Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Seksisme (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242383)

bembem 11 februari 2018 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8646001)
Wanneer je het niet over het onderwerp seksisme wilt hebben maar over mijn persoon, wat doe je hier dan? Lijkt me terechte opmerking, u niet?

Hij bedoelt dat jij je 'vrouw-zijn' er overal bij betrekt.
(Komende van Jan toch veelzeggend niet...) :lol::lol:

Jan van den Berghe 11 februari 2018 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8646004)
Kunt u eens iets over het onderwerp zeggen? Wanneer u geen discussie kunt of wilt aangaan, wat doe je hier dan?

Alice, ik heb het net even nagekeken, maar ik u nergens staan in de moderatielijst. Zie ik iets over het hoofd?

bembem 11 februari 2018 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8646007)
Sta me toe verwonderd te zijn dat u schijnbaar de actualiteit niet volgt.

https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuw...oor-grid-kids/

Ik ben niet verwonderd hoor :lol:

bembem 11 februari 2018 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8646004)
Kunt u eens iets over het onderwerp zeggen? Wanneer u geen discussie kunt of wilt aangaan, wat doe je hier dan?

Omdat ik het niet eens ben, ben ik zogezegd off-topic, how lame...
Anyway ik ga terug nr yt - voor ik iets gemeen zeg. :-o

alice 11 februari 2018 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8646007)
Sta me toe verwonderd te zijn dat u schijnbaar de actualiteit niet volgt.

https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuw...oor-grid-kids/

Waar slaat dit nu op, nergens toch? Is er sprake van "nieuwe preutsheid" wanneer meisjes vervangen wordt door jongeren? Sinds wanneer is daar een probleem mee?

alice 11 februari 2018 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8646018)
Omdat ik het niet eens ben, ben ik zogezegd off-topic, how lame...
Anyway ik ga terug nr yt - voor ik iets gemeen zeg. :-o

Niemand weet waar je het niet mee eens bent, wat je over seksisme denkt, maar misschien beter dat je pas aan een discussie deel neemt tot je iets over een onderwerp kunt of wilt zeggen.

Jan van den Berghe 11 februari 2018 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8646020)
Waar slaat dit nu op, nergens toch? Is er sprake van "nieuwe preutsheid" wanneer meisjes vervangen wordt door jongeren? Sinds wanneer is daar een probleem mee?

Ja, er is overduidelijk sprake van "nieuwe preutsheid". Mijn oudste zonen merken dat trouwens ook bij het voetbal. Indertijd namen wij na het sporten een douche. Volledig naakt. Gewoon jongens onder elkaar. Niemand maakte daar problemen over. Nu hoor ik van mijn zonen (van wie er twee voetballen) dat sommige jongens tegenwoordig met een zwembroek aan douchen. Ik hoor dat wel meer.

Jan van den Berghe 11 februari 2018 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8646020)
Waar slaat dit nu op, nergens toch?

Informeer u toch maar eerst even voor u weer een ongefundeerd oordeel velt.

Demper 11 februari 2018 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8645730)
Dus je mag dan concluderen dat vrouwen minder geneigd zijn in uitgebluste huwelijken te blijven zitten? Waarom is dit zo denkt u , misschien omdat ze minder economisch afhankelijk zijn van mannen en dus maar getrouwd moeten blijven?
En wanneer zoveel vrouwen kinderen hebben van verschillende vaders , zou dan niet evenredig veel mannen kinderen verwekken bij verschillende vrouwen? Wat denk je daar dan over? Daar hoor ik u niets over zeggen, wel dat vrouwen " geen dikke proficiat mogen verwachten. Beetje seksistisch niet?

Economische onafhankelijkheid zorgt er dus voor dat duurzame relaties niet meer nodig zijn.

Relaties en huwelijken zijn een wegwerpproduct geworden, alsof jullie gaan shoppen om nieuwe schoenen of een nieuwe handtas.

Alsof mannen zouden neuken om kinderen te verwekken, die suggestie is zo belachelijk dat ik er niet verder op in ga.

