Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Bovenbuur 21 juni 2010 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4831667)
Jamaar jamaar, eerst moet de planeet ontstaan, dan het leven en dan nog een paar miljard jaar voor de intelligentie. Pas dan de rest van de planeten, interstellair.

Het probleem blijft echter dat wij het grootste deel van het heelal in het VERLEDEN zien. (galactische)beschavingen kunnen ontstaan en verdwijnen zonder dat wij ze ooit zullen opmerken.

Het enige voorbeeld van een "intellgente levensvorm" dat we kennen is ook al niet erg bemoedigend helaas. Van de miljarden jaren dat er al leven is op aarde is er tot nu toe nog geen eeuw verstreken waarin wezens de ruimte in vlogen, en nog geen seconde waarin er technologie aanwezig was waarmee je ook echt lekker naar andere sterren kan cruisen. Hoeveel anders dat elders gaat, en hoe lang zo'n beschaving normaal gesproken zou moeten blijven bestaan, is lastig te zeggen...

praha 21 juni 2010 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis (Bericht 4831627)
Akkoord, hoewel natuurlijk het volgende niet mag vergeten worden...

En je mag natuurlijk ook niet vergeten dat de enigste middelen die we ter beschikking hebben om er iet of wat zinnigs over te vertellen net de aanname is dat het ontstaan van intelligent leven ook homogeen zou verdeeld zijn.
Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.
Over leven zonder meer kan je zoiets vrij stellig beweren ( als we ervan uitgaan dat het een fluitje van een cent is mits aan de nodige basisvoorwaarden is voldaan ) maar intelligent leven is nog wat anders
En zelfs al gaan we daarvan uit zijn alle hypothesen erover vervat in statistische overwegingen ( in den trend Drake vergelijking ) met een uitkomst die nogal zeer sterk varieert ( beste uitkomst houdt het op een 1000-tal in ons melkwegstelsel ) en dan stelt zich nog de vraag of die ook even tot bij ons kunnen langskomen.
Je mag niet vergeten dat die schijf zowat 100.000 ( +- 20.000 wat betreft de verdikte kern ) lichtjaren in doormeter is.
De dichtstbijzijnde exoplaneten mag je toch ongeveer op 1000 lichtjaren rekenen.
Dus moesten we daar nog maar een signaal van een buitenaardse beschaving opvangen dan is het ook al niet uitgesloten dat die beschaving al lang weer weg is.
Kortom .... wat we zien en waar we uiteindelijk zulke vergelijkingen op los laten is wel het verleden en niet het heden.

Je zou dus best al in de gekste verbeelding moeten rekenen met buitenaardsen die al lang hun thuisplaneet verlaten hebben en op 'dool' zijn en/of met de meest onwaarschijnlijke technologie

patrickve 21 juni 2010 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis (Bericht 4831627)
Akkoord, hoewel natuurlijk het volgende niet mag vergeten worden...

Hier kan een mouw aan gepast worden, namelijk dat men zich vergist (zoals men zich historisch altijd heeft vergist) over de grootte van het universum.

De kans op (intelligent) leven is misschien veel kleiner dan naief geschat (het is heel moeilijk om dat te schatten, gezien onze aardse observaties gebiased zijn door onze eigen aanwezigheid - antropisch principe) en het universum veel groter dan geschat.

Met "groter dan geschat" bedoel ik VEEL VEEL groter dan geschat. Het "klassieke" waarneembare universum kan uitgebreid worden naar het klassieke niet-waarneembare universum (neem bijvoorbeeld inflatie aan, dan is dat GIGANTISCH veel groter en zitten wij in een piepklein bubbeltje ervan) ; ga je naar kwantum toestanden dan heb je nog GIGANTISCH VEEL gigantisch mogelijkheden in een multiversum (superpositie).

Daar zijn enkel maar heel indirecte theoretische indikaties voor op dit ogenblik. Inflatie is totaal hypothetisch, en we weten niet of lineaire superpositie geldig blijft in het kader van gravitatie (kwantum gravitatie). Maar aan de andere kant is de historische tendens altijd al geweest dat de wereld groter was dan we dachten: platte schijf rond de Middellandse zee - wereldbol (geocentrisme) - zonnestelsel - melkweg - vele sterrestelsels ....

In zo een bijzonder groot universum kan men tegelijkertijd hebben dat het krioelt van het intelligent leven, maar tevens dat elke beschaving een waarneembaar universum rond zich heeft (dus een "klein plekje") waarin geen ander intelligent leven voorkomt.

De beste manier om geen ruzie te maken met je buur is dat die fysiek te ver woont om er ooit bij te komen, of ooit mee te praten he.

Sodomis 21 juni 2010 13:27

Oei Oei Cdude, niet te kort door de bocht hé.
Je gaat ervan uit dat die dingen allemaal "geïsoleerd" moeten gebeuren, maar dat is natuurlijk geen vereiste. ;-)

Leven (& zelfs het leven op aarde) kan probleemloos op een andere planeet zijn ontstaan & interstellair doorheen het universum getransporteerd zijn tijdens een meteoorinslag.
Dit heet "Transpermia" btw.

