Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Draagvlak rekeningrijden: POLL (https://forum.politics.be/showthread.php?t=248189)

Voltian 18 april 2019 11:21

Draagvlak rekeningrijden: POLL
 
Er zijn al wat draadjes, I know, maar nog geen poll! Eens kijken hoe het zit met dat draagvlak voor rekeningrijden op p.be. :-)

Skobelev 18 april 2019 11:53

In de plaats van de inschrijvingstaks en de jaarlijkse verkeersbelasting. Anders niet.

Voltian 18 april 2019 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8993465)
In de plaats van de inschrijvingstaks en de jaarlijkse verkeersbelasting. Anders niet.

euhm, waarom hebt ge dan niet op optie 3 gestemd? Dat is toch wat je bedoelt?... :?

Steben 18 april 2019 12:04

In essentie is het een verhoging van lasten per gereden km. Met andere woorden quasi hetzelfde als brandstofprijs nog eens verhogen. Als het de bedoeling is gebruik te belasten en niet bezit vind ik het een goed idee om de verkeersbelasting (al dan niet met BIV) af te schaffen. "Budget neutraal" zou ik dat niet noemen. Zo is er meer of minder inkomsten mogelijk afhankelijk van gebruik. Ik heb toch op 3 gestemd gekoppeld aan mijn uitleg hier.

Skobelev 18 april 2019 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 8993466)
euhm, waarom hebt ge dan niet op optie 3 gestemd? Dat is toch wat je bedoelt?... :?

Nope, dat hoeft niet budget-neutraal te zijn. Gezien ik 4 wagens en een motor heb waarvan er drie samen maar 1000km rijden ben ik voorstander van rekeningrijden onder mijn gestelde voorwaarden. Dat zou voor mij zonder twijfel budget-voordelig zijn.

Bach 18 april 2019 12:30

Citaat:

In essentie is het een verhoging van lasten per gereden km.
Dan is een verhoging van de belasting op gebruikte brandstof veel eerlijker. En milieuvriendelijker. Als ik met een klein autootje of een grote wagen me verplaats maakt geen verschil voor rekeningrijden. Ik heb resoluut tegen als deze belasting op deze manier wordt toegepast. Het soort van maatregelen dat ik van Trump aanhangers verwacht.

Bach 18 april 2019 12:34

Slechte enquête. Men wordt in een bepaalde richting geduwd.

Anna List 18 april 2019 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 8993505)
Slechte enquête. Men wordt in een bepaalde richting geduwd.

welke richting is dat mss?

Anna List 18 april 2019 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 8993498)
Dan is een verhoging van de belasting op gebruikte brandstof veel eerlijker. En milieuvriendelijker. Als ik met een klein autootje of een grote wagen me verplaats maakt geen verschil voor rekeningrijden. Ik heb resoluut tegen als deze belasting op deze manier wordt toegepast. Het soort van maatregelen dat ik van Trump aanhangers verwacht.

daarvoor zal je moeten wachten op EU consensus daarrond, half Antwerpen tankt nu al Diesel in NL.

Skobelev 18 april 2019 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8993507)
daarvoor zal je moeten wachten op EU consensus daarrond, half Antwerpen tankt nu al Diesel in NL.

En binnenkort kunnen ze met hun diesel voor de stadspoort blijven staan. ;-)

Steben 18 april 2019 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8993507)
daarvoor zal je moeten wachten op EU consensus daarrond, half Antwerpen tankt nu al Diesel in NL.

hoeveel daarvan mogen er dan ook nog Antwerpen binnen :lol:

Steben 18 april 2019 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8993513)
En binnenkort kunnen ze met hun diesel voor de stadspoort blijven staan. ;-)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 8993514)
hoeveel daarvan mogen er dan ook nog Antwerpen binnen :lol:

:rofl:

Anna List 18 april 2019 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8993513)
En binnenkort kunnen ze met hun diesel voor de stadspoort blijven staan. ;-)

eur5 die koop je nu voor geen geld ... rijdt nog minstens tot 2025 gratis Antwerpen binnen en daarna mits betaling (wsl zo'n 350€ per jaar of zo) ... ze willen daar nu allemaal zo hard van af, dat dit sowieso de meest economische keuze is nu.

