Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Hoe kijkt een jonge kiezer naar het communautaire? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=244654)

De schoofzak 10 augustus 2018 10:07

Hoe kijkt een jonge kiezer naar het communautaire?
 
Als we weten hoe hij er naar kijkt, dan weten we beter hoe we hem kunnen overtuigen.

Ik roep het Belang en de Belangers op om dit eens goed te lezen, en er eens diep over na te denken.

Citaat:

‘Politiek interesseert me. Al was ik nog niet actief. De N-VA kon me niet bekoren, ik ben eens naar een bijeenkomst geweest. De nadruk ligt te veel op de splitsing van België. Dat is mijn focus niet, ik zie andere prioriteiten: kinderopvang bijvoorbeeld.’
De juffrouw in kwestie is dus al eens naar een bijeenkomst van de nva geweest.

Maar ja, de (Joodse) juffrouw is van opleiding "bachelor in de pedagogie van het jonge kind". Ik veronderstel dat dat een mooie benaming is voor kleuteronderwijzeres.
Haar focus ligt in kinderwelzijn. Een volledig Vlaamse bevoegdheid.

Hoe dan ook: met azijn vang je geen vliegen.

vlijmscherp 10 augustus 2018 10:34

wat wil je nu zeggen? Dat de N-VA niet al teveel nadruk meer moet leggen op de splitsing van België omdat de jeugd (hier vertegenwoordigd door iemand die op een CD&V-lijst gaat staan) er tegen is?
of dat het 1e artikel van de statuten maar volledig veranderd moet worden?

TheFourHorsemen 10 augustus 2018 10:52

Of misschien moeten we gewoon in herinnering brengen dat anekdotisch bewijs geen echt bewijs is.

pajoske 10 augustus 2018 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8776209)
Als we weten hoe hij er naar kijkt, dan weten we beter hoe we hem kunnen overtuigen.

Ik roep het Belang en de Belangers op om dit eens goed te lezen, en er eens diep over na te denken.



De juffrouw in kwestie is dus al eens naar een bijeenkomst van de nva geweest.

Maar ja, de (Joodse) juffrouw is van opleiding "bachelor in de pedagogie van het jonge kind". Ik veronderstel dat dat een mooie benaming is voor kleuteronderwijzeres.
Haar focus ligt in kinderwelzijn. Een volledig Vlaamse bevoegdheid.

Hoe dan ook: met azijn vang je geen vliegen.

2 seconden googelen en ge hoeft niks te veronderstellen, maar kent de feiten. Maar dat is voor ex-ambtenaren te veel moeite vrees ik.

https://www.kdg.be/pedagogie-van-het-jonge-kind

Wat betreft de jonge kiezer en het communautaire. Dat kan hen geen reet schelen, op uitzondering ven een paar zwarte-tong-en-nagels-leeuwenvlag-aanbidders-kinderen.

TheFourHorsemen 10 augustus 2018 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8776428)
2 seconden googelen en ge hoeft niks te veronderstellen, maar kent de feiten. Maar dat is voor ex-ambtenaren te veel moeite vrees ik.

https://www.kdg.be/pedagogie-van-het-jonge-kind

Wat betreft de jonge kiezer en het communautaire. Dat kan hen geen reet schelen, op uitzondering ven een paar zwarte-tong-en-nagels-leeuwenvlag-aanbidders-kinderen.

Mij kan het schelen. Ik ben nochtans geen zwarte-tong-en-nagels-leeuwenvlag-aanbidders-kind.

De schoofzak 10 augustus 2018 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8776231)
wat wil je nu zeggen? Dat de N-VA niet al teveel nadruk meer moet leggen op de splitsing van België omdat de jeugd (hier vertegenwoordigd door iemand die op een CD&V-lijst gaat staan) er tegen is?
of dat het 1e artikel van de statuten maar volledig veranderd moet worden?

Ik riep op om er eens goed over na te denken.
Dat heb je dus niet gedaan.

De schoofzak 10 augustus 2018 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8776428)
2 seconden googelen en ge hoeft niks te veronderstellen, maar kent de feiten. Maar dat is voor ex-ambtenaren te veel moeite vrees ik.

https://www.kdg.be/pedagogie-van-het-jonge-kind
...

Ik veronderstelde dus juist. Ik kan nogal veronderstellen hé zeg. Intuïtieve intelligentie.
U zult moeten toegeven dat de precieze opleiding van dat meisje eigenlijk van weinig belang is. Hoogstens wat achtergrond.