Demper 11 februari 2018 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8645731)
Zijn er geen vrouwen die slechte ervaringen met mannen hebben? Moeten die hun bakkes houden of onder de sloef blijven liggen? Hoe ziet u dat dan?

Natuurlijk kan dat.

Dan zijn er wel heel veel slechte mannen op deze aardbol he?
Dat in 80% van de scheidingen het een echte klootzak blijkt te zijn.

De vraag is: geloof je het zelf allemaal?

alice 11 februari 2018 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8646024)
Ja, er is overduidelijk sprake van "nieuwe preutsheid". Mijn oudste zonen merken dat trouwens ook bij het voetbal. Indertijd namen wij na het sporten een douche. Volledig naakt. Gewoon jongens onder elkaar. Niemand maakte daar problemen over. Nu hoor ik van mijn zonen (van wie er twee voetballen) dat sommige jongens tegenwoordig met een zwembroek aan douchen. Ik hoor dat wel meer.

Onder moslims is dit een gewoonte, om met zwembroek aan te douchen, ook onder enkel mannen.

alice 11 februari 2018 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 8646042)
Natuurlijk kan dat.

Dan zijn er wel heel veel slechte mannen op deze aardbol he?
Dat in 80% van de scheidingen het een echte klootzak blijkt te zijn.

De vraag is: geloof je het zelf allemaal?

Zijn er voor u zoveel slechte vrouwen op de aardbol?
Mensen scheiden om allerlei redenen, omdat de relatie stuk gelopen is, ze vinden dat ze beter zonder dan met mekaar af zijn, een van hen voor een ander kiest...u concludeert dat mannen dan dus klootzakken zijn, ik niet.
Soms is scheiden gewoon beter dan samen blijven en worden mensen daar ook opnieuw gelukkig door, wel nemen vrouwen vaker initiatief omdat ze economisch niet meer van mannen afhankelijk zijn.

Jan van den Berghe 11 februari 2018 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8646044)
Onder moslims is dit een gewoonte, om met zwembroek aan te douchen, ook onder enkel mannen.

Welneen, u bent overduidelijk nog nooit in een echte hammam geweest.

alice 11 februari 2018 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 8646039)
Economische onafhankelijkheid zorgt er dus voor dat duurzame relaties niet meer nodig zijn.

Relaties en huwelijken zijn een wegwerpproduct geworden, alsof jullie gaan shoppen om nieuwe schoenen of een nieuwe handtas.

Alsof mannen zouden neuken om kinderen te verwekken, die suggestie is zo belachelijk dat ik er niet verder op in ga.

Dat staat er niet. Economische onafhankelijkheid geeft vrouwen een keuze die ze vroeger minder hadden, maar nu wel, net zoals mannen.
Ik schreef ook nergens dat mannen neuken om kinderen te verwekken, hopelijk soms wel maar meestal niet, net zoals vrouwen trouwens.
Relaties zijn geen wegwerpproduct, niet voor mannen of vrouwen maar mensen nemen sneller een beslissing dan vroeger, toen scheiden nog een schande was.

Demper 11 februari 2018 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8646048)
Zijn er voor u zoveel slechte vrouwen op de aardbol?
Mensen scheiden om allerlei redenen, omdat de relatie stuk gelopen is, ze vinden dat ze beter zonder dan met mekaar af zijn, een van hen voor een ander kiest...u concludeert dat mannen dan dus klootzakken zijn, ik niet.
Soms is scheiden gewoon beter dan samen blijven en worden mensen daar ook opnieuw gelukkig door, wel nemen vrouwen vaker initiatief omdat ze economisch niet meer van mannen afhankelijk zijn.

Er zijn vooral veel slechte ideeën op deze aardbol.
Het feminisme is daar een van.

Vrouwen nemen vaak het initiatief om te scheiden omdat hun verwachtingen veel te hoog zijn.