Cdude 21 juni 2010 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis (Bericht 4831754)
Oei Oei Cdude, niet te kort door de bocht hé.
Je gaat ervan uit dat die dingen allemaal "geïsoleerd" moeten gebeuren, maar dat is natuurlijk geen vereiste. ;-)

Leven (& zelfs het leven op aarde) kan probleemloos op een andere planeet zijn ontstaan & interstellair doorheen het universum getransporteerd zijn tijdens een meteoorinslag.
Dit heet "Transpermia" btw.

PANspermia ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Panspermia

http://www.youtube.com/watch?v=C5MHKgHHIH0

Sodomis 21 juni 2010 14:13

Zijn synoniemen he cdude :lol:

Sodomis 22 juni 2010 00:50

Akkoord, ik schat de kans, dat wij met onze huidige technologie een buitenaardse civilisatie of sporen daarvan, ontdekken bijzonder klein in.
Maar daar gaat het niet over in deze topic... :-P

Het gaat erover hoe groot de kans is, dat "zij" ons vinden/ons reeds gevonden hebben ;-)

Interstellair reizen, is voor de mensheid misschien een praktisch probleem;
Een buitenaards ras dat enkele MILJOENEN jaren verder staat, kan daar een simpele oplossing voor hebben hé...
Wij denken nu wel dat de lichtsnelheid absoluut is, maar voor hetzelfde geld; ligt er een interstellairesnelweg voor onze deur waar we het bestaan nog niet van afweten.
We weten 3x niks over onze plaats in het heelal, maar sluiten wel al op voorhand de mogelijkheid uit dat buitenaardse intelligentie ons bezoekt omdat we het wetenschappelijk niet kunnen bewijzen.
De anomaliën, zeg maar de UFO's, worden gemakshalve genegeerd.

Khwajagan 22 juni 2010 06:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis (Bericht 4833185)
Akkoord, ik schat de kans, dat wij met onze huidige technologie een buitenaardse civilisatie of sporen daarvan, ontdekken bijzonder klein in.
Maar daar gaat het niet over in deze topic... :-P

Het gaat erover hoe groot de kans is, dat "zij" ons vinden/ons reeds gevonden hebben ;-)

Interstellair reizen, is voor de mensheid misschien een praktisch probleem;
Een buitenaards ras dat enkele MILJOENEN jaren verder staat, kan daar een simpele oplossing voor hebben hé...
Wij denken nu wel dat de lichtsnelheid absoluut is, maar voor hetzelfde geld; ligt er een interstellairesnelweg voor onze deur waar we het bestaan nog niet van afweten.
We weten 3x niks over onze plaats in het heelal, maar sluiten wel al op voorhand de mogelijkheid uit dat buitenaardse intelligentie ons bezoekt omdat we het wetenschappelijk niet kunnen bewijzen.
De anomaliën, zeg maar de UFO's, worden gemakshalve genegeerd.

wel, ze zijn er al! ja, hier!

Bovenbuur 22 juni 2010 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis (Bericht 4833185)
Akkoord, ik schat de kans, dat wij met onze huidige technologie een buitenaardse civilisatie of sporen daarvan, ontdekken bijzonder klein in.
Maar daar gaat het niet over in deze topic... :-P

Het gaat erover hoe groot de kans is, dat "zij" ons vinden/ons reeds gevonden hebben ;-)

Interstellair reizen, is voor de mensheid misschien een praktisch probleem;
Een buitenaards ras dat enkele MILJOENEN jaren verder staat, kan daar een simpele oplossing voor hebben hé...
Wij denken nu wel dat de lichtsnelheid absoluut is, maar voor hetzelfde geld; ligt er een interstellairesnelweg voor onze deur waar we het bestaan nog niet van afweten.

En misschien ook niet. Zoals je zelf al meldde: als de verwachting inderdaad zou zijn dat er al minstens honderden miljoenen jaren een aantal beschavingen door ons deel van het heelal stuiteren, waar blijven ze dan? Bedenk wel, het gaat om wezens die makkelijk interstellair kunnen reizen, ze gaan veel sneller dan het licht en produceren de energie daarvoor door materie op een voor ons onbekende wijze geheel om te zetten in energie. Nou, gezien we ze nog niet als buren hebben willen ze geen openlijk contact, maar waarom verschijnen ze dan op filmpjes? Zelfs wij zijn al bezig aan de beginselen van een cloacking devise. Bovendien zie de schepen er op elk filmpje weer net wat anders uit, storten deze superwezens om de haverklap neer in betekenisloze Amerikaanse woenstijndorpjes en vinden ze het om de een of andere reden leuk om 's nachts met zaklampen door Engels graan te lopen en er cirkels in te tekenen, om daarna door te gaan naar de VS voor het openscheuren van een koe die ze met hun medische beeldvormende technologie veel beter hadden kunnen onderzoeken zonder hem te doden en het ontvoeren van een paar mensen die ze met precies genoeg herinneringen laten lopen om er aandacht mee te krijgen. Op de een of andere manier klinkt dat niet erg logisch, wel dan?
Citaat:

