Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   VDAB en werkgevers zoeken informatici in Marokko (https://forum.politics.be/showthread.php?t=246920)

Universalia 14 januari 2019 08:32

VDAB en werkgevers zoeken informatici in Marokko
 
VDAB en werkgevers zoeken informatici in Marokko.

Citaat:

Voor het eerst gaan de VDAB en werkgeversorganisaties structureel buiten Europa op zoek naar arbeidskrachten. ‘De krapte is gigantisch.’
Dat er een 'krapte' is dat wil ik nog geloven maar dat ze die 'krapte' moeten proberen op te 'vullen' met mensen uit landen waar het algemeen van geweten is dat ze alleen maar willen infiltreren in alle mogelijke systemen bij bedrijven en andere dat lijkt mij ver gezocht.

Ik vind dat het ook een steen is die men werpt naar jongeren van eigen bodem en men die precies probeert af te schilderen als zijnde allemaal dommeriken of luiaards. :roll:

Met enige 'graagte' (<<-- door Sarcasmus) haal ik volgende aan uit de tekst.

Citaat:

Er zijn ook kennismakingslessen met de Vlaamse en Belgische cultuur voorzien. De Marokkaanse werknemers krijgen hulp bij het vinden van een woning, maar zullen die zelf moeten betalen. ‘Ze krijgen een marktconform loon. Dat zal voldoende zijn om op de huurmarkt huisvesting te vinden’, klinkt het bij Enabel. In principe kunnen ze ook hun gezin overbrengen, net zoals andere migranten die in ons land verblijfsrecht hebben.
Zo ziet u maar op alle mogelijke vlakken zet men de deuren open naar model van een gestoorde Duitse "Wir schaffen das!!!"

Misschien zie ik het wel helemaal verkeerd maar toch ... :|

Bobke 14 januari 2019 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8914007)
VDAB en werkgevers zoeken informatici in Marokko.



Dat er een 'krapte' is dat wil ik nog geloven maar dat ze die 'krapte' moeten proberen op te 'vullen' met mensen uit landen waar het algemeen van geweten is dat ze alleen maar willen infiltreren in alle mogelijke systemen bij bedrijven en andere dat lijkt mij ver gezocht.

Ik vind dat het ook een steen is die men werpt naar jongeren van eigen bodem en men die precies probeert af te schilderen als zijnde allemaal dommeriken of luiaards. :roll:

Met enige 'graagte' (<<-- door Sarcasmus) haal ik volgende aan uit de tekst.



Zo ziet u maar op alle mogelijke vlakken zet men de deuren open naar model van een gestoorde Duitse "Wir schaffen das!!!"

Misschien zie ik het wel helemaal verkeerd maar toch ... :|

Komt ervan als Belgen het vuil werk niet willen doen.

Anna List 14 januari 2019 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8914088)
Komt ervan als Belgen het vuil werk niet willen doen.

het gaat om informatici Bobke ... die maken zelden hun handen vuil hoor.

een hoop enen en nullen. ;-)

subocaj 14 januari 2019 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8914088)
Komt ervan als Belgen het vuil werk niet willen doen.

Zo zie je maar weer dat politici doen wat werkgevers vragen.
Oude werknemers op straat knikkeren, veel zeveren over herscholing en dan maar zagen dat er hier teveel werklozen zijn.

Bobke 14 januari 2019 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8914089)
het gaat om informatici Bobke ... die maken zelden hun handen vuil hoor.

een hoop enen en nullen. ;-)

Ja, aan nullen hebben we hier ook geen gebrek.

Anna List 14 januari 2019 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8914112)
Ja, aan nullen hebben we hier ook geen gebrek.

my point exactly. :-)

Het Verzet 14 januari 2019 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8914007)
Dat er een 'krapte' is dat wil ik nog geloven maar dat ze die 'krapte' moeten proberen op te 'vullen' met mensen uit landen waar het algemeen van geweten is dat ze alleen maar willen infiltreren in alle mogelijke systemen bij bedrijven en andere dat lijkt mij ver gezocht.

Ik vind dat het ook een steen is die men werpt naar jongeren van eigen bodem en men die precies probeert af te schilderen als zijnde allemaal dommeriken of luiaards. :roll:

Die van hier moeten ze teveel betalen, meer is dat niet.
Een collega van me komt uit Turkije, woont hier nu zo'n 2 jaar. Die mens zijn Nederlands is vrij goed, maar nog steeds een hinderpaal bij de omgang met onze gebruikers.
Verder moet ge straks al ne master en 2 jaar ervaring hebben hebben om toners uit laserprinters te vervangen.

Xenophon 14 januari 2019 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 8914128)
Die van hier moeten ze teveel betalen, meer is dat niet.
Een collega van me komt uit Turkije, woont hier nu zo'n 2 jaar. Die mens zijn Nederlands is vrij goed, maar nog steeds een hinderpaal bij de omgang met onze gebruikers.
Verder moet ge straks al ne master en 2 jaar ervaring hebben hebben om toners uit laserprinters te vervangen.

Logisch ook dat je extra moet studeren daarvoor, het zijn bediendes die dat moeten vervangen.

Don Quichote 14 januari 2019 11:42

Nog meer islam binnenhalen dus.

