Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Seksisme (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242383)

Jan van den Berghe 3 mei 2018 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8705875)
Dit slaat echt alles..waar hebben we het al over bladzijden lang Jan? Over discriminatie op basis van gender! En dan vraagt u in alle ernst" welke wet wordt er dan overtreden"? Het onderscheid tussen uw en mijn argumenten is dat u vindt dat daar geen sprake van is, wat u niet kunt onderbouwen met steekhoudende argumenten maar enkel met uw mening, tegenover mijn visie dat dit wel zo is en u kunt in de discussie lezen waarom.
De vraag werd ook al beantwoord...leest u eigenlijk wel eens iets alvorens te reageren?

Geef eens die concrete wet, alice. Dan kunnen we nalezen of er in die wet staat dat als man geen hand geven aan een vrouw een discriminerende handeling uitmaakt.

Ik zal u een tip geven: lees eens artikel 5 van die Belgische wet waar u hier voortdurend in vage termen naar verwijst.

Misschien ziet u dan in dat u de bal misslaat. Volledig en over de hele lijn.

praha 3 mei 2018 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8704233)
Bedoeld u dat gegeven dat mannen en vrouwen maar in één paar chromosomen verschillend zijn?

Ik bedoel dat er wezenlijk niet veel verschil is in de structuur en werking van het brein van man & vrouw
Waardoor dien charlatan van een Gray neurologische verklaring vervalt ( maar dat was al van in de beginnen duidelijk ) die hij gaf voor zijn 'vaststellingen'
Nu ja met die 'vaststellingen' is ook van alles mis alhoewel dat dat toch hetgene was wat volgens Jan elke mens met een beetje gezond verstand kon opmerken. :roll:

Nietzsche 3 mei 2018 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8706175)
Ik bedoel dat er wezenlijk niet veel verschil is in de structuur en werking van het brein van man & vrouw
Waardoor dien charlatan van een Gray neurologische verklaring vervalt ( maar dat was al van in de beginnen duidelijk ) die hij gaf voor zijn 'vaststellingen'
Nu ja met die 'vaststellingen' is ook van alles mis alhoewel dat dat toch hetgene was wat volgens Jan elke mens met een beetje gezond verstand kon opmerken. :roll:

Onzin. Er zijn meer dan genoeg studies waaruit blijkt dat er wel degelijk verschil is.

praha 3 mei 2018 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8705878)
Ik weet niet wat erger is, het religieus fanatisme wat uit de mening van Jan spreekt, of uw cultuurrelativisme. Maar kunt u even uitleggen waarom u die uitspraak over me doet? Is de verwachting om als vrouw niet uitgesloten te worden omdat je een vrouw bent, een verwachting die je van sommige mannen niet mag koesteren?
Wanneer maakt u eigenlijk uw onderscheid?
Bij vrouwen die geen hand krijgen?
Waar je niet naast wilt zitten?
Die je liever niet in dezelfde ruimte als mannen ziet?
Vrouwen horen hier niet... zeg maar wanneer zegt u " dat is er over"?
Sinds wanneer werden voor u vrouwen "eenheidsworst" wanneer ze stellen" ik wil gewoon niet uitgesloten worden, punt uit?
Kijkt u wel eens op u heen, en naar het nieuws? Wereldwijd worden vrouwen nog uitgesloten, nergens is het voor vrouwen zo goed als hier. Dat wil ik graag behouden, en u?

Als ik het heb over éénheidsworst dan is het de éénheidsworst die jij ons voorhoudt, alice
Als ik jou zowat begrijp dan móet dien jood ( of een ander) een hand geven, moogt ge een ander persoon niet bekijken als louter seksobject, etcetc
Gij hebt blijkbaar een probleem tussen onderscheid te maken tussen denken/doen, seksisme in strikt juridische zin en vuile praat, etc
En bovenal ziet ge de balk niet in eigen oog en dreig hje vanalles in m'n mond te leggen wat ik nooit gezegd heb
Ja, je doet maar hoor

praha 3 mei 2018 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 8706187)
Onzin. Er zijn meer dan genoeg studies waaruit blijkt dat er wel degelijk verschil is.

...lees toch wat er staat, Nietzsche
recentelijk onderzoek heeft uitgewezen : geen wezenlijke verschillen !
Neurowetenschappers, psychologen (en uiteraard wiskundigen) zijn het er over eens dat het menselijke brein niet past in de hokjes ‘mannelijk’ of ‘vrouwelijk’.

praha 3 mei 2018 21:29

@Nietzsche
Dit is slechts één artikeltje dat ik al meteen vond
klik
Nu ja als gij U wilt pinpointen op die 3% dan doet eg maar...voor mijn part is dat de foutmarge :?