We weten 3x niks over onze plaats in het heelal, maar sluiten wel al op voorhand de mogelijkheid uit dat buitenaardse intelligentie ons bezoekt omdat we het wetenschappelijk niet kunnen bewijzen.
De anomaliën, zeg maar de UFO's, worden gemakshalve genegeerd.
In het grijze gebied tussen zeker weten en maar wat roepen kunnen we gebruik maken van ons vermogen om een situatie in te schatten. En de verhalen die mensen over aliens ophangen schat ik niet in als erg betrouwbaar. Sterker nog, als er morgen echte aliens zouden landen zou ik waarschijnlijk pas na een week gaan nadenken waarom 1 april zo lang duurt dit jaar, zo hard hebben alle onzinverhalen het al verbruid voor de geloofwaardigheid van verhalen over buitenaardsen. Geen enkel verhaal over een UFO of de aliens die erin zitten dat ik tot nu toe voorbij heb horen komen klinkt als meer dan een vervalsing, gezichtsbedrog of een poging van mensen om aandacht te krijgen en/of een boek te kunnen verkopen. Vandaar dat ik nogal skeptisch ben.

Cdude 22 juni 2010 09:20

Citaat:

die makkelijk interstellair kunnen reizen, ze gaan veel sneller dan het licht
Dankzij de relativiteit is sneller dan het licht is geen voorwaarde om interstellair te reizen.
Citaat:

Stephen Hawking recently wrote a fun article on time travel. One of Hawking's ideas is to build a giant spaceship and fill it with fuel. As the ship burned the fuel, it would go faster and faster, eventually reaching speeds near the speed of light. Hawking argued that we could use such a ship to travel to the future or to the edge of our Galaxy, perhaps in only 80 years.
http://levreyzin.blogspot.com/2010/0...-80-years.html

patrickve 22 juni 2010 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4833511)
En misschien ook niet. Zoals je zelf al meldde: als de verwachting inderdaad zou zijn dat er al minstens honderden miljoenen jaren een aantal beschavingen door ons deel van het heelal stuiteren, waar blijven ze dan? Bedenk wel, het gaat om wezens die makkelijk interstellair kunnen reizen, ze gaan veel sneller dan het licht en produceren de energie daarvoor door materie op een voor ons onbekende wijze geheel om te zetten in energie. Nou, gezien we ze nog niet als buren hebben willen ze geen openlijk contact, maar waarom verschijnen ze dan op filmpjes? Zelfs wij zijn al bezig aan de beginselen van een cloacking devise. Bovendien zie de schepen er op elk filmpje weer net wat anders uit, storten deze superwezens om de haverklap neer in betekenisloze Amerikaanse woenstijndorpjes en vinden ze het om de een of andere reden leuk om 's nachts met zaklampen door Engels graan te lopen en er cirkels in te tekenen, om daarna door te gaan naar de VS voor het openscheuren van een koe die ze met hun medische beeldvormende technologie veel beter hadden kunnen onderzoeken zonder hem te doden en het ontvoeren van een paar mensen die ze met precies genoeg herinneringen laten lopen om er aandacht mee te krijgen. Op de een of andere manier klinkt dat niet erg logisch, wel dan?

In het grijze gebied tussen zeker weten en maar wat roepen kunnen we gebruik maken van ons vermogen om een situatie in te schatten. En de verhalen die mensen over aliens ophangen schat ik niet in als erg betrouwbaar. Sterker nog, als er morgen echte aliens zouden landen zou ik waarschijnlijk pas na een week gaan nadenken waarom 1 april zo lang duurt dit jaar, zo hard hebben alle onzinverhalen het al verbruid voor de geloofwaardigheid van verhalen over buitenaardsen. Geen enkel verhaal over een UFO of de aliens die erin zitten dat ik tot nu toe voorbij heb horen komen klinkt als meer dan een vervalsing, gezichtsbedrog of een poging van mensen om aandacht te krijgen en/of een boek te kunnen verkopen. Vandaar dat ik nogal skeptisch ben.

2

exodus 22 juni 2010 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4833511)
Geen enkel verhaal over een UFO of de aliens die erin zitten dat ik tot nu toe voorbij heb horen komen klinkt als meer dan een vervalsing, gezichtsbedrog of een poging van mensen om aandacht te krijgen en/of een boek te kunnen verkopen. Vandaar dat ik nogal skeptisch ben.

DAt is jouw interpretatie. Je moet er nu eenmaal mee rekening houden dat de realiteit veel fantastischer is dan dat we met ons huidige wereldbeeld ingelepeld krijgen.

Cdude 22 juni 2010 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 4833890)
DAt is jouw interpretatie. Je moet er nu eenmaal mee rekening houden dat de realiteit veel fantastischer is dan dat we met ons huidige wereldbeeld ingelepeld krijgen.

Wel DAT klopt als een bus echter ...jij verwart realiteit met verhaaltjes uit andermans mond/hoofd.

exodus 22 juni 2010 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4833910)
Wel DAT klopt als een bus ehcter ...jij verwart realiteit met verhaaltjes uit andermans mond/hoofd.

