert de geschiedenis ons? Weinig voor sommigen natuurlijk; zakken vullen gaar voor!
Als er niet voldoende aanhang meer is bij ons; Aboriginals; dan begint men natuurlijk met al wat vreemd is te pamperen. Meer is er niet bezig. :evil:

4x10E6 25 februari 2018 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8655631)
Bart De Wever doet toekomstbeeld voor Vlaanderen uit de doeken: “Racisme biedt geen antwoord”





Dus moeten wij ons allemaal maar schikken naar wat zij die zijn komen aanrijden/aanvaren?

Politici en landleiders werken het 'racisme' zelf in de hand.

Ten opzichte wat men doet voor de autochtone bevolking doet men al héél veel voor de inwijkelingen.

Ik denk anders dat er véél van onze mensen zijn die totaal geen boodschap hebben om ons land te zien volslibben met dat soort van volkje dat de 'boel' hier even snel naar zijn/haar hand komt zetten.

Wat dan weer niet belet dat er naar een oplossing dient gezocht te worden maar dat laat ik met enige graagte aan de Politici zelf over maar die geraken er ook niet echt goed uit precies, ze zien de bomen in het bos niet meer.

Grenzen dicht en wat hier niet thuishoort/de boel op stelten komt zetten, de boel naar eigen hand komt zetten buiten.

Klinkt dat racistisch of is dat realisme? :?

.. geen van beide : gezwollen woorden geuit door een nog gezwollener ego over de toekomst van de kleinburgerij in een miniscuul wingewest der bazen .. afijn de man in kwestie begon met over het individueel nihilisme te spreken ..

Dadeemelee 25 februari 2018 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8655631)
Bart De Wever doet toekomstbeeld voor Vlaanderen uit de doeken: “Racisme biedt geen antwoord”

Dus moeten wij ons allemaal maar schikken naar wat zij die zijn komen aanrijden/aanvaren?

Politici en landleiders werken het 'racisme' zelf in de hand.

Ten opzichte wat men doet voor de autochtone bevolking doet men al héél veel voor de inwijkelingen.

Ik denk anders dat er véél van onze mensen zijn die totaal geen boodschap hebben om ons land te zien volslibben met dat soort van volkje dat de 'boel' hier even snel naar zijn/haar hand komt zetten.

Wat dan weer niet belet dat er naar een oplossing dient gezocht te worden maar dat laat ik met enige graagte aan de Politici zelf over maar die geraken er ook niet echt goed uit precies, ze zien de bomen in het bos niet meer.

Grenzen dicht en wat hier niet thuishoort/de boel op stelten komt zetten, de boel naar eigen hand komt zetten buiten.

Klinkt dat racistisch of is dat realisme? :?

Onlangs is daar op TV een goed programma over geweest. Leuven Vlaams was niet zozeer een Taalstrijd maar wel een Klassenstrijd. Elitaire Franstaligen tegen 'volkse' Vlamingen. Zelfs de Vlaamse proffen werden door de meestal schatrijke Franstalige proffen als 'boerkes' aanzien.

subocaj 25 februari 2018 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8655742)
Onlangs is daar op TV een goed programma over geweest. Leuven Vlaams was niet zozeer een Taalstrijd maar wel een Klassenstrijd. Elitaire Franstaligen tegen 'volkse' Vlamingen. Zelfs de Vlaamse proffen werden door de meestal schatrijke Franstalige proffen als 'boerkes' aanzien.

Maar die Vlaamse proffen pasten zich aan en spraken vloeiender Frans dan Nederlands. Zo werden zij ook schatrijk.

Xenophon 25 februari 2018 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8655631)
Bart De Wever doet toekomstbeeld voor Vlaanderen uit de doeken: “Racisme biedt geen antwoord”





Dus moeten wij ons allemaal maar schikken naar wat zij die zijn komen aanrijden/aanvaren?

Politici en landleiders werken het 'racisme' zelf in de hand.

Ten opzichte wat men doet voor de autochtone bevolking doet men al héél veel voor de inwijkelingen.

Ik denk anders dat er véél van onze mensen zijn die totaal geen boodschap hebben om ons land te zien volslibben met dat soort van volkje dat de 'boel' hier even snel naar zijn/haar hand komt zetten.

Wat dan weer niet belet dat er naar een oplossing dient gezocht te worden maar dat laat ik met enige graagte aan de Politici zelf over maar die geraken er ook niet echt goed uit precies, ze zien de bomen in het bos niet meer.

Grenzen dicht en wat hier niet thuishoort/de boel op stelten komt zetten, de boel naar eigen hand komt zetten buiten.

Klinkt dat racistisch of is dat realisme? :?

Ik weet niet of ik het grappig of treurig moet vinden dat hij het confederalistische liedje blijft zingen.

Ook het gegeven dat hij schijnt te denken dat we - als Vlaming, de moslims gaan opslurpen, lijkt me een beetje naief.

Universalia 25 februari 2018 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8655836)
Ik weet niet of ik het grappig of treurig moet vinden dat hij het confederalistische liedje blijft zingen.

Ook het gegeven dat hij schijnt te denken dat we - als Vlaming, de moslims gaan opslurpen, lijkt me een beetje naief.

Dat lijkt mij dan ook een beetje te goed van vertrouwen dat de Vlaming dat 'opslurpen' tot een goed 'einde' zou kunnen brengen.

Het klinkt alvast iets te goedgelovig.