Nietzsche 3 mei 2018 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8706197)
...lees toch wat er staat, Nietzsche
recentelijk onderzoek heeft uitgewezen : geen wezenlijke verschillen !
Neurowetenschappers, psychologen (en uiteraard wiskundigen) zijn het er over eens dat het menselijke brein niet past in de hokjes ‘mannelijk’ of ‘vrouwelijk’.

Het verschil tussen individueeen is groter, inderdaad. Maar dat wil niet zeggen dat er geen essentieel algeheel verschil is in breinfunctie tussen mannen en vrouwen.

Nietzsche 3 mei 2018 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8706203)
@Nietzsche
Dit is slechts één artikeltje dat ik al meteen vond
klik
Nu ja als gij U wilt pinpointen op die 3% dan doet eg maar...voor mijn part is dat de foutmarge :?

http://www.sciencemag.org/news/2017/...-men-and-women

https://www.express.co.uk/news/scien...earch-revealed

praha 3 mei 2018 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 8706204)
Het verschil tussen individueeen is groter, inderdaad. Maar dat wil niet zeggen dat er geen essentieel algeheel verschil is in breinfunctie tussen mannen en vrouwen.

1) Ik heb niet gezegd dat er geen verschil zou zijn... ik zei dat recentelijk onderzoek uitwees dat er geen wezenlijk verschil is en John Gray's neurologische verklaring derhalve onderuit gaat
2) Hou jij dan rekening met een blanco-versie of niet ?
Als ge weet dat een brein ontzettend flexibel en kneedbaar is dan is het verschil dat ge kunt vaststellen bij proefpersonen al bias, niet ?

Nietzsche 3 mei 2018 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8706211)
1) Ik heb niet gezegd dat er geen verschil zou zijn... ik zei dat recentelijk onderzoek uitwees dat er geen wezenlijk verschil is en John Gray's neurologische verklaring derhalve onderuit gaat
2) Hou jij dan rekening met een blanco-versie of niet ?
Als ge weet dat een brein ontzettend flexibel en kneedbaar is dan is het verschil dat ge kunt vaststellen bij proefpersonen al bias, niet ?

Het punt is: het verschil kan essentieel zijn.

Qua genen hebben wij mensen sowieso zeer veel met elkaar gemeen (in principe zijn wij een grote familie, AWW lievvv). Maar toch is het niet erg verstandig om een Afrikaan veel melk te laten drinken (want lactose intolerantie) .

praha 3 mei 2018 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 8706217)
Het punt is: het verschil kan essentieel zijn.

ja klopt maar blijkbaar is het dat dus niet hé
geen wezenlijk verschil... geen definitief te onderscheiden vakjes waar ge ze kunt in onderbrengen

Citaat:

Qua genen hebben wij mensen sowieso zeer veel met elkaar gemeen (in principe zijn wij een grote familie, AWW lievvv). Maar toch is het niet erg verstandig om een Afrikaan veel melk te laten drinken (want lactose intolerantie) .
? wat heeft dat er nu weeral mee te maken

Nietzsche 3 mei 2018 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8706218)
ja klopt maar blijkbaar is het dat dus niet hé
geen wezenlijk verschil... geen definitief te onderscheiden vakjes waar ge ze kunt in onderbrengen


? wat heeft dat er nu weeral mee te maken

Zo lastig is het niet, hoor.

Wij mensen hebben sowieso qua genen veel met elkaar gemeen - toch kunnen bepaalde verschillen essentieel zijn - als voorbeeld gaf ik dat men daar waar weinig landbouw is geweest doorheen de geschiedenis veel lactose intolerantie is.

Kortom: ondanks dat er weinig verschil is, kan dat beetje verschil essentieel zijn. Hetzelfde met de algemene brein-verschillen tussen mannen en vrouwen.

Naar mijn inzien vrij duidelijk, maar als iets niet duidelijk is dan verklaar ik mijzelf graag nader.

praha 3 mei 2018 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 8706221)
Zo lastig is het niet, hoor.

Wij mensen hebben sowieso qua genen veel met elkaar gemeen - toch kunnen bepaalde verschillen essentieel zijn - als voorbeeld gaf ik dat men daar waar weinig landbouw is geweest doorheen de geschiedenis veel lactose intolerantie is.

Kortom: ondanks dat er weinig verschil is, kan dat beetje verschil essentieel zijn.

jajaj dat klopt allemaal

tot hier :
Citaat:

Hetzelfde met de algemene brein-verschillen tussen mannen en vrouwen.
...want dat is nu net het hardnekkig dogma dat maar blijft hangen

Allez moet ik het dan eens herhalen ?
Er zijn geen hokjes man/vrouw... dus als ge een individu ( een proefpersoon ) zou hebben dan kunt ge niet eens zeggen of het een man of een vrouw is qua brein ... dus hoe kan je dan nog over verschillen spreken tussen beide vermeende soorten breinen ?

