Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Jonge moslima beledigd en verminkt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=244234)

orfeus5412 4 juli 2018 00:16

Jonge moslima beledigd en verminkt
 
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/07...t-in-wallonie/
Citaat:

De jonge moslimvrouw liep maandagavond rond 23 uur in een steegje in Anderlues, een gemeente nabij Charleroi. Twee onbekenden hielden de vrouw tegen, gooiden haar tegen de grond en beledigden haar met racistische uitspraken.

Vervolgens trokken de daders haar hoofddoek af en haar bovenkleren uit. Met een scherp voorwerp verminkten ze haar gezicht, benen, buik en romp. Nadien kozen ze het hazenpad in een onbekende richting.

Volgens het parket in Charleroi ging het duidelijk om een racistische daad. De lokale politie van Binche-Anderlues onderzoekt de zaak.
Kun je veel vd islam religie / gewoonten niet verteren maar dit is een weerloze vrouw toetakelen. Hopelijk geen aanzet tot meer en grotere pogroms. Schuld hieraan - vind ik althans - de niet aflatende politieke correctheid die, in feite, een discriminerend effect heeft. En de gevolgen daarvan geven dan aanleiding tot zoiets.

Weyland 4 juli 2018 00:38

Iedereen keurt zo'n aanval af, zelfs de doorsnee-Belanger. Hopelijk blijft het ook hierbij. Charleroi is niet de beste stad en Anderlues stikt van het reucht. Ik vertrouw erop dat onze samenleving dit voorval met de nodige nuchterheid zal weten aan te pakken. En dat de vrouw spoedig herstelt en de daders hopelijk geïdentificeerd en opgepakt.

maddox 4 juli 2018 06:09

Ik val Weyland volledig bij. Het gespuis dat die jonge vrouw aanpakte is al even crimineel als een stel barbaren die een homo in elkaar peren.


Net zoals ik poneer dat een naakte vrouw op't straat geen uitnodiging tot verkrachting is, is het dragen van een variante op de davidsster geen excuus, laat staan een reden om de draagster te brutaliseren. Dat is net het soort geweld dat een probleem alleen maar groter maakt.

Lof der Zotheid 4 juli 2018 08:03

Hoe ongelukkig dit incident ook moge zijn, ze hebben het op zichzelf afgeroepen met hun gewelddadigheid, koloniseringsdrang en gebrek aan respect. Dat neemt niet weg dat het krapuul is die dat gedaan hebben. Een kwestie van het ene krapuul dat met het andere krapuul korte metten maakt...

Indomitable 4 juli 2018 08:43

In Parijs hebben ze vorige week een man van 37 berooft van zijn smartphone.....en vier gouden tanden met de hand uit zijn bakkes getrokken.

Bobke 4 juli 2018 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8752249)
Ik val Weyland volledig bij. Het gespuis dat die jonge vrouw aanpakte is al even crimineel als een stel barbaren die een homo in elkaar peren.


Net zoals ik poneer dat een naakte vrouw op't straat geen uitnodiging tot verkrachting is, is het dragen van een variante op de davidsster geen excuus, laat staan een reden om de draagster te brutaliseren. Dat is net het soort geweld dat een probleem alleen maar groter maakt.

+1

Hoofdstraat 4 juli 2018 10:10

De daders kunnen Jan en Piet zijn maar het opsnijden lijkt me toch meer een moslim ding of eventueel oost europees. Het zou me niets verwonderen als het moslims van een andere variant waren die hun zin niet kregen, als het niet zo is gaan we het wel horen.

alice 4 juli 2018 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 (Bericht 8752220)
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/07...t-in-wallonie/

Kun je veel vd islam religie / gewoonten niet verteren maar dit is een weerloze vrouw toetakelen. Hopelijk geen aanzet tot meer en grotere pogroms. Schuld hieraan - vind ik althans - de niet aflatende politieke correctheid die, in feite, een discriminerend effect heeft. En de gevolgen daarvan geven dan aanleiding tot zoiets.

Schuld hieraan hebben die daders, schande gewoon om dit te doen!

alice 4 juli 2018 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 8752286)
Hoe ongelukkig dit incident ook moge zijn, ze hebben het op zichzelf afgeroepen met hun gewelddadigheid, koloniseringsdrang en gebrek aan respect. Dat neemt niet weg dat het krapuul is die dat gedaan hebben. Een kwestie van het ene krapuul dat met het andere krapuul korte metten maakt...