Heb je nog iets zinnigs te zeggen, dan constant op de man te spelen?

Cdude 22 juni 2010 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 4833916)
Heb je nog iets zinnigs te zeggen, dan constant op de man te spelen?

Zolang jij vage filmkes en "doumentaires" aandraagt als bewijs zal ik daar op reageren.
Dit is niet op de man maar op de info.

Ik wacht nog steeds met spanning op het eerste ECHTE , FySIEKE bewijs.
Spijtig genoeg val je, met het niet kunnen produceren ervan, in Kwhaja's categorie.

exodus 22 juni 2010 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4833921)
Zolang jij vage filmkes en "doumentaires" aandraagt als bewijs zal ik daar op reageren.
Dit is niet op de man maar op de info.

Haha, het vorig filmpje heb je alleszinds ontweken. Die was zeker niet vaag, en was zelf geanalyseerd door een special effects firma. NEXT

Cdude 22 juni 2010 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 4833923)
Haha, het vorig filmpje heb je alleszinds ontweken. Die was zeker niet vaag, en was zelf geanalyseerd door een special effects firma. NEXT

Een schijfke dat paar sec naast een paal hangt is GEEN bewijs van een ruimteschip met inzittenden van een ander planeet.

Het is wat het is. Nu de rest.

Bovenbuur 22 juni 2010 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 4833890)
DAt is jouw interpretatie. Je moet er nu eenmaal mee rekening houden dat de realiteit veel fantastischer is dan dat we met ons huidige wereldbeeld ingelepeld krijgen.

Precies ja, dat is exact wat ik verwacht, dat buitenaards leven anders is dan we ons ooit hadden kunnen voorstellen, dat er in het universum een enorme diversiteit aan wezens is, en dus niet dat aliens alleen maar mensen met een groot hoofd of een paar schubben zijn. De mate van intelligentie, de soort intelligentie, zelfs het spraakvermogen komt in veel alien verhalen overeen met de onze. Reptillians, greys, wat een fantasieloze verzinsels.

patrickve 22 juni 2010 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4833989)
Precies ja, dat is exact wat ik verwacht, dat buitenaards leven anders is dan we ons ooit hadden kunnen voorstellen, dat er in het universum een enorme diversiteit aan wezens is, en dus niet dat aliens alleen maar mensen met een groot hoofd of een paar schubben zijn. De mate van intelligentie, de soort intelligentie, zelfs het spraakvermogen komt in veel alien verhalen overeen met de onze. Reptillians, greys, wat een fantasieloze verzinsels.

Heel juist ! Voor wanneer is er de invasie van het filosofisch slijm :-)

exodus 22 juni 2010 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4833989)
Precies ja, dat is exact wat ik verwacht, dat buitenaards leven anders is dan we ons ooit hadden kunnen voorstellen, dat er in het universum een enorme diversiteit aan wezens is, en dus niet dat aliens alleen maar mensen met een groot hoofd of een paar schubben zijn. De mate van intelligentie, de soort intelligentie, zelfs het spraakvermogen komt in veel alien verhalen overeen met de onze. Reptillians, greys, wat een fantasieloze verzinsels.

Je weet de wetmatigheden niet hoe leven ontstaat. Mss is het wel zo dat voor intelligente wezens die hun omgeving moeten kunnen manipuleren de humanoïde vorm de meeste effeciënte is. En dat dus het meeste voorkomt. Maar we weten daar dus niets over.

Je moet trouwens ook rekening houden met andere dimensies. Sommige aliens zijn niet puur fysisch maar komen uit andere dimensies en kunnen zich wel fysisch manifesteren.

Cdude 22 juni 2010 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 4834007)
Heel juist ! Voor wanneer is er de invasie van het filosofisch slijm :-)

Hier is alvast je slijm. Of het filosofisch is mag jij uitvissen :-P

Cdude 22 juni 2010 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 4834024)
Je weet de wetmatigheden niet hoe leven ontstaat. Mss is het wel zo dat voor intelligente wezens die hun omgeving moeten kunnen manipuleren de humanoïde vorm de meeste effeciënte is. En dat dus het meeste voorkomt. Maar we weten daar dus niets over.

Je weet er niets over maar trekt tegelijk bijna een conclusie.:roll:

Octopussen kunnen niets manipuleren? 2 tegen 8 armen.
Stel je daar de sex bij voor :cheer:

parcifal 22 juni 2010 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 4834007)
Heel juist ! Voor wanneer is er de invasie van het filosofisch slijm :-)

Ik ken alvast een paar draden van Harry Christus die je zo kan bekijken.

fox 22 juni 2010 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 4834024)
Je weet de wetmatigheden niet hoe leven ontstaat. Mss is het wel zo dat voor intelligente wezens die hun omgeving moeten kunnen manipuleren de humanoïde vorm de meeste effeciënte is. En dat dus het meeste voorkomt. Maar we weten daar dus niets over.

Je moet trouwens ook rekening houden met andere dimensies. Sommige aliens zijn niet puur fysisch maar komen uit andere dimensies en kunnen zich wel fysisch manifesteren.