Misschien wel in het kader van: Vlaanderen apart + een hele lijst met zaken die we niet meer gaan toelaten + zwaardere controles op van alles en nog wat, geen landverhuizers meer toelaten? 8O

De schoofzak 25 februari 2018 22:37

Als hem moeilijke woorden gebruikt om iets genuanceerd te zeggen, dan zijn er velen die niet meer kunnen volgen.
Op dat gebied is de coiffeur inderdaad simplistischer ter taal.

werkman 25 februari 2018 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8655960)
Als hem moeilijke woorden gebruikt om iets genuanceerd te zeggen, dan zijn er velen die niet meer kunnen volgen.
Op dat gebied is de coiffeur inderdaad simplistischer ter taal.


Ik hou van simpele taal schoof. Ge draait me ook iets te veel rond de hete brij.
Zeg dus maar gerust dat er velen zijn die niet willen volgen.En vanaf het ogenblik dat je hier iets zegt op dit forum moet je beseffen dat je beter niks zegt. Wat er ook gebruikt kan worden; zowel door links als door rechts; zal gebruikt worden.
Sommigen verheffen zichzelf graag in de adelstand door te proberen met alle mogelijke middelen anderen te kleineren.
Daaruit volgt automatisch een forum waar niemand nog iets zal zeggen van betekenis. Ik pas mij aan aan deze vaststelling. Ze mogen al een tijdje van mij zelf iets zeggen. Benieuwd wat er zal uit de bus komen. :lol:

pajoske 26 februari 2018 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8655960)
Als hem moeilijke woorden gebruikt om iets genuanceerd te zeggen, dan zijn er velen die niet meer kunnen volgen.
Op dat gebied is de coiffeur inderdaad simplistischer ter taal.

Ik ben dus een simpele ziel volgens u?

'res publica' en 'identitair nihilisme' zegt me inderdaad niks.

Ik noem dat 'dikke-nekkentaal' gebruiken om de grote elitaire jan uit te hangen.
Was het niet net daartegen dat er betoogd werd ten tijde van 'Leuven Vlaams'

Of vindt gij/hij dat de de Nederlandse taal dan toch veel te beperkt(lees:boertig) is om iets genuanceerd te kunnen zeggen?

PS Als hem moeilijke woorden gebruikt. (Dat is toch ook krom AN). En moet het ook niet ter tale zijn.

Ik kan mis zijn, maar uit uw taalgebruik lijkt het mij toch waarschijnlijk dat ge ook niet tot de meest ontwikkelde elite behoort.

Anna List 26 februari 2018 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8656484)
Ik ben dus een simpele ziel volgens u?

'res publica' en 'identitair nihilisme' zegt me inderdaad niks.

Ik noem dat 'dikke-nekkentaal' gebruiken om de grote elitaire jan uit te hangen.
Was het niet net daartegen dat er betoogd werd ten tijde van 'Leuven Vlaams'

Of vindt gij/hij dat de de Nederlandse taal dan toch veel te beperkt(lees:boertig) is om iets genuanceerd te kunnen zeggen?

nee, dat was tegen de Walen in Leuven.
die vlogen dan ook met hun klikken en klakken buiten.

Anna List 26 februari 2018 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8655960)
Als hem moeilijke woorden gebruikt om iets genuanceerd te zeggen, dan zijn er velen die niet meer kunnen volgen.
Op dat gebied is de coiffeur inderdaad simplistischer ter taal.

wie bedoel je met de coiffeur?

reservespeler 26 februari 2018 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8656489)
wie bedoel je met de coiffeur?

Van Grieken.

reservespeler 26 februari 2018 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8656488)
nee, dat was tegen de Walen in Leuven.
die vlogen dan ook met hun klikken en klakken buiten.

Inderdaad!

quercus 26 februari 2018 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8656484)
Ik ben dus een simpele ziel volgens u?

'res publica' en 'identitair nihilisme' zegt me inderdaad niks.

Ik noem dat 'dikke-nekkentaal' gebruiken om de grote elitaire jan uit te hangen.
Was het niet net daartegen dat er betoogd werd ten tijde van 'Leuven Vlaams'

Of vindt gij/hij dat de de Nederlandse taal dan toch veel te beperkt(lees:boertig) is om iets genuanceerd te kunnen zeggen?

PS Als hem moeilijke woorden gebruikt. (Dat is toch ook krom AN). En moet het ook niet ter tale zijn.

Ik kan mis zijn, maar uit uw taalgebruik lijkt het mij toch waarschijnlijk dat ge ook niet tot de meest ontwikkelde elite behoort.

Die twee begrippen "zeggen u niets". We kunnen dus daaruit besluiten dat u niet weet wat ze betekenen. Akkoord?

Libro 26 februari 2018 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 8655731)
.. geen van beide : gezwollen woorden geuit door een nog gezwollener ego over de toekomst van de kleinburgerij in een miniscuul wingewest der bazen .. afijn de man in kwestie begon met over het individueel nihilisme te spreken ..

Het pikt echt dat Vlaanderen het beter doet dan Franstalig België, niet waar.

pajoske 26 februari 2018 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8656679)
Die twee begrippen "zeggen u niets". We kunnen dus daaruit besluiten dat u niet weet wat ze betekenen. Akkoord?

Ik zal dat idd. eerst moeten opzoeken. Ik heb er totaal geen probleem mee om dat toe te geven.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be