Nee en totaal niet ok dat u dit zegt!
Vrouwen, ongeacht hun kledij moeten rustig over straat kunnen lopen, dat geldt voor de mevrouw in minirok maar evengoed voor deze mevrouw

Lof der Zotheid 4 juli 2018 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8752424)
Nee en totaal niet ok dat u dit zegt!
Vrouwen, ongeacht hun kledij moeten rustig over straat kunnen lopen, dat geldt voor de mevrouw in minirok maar evengoed voor deze mevrouw

Vrouwen moeten zeker zonder gevaar de straat over kunnen. Maar na zóveel geweld en problemen van moslimkant, kan ik me goed voorstellen dat de stoppers bij sommigen doorgeslagen zijn, en ze gedacht hebben: wat die kunnen, kunnen wij ook.

Dit is geen rechtvaardiging of verdediging van de daders. ze hadden het recht niet zoiets te doen, al is het maar omdat ze zich op het niveau van de gewelddadige "jongeren" verlagen. Maar bij moslims is mijn medeleven redelijk beperkt, gezien de voorafgaande geschiedenis met die gasten. 't Is wreed en intriest, maar dat komt ervan.

alice 4 juli 2018 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 8752426)
Vrouwen moeten zeker zonder gevaar de straat over kunnen. Maar na zóveel geweld en problemen van moslimkant, kan ik me goed voorstellen dat de stoppers bij sommigen doorgeslagen zijn, en ze gedacht hebben: wat die kunnen, kunnen wij ook.

Dit is geen rechtvaardiging of verdediging van de daders. ze hadden het recht niet zoiets te doen, al is het maar omdat ze zich op het niveau van de gewelddadige "jongeren" verlagen. Maar bij moslims is mijn medeleven redelijk beperkt, gezien de voorafgaande geschiedenis met die gasten. 't Is wreed en intriest, maar dat komt ervan.

Het gaat niet om de ideologie van die jonge mevrouw, daar ben ik het ook niet mee eens, het hele forum weet dan ondertussen, maar wel over het gedrag van die daders en ongeacht de levensovertuiging van het slachtoffer, kan dit niet en is het schandalig.
mijn medeleven beperkt zich niet omdat slachtoffers van geweld tegen vrouwen een andere ideologie aanhangen dat ik zelf doe.

Het principe geldt voor alle vrouwen, ongeacht wat je aan hebt, niemand heeft het recht je te molesteren om wat je wel of niet draagt.

Hoofdstraat 4 juli 2018 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 8752426)
Vrouwen moeten zeker zonder gevaar de straat over kunnen. Maar na zóveel geweld en problemen van moslimkant, kan ik me goed voorstellen dat de stoppers bij sommigen doorgeslagen zijn, en ze gedacht hebben: wat die kunnen, kunnen wij ook.

Dit is geen rechtvaardiging of verdediging van de daders. ze hadden het recht niet zoiets te doen, al is het maar omdat ze zich op het niveau van de gewelddadige "jongeren" verlagen. Maar bij moslims is mijn medeleven redelijk beperkt, gezien de voorafgaande geschiedenis met die gasten. 't Is wreed en intriest, maar dat komt ervan.

Dit lijkt me het gedrag van gestoorden, anders hadden ze wel een man aangevallen want moslim vrouwen zijn evengoed de slachtoffers hier. Er waren racistische beledegingen maar het is niet duidelijk of dit over haar huidskleur of godsdienst ging, opnieuw krijgen we onvolledige informatie van de media.

Lof der Zotheid 4 juli 2018 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8752433)
Het gaat niet om de ideologie van die jonge mevrouw, daar ben ik het ook niet mee eens, het hele forum weet dan ondertussen, maar wel over het gedrag van die daders en ongeacht de levensovertuiging van het slachtoffer, kan dit niet en is het schandalig.
mijn medeleven beperkt zich niet omdat slachtoffers van geweld tegen vrouwen een andere ideologie aanhangen dat ik zelf doe.

Het principe geldt voor alle vrouwen, ongeacht wat je aan hebt, niemand heeft het recht je te molesteren om wat je wel of niet draagt.

Waar ik het met u over eens ben is, dat die daders niet het minste recht hadden te doen wat ze gedaan hebben, zelfs als die vrouw moslima is.

