Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   bannen en strafpunten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=111229)

lomeanor 29 augustus 2008 23:33

bannen en strafpunten
 
Is het mijn idee of wordt er hier de laatste tijd wel héél kwistig omgesprongen ben strafpunten en bans?

Een nieuwe moderator die besluit "grote kuis" te houden?

Sta me toe te zeggen dat het de sfeer op het forum niet ten goede komt. Een forum leeft maar bij de gratie van degenen die er op posten. En veel van de "oudere" posters worden momenteel verbannen zonder duidelijk aanwijsbare reden, of met een reden die nauwelijks een ban rechtvaardigt.

Internaut 29 augustus 2008 23:41

Het kan zijn want ik kreeg voor de eerste keer verrassend een maandje ban. Ik had het niet verwacht en mocht me niet verdedigen. Het was een zekere starfire. nu het zei zo we zijn geen kleine kinderen. Jammer dat het vaak lang duurt om te connectoren tot dit forum.
Het blijft te groot forum om alles te kunnen lezen.

Andro 29 augustus 2008 23:47

Af en toe een grote kuis kan geen kwaad.

lomeanor 30 augustus 2008 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 (Bericht 3659885)
Af en toe een grote kuis kan geen kwaad.

Beter constant "kleine kuisjes" doen dan één grote waarmee je de hele sfeer verziekt.

Groentje-18 30 augustus 2008 01:07

Het valt me op dat er de laatste tijd minder gepost wordt.
Ofwel is dat maar een vertekening door het feit dat het nu uitgaansavond/begin van het weekend/herexamens/vakantieperiode is, ofwel heb ik een verkeerde indruk?

Dope 30 augustus 2008 02:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3659940)
Het valt me op dat er de laatste tijd minder gepost wordt.
Ofwel is dat maar een vertekening door het feit dat het nu uitgaansavond/begin van het weekend/herexamens/vakantieperiode is, ofwel heb ik een verkeerde indruk?

seizoen, van Dale 2 a = deel van het jaar waarin een instelling haar gewone functies uitoefent, bv. waarin een schouwburg geregeld voorstellingen geeft of gedurende hetwelk een sportcompetitie of de wedstrijden van een bep. sporttak plaatsvindt (plaatsvinden)

Jazeker 30 augustus 2008 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3659940)
Het valt me op dat er de laatste tijd minder gepost wordt.

Die indruk heb ik dus ook. Tezamen met een verschraling van de inhoud. Er wordt lang doorgeboomd op bestaande topics, terwijl bepaalde grote nieuwsfeiten hier soms 2 dagen niet besproken worden. Beetje raar.

lomeanor 30 augustus 2008 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3660017)
Die indruk heb ik dus ook. Tezamen met een verschraling van de inhoud. Er wordt lang doorgeboomd op bestaande topics, terwijl bepaalde grote nieuwsfeiten hier soms 2 dagen niet besproken worden. Beetje raar.

Inderdaad. Veel mensen keren zich af van het forum of posten alleszins veel minder.

Laat ons zeggen dat het "vuur" uit het forum is. De motivatie van de leden reikt niet meer tot aan de "sterren."

Rudy 30 augustus 2008 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3659940)
Het valt me op dat er de laatste tijd minder gepost wordt.
Ofwel is dat maar een vertekening door het feit dat het nu uitgaansavond/begin van het weekend/herexamens/vakantieperiode is, ofwel heb ik een verkeerde indruk? ...

... het zou ook kunnen dat de kwaliteit hoger wordt geacht dan de kwantiteit.

lombas 30 augustus 2008 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 3660184)
Inderdaad. Veel mensen keren zich af van het forum of posten alleszins veel minder.

Laat ons zeggen dat het "vuur" uit het forum is. De motivatie van de leden reikt niet meer tot aan de "sterren."

Moet ge loyauteit aan een forum opbrengen? Verder, wat ge eerst zegt, zegt men al twee jaar.

lomeanor 30 augustus 2008 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3660188)
... het zou ook kunnen dat de kwaliteit hoger wordt geacht dan de kwantiteit.

Van de kwaliteit schiet al helemaal niets meer over. Kijk maar hoe lang het duurt eer de actualiteit besproken wordt, hoeveel er "stil ligt." Enkel een paar oude discussies blijven nietszeggende posts opstapelen. Noemt u dat kwaliteit?

lombas 30 augustus 2008 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 3660239)
Van de kwaliteit schiet al helemaal niets meer over. Kijk maar hoe lang het duurt eer de actualiteit besproken wordt, hoeveel er "stil ligt." Enkel een paar oude discussies blijven nietszeggende posts opstapelen. Noemt u dat kwaliteit?

*knip*

Rudy 30 augustus 2008 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 3660239)
Van de kwaliteit schiet al helemaal niets meer over. Kijk maar hoe lang het duurt eer de actualiteit besproken wordt, hoeveel er "stil ligt." Enkel een paar oude discussies blijven nietszeggende posts opstapelen. Noemt u dat kwaliteit?

Ik moet je gelijk geven. Dit is volgens mij te wijten aan het feit de moderatie strenger optreedt tegen overtreding van auteursrechten. Een goed artikel kan het begin zijn van een goeie discussie. Zelf een tekst in elkaar knutselen als basis van discussie wordt al iets lastiger.
En dit terwijl ik er zeker van ben dat er kranten zijn die er absoluut geen probleem mee hebben. Integendeel, het zorgt voor meer publiciteit.

robert t 30 augustus 2008 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 3660184)
Inderdaad. Veel mensen keren zich af van het forum of posten alleszins veel minder.