Ik vraag me af hoeveel procent 1 jaar gaat werken en daarna de rest van hun leven doppen en pensioen genieten of langdurig ziek is.

Gezinshereniging ... kindjes maken .. volgende generaties enorme problemen veroorzaken.

patrickve 14 januari 2019 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8914089)
het gaat om informatici Bobke ... die maken zelden hun handen vuil hoor.

een hoop enen en nullen. ;-)

De nullen hadden ze al, nu zoeken ze de enen :lol:

quercus 14 januari 2019 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote (Bericht 8914250)
Nog meer islam binnenhalen dus.

Ik vraag me af hoeveel procent 1 jaar gaat werken en daarna de rest van hun leven doppen en pensioen genieten of langdurig ziek is.

Gezinshereniging ... kindjes maken .. volgende generaties enorme problemen veroorzaken.

Inderdaad. Waarom gaan ze die ICTers uitgerekend in een moslim-inteeltland gaan zoeken? Kunnen ze verdomme niet proberen te recruteren binnen Europa? Is Marokko nu ineens een "silicon valley" geworden? Als er dan toch per se migratie moet zijn dan vind ik dat prioriteit moet gegeven worden aan mensen uit de EU.

Universalia 14 januari 2019 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 8914253)
De nullen hadden ze al, nu zoeken ze de enen :lol:

Op zoek naar de enen: "You 'eend' see noting yet. :|

DucDEnghien 14 januari 2019 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8914282)
Inderdaad. Waarom gaan ze die ICTers uitgerekend in een moslim-inteeltland gaan zoeken? Kunnen ze verdomme niet proberen te recruteren binnen Europa? Is Marokko nu ineens een "silicon valley" geworden? Als er dan toch per se migratie moet zijn dan vind ik dat prioriteit moet gegeven worden aan mensen uit de EU.

Een paar jaar geleden kon je Roemeense ontwikkelaars vinden om hier te werken voor 350 €/dag. Vandaag vindt je er geen meer onder de 500 €/dag, als je ze nog vindt. IT is overal in de EU een knelpunt beroep.

Bobke 14 januari 2019 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 8914253)
De nullen hadden ze al, nu zoeken ze de enen :lol:

En ge denkt dat ze die in Marokko gaan vinden ?

Universalia 14 januari 2019 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8914282)
Inderdaad. Waarom gaan ze die ICTers uitgerekend in een moslim-inteeltland gaan zoeken? Kunnen ze verdomme niet proberen te recruteren binnen Europa? Is Marokko nu ineens een "silicon valley" geworden? Als er dan toch per se migratie moet zijn dan vind ik dat prioriteit moet gegeven worden aan mensen uit de EU.

Dat is iets wat ik mij ook afvraag, waarom gaat men die daar zoeken, géén hackers genoeg op huidig ogenblik?

Anna List 14 januari 2019 13:17

we onthouden :

Citaat:

Het project kost 1,2 miljoen euro. De Europese Commissie draagt de kosten.
ofte 40.000 € per persoon. We stellen vast dat je voor 40K/p zelfs die werkloze kutmarokkaantjes van Molenbeek niet aan het werk krijgt ...

waarom gaat VOKA ervan uit dat de kleinkinderen van deze nieuwe IT'ers wel gaan werken en geen oproerkraaiers zullen zijn?

Libro 14 januari 2019 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8914096)
Zo zie je maar weer dat politici doen wat werkgevers vragen.
Oude werknemers op straat knikkeren, veel zeveren over herscholing en dan maar zagen dat er hier teveel werklozen zijn.

Ik vind dat gelul over herscholen best grappig. Wie zich als universitair wil herscholen is vertrokken voor minstens 3 jaar bac (als je voltijds studeert).

fred vanhove 14 januari 2019 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8914282)
Inderdaad. Waarom gaan ze die ICTers uitgerekend in een moslim-inteeltland gaan zoeken? Kunnen ze verdomme niet proberen te recruteren binnen Europa? Is Marokko nu ineens een "silicon valley" geworden? Als er dan toch per se migratie moet zijn dan vind ik dat prioriteit moet gegeven worden aan mensen uit de EU.

Die zijn zelf allemaal op zoek. En niet alleen naar informatici. Al een geluk dat n er in onze bejaarden tehuizen nog wat zwarte meisjes werken of de toestand zou daar echt wel dramatisch zijn. Om nog maar te zwijgen over ziekenhuizen poetsbedrijven en wegenbouw maatschappijen.
Met uw Vlaamsche grijsaards alleen ga je er echt niet meer komen hoor.

Anna List 14 januari 2019 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8914488)
Die zijn zelf allemaal op zoek. En niet alleen naar informatici. Al een geluk dat n er in onze bejaarden tehuizen nog wat zwarte meisjes werken of de toestand zou daar echt wel dramatisch zijn. Om nog maar te zwijgen over ziekenhuizen poetsbedrijven en wegenbouw maatschappijen.
Met uw Vlaamsche grijsaards alleen ga je er echt niet meer komen hoor.

uit DS van vandaag (opinie redacteur)
Citaat:

In laag-Molenbeek is meer dan de helft van de jongeren werkloos.

Tavek 14 januari 2019 14:58

Als de vlaams belang & nva stemmende belg te mongool is om informatica te kunnen studeren, moeten ze dat wel doen he.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be