Vergis u niet, ik vind het helemaal niet plezant dat dat met die vrouw gebeurd is. Maar, en daar zijn we het niet over eens (agree to disagree), de ideologie van die vrouw speelt wel degelijk een rol in het medeleven hebben voor een moslimslachtoffer. En laat ik u eerlijk zeggen, het is afschuwelijk dat dat zo is.

TV-verslaafde 4 juli 2018 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 (Bericht 8752220)
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/07...t-in-wallonie/

Kun je veel vd islam religie / gewoonten niet verteren maar dit is een weerloze vrouw toetakelen. Hopelijk geen aanzet tot meer en grotere pogroms. Schuld hieraan - vind ik althans - de niet aflatende politieke correctheid die, in feite, een discriminerend effect heeft. En de gevolgen daarvan geven dan aanleiding tot zoiets.

Juist.

Lof der Zotheid 4 juli 2018 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 8752434)
Dit lijkt me het gedrag van gestoorden, anders hadden ze wel een man aangevallen want moslim vrouwen zijn evengoed de slachtoffers hier. Er waren racistische beledegingen maar het is niet duidelijk of dit over haar huidskleur of godsdienst ging, opnieuw krijgen we onvolledige informatie van de media.

Het is meestal zo dat zulke types graag een zwak slachtoffer kiezen. Dan voelen ze zich lekker machtig. Tamelijk weerzinwekkend.

TV-verslaafde 4 juli 2018 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8752433)
Het gaat niet om de ideologie van die jonge mevrouw, daar ben ik het ook niet mee eens, het hele forum weet dan ondertussen, maar wel over het gedrag van die daders en ongeacht de levensovertuiging van het slachtoffer, kan dit niet en is het schandalig.
mijn medeleven beperkt zich niet omdat slachtoffers van geweld tegen vrouwen een andere ideologie aanhangen dat ik zelf doe.

Het principe geldt voor alle vrouwen, ongeacht wat je aan hebt, niemand heeft het recht je te molesteren om wat je wel of niet draagt.

Hoe ga je dat voorkomen?

Het is walgelijk maar ik hoorde ook geen enkele Westerse vrouw zagen na die verkrachtingen in Keulen.

Het zal dan wel meevallen zeker? Faits divers...

Hoofdstraat 4 juli 2018 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 8752437)
Het is meestal zo dat zulke types graag een zwak slachtoffer kiezen. Dan voelen ze zich lekker machtig. Tamelijk weerzinwekkend.

Ja maar dan nog, je moet er toch redelijk over zijn om een wildvreemde vrouw haar kleren af te trekken om dan haar te verminken met een scherp voorwerp. Er klopt iets niet in dit verhaal.

TV-verslaafde 4 juli 2018 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 8752453)
Ja maar dan nog, je moet er toch redelijk over zijn om een wildvreemde vrouw haar kleren af te trekken om dan haar te verminken met een scherp voorwerp. Er klopt iets niet in dit verhaal.

Wsl verzonnen verhaal door de VRT om de blanke man in een slecht daglicht te plaatsen.

Geen bron, geen foto's, geen bewijzen, geen getuigen enz...

Zomaar iets doen zonder het te melden dat VRT mens moeten ze ontslaan...

Hoofdstraat 4 juli 2018 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 8752473)
Wsl verzonnen verhaal door de VRT om de blanke man in een slecht daglicht te plaatsen.

Geen bron, geen foto's, geen bewijzen, geen getuigen enz...

Zomaar iets doen zonder het te melden dat VRT mens moeten ze ontslaan...

Niet verzonnen maar aangepast om zo te klinken, als het echt Jan, Piet en Joris is gaan we er nog wel van horen.

Anselmo 4 juli 2018 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 8752473)
Wsl verzonnen verhaal door de VRT om de blanke man in een slecht daglicht te plaatsen.

Geen bron, geen foto's, geen bewijzen, geen getuigen enz...

Zomaar iets doen zonder het te melden dat VRT mens moeten ze ontslaan...


Interessant om te volgen.

Indien de daders kunnen gevonden worden : streng straffen.
Indien het om een verzinsel gaat : ook.
De sociale impact van zulke fantasieën is gif voor de maatschappij.
(zie het "geval" Kapellen-op-den-Bos)https://m.gva.be/cnt/aid768037/frans...r-klasgenoten/


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be