De schoofzak 10 augustus 2018 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8776428)
...
Wat betreft de jonge kiezer en het communautaire. Dat kan hen geen reet schelen, op uitzondering ven een paar zwarte-tong-en-nagels-leeuwenvlag-aanbidders-kinderen.

Goed zo man! Dat is exact de reden waarom ik oproep om daar eens goed over na te denken.

Jay-P. 11 augustus 2018 03:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8776554)
Goed zo man! Dat is exact de reden waarom ik oproep om daar eens goed over na te denken.

Schoofzak? Uw oproep kinkt ietwat pijnlijk.
Zijde gij met uw klotenomhulsel ook op de simili blijven plakken, ofwa?

Het Oosten 11 augustus 2018 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8776209)
Als we weten hoe hij er naar kijkt, dan weten we beter hoe we hem kunnen overtuigen.

Ik roep het Belang en de Belangers op om dit eens goed te lezen, en er eens diep over na te denken.

Citaat:

Citaat:

‘Politiek interesseert me. Al was ik nog niet actief. De N-VA kon me niet bekoren, ik ben eens naar een bijeenkomst geweest. De nadruk ligt te veel op de splitsing van België. Dat is mijn focus niet, ik zie andere prioriteiten: kinderopvang bijvoorbeeld
.’



De juffrouw in kwestie is dus al eens naar een bijeenkomst van de nva geweest.

Maar ja, de (Joodse) juffrouw is van opleiding "bachelor in de pedagogie van het jonge kind". Ik veronderstel dat dat een mooie benaming is voor kleuteronderwijzeres.
Haar focus ligt in kinderwelzijn. Een volledig Vlaamse bevoegdheid.

Hoe dan ook: met azijn vang je geen vliegen.

De turnster Nina Derwael (18 jaar) , goud op het EK, zong deftig het Belgisch volkslied mee toen ze op het podium stond. Tekst incluis. Een symbolisch teken van hoe de jeugd van tegenwoordig staat tegenover het communautaire.

De schoofzak 11 augustus 2018 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8777064)
De turnster Nina Derwael (18 jaar) , goud op het EK, zong deftig het Belgisch volkslied mee toen ze op het podium stond. Tekst incluis. Een symbolisch teken van hoe de jeugd van tegenwoordig staat tegenover het communautaire.

Jaaa! Dat meisje heeft daarover nagedacht.
En jij ook, met jouw opmerking en conclusie.

marie daenen 11 augustus 2018 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8776209)
Als we weten hoe hij er naar kijkt, dan weten we beter hoe we hem kunnen overtuigen.

Ik roep het Belang en de Belangers op om dit eens goed te lezen, en er eens diep over na te denken.



De juffrouw in kwestie is dus al eens naar een bijeenkomst van de nva geweest.

Maar ja, de (Joodse) juffrouw is van opleiding "bachelor in de pedagogie van het jonge kind". Ik veronderstel dat dat een mooie benaming is voor kleuteronderwijzeres.
Haar focus ligt in kinderwelzijn. Een volledig Vlaamse bevoegdheid.

Hoe dan ook: met azijn vang je geen vliegen.

Denk je dat die kinderjuffrouw nog hetzelfde zou denken als haar werd uitgelegd hoe la Belgique werkt of niet werkt en dat indien Vlaanderen zijn eigen huishouden zou kunnen beheren, (natuurlijk niet met de huidige sossen die zelfs de arbeidersbelangen verkopen aan de francofonie), er veel meer geld, middelen en gezond verstand voor het welzijn van haar kindjes zou kunnen aangewend worden terwijl nu Vlaanderen haar eens goed draaiend sociaal systeem systematisch moet afbouwen om de Belgische rekeningen onder controle te houden en dat dat allemaal inspanning voor niets blijkt te zijn want de schulden blijven en blijven stijgen.

Het Oosten 11 augustus 2018 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8777088)
Jaaa! Dat meisje heeft daarover nagedacht.
En jij ook, met jouw opmerking en conclusie.

Ik zeg maar wat is. Ik heb nooit de tekst van het Belgisch volkslied gekend. Maar de jeugd denkt anders. Heeft niets meer met Albrecht Rodenbach en Co. Die zijn veraf. Voor het ogenblik kiest de jeugd voor België en begrijpt ze heel dat communautair gedoe niet meer.

En terecht, want het zijn vooral de politici die dit telkens weer oprakelen. Maar de mensen en zeker de jeugd interesseert dit allemaal niet. Trouwens, de communautaire strijd is zo goed als gestreden. En de Vlamingen hebben het nu voor het zeggen in België. En zo hoort het ook want wij maken de meerderheid der Belgen uit.

marie daenen 11 augustus 2018 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8777101)
Ik zeg maar wat is. Ik heb nooit de tekst van het Belgisch volkslied gekend. Maar de jeugd denkt anders. Heeft niets meer met Albrecht Rodenbach en Co. Die zijn veraf. Voor het ogenblik kiest de jeugd voor België en begrijpt ze heel dat communautair gedoe niet meer.