Citaat:

Naar mijn inzien vrij duidelijk, maar als iets niet duidelijk is dan verklaar ik mijzelf graag nader.
ja hoor ... ge waart duidelijk.. maar daarom moet dat nog niet waar zijn hé

allez... ik baseer mij op enkel op de die artikels die dat stellen

ps. kun je uw mening is geven over dat puntje twee ?

bembem 4 mei 2018 00:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8704224)
Vandaar dat jij altijd net doet alsof je eigenlijk Engelstalig bent?

Yeah but at least I am not that sloppy.

Citaat:

Ik denk dat u geen rekening houdt met het banale gegeven dat ook hoog opgeleide vrouwen kunnen slordig omspringen met spelling, denk dat het bij mij nogal mee valt...
Zoals hier zeker:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8704233)
Bedoeld u dat gegeven dat mannen en vrouwen maar in één paar chromosomen verschillend zijn?

:roll::roll:

(Stel dat scholieren dit lezen, tja........)

Vlad 4 mei 2018 01:44

Vrouw uit Mechelen dient klacht in om “oneerlijke” kappersprijzen voor mannen en vrouwen: “In strijd met de genderwet”

Mijn kapper is laatst met 4 euro op geslagen en is nu duurder dan een doktersvisite (die dan nog bijna geheel door de overheid wordt terug betaald). Omgekeerde wereld is het tegenwoordig. Alles van waarde moet zo goedkoop mogelijk (Voeding, gezondheid, propere leefomgeving, ...) . Voor blabla (politici, managers, ...) en bling bling (kappers, luxeproducten, SUV's, iPhone, .... ) wordt keiveel betaald.

Jan van den Berghe 4 mei 2018 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8706338)
Mijn kapper is laatst met 4 euro op geslagen en is nu duurder dan een doktersvisite (die dan nog bijna geheel door de overheid wordt terug betaald). Omgekeerde wereld is het tegenwoordig. Alles van waarde moet zo goedkoop mogelijk (Voeding, gezondheid, propere leefomgeving, ...) . Voor blabla (politici, managers, ...) en bling bling (kappers, luxeproducten, SUV's, iPhone, .... ) wordt keiveel betaald.

Laten we zeggen dat sommigen mensen er veel voor over hebben. Andere niet. Niet veralgemenen.

Vlad 5 mei 2018 02:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8706981)
Laten we zeggen dat sommigen mensen er veel voor over hebben. Andere niet. Niet veralgemenen.

Bedoel je vrouwen ... ? Want als mannenkappers te duur worden zien die hun klantenbestand krimpen en stijgt de verkoop van tondeuses. :twisted: (en van BMW's) :lol:

Jan van den Berghe 5 mei 2018 07:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8707159)
Bedoel je vrouwen ... ? Want als mannenkappers te duur worden zien die hun klantenbestand krimpen en stijgt de verkoop van tondeuses. :twisted: (en van BMW's) :lol:

En na de ene veralgemening huppelt u gedachteloos naar de andere.

Demper 8 juni 2018 15:41

Het blijft verbazingwekkend dat men een drastische beslissing kan nemen zoals het beëindigen van een relatie op basis van een vaag begrip als "saai".

"Het is saai geworden."

Dit zou wel eens de reden kunnen zijn waarom vrouwen geen goede CEO of manager kunnen zijn.
Als je op een shareholder meeting zegt dat je met een leverancier hebt gebroken omdat die "saai" is, dan kom je daar niet mee weg.

Wat men werkelijk bedoelt, is financiële saaiheid.
Een modale bediende met zijn bedienden loontje, wat maaltijdcheques en een volkswagen golf, dat is voor veel vrouwen niet genoeg.

Die kan met zijn loon wel eens op reis gaan, elke maand eens "goed gaan eten", maar niet genoeg naar mevrouw haar zin.

Zij wil geen 2 keer per jaar op reis gaan, maar 4 keer per jaar.
Ze wil elke week "eens goed gaan eten".
Ze wil "eens goed gaan shoppen".

Er is in werkelijkheid niets anders vergeleken met vroeger.

praha 9 juni 2018 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8706290)
jajaj dat klopt allemaal

tot hier :

...want dat is nu net het hardnekkig dogma dat maar blijft hangen

Allez moet ik het dan eens herhalen ?
Er zijn geen hokjes man/vrouw... dus als ge een individu ( een proefpersoon ) zou hebben dan kunt ge niet eens zeggen of het een man of een vrouw is qua brein ... dus hoe kan je dan nog over verschillen spreken tussen beide vermeende soorten breinen ?


ja hoor ... ge waart duidelijk.. maar daarom moet dat nog niet waar zijn hé

allez... ik baseer mij op enkel op de die artikels die dat stellen

ps. kun je uw mening is geven over dat puntje twee ?

@ Nietzsche
Kunt ge ook iets kwijt over puntje 2 ?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be