Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   Verpakkingswaanzin (https://forum.politics.be/showthread.php?t=252044)

reservespeler 16 februari 2020 18:15

Verpakkingswaanzin
 
De kleinkinderen wilden Kinder bueno.
In de Colruyt zag ik een maxiverpakking.
20 stuks aan een betaalbare prijs.

Thuisgekomen gaf ik ieder kind een Bueno.
Na ze opengedaan te hebben, bleek dat de twee reepjes nog eens verpakt waren.

Ik vroeg me onmiddellijk af wat het nut daarvan zou kunnen zijn.
Ik kwam er alvast niet uit.
Wat vinden jullie? Kan het met wat minder verpakking?


Kinder Bueno Melk en Hazelnoten Maxi Pack 20 Stuks 430 g ...
https://drive.carrefour.eu/nl/Chocol...-en-Hazelnoten...

Kinder bueno is echt om van te genieten door een originele combinatie van een krokant wafeltje gevuld met een romige melk-hazelnootvulling omhuld met een lekkere laag chocolade. Toon meer. Over Kinder Bueno Melk en Hazelnoten Maxi Pack 20 Stuks 430 g. In het kort.

Jan van den Berghe 16 februari 2020 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9246830)
De kleinkinderen wilden Kinder bueno.
In de Colruyt zag ik een maxiverpakking.
20 stuks aan een betaalbare prijs.

Thuisgekomen gaf ik ieder kind een Bueno.
Na ze opengedaan te hebben, bleek dat de twee reepjes nog eens verpakt waren.

Ik vroeg me onmiddellijk af wat het nut daarvan zou kunnen zijn.
Ik kwam er alvast niet uit.
Wat vinden jullie? Kan het met wat minder verpakking?

Natuurlijk kan het met minder. Of gaan we binnenkort ook ieder cent wafeltje apart verpakken?

Dadeemelee 16 februari 2020 19:01

De klant vraagt dat kwestie van hygiene en langer bewaarbaar.

Jan van den Berghe 16 februari 2020 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9246892)
De klant vraagt dat kwestie van hygiene en langer bewaarbaar.

Hygiëne? Gaan we cent wafeltjes ook per partje verpakken omwille "van hygiëne en langer bewaarbaar"?

dpg 16 februari 2020 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9246894)
Hygiëne? Gaan we cent wafeltjes ook per partje verpakken omwille "van hygiëne en langer bewaarbaar"?

Houdbaarheid van die dingen gezien "normale" mensen hun kinderen geen twee stukken meegeven.



De schoofzak 16 februari 2020 19:24

Soms gebeurt het dat grotere spelers een bepaald aanbod krijgen van een fabrikant, dat interessant is om in grotere hoeveelheden te verkopen.
Het kan dan dat het productieproces van begin tot einde goedkoper is door de individuele verpakkingen te laten zoals ze zijn.

In globo genomen doen onze warenhuizen wel degelijk hun best voor de ecologie, inbegrepen de verpakkingen.
Als je voor elke uitzondering daarop gaat beginnen zagen, dan zal je last krijgen van maagzuur.

Jan van den Berghe 16 februari 2020 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 9246916)
Houdbaarheid van die dingen gezien "normale" mensen hun kinderen geen twee stukken meegeven.

U zou eens moeten weten welke grote koeken en grote verpakkingen koeken ouders hun kinderen meegeven. Ik zie het dagelijks.

Dadeemelee 16 februari 2020 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9246961)
U zou eens moeten weten welke grote koeken en grote verpakkingen koeken ouders hun kinderen meegeven. Ik zie het dagelijks.

Het is echt wel leuker om wat verschillende koekjes te kopen die individueel verpakt zijn en ze dan met mate te consumeren dan een doos die je op een paar dagen moet leegeten omdat ze anders wak geworden zijn.

dpg 16 februari 2020 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9246961)
U zou eens moeten weten welke grote koeken en grote verpakkingen koeken ouders hun kinderen meegeven. Ik zie het dagelijks.

En bij onze kinderen verbied de school het, niet dat ze de brooddozen nazien maar meer om de ouders te motiveren, je ziet ook dat de minderbegoede klasse hun kinderen nog steeds veel kant en klare veel suikerdingen meegeven.

Daar hebben ze ook geen frisdranken, alleen water in de refter.