Laat ons zeggen dat het "vuur" uit het forum is. De motivatie van de leden reikt niet meer tot aan de "sterren."

Die indruk heb ik ook. Als je ziet hoe waardevolle posters als knuppel en Rob Roy (die ik allebei persoonlijk ken)
het gewoon laten afweten zijn daar redenen voor. Wie een poging doet tot grondige analyse is eraan voor de moeite. De meest stupiede oneliners zijn tegenwoordig het populairst. Wat kan je eraan doen? Niks, vrees ik.

lombas 30 augustus 2008 13:27

De "visie" dat P.be achteruit boert en dat het slecht geleid wordt &c., drijft al enkele jaren aan de oppervlakte.

Hertog van Gelre 30 augustus 2008 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 3660326)
Die indruk heb ik ook. Als je ziet hoe waardevolle posters als knuppel en Rob Roy (die ik allebei persoonlijk ken)
het gewoon laten afweten zijn daar redenen voor. Wie een poging doet tot grondige analyse is eraan voor de moeite. De meest stupiede oneliners zijn tegenwoordig het populairst. Wat kan je eraan doen? Niks, vrees ik.

Hier kan ik me in vinden. Ik sluit me ook aan bij degenen die vinden dat hier de laatste tijd vreemd gemodereerd wordt.

Iemand die in K&K ironisch opmerkte dat (ten tijde van de Nekschot-discussie) een nekschot misschien wel een oplossing was voor makers van dt-fouten werd permanent geband wegens 'oproep tot geweld'.

Drosophila, misschien niet de ideologische vriend(in) van velen maar altijd met inhoudelijke onderbouwing postend, kreeg 5 strafpunten aan haar broek wegens het één keer plaatsen van een Calimero wegens spammen. Dat is er vér over. Terwijl Peter Johan in een eerdere discussie aangaf dat de 'straf' op zoiets alleen een waarschuwing hoort te zijn.

Groentje-18 30 augustus 2008 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3660017)
Die indruk heb ik dus ook. Tezamen met een verschraling van de inhoud. Er wordt lang doorgeboomd op bestaande topics, terwijl bepaalde grote nieuwsfeiten hier soms 2 dagen niet besproken worden. Beetje raar.

Ja inderdaad, en ik blijf erbij dat sommige individuen de communicatie enorm bemoeilijken omdat geweten is dat ze blijven doorbomen op randfeiten of een discussiestijl hanteren die heel onwenselijk is en je met een ambetant gevoel achterlaat. Zo wordt er voorkomen dat een discussie echt in de diepte wordt gevoerd en laten een hele hoop mensen het afweten, gewoon omdat ze het er niet meer voor over hebben.
Enkel degenen met een olifantenvel, of degenen met een ijzersterke mening waar ze niet meer van afwijken en die ze kost wat kost willen doorcommuniceren naar anderen (maar helaas ook oogkleppen dragen wat de discussies niet bevordert), of degenen die hier vooral zitten om te lezen wat anderen schijven, blijven.
Het groepje met een genuanceerde, ouderbouwde en niet-dogmatische mening en aangename discussiestijl dunt zienderogen uit.

Ik wil trouwens niet zeggen dat ik niet val in één van deze of meerdere categorieen, want ik zit hier ondertussen ook al een jaar. Al houd ik bij sommige posts mijn hart vast omdat ik al kan voorspellen wie er zal afkomen met alweer een gelijkaardige net-niet of net-wel persoonlijke opmerking. Dit is naar niemand een persoonlijke aanval toe, maar iets wat ik vaststel over heel het forum.

lomeanor 30 augustus 2008 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 3660243)
Zaag dan niet en doe er wat aan. Ge zijt wel veel aan het zagen tegenwoordig, niet? Eerst is 't hier te min en in Ierland zo zoet, nu dit.

Neemt toch eens iets in handen. Ge moet keuzes maken in 't leven.

Dat heb ik juist gedaan. Ik ben immers geen mod, lombas.

lomeanor 30 augustus 2008 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 3660326)
Die indruk heb ik ook. Als je ziet hoe waardevolle posters als knuppel en Rob Roy (die ik allebei persoonlijk ken)
het gewoon laten afweten zijn daar redenen voor. Wie een poging doet tot grondige analyse is eraan voor de moeite. De meest stupiede oneliners zijn tegenwoordig het populairst. Wat kan je eraan doen? Niks, vrees ik.

Inderdaad. Het vertrek van onder andere knuppel en rob roy heeft het forum geen goed gedaan. En nu de ban van Van Maerlant...

Wij kunnen er niets aan doen, behalve de moderatie te waarschuwen. Hopelijk veranderen ze hun koers voor hun forum leeg loopt. Zij hebben het hier voor het zeggen, dat is waar. Maar zonder posters is er geen forum.

Groentje-18 30 augustus 2008 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 3660239)
Van de kwaliteit schiet al helemaal niets meer over. Kijk maar hoe lang het duurt eer de actualiteit besproken wordt, hoeveel er "stil ligt." Enkel een paar oude discussies blijven nietszeggende posts opstapelen. Noemt u dat kwaliteit?

Dat er nauwelijks nog actuele kwesties worden besproken is me ook opgevallen. Vroeger was ieder bediscussieerbaar nieuwsfeit hier een hot item. Tegenwoordig moet je ernaar zoeken. En als je er zelf post, ook al zijn het redelijk shockerende feiten, kraait er geen haan naar.

Maar de copy-rights zullen hier misschien ook tussenzitten?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be