En terecht, want het zijn vooral de politici die dit telkens weer oprakelen. Maar de mensen en zeker de jeugd interesseert dit allemaal niet. Trouwens, de communautaire strijd is zo goed als gestreden. En de Vlamingen hebben het nu voor het zeggen in België. En zo hoort het ook want wij maken de meerderheid der Belgen uit.

Tuurlijk en Bruxelles en de hele verfransing van Vlaams Brabant dat raakt hun koude kleren niet...

Enfin het regelrecht anti-Vlaams karakter van heel die bedoening wordt wijselijk uit de mediabelangstelling gehouden...
Allemaal fier om 'rode duivel', oei, 'diable rouge' moet ik zeggen, te zijn...

De media die zijn bevolking in- en voorlicht noemen ze dat...

dalibor 11 augustus 2018 09:21

Schoof, pedagogen en leraars zijn verschillende dingen.

Het Oosten 11 augustus 2018 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8777110)
Tuurlijk en Bruxelles en de hele verfransing van Vlaams Brabant dat raakt hun koude kleren niet...

Enfin het regelrecht anti-Vlaams karakter van heel die bedoening wordt wijselijk uit de mediabelangstelling gehouden...
Allemaal fier om 'rode duivel', oei, 'diable rouge' moet ik zeggen, te zijn...

De media die zijn bevolking in- en voorlicht noemen ze dat...

De verfransing van Brussel is een feit. Vlamingen sterven stilletjes uit in Brussel. Dat zeg ik niet, maar de Vlaamse Brusselaars zeggen dit zelf. Het enige wat we kunnen doen is het Vlaams onderwijs in Brussel dubbel en dik steunen en hopen op een kentering (hetgeen niet helemaal onmogelijk is vermits het Nederlands in België nu sterker staat dan het Frans). En...én de Rand vrijwaren voor verdere verfransing. Hetgeen een uiterst moeilijke opdracht zal zijn want een stad (hic : Brussel) die zich uitbreidt is moeilijk tegen te houden. Toch maar voet bij stuk houden.

marie daenen 11 augustus 2018 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8777120)
De verfransing van Brussel is een feit. Vlamingen sterven stilletjes uit in Brussel. Dat zeg ik niet, maar de Vlaamse Brusselaars zeggen dit zelf. Het enige wat we kunnen doen is het Vlaams onderwijs in Brussel dubbel en dik steunen en hopen op een kentering (hetgeen niet helemaal onmogelijk is vermits het Nederlands in België nu sterker staat dan het Frans). En...én de Rand vrijwaren voor verdere verfransing. Hetgeen een uiterst moeilijke opdracht zal zijn want een stad (hic : Brussel) die zich uitbreidt is moeilijk tegen te houden. Toch maar voet bij stuk houden.

En hoe wil je dat doen met Vlaamse partijen die er vooral niet over spreken, de dagelijkse overtredingen tegen de wet zelfs niet aanklagen, en zo het probleem met de mantel der liefde toedekken???

Het Oosten 11 augustus 2018 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8777125)
En hoe wil je dat doen met Vlaamse partijen die er vooral niet over spreken, de dagelijkse overtredingen tegen de wet zelfs niet aanklagen, en zo het probleem met de mantel der liefde toedekken???

Veeg maar eerst eens voor uw eigen deur. Hoe wilt ge nu Brussel vernederlandsen als het VB haar kiescampagne voert in ... het Frans. Maar mensen toch!

marie daenen 11 augustus 2018 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8777127)
Veeg maar eerst eens voor uw eigen deur. Hoe wilt ge nu Brussel vernederlandsen als het VB haar kiescampagne voert in ... het Frans. Maar mensen toch!

Oké, blijf jij maar Hebreeuws praten in Brussel als niemand jou daar nog verstaat en als de overgrote massa een andere taal spreekt...
Over dwaasheid gesproken...

Het Oosten 11 augustus 2018 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8777128)
Oké, blijf jij maar Hebreeuws praten in Brussel als niemand jou daar nog verstaat en als de overgrote massa een andere taal spreekt...
Over dwaasheid gesproken...

En u denkt dus Brussel te vernederlandsen door een Franstalige campagne te voeren. Veel geluk dan en wacht nog maar wat verder op Godot.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be