De vraag die ik me maar blijven stellen is voor wanneer de staged alien invasion nu ongeveer is. De zomer van 2008 ligt nu toch al een tijdje achter ons en ik heb niks gezien.

Cdude 22 juni 2010 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 4834053)
De vraag die ik me maar blijven stellen is voor wanneer de staged alien invasion nu ongeveer is. De zomer van 2008 ligt nu toch al een tijdje achter ons en ik heb niks gezien.

Staged?
Had de Intergalactic Counsel of Planets dit beslist?

exodus 22 juni 2010 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 4834053)
De vraag die ik me maar blijven stellen is voor wanneer de staged alien invasion nu ongeveer is. De zomer van 2008 ligt nu toch al een tijdje achter ons en ik heb niks gezien.

Dat is een kaart die ze kunnen spelen en misschien ook zullen gebruiken. Kennis is macht.

Dr. Carol Rosin (voormalig medewerkster van NASA insider Werner Von Braun) heeft daar al voor 9/11 voor gewaarschuwd, dat eerst terrorisme als kaart zal gespeeld, en dan hun laatste troef om de wereld te verenigen in een wereld orde: een alien dreiging. Dit is wat Werner Von Braun zei in de jaren 70 op zijn sterfbed.

Zie haar getuigenis voor 9/11 van de disclosure project:

http://www.youtube.com/watch?v=7ALLUuvsVkM

Volgense de vele getuigenissen van mensen die uit de biecht spreken weet men in die bepaalde kringen al lang dat aliens bestaan, en beschikt men zelfs over geheime anti-zwaartekracht technologie. Die kennis kan men uitbuiten tegenover het volk

Zie hier trouwens wat Reagan erover zei tot twee maal toe:

http://www.youtube.com/watch?v=Ag44dRO8LEA

"Perhaps we need an alien threath"... hmmm.

Cdude 22 juni 2010 13:48

Ik vind ook dat we een Alien threat nodig hebben.
Dan stoppen we misschien met onder elkaar te bakkelijen.

Het is "uit de biecht klappen" en zeggen = nog STEEDS geen bewijs. Give me my AGbelt or it doesn't exist.

@ De rest. "kaart" moet je bij Exodus en co LETTERLIJK nemen.
Ze gebruiken een soort kaarspel a la Dungeons en Drazgons" om hun wereldbeeld te vormen :silly:

Bovenbuur 22 juni 2010 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 4834024)
Je weet de wetmatigheden niet hoe leven ontstaat. Mss is het wel zo dat voor intelligente wezens die hun omgeving moeten kunnen manipuleren de humanoïde vorm de meeste effeciënte is. En dat dus het meeste voorkomt. Maar we weten daar dus niets over.

Je moet trouwens ook rekening houden met andere dimensies. Sommige aliens zijn niet puur fysisch maar komen uit andere dimensies en kunnen zich wel fysisch manifesteren.

De humanoïde vorm is lang niet zo geweldig als wij altijd denken, het is een aanpassing van een stelletje apen aan het leven op de savanne. Het aantal mensen dat last heeft van bijvoorbeeld rugpijn, zwakke knieën (mogelijk deels op te lossen door knieën andersom te monteren) en pijn bij de bevalling is behoorlijk hoog in vergelijking met andere soorten. Bovendien moet je rekening houden met wezens met een compleet andere biologie. Onder andere omstandigheden (en onder dezelfde misschien ook wel) kunnen andere levensvormen ontstaan, die in hun lichaam bijvoorbeeld gebruik maken van koolstof nano-buisjes, of voor wie hele andere metalen als de belangrijkste co-enzymen dienen, of die niet voor het grootste deel uit water bestaan, maar uit methaan of ethanol. Een invasie van slijm is helemaal zo gek nog niet, als individuele microörganismen een manier ontwikkelen om zich tijdelijk aan elkaar te binden en ieder als een primitieve hersencel te opereren heb je een levensvorm die een horrorfilm waardig is. Wie weet bestaan er wel levensvormen die voor het grootste deel bestaan uit gas. Ik bedoel maar, als een waterzak kan leven, waarom een luchtballon dan niet? En dat zijn slchts de dingen die ik al kan verzinnen, ik zou bijzonder teleurgesteld zijn als het universum een saaiere plaats is dan mijn fantasie. Wat er hier op de aarde allemaal rond kruipt had ik ook nooit allemaal kunnen verzinnen. En dat is in exobiologische termen onze naaste familie. En dan ben ik inderdaad nog niet begonnen met de eventuele consequenties van extra dimensies overwegen. We kunnen ons niet voorstellen wat daar uit voort zou kunnen komen. Maar een stelletje mensachtigen dat hier heen komt om spelletjes te spelen met de mensheid? Ik betwijfel het...

Cdude 22 juni 2010 14:05

Citaat:

Een invasie van slijm is helemaal zo gek nog niet,
Citaat:

The yellowish plasmodia of these slime molds (Physarum polycephalum) have crawled out of their Petri dishes.
On one occasion they nearly escaped from their container. 8O:lol:The slime molds were fed oats in a nutrient agar.
http://waynesword.palomar.edu/slime1.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Slime_mold

Bovenbuur 22 juni 2010 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4834133)

Slijmzwammen inderdaad, beetje aan de trage kant, maar wel cool.

