Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   veganisme is een krachtig politiek statement (https://forum.politics.be/showthread.php?t=153854)

eno2 10 april 2011 16:42

veganisme is een krachtig politiek statement
 
Het stelt grote delen van onze maatschappij voor belangrijke ethische keuzes die grote gevolgen hebben voor het soort samenleving waarin we (wensen te) leven

maddox 10 april 2011 16:48

Is de BUB dan een Veganistische politieke partij?

Sus Iratus 10 april 2011 17:04

Veganisme is vooral de hobby van een stel militant-orthodoxe wereldvreemde eco- en emodwazen.

Albrecht 10 april 2011 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 5404571)
Veganisme is vooral de hobby van een stel militant-orthodoxe wereldvreemde eco- en emodwazen.

Voor de gematigde wereldvreemde eco- en emodwazen is er nog steeds vegetarisme. Njah, die keuze kan ik nog wel respecteren.

Het enige waar ik voor zou kunnen gaan, is verminderde vleesconsumptie.

eno2 10 april 2011 17:42

Iemand op weg naar het veganisme motiveert zijn poging zo.

Citaat:

Toen ik kort geleden ook nog me verder bewust werd van de andere problemen (milieu, wereldwijde voedselprobleem, eigen gezondheid) ben ik gestopt met vlees en vis eten. In het besef dat we met z'n allen erg dom bezig zijn.

eno2 10 april 2011 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5404577)
Voor de gematigde wereldvreemde eco- en emodwazen is er nog steeds vegetarisme. Njah, die keuze kan ik nog wel respecteren.

Het enige waar ik voor zou kunnen gaan, is verminderde vleesconsumptie.

Ja, de lauwen, die heb je overal. Je kan beter het zout zijn.
Als je dierlijke vetten wil vermijden, heeft het gewone vegetarisme met al zijn dierlijke vetten consumptie niet veel zin.

eno2 11 april 2011 16:08

Ik ga hier in deze draad alles publiceren wat ik ontmoet aan politiek belang en invloed van veganisme.

Ik kan niet beginnen met Ghandi, want dat was een vegetariër.
Het is jammer, dat de veganisten niet een vergelijkenswaardig belangrijk figuur bezitten, met uitzondering misschien van Boeddha.
Maar dat is ouwe politieke kost. Boeddha was zelf een koningszoon en hij corrumpeerde veel keizers en koningen en zo tot vredelievendheid en opgave van het egoisme, politiek en anders, waardoor ze algauw niet meer tot regeren in staat bleken en moesten vervangen worden door bloeddorstiger en vleesetender familieleden.

Sus Iratus 11 april 2011 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5405975)
Ik ga hier in deze draad alles publiceren wat ik ontmoet aan politiek belang en invloed van veganisme.

Zolang u maar niets post in deze draad over wat u ontmoet aan politiek belang en vaginisme.

eno2 11 april 2011 17:54

Ook beter voor de boeren
Zelfs voor de veeboeren is veganisme het de stap in de goede richting om door te kunnen gaan op een ethische manier en weer het respect te krijgen dat ze verdienen, als consumenten eindelijk zo verstandig zijn het dierlijk producten gebruik los te laten kunnen zij overschakelen op land en tuinbouw, in plaats van het zeer dieronvriendelijk, alles verslindende overbodige veeteelt en rechtsteeks het voedsel voor mensen gaan verbouwen zoals het eigenlijk hoort te zijn.

Raf 11 april 2011 18:13

Ik heb vanmiddag in ieder geval een overheerlijk stukje ossenhaas gegeten, meer bepaald een tournedos.



De ossenhaas is een deel van de lende (rug) van het rund. Deze spier, de Musculus psoas major, ligt op de lendenwervels, in de buikholte en loopt door tot in het bekkenbeen. Het heeft een fijne structuur en vrijwel geen vet of bindweefsel; dit maakt het dan ook het meest malse vlees van het rund.



Het vleesdeel wordt nog opgesplitst in vier delen: de kop van de haas, het middenstuk, de punt en de ketting van de ossenhaas.

Ik eet mijn vlees overigens liefst saignant:



De kop staat ook bekend als chateaubriand (als er een dubbele portie van gesneden wordt), het middenstuk in een enkele portie als tournedos en het staartstuk als filet mignon indien deze in hapklare brokken zijn verdeeld.

eno2 11 april 2011 18:43

Sommige dierlijke tournedos lijken heel erg op menselijke tournedos, het belangrijkste is, dat llemaal de rug toe te draaien, vanuit het oogpunt van consumptie. We zijn geen kannibalen, maar dat is onvoldoende, als beschaafde etensgewoonte.

Travis66 11 april 2011 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5404577)
Voor de gematigde wereldvreemde eco- en emodwazen is er nog steeds vegetarisme. Njah, die keuze kan ik nog wel respecteren.

Het enige waar ik voor zou kunnen gaan, is verminderde vleesconsumptie.

Daar kan ik inkomen. Misschien eten we wel te veel vlees. Zoals een oud leerkracht van mij ooit zei "alles met "te" voor is slecht, behalve te voet."

eno2 11 april 2011 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 5406298)
Daar kan ik inkomen. Misschien eten we wel te veel vlees. Zoals een oud leerkracht van mij ooit zei "alles met "te" voor is slecht, behalve te voet."

Te voet is onprettig voor mij, tenzij rennen ook mag.

Jozef Ostyn 12 april 2011 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5404558)
Het stelt grote delen van onze maatschappij voor belangrijke ethische keuzes die grote gevolgen hebben voor het soort samenleving waarin we (wensen te) leven

Ik wens niet te leven in een samenleving zonder biefsteak -friet.

eno2 12 april 2011 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 5407132)
Ik wens niet te leven in een samenleving zonder biefsteak -friet.

Friet is veganisch, voor beafstuk zijn er allerlei lekkere onbeestige vervangers

eno2 12 april 2011 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 5407132)
Ik wens niet te leven in een samenleving zonder biefsteak -friet.

Frietkot België. als dat geen politiek statement is...

nihao 12 april 2011 12:33

Citaat:

We zijn geen kannibalen

Ook niet als we zo'n veganist op de BBQ leggen, want dat is overduidleijk een andere soort...

Bonobo's en chimps laten de kans op een beetje vlees ook nooit liggen...

CyberpunX 12 april 2011 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 5407606)
Ook niet als we zo'n veganist op de BBQ leggen, want dat is overduidleijk een andere soort...

Er zit geen pit in dat vlees

:lol:

artisjok 12 april 2011 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 5404571)
Veganisme is vooral de hobby van een stel militant-orthodoxe wereldvreemde eco- en emodwazen.

Waarom noem je veganisten "een stel militant-orthodoxe wereldvreemde eco- en emodwazen"?

Rudy 12 april 2011 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5407565)
Friet is veganisch, voor beafstuk zijn er allerlei lekkere onbeestige vervangers

Een Big Mac is niet te vervangen !!!


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be