Jan van den Berghe 16 februari 2020 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9246976)
Het is echt wel leuker om wat verschillende koekjes te kopen die individueel verpakt zijn en ze dan met mate te consumeren dan een doos die je op een paar dagen moet leegeten omdat ze anders wak geworden zijn.

Ooit gehoord over een Tupperwaredoosje?

Jan van den Berghe 16 februari 2020 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 9246978)
En bij onze kinderen verbied de school het, niet dat ze de brooddozen nazien maar meer om de ouders te motiveren, je ziet ook dat de minderbegoede klasse hun kinderen nog steeds veel kant en klare veel suikerdingen meegeven.

Daar hebben ze ook geen frisdranken, alleen water in de refter.

Verbiedt de school een koek voor de speeltijd?

Eyjafjallajökull 16 februari 2020 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9246979)
Ooit gehoord over een Tupperwaredoosje?

Inderdaad, wedden dat Dadee ook zo'n pseudo-groene is die nog plastic zakjes gebruikt in de superbazaar ?

Dadeemelee 16 februari 2020 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9246983)
Inderdaad, wedden dat Dadee ook zo'n pseudo-groene is die nog plastic zakjes gebruikt in de superbazaar ?

De Innovation? :lol:

Eyjafjallajökull 16 februari 2020 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9246986)
De Innovation? :lol:

QED

dpg 16 februari 2020 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 9246978)
En bij onze kinderen verbied de school het, niet dat ze de brooddozen nazien maar meer om de ouders te motiveren, je ziet ook dat de minderbegoede klasse hun kinderen nog steeds veel kant en klare veel suikerdingen meegeven.

Daar hebben ze ook geen frisdranken, alleen water in de refter.

Zoals er al staat verboden is het niet omdat ze het niet kunnen afdwingen,maar wel sterk afgeraden.

Tavek 16 februari 2020 20:59

Bij ons worden enkel "droge koeken" toegelaten. Zodra er cholade aanzit, wordt het afgenomen.

Op woensdag enkel fruit, geen koeken.

Snoepgoed is uit den boze. Een kinder bueno is sneller afgepakt dan dat ge boe of ba kunt zeggen.

Het schoolregelment is duidelijk. "Gezonde school".

Eyjafjallajökull 16 februari 2020 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9247022)
Bij ons worden enkel "droge koeken" toegelaten. Zodra er cholade aanzit, wordt het afgenomen.

Op woensdag enkel fruit, geen koeken.

Snoepgoed is uit den boze. Een kinder bueno is sneller afgepakt dan dat ge boe of ba kunt zeggen.

Het schoolregelment is duidelijk. "Gezonde school".

Idem hier.

Zou overal zo moeten zijn.

reservespeler 17 februari 2020 07:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9246892)
De klant vraagt dat kwestie van hygiene en langer bewaarbaar.

Vraagt de klant dat?
Toevallig of niet, ik heb dit gisteren voorgelegd aan vrienden die ook met kinderen en / of kleinkinderen zitten, iedereen vond dat waanzin.

reservespeler 17 februari 2020 07:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9246918)
Soms gebeurt het dat grotere spelers een bepaald aanbod krijgen van een fabrikant, dat interessant is om in grotere hoeveelheden te verkopen.
Het kan dan dat het productieproces van begin tot einde goedkoper is door de individuele verpakkingen te laten zoals ze zijn.

In globo genomen doen onze warenhuizen wel degelijk hun best voor de ecologie, inbegrepen de verpakkingen.
Als je voor elke uitzondering daarop gaat beginnen zagen, dan zal je last krijgen van maagzuur.

Jong, ik nodig je uit om eens te gaan winkelen.
De Bueno was nu een voorbeeldje, maar de hele rekken liggen vol met overbodige verpakkingen.

Maar de grote boosdoener is natuurlijk het plastieken draagtasje, dat moest verboden worden, terwijl de meeste gezinnen dit hergebruikten voor de afvalemmer in de keuken.

maddox 17 februari 2020 07:51

Koop maar eens een elektrisch apparaat. Da's een doos waar een dakloze in verdwaalt, gevuld met ingepakte lucht.
Langs de andere kant, als je ziet wat de transporteurs ermee doen, dan kan ik de fabrikanten wel begrijpen.

En kwa voedingsproducten, daar zijn het door politici uitgedachte wetten die verpakkingen laat verpakken.

Ja, het kan met veel minder, en met milieuvriendelijkere producten.
Maar dat is teveel gevraagd, goed doordachte regelgeving die niet vervalt in micromanagment en regelneukerij.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be