I for one welcome our new slimy overlords.

exodus 22 juni 2010 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4834128)
Een invasie van slijm is helemaal zo gek nog niet, als individuele microörganismen een manier ontwikkelen om zich tijdelijk aan elkaar te binden en ieder als een primitieve hersencel te opereren heb je een levensvorm die een horrorfilm waardig is. Wie weet bestaan er wel levensvormen die voor het grootste deel bestaan uit gas. Ik bedoel maar, als een waterzak kan leven, waarom een luchtballon dan niet? En dat zijn slchts de dingen die ik al kan verzinnen, ik zou bijzonder teleurgesteld zijn als het universum een saaiere plaats is dan mijn fantasie. Wat er hier op de aarde allemaal rond kruipt had ik ook nooit allemaal kunnen verzinnen. En dat is in exobiologische termen onze naaste familie. En dan ben ik inderdaad nog niet begonnen met de eventuele consequenties van extra dimensies overwegen. We kunnen ons niet voorstellen wat daar uit voort zou kunnen komen. Maar een stelletje mensachtigen dat hier heen komt om spelletjes te spelen met de mensheid? Ik betwijfel het...

Het is raar dat men zoveel fantasie heeft om leven te verzinnen, maar als men dan met feiten en vele verklaringen geconfronteerd wordt die tot nadenken stemmen begint men te lachen.

Moest er iemand zeggen dat hij ontvoerd is door slijmerige wezens zou men nog harder lachen dan iemand die zegt dat hij ontvoerd is door blonde aliens. Alhoewel men dat dan wel zou mogelijk achten als levensvorm...

Er zijn zovele verklaringen van steeds dezelfde types aliens. Zelfs de ex-insiders die uit de biecht klappen zeggen dat de meeste een humanoide vorm hebben , alhoewel er veel verschillende soorten zei. Die een zei zelfs dat het een vraagstuk vormde voor de wetenschappelijke community dat ze zich afvroegen waarom aliens net allemaal een humanoide vorm hebben.

Dat er extra dimensies aan te pas komen maakt het allemaal nog ingewikkelder. Zie hier van een channelde bron. Is geen bewijs , ik weet het , maar ik breng het ook niet aan als bewijs. Gewoon ter overpeinzing ivm de complexiteit van extra dimensies en UFO's. Het is lang maar interessant:

Citaat:

"The strange thing about your flying saucers is not that they appear,
but that you can see them. As science advances on various planes,
the inhabitants of the various planes learn to travel between planes
occasionally, while carrying with them the manifestations of their
home station.

''The inner senses are actually the channels through which the entire
composition of any particular plane is appreciated and actually
maintained. It is through the inner senses that the mental enzymes
are enabled to act upon the vitality which is the structure of the
universe itself.

''I am quite sure, I know for a fact, that beings from other planes
have appeared on your plane, sometimes on purpose and sometimes
completely by accident. As in some cases, human beings have quite
accidentally blundered through the apparent curtain between your
present and your past, so have beings blundered into the apparent
division between one plane and another. Usually when they have done
so they were invisible to your plane, as the few who fell into the
past or the apparent past, were invisible to the people of the
past. ...

''When however sciences progress on various planes, then visitations
become less accidental and more planned. However, since inhabitants
of each plane are bound by the materializations or materialized
patterns of that plane, they bring this particular materialization
pattern or camouflaged vitality pattern with them. ...

''The flying saucer appearances come from a plane that is much more
advanced in technological sciences than earth at this time. However,
this is not a mental science plane. There the camouflage
paraphernalia appears more or less visible, to your own
astonishment. Now, so strong is this tendency for vitality to change
from one apparent form to another that what you have here in your
flying saucers is something that is actually, as you view it, not of
your plane nor of the plane of its origin. What happens is this.
When the flying saucer starts out toward its destination, the atoms
and molecules that structurally compose it and which are themselves
formed by vitality, are most or less aligned according to the pattern
inflicted upon it in its own territory. Now as this enters your
plane a distortion occurs. The actual structure of the craft is
caught in a dilemma of form. It is caught between transforming
itself completely into earth's particular camouflage pattern and
retaining its original pattern. The earthly viewer attempts to
correlate what he sees with what he supposedly knows or imagines
possible in the little he knows of the universe.

''What he sees is something between a horse and a dog and resembles
neither. The craft retains what it can of its original structure and
changes what it must. This accounts for much of the conflicting
reports as to shape, size and color. The few times that the craft
shoots of at right angles, it has managed to retain functions
ordinary to it in its particular habitat.

''I do not believe you will have any saucer landings for quite a while,
not physical landings in the usual sense of the word. These saucers
cannot stay on your plane for any length of time at all. The
pressures that push against the vehicle itself are tremendous. It is
literally caught between two worlds. This struggle to be one thing
or the other is very great on any plane. To conform to the laws of a
particular plane is a practical necessity, and at this time the
flying saucer craft simply cannot afford to stay betwixt and between
for any indefinite period.

''What they do is take quick glimpses of your plane -- and hold in mind
that the saucer or cigar shape seen on your planet is a bastard form
having little relation to the structure as it is at home base.

''One note along these lines. A plane is not necessarily a planet. A
plane may be one planet but a plane may also exist where no planet
is. One plant may have several planes. Planes may also involve
various aspects of apparent time. Planes can and do intermix without
the knowledge of the particular inhabitants of either plane. ... "
************************************************** ***
"Perhaps a rereading of the material on fifth dimension will help you
here, and one of these days we will carry that discussion further.
In actuality, use of the inner senses will get you anywhere you want
to go. The idea of destination in these terms is laughable. Every
place is one place. You do the dividing and the separations. That
is why your flying saucers are so funny to me. Funny because you
think of them as vehicles traveling through your own camouflage
space. Any vehicles would travel through their own camouflage space,
and in some instances are doing so, even now, in the so-called space
taken up by your earthly universe.

''I am laughing because they fly through, in your terms, the very core
of what you presume to call solid earth, which is not solid to them
at all. And in certain instances as you attempt space travel, you
will travel through what inhabitants on another plane will think of
as their own particular "solid" and you will never know the
difference.

''Now this does not mean that a stationary body of any kind cannot
materialize itself upon another plane. And if it does, it of
necessity must in some manner surround itself with the constructions
or camouflage of the particular plane which it attempts to enter.
This takes a high level of inner development.

''You can, or you will be able to, travel within your own camouflage
universe. There are other intelligent identities in it and they are
on your own plane. This is travel along what you may call for
simplicity's sake a horizontal level.

''The inhabitants of the flying saucers are not of your own plane. I
have mentioned the struggle of form involved. You will have to
remember in any of the discussions along these lines that your
physical constructions simply do not exist except on your own plane.
Other constructions exist simultaneously with your own, of an
entirely different nature, also however on what you may call a
horizontal plane. But you will never find them in a spaceship. ...

''As long as your theories are only concerned with your own camouflage
universe, then of course you are limited by those ideas in your
search for reality itself. When fifth dimension is understood, it in
itself will show the existence of other realities not on your own
horizontal plane. And as I mentioned earlier, I'd like to see you
try to get from one plane to another in a spaceship.

''The discovery of the existence of the fifth dimension will of course
lead your aggressive fellows into the realization that other
intelligence can exist outside of your particular camouflage
universe. And the quantitative distance on your own particular
horizontal plane actually amounts to a qualitative difference, in
that the theories of universal laws are presently conceived simply
will not hold.

''There are other intelligent beings on your own horizontal level. You
may reach them in a space vehicle, but the quantitative difference
again is so large that it almost turns into a different value, and a
trip by camouflage vehicle would certainly not be the most efficient
way to make such a journey, by any means.

''There will be in the future journey through light beams* that will be
much more efficient. However, even in your own camouflage universe,
the development of the inner senses will get you further, and only
the development of the inner senses will enable you to make any
possible contact with intelligences on other than your own horizontal
plane."

''Rob asks: Is there any other intelligent life in our own solar
system?

''Seth: "In your own small solar system?"

''Rob: Yes

''Seth: "No. We have not completed by any means our outline on the
inner senses. When we have, then some of this material will make
more sense to you. Some data on the inner senses has to be withheld
until you receive connecting information. Such effects as levitation
and teleportation however are qualities belong to our next inner
sense, which involves a momentary or temporary breaking up of certain
camouflage patterns. This particular sense is not however the only
inner sense that is concerned with what you call transportation."

*I have seen this in a dream -- a beam of light carrying a person
through the air. When I saw it, in the dream I thought: "How
logical! How simple!"

************************************************** *****
Early Sessions - Book 6 - Seth:

"Nothing but the various stages of consciousness separates
dimensions."

"Other systems exist within the same space occupied by your own, but
you cannot perceive them."

"You can conceive of a fourth-dimensional cube, for example, but you
cannot conceive of a fourth-dimensional thinking process. You cannot
conceive of a fourth-dimensional psychological structure. You cannot
think in fourth-dimensional terms. You cannot use fourth-dimensional
imagination.

''No thought has been given to the personality structure as it exists
in a fourth-dimensional reality, or in a fifth-dimensional reality,
and yet a fourth or fifth-dimensional personality structure contains
the most important hints of all.

''In each dimension, the inner self begins to handle further aspects of
reality. The primary personality must therefore deal with a much
larger number of perceptions while still maintaining its identity.
It manipulates in a larger number of dimensions until it is able to
handle many, not just one, of its own egos at any given "time" while
still maintaining its own inner stability and individuality. It
takes on more roles and the psychological structure becomes more
complicated as the inner self becomes sure enough of itself to admit
ever more stimuli while still retaining it own core.

''This materials is as important as any I have given you, and we shall
be concerned for a while with personality structures as they exist
within other dimensions." ...

Cdude 22 juni 2010 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 4834156)
maar als men dan met feiten en vele verklaringen geconfronteerd wordt:

Ik wacht nog altijd op het eerste "feit".