Om niet te zeggen buitensporig.

alice 11 februari 2018 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8646049)
Welneen, u bent overduidelijk nog nooit in een echte hammam geweest.

Hallo???Hoor eens bij Turkse voetbalploegen? We hadden het over sportwedstrijden en niet over een hammam.

Demper 11 februari 2018 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8646050)
Dat staat er niet. Economische onafhankelijkheid geeft vrouwen een keuze die ze vroeger minder hadden, maar nu wel, net zoals mannen.
Ik schreef ook nergens dat mannen neuken om kinderen te verwekken, hopelijk soms wel maar meestal niet, net zoals vrouwen trouwens.
Relaties zijn geen wegwerpproduct, niet voor mannen of vrouwen maar mensen nemen sneller een beslissing dan vroeger, toen scheiden nog een schande was.

Door het feminisme is men het verleerd om een duurzame relatie aan te gaan.
Dat wil zeggen water bij de wijn doen, van de beide kanten.
Wat men nu veelal ziet is dat de vrouw pure wijn wil drinken en de man moet zuiver water drinken.

Krijgt ze niet haar zin is ze opeens economisch onafhankelijk en zet ze er een punt achter, gaat ze shoppen naar een volgend slachtoffer.

Het grote aantal scheidingen, het grote aantal singles, het massale scheefpoepen, de nieuwe samengestelde gezinnen: jullie hebben er een triestig boeltje van gemaakt, eerlijk waar.

Mindset 11 februari 2018 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8645535)
Hoe komt het dat in 2018 seksisme nog altijd vertegenwoordigd is binnen onze samenleving?
Het begint al met hoe vrouwen omschreven worden, als het zwakke geslacht.
Maar ook hoe er over hen gedacht wordt, vaak als inferieur tegenover eigenschappen die vooral mannen worden toegeschreven.
Wanneer een man een mening geeft is dit " analytisch denken" maar wanneer vrouwen sterk argumenteren is ze of hysterisch, of denkt ze niet rechtlijnig of logisch.
Wanneer een man van zich af bijt is het een vent, vrouwen krijgen bij hetzelfde gedrag opmerkingen of het " hun tijd van de maand is".

Vrouwen worden nog steeds verbonden aan hun " lichamelijkheid" die hen automatisch verbind met een moederrol en daarbij behorende verplichtingen zoals zorg, niemand ziet de rol van vaders als verbonden met hetzelfde principe of vullen dit in zonder enige beperking voor de rest van iemands ontwikkeling.

Mannen die genieten van hun seksuele vrijheid zijn de held, vrouwen met hetzelfde gedrag sletten, hoeren en matrassen.
Dat patroon zie je zelfs bij alle monotheïstische religies, God is een vader met zoon, profeten zijn altijd mannen.

Waar komt die oerangst van mannen voor vrouwen vandaan? Waarom zijn er nog steeds zoveel mannen die vrouwen niet als hun gelijken zien en hen overeenkomstig als inferieur aan mannen behandelen? Wat zegt dit over een samenleving? Ik hoop op respectvolle reacties met de nodige morele eerlijkheid om de discussie te voeren, maar ben wel benieuwd...dames en heren geef uw mening!

De mate van seksisme wordt bepaald door de vrouw.

Jan van den Berghe 11 februari 2018 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8646053)
Hallo???Hoor eens bij Turkse voetbalploegen? We hadden het over sportwedstrijden en niet over een hammam.

U begon over moslims, net alsof dat iets met religie te maken heeft. Welnu, de hammam is iets traditioneel in Noord-Afrika. Mannen gaan daar van oudsher volledig naakt in het stoombad. Zonder handdoek.

maddox 11 februari 2018 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8646068)
Voor alice lijkt dat wel alles te zijn. Als een moslima een hoofddoek draagt, meent alice ook dat de vrouwenrechten geschonden worden. Alice reageert meestal overspannen en weinig rationeel.

Als een moslima een hoofddoek draagt krijgt ze exact wat ze vraagt. Ik negeer haar compleet.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be