Voltian 18 april 2019 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 8993505)
Slechte enquête. Men wordt in een bepaalde richting geduwd.

oei,

Welk antwoord ontbreekt er?

Voltian 18 april 2019 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8993477)
Nope, dat hoeft niet budget-neutraal te zijn. Gezien ik 4 wagens en een motor heb waarvan er drie samen maar 1000km rijden ben ik voorstander van rekeningrijden onder mijn gestelde voorwaarden. Dat zou voor mij zonder twijfel budget-voordelig zijn.

aja, da's juist...

Budget-neutraal bedoelde ik natuurlijk op overheids-niveau. Uiteraard zullen er winnaars en verliezers zijn onder de burgers (da's de bedoeling net). Jij zou dan duidelijk winnaar zijn (...en de auto-pendelaar verliezer).

Hmm, die optie was dus niet voldoende duidelij geformuleerd.

Ik kan die enquete niet meer aanpassen zeker? Sneu...

Bach 18 april 2019 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8993506)
welke richting is dat mss?

Als je tegen bent is dat niet noodzakelijk omdat je tegen belastingen of belastingsverhoging bent. Als je voorstander bent is dat niet noodzakelijk onder de gestelde voorwaarden. De manier waarop de vraag gesteld is duwt mensen in de richting van voorstander te zijn om een of andere andere reden. Als men tegen is is men eigenlijk een soort van primitieveling zonder duidelijke argumentatie.

De meeste polls op dit forum zijn suggestief, daar niet van. Maar verwacht dan ook niet veel van de resultaten.

Anna List 18 april 2019 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 8993524)
Als je tegen bent is dat niet noodzakelijk omdat je tegen belastingen of belastingsverhoging bent. Als je voorstander bent is dat niet noodzakelijk onder de gestelde voorwaarden. De manier waarop de vraag gesteld is duwt mensen in de richting van voorstander te zijn om een of andere andere reden. Als men tegen is is men eigenlijk een soort van primitieveling zonder duidelijke argumentatie.

De meeste polls op dit forum zijn suggestief, daar niet van. Maar verwacht dan ook niet veel van de resultaten.

het resultaat tot nu toe, lijkt het tegendeel te bewijzen ...

Voltian 18 april 2019 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 8993524)
Als je tegen bent is dat niet noodzakelijk omdat je tegen belastingen of belastingsverhoging bent. Als je voorstander bent is dat niet noodzakelijk onder de gestelde voorwaarden. De manier waarop de vraag gesteld is duwt mensen in de richting van voorstander te zijn om een of andere andere reden. Als men tegen is is men eigenlijk een soort van primitieveling zonder duidelijke argumentatie.

De meeste polls op dit forum zijn suggestief, daar niet van. Maar verwacht dan ook niet veel van de resultaten.

Dat is waar; veel ruimte is er niet voor duiding in de mogelijk antwoorden.

Ma bon, 't is toch al duidelijker dan pakweg de vraagformulering van het brexit-referendum :)

Anna List 18 april 2019 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 8993526)
Dat is waar; veel ruimte is er niet voor duiding in de mogelijk antwoorden.

Ma bon, 't is toch al duidelijker dan pakweg de vraagformulering van het brexit-referendum :)

niet echt, en dat bewijst die 50% ook al eigenlijk

Skobelev 18 april 2019 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 8993523)
aja, da's juist...

Budget-neutraal bedoelde ik natuurlijk op overheids-niveau. Uiteraard zullen er winnaars en verliezers zijn onder de burgers (da's de bedoeling net). Jij zou dan duidelijk winnaar zijn (...en de auto-pendelaar verliezer).

Hmm, die optie was dus niet voldoende duidelij geformuleerd.

Ik kan die enquete niet meer aanpassen zeker? Sneu...

Winnaar voor de drie die nauwelijks gebruikt worden. Eigenlijk is dat best een faire maatregel. Gebruik belasten, niet het bezit van een auto. Als er 10 in uw garage staan die geen km rijden vervuilen die ook niet, behalve voor de productie ervan.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be