(en ik denk wel te mogen zeggen dat geen kat die verzonnengechannelde tekst leest.)

fox 22 juni 2010 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 4834073)
Dat is een kaart die ze kunnen spelen en misschien ook zullen gebruiken. Kennis is macht.

Dr. Carol Rosin (voormalig medewerkster van NASA insider Werner Von Braun) heeft daar al voor 9/11 voor gewaarschuwd, dat eerst terrorisme als kaart zal gespeeld, en dan hun laatste troef om de wereld te verenigen in een wereld orde: een alien dreiging. Dit is wat Werner Von Braun zei in de jaren 70 op zijn sterfbed.

Zie haar getuigenis voor 9/11 van de disclosure project:

http://www.youtube.com/watch?v=7ALLUuvsVkM

Volgense de vele getuigenissen van mensen die uit de biecht spreken weet men in die bepaalde kringen al lang dat aliens bestaan, en beschikt men zelfs over geheime anti-zwaartekracht technologie. Die kennis kan men uitbuiten tegenover het volk

Zie hier trouwens wat Reagan erover zei tot twee maal toe:

http://www.youtube.com/watch?v=Ag44dRO8LEA

"Perhaps we need an alien threath"... hmmm.

Het blijft me trouwens verwonderen dat deze almachtige aliens zich zomaar voor de kar van "hen" laten spannen.

Trouwens, als u weet heeft van een geheime anti-zwaartekracht technologie dan is die per definitie niet meer geheim. Kan u me daar trouwens bewijs van leveren? Of is het naar goeie gewoonte weer van horen zeggen?

Cdude 22 juni 2010 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 4834224)
Het blijft me trouwens verwonderen dat deze almachtige aliens zich zomaar voor de kar van "hen" laten spannen.

Trouwens, als u weet heeft van een geheime anti-zwaartekracht technologie dan is die per definitie niet meer geheim. Kan u me daar trouwens bewijs van leveren? Of is het naar goeie gewoonte weer van horen zeggen?

Ik kreeg plotseling een revelatie.
Zie je mensen al VRETEN als dat op de markt komt? Voor elke 10 kg overgewicht zet je hem streepje hoger.



exodus 22 juni 2010 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 4834224)
Het blijft me trouwens verwonderen dat deze almachtige aliens zich zomaar voor de kar van "hen" laten spannen.

Zie hier wat de "goeie" aliens er zelf van zeggen. Dit is gechanneld van een groep die zichzelf de pleiaden noemt:

Citaat:

The years of the nanosecond include a cosmic identity crisis that is steeped in enormous complexity; everyone will have to completely reevaluate and reconsider who they are in relationship to the ever-expanding map of cosmic existence. An official acknowledgement of the presence of intelligent life-forms that share time and space with you is just around the corner. Unfortunately this proclamation may be used to steer humanity into another contrived quagmire — this time encompassing cosmic proportions. Numerous ET races have been interacting with humanity and operating on Earth for more millennia than you can imagine. However, like every other aspect of the news, the presentation of selected ET factions into the public domain will be filled with staged events designed to deceive people and distract them from noticing the more disturbing, secret hidden agendas being carried out with the very same ET races. Once this disclosure becomes official, everything will speed up; life will seem more complex and the choices for what to think and how to respond to the pending changes will become exceedingly more confusing for those still chained to the old, crumbling paradigm where the words of public officials are neither questioned nor doubted.
As the veil of denial is whisked away, all that has been formerly hidden will become more and more transparent.
En dit ook nog:

Citaat:

Your world leaders epitomize society's denial to affectively deal with the truth, and by playing out exaggerated versions of lies and deceit; they test your abilities of discernment. By claiming your rightful abilities to move your conscious awareness around the field of existence, you will experience direct knowledge and be able to tell the difference between truth and deceit. And you must claim these abilities in order to reach beyond the confines of physical reality to understand the power of the forces that challenge you to awaken. And once you awaken, you will not be so easily deceived again. The controlled media is used as a tool to pull your attention into a probable world that is devoid of vitality and creativity. By enticing your attention into a reality of violence and war, your thoughts and beliefs are conditioned to enslave you in victimhood and complete disempowerment. The twenty-five years of acceleration are an opportunity to live a life of empowerment by developing your attention and conscious awareness to the extent that you can recognize the larger truths of your spiritual heritage and actively participate to create a world that embraces this understanding.

Cdude 22 juni 2010 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 4834240)
Zie hier wat de "goeie" aliens er zelf van zeggen. Dit is gechanneld van een groep die zichzelf de pleiaden noemt:

:silly: :rofl: :BIG: :rofl: :silly:

fox 22 juni 2010 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 4834240)
Zie hier wat de "goeie" aliens er zelf van zeggen. Dit is gechanneld van een groep die zichzelf de pleiaden noemt:



En dit ook nog:

1. Dit verklaart langs geen kanten waarom de aliens zich door "hen" laten doen.

2. Dit kan ik zelf ook "channelen"

exodus 22 juni 2010 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 4834250)
1. Dit verklaart langs geen kanten waarