Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2012 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=221)
-   -   kumul b-p (https://forum.politics.be/showthread.php?t=169229)

Astrodamos 26 maart 2012 20:48

kumul b-p
 
gaan we de kumul burgemeester-parlementslid nog toelaten ? volgens mij kan je beide jobs niet voor 100% efficient uitvoeren als je ze kombineert

Wiley E Coyote 26 maart 2012 21:57

Het hangt van de grote van de gemeente af. Wat grote steden betreft is dit inderdaad een fulltime job. Op dat vlak vind ik bijv. Daniel Termont eerlijker dan Patrick Janssens. Termont komt in Oost-Vlaanderen op bij parlementsverkiezingen om de lijst te steunen (doorgaans als lijstduwer) maar stelt op voorhand duidelijk dat hij niet zal zetelen wanneer verkozen. Patrick Janssens doubleert het burgemeesterschap van Antwerpen met Vlaams Parlementslid en is echt een waardeloze parlementair: hij interesseert zich enkel in Antwerpse dossiers en komt doorgaans vijf minuten voor de stemming effekens het parlement in en is dan weer weg.

Astrodamos 28 maart 2012 10:20

ik zal de gemeenten die een burgemeester-plid hebben eens bezoeken

vrijevlaming 28 maart 2012 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Astrodamos (Bericht 6050374)
ik zal de gemeenten die een burgemeester-plid hebben eens bezoeken

dat zijn er veel hoor.

Astrodamos 21 april 2012 12:49

de combinatie gemeente-provincie , dat gaat nog

De schoofzak 21 april 2012 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Astrodamos (Bericht 6047914)
gaan we de kumul burgemeester-parlementslid nog toelaten ? volgens mij kan je beide jobs niet voor 100% efficient uitvoeren als je ze kombineert

Waarop baseer je je ?

Astrodamos 1 mei 2012 00:27

wie niet zetelt zou in eer en geweten onderaan de lijst moeten staan

Astrodamos 1 mei 2012 00:47

burgemeester van een stad en parlementslid zijn volgens mij 2 voltijdse betrekkingen

vrijevlaming 1 mei 2012 07:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Astrodamos (Bericht 6105598)
burgemeester van een stad en parlementslid zijn volgens mij 2 voltijdse betrekkingen

hangt er vanaf. Volgens mij kan je perfect bvb burgemeester van een stad als Kortrijk en parlementslid zijn en uw werk goed doen.

Maar Gent of Antwerpen of zo, dat lijkt me idd toch moeilijk

De schoofzak 1 mei 2012 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 6105663)
hangt er vanaf. Volgens mij kan je perfect bvb burgemeester van een stad als Kortrijk en parlementslid zijn en uw werk goed doen.

Maar Gent of Antwerpen of zo, dat lijkt me idd toch moeilijk

Gent duidelijk niet, maar Antwerpen duidelijk wel.

Ge gaat de beslissingen van het Partij-Gremium toch niet in twijfel trekken zeker ?

vrijevlaming 1 mei 2012 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6106307)
Gent duidelijk niet, maar Antwerpen duidelijk wel.

Ge gaat de beslissingen van het Partij-Gremium toch niet in twijfel trekken zeker ?

ik ben niet onverdeeld gelukkig met wat Bart in Antwerpen gaat doen. Dat weet hij zelf ook, maar ik ben maar een kleine vis.

Het alternatief was trouwens niet beter. Het is een moeilijke situatie daar

De schoofzak 1 mei 2012 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 6106731)
ik ben niet onverdeeld gelukkig met wat Bart in Antwerpen gaat doen. Dat weet hij zelf ook, maar ik ben maar een kleine vis.

Het alternatief was trouwens niet beter. Het is een moeilijke situatie daar

Ik doelde wel op het sossen-hoofdkwartier, waar het onderlijveke mag cumuleren dat er geen maat op staat.

Wat het Weverke gaat doen als hij echt burgemeester zou worden, dan weet ik niet.
Ik veronderstel wel dat hij zijn parlementair mandaat ter beschikking stelt, maar wel zijn voorzitterschap uit zit.

mkb 1 mei 2012 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Astrodamos (Bericht 6047914)
gaan we de kumul burgemeester-parlementslid nog toelaten ? volgens mij kan je beide jobs niet voor 100% efficient uitvoeren als je ze kombineert

Hangt af van de grootte van de gemeente denk ik. Burgemeester van een kleine of middelgrote gemeente kan nog denk ik, maar voor een grote stad lijkt me dat niet haalbaar.

Ik zou het niet integraal verbieden, maar misschien een aantal minimumvoorwaarden opleggen (verplicht aantal aanwezigheden, ...).

vrijevlaming 2 mei 2012 07:17

laat ons ook eerlijk zijn: in veel gevallen is schepen of burgemeester zijn in een kleine of middelgrote gemeente perfect te doen als avondwerk.

de Wakkere burger 28 mei 2012 01:45

burgemeester zijn vergt toch 10u / dag

de Wakkere burger 28 mei 2012 01:45

studiedienst is een kweekschool voor mandatarisjes

vrijevlaming 28 mei 2012 07:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de Wakkere burger (Bericht 6141581)
burgemeester zijn vergt toch 10u / dag

banee gij.

schaveiger 28 mei 2012 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Astrodamos (Bericht 6105578)
wie niet zetelt zou in eer en geweten onderaan de lijst moeten staan

Wie niet zetelt zou op geen lijst moeten staan, dit is gewoon de mensen bij de neus nemen. Beweren dat ze hiermee hun "vrienden" steunen is een mooi staaltje van demagogie.
Trouwens, was het o.a. de N-VA niet die de cumul van EDR en Reynders als partijvoorzitter en parlementslid bekritiseerden ?

CLAESSENS Joris 28 mei 2012 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de Wakkere burger (Bericht 6141582)
studiedienst is een kweekschool voor mandatarisjes

Je krijgt dan wel mandatarisjes die tenminste een idee hebben waar aan ze beginnen.
Maar dat soort ervaring kan je ook buiten een studiedienst op doen. Actief zijn en al eens gemeenteraads- en of parlementaire vergaderingen bijwonen of volgen via één of ander medium is al een begin...

CLAESSENS Joris 28 mei 2012 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger (Bericht 6141771)
Wie niet zetelt zou op geen lijst moeten staan, dit is gewoon de mensen bij de neus nemen. Beweren dat ze hiermee hun "vrienden" steunen is een mooi staaltje van demagogie.
Trouwens, was het o.a. de N-VA niet die de cumul van EDR en Reynders als partijvoorzitter en parlementslid bekritiseerden ?

Is er eigenlijk wel iets dat de NVA niet bekritiseerde en wel zelf deed?
Om te beginnen bij de stoelendans van Bourgeois?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be