Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Geschiedenis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=173)
-   -   De VRT schiet tekort (https://forum.politics.be/showthread.php?t=130735)

Tashunka 4 november 2009 13:21

De VRT schiet tekort
 
Na talloze herhalingen van FC De Kampioenen zijn deze reeks en ook andere al dan niet kwaliteitsvolle reeksen verkrijgbaar op dvd.

Maar de ongelooflijk knappe documentaire reeksen van Maurice De Wilde die een waar maatschappelijk debat hebben teweeg gebracht worden doodgezwegen, niet heruitgezonden en zijn nog steeds niet verkrijgbaar op DVD.

Ik vind dat een schande en een tekortkomen van onze openbare omroep in haar verplichtingen. Heeft er overigens iemand weet van waar ik deze documentaires zou kunnen vinden?

backfire 4 november 2009 13:33

Volledig mee akkoord. Getuige de reacties her en der (Canvas, Facebook) ben je niet alleen met deze vraag.
Wachten...

Tashunka 4 november 2009 14:19

Blijkbaar. Ik vraag me af of de VRT een reden heeft om deze reeksen niet uit te brengen?

Firestone 4 november 2009 14:30

Misschien gewoon aan de VRT vragen.

Tashunka 4 november 2009 14:54

Ben nog steeds wachtende op een antwoord

Firestone 4 november 2009 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka (Bericht 4422977)
Ben nog steeds wachtende op een antwoord

Ok.

Ben benieuwd ...

garfield 22 november 2009 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka (Bericht 4422977)
Ben nog steeds wachtende op een antwoord

Hopelijk krijg je geen scheldmail terug zoals ik een tijdje terug.

Eén tip NOOIT twijfelen aan de redactionele onafhankelijkheid van de VRT.

Tashunka 24 november 2009 11:51

Tot nu toe blijft het oorverdovend stil. Heb jij een scheldmail gehad? Wat stond daar dan in?

Herr Flick 24 november 2009 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka (Bericht 4422822)
Na talloze herhalingen van FC De Kampioenen zijn deze reeks en ook andere al dan niet kwaliteitsvolle reeksen verkrijgbaar op dvd.

Maar de ongelooflijk knappe documentaire reeksen van Maurice De Wilde die een waar maatschappelijk debat hebben teweeg gebracht worden doodgezwegen, niet heruitgezonden en zijn nog steeds niet verkrijgbaar op DVD.

Ik vind dat een schande en een tekortkomen van onze openbare omroep in haar verplichtingen. Heeft er overigens iemand weet van waar ik deze documentaires zou kunnen vinden?

Aangezien het eigen producties van de VRT zijn, kan je proberen die via hun archief te pakken te krijgen,

Je moet gewoon betalen voor de DVD ekes die ze u dan opsturen, misschien uw verzoek zo wat aankleden, je moet ook op je communiezieltje beloven geen illigale copyen etc te maken.

Natuurlijk als er een banvloek op de reeks rust, ja dan kan het zijn dat ze u ook die copyeen niet geven natuurlijk .

Er zijn zo wel meer programmas voor eeuwig en 3 dagen verbannen, bvb de fictie reeks Transport uit de jaren 80 ook niet op DVD te krijgen. nooit meer heruitgezonden, terwijl ze anders alles minstens 10 keer opnieuw geven.

Thanatos 1 december 2009 06:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garfield (Bericht 4455787)
Hopelijk krijg je geen scheldmail terug zoals ik een tijdje terug.

Eén tip NOOIT twijfelen aan de redactionele onafhankelijkheid van de VRT.

Ook nooit twijfelen aan hun stupiditeit!

Laatst beweerden ze dat BHO in Chicago geboren is. Ik zend hen een mailtje. Een uur daarna was het veranderd: het woord geboren was vervangen door afkomstig uit.
Anyway, heeft deredactie wel een eigen redactie? Voor zover ik weet nemen ze zowat alles over internationale persagentschappen zonder enige kritiek. Vooral qua buitenlandse politiek maakt de VRT zware flaters. Partijdigheid druipt eraf.

Thanatos 1 december 2009 08:37

Om van de schrijffouten nog te zwijgen. Ge moet ze zelfs niet eens zoeken.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/re..._Winkelcentrum

"Het gemeentebestuur schrijft uit een wedstrijd uit voor projectontwikkelaars om te bepalen wie aan het bouwen mag slaan."

Gun 1 december 2009 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garfield (Bericht 4455787)
Hopelijk krijg je geen scheldmail terug zoals ik een tijdje terug.

Eén tip NOOIT twijfelen aan de redactionele onafhankelijkheid van de VRT.

;-)

Nou moe

hotschizodiscocop 1 december 2009 10:06

Ze passen dan ook niet meer in de huidige tijdsgeest.

garfield 5 december 2009 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka (Bericht 4458641)
Tot nu toe blijft het oorverdovend stil. Heb jij een scheldmail gehad? Wat stond daar dan in?

Iets van in den trend dat ze géén kritiek moeten nemen op hun "onafhankelijkheid" als het op buitenlandse berichtgeving gaat van een niet journalist :| die zomaar buitenlandse media beter vindt dan de eigen vrt. :oops:

garfield 5 december 2009 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thanatos (Bericht 4469978)
Ook nooit twijfelen aan hun stupiditeit!

Laatst beweerden ze dat BHO in Chicago geboren is. Ik zend hen een mailtje. Een uur daarna was het veranderd: het woord geboren was vervangen door afkomstig uit.
Anyway, heeft deredactie wel een eigen redactie? Voor zover ik weet nemen ze zowat alles over internationale persagentschappen zonder enige kritiek. Vooral qua buitenlandse politiek maakt de VRT zware flaters. Partijdigheid druipt eraf.

Yup

Vanmorgen stond er nog op tt p500 "Ronaldo Koeman ontslagen bij AZ" Die blunder is gelukkig ook aangepast.

cookie monster 5 december 2009 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka (Bericht 4422822)
Na talloze herhalingen van FC De Kampioenen zijn deze reeks en ook andere al dan niet kwaliteitsvolle reeksen verkrijgbaar op dvd.

FC kampioenen: volhgende generaztie :-D
Of een spin-off , avonturen van Xavier :?

VRT interesseert megeen fl..... , r..t , kl.... :oops:

Den Ardennees 8 januari 2010 18:58

Destijds zei VRT-baas Tony Mary dat er een kanaal zou komen dat je het mogelijk maakte om programma's uit het verleden te bestellen, tegen betaling. Ik vond dit een schitterend idee, maar nadat het jaren stil was daarrond stelde ik de vraag aan een kennis van me die bij de VRT werkt, hoe het hier nu mee zat. Haar antwoord was even kort als veelzeggend "ach ja, dat idee van Mary, hij ging ook zogezegd voor 10 digitale kanalen zorgen"

:|

Andy 9 januari 2010 09:57

Je hebt uw programma's uit het verleden gratis op de vrt gekregen. :mrgreen:

OT: de vrt bewaart die programma's weliswaar in haar archieven, dus een kopie kan je mss wel vastkrijgen indien je op het internet niets meer vindt.

Den Ardennees 9 januari 2010 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andy (Bericht 4532440)
Je hebt uw programma's uit het verleden gratis op de vrt gekregen. :mrgreen:

OT: de vrt bewaart die programma's weliswaar in haar archieven, dus een kopie kan je mss wel vastkrijgen indien je op het internet niets meer vindt.

Ik zal eens navragen:-(

giserke 15 januari 2010 14:42

Youtube!!

http://www.youtube.com/watch?v=Tc_1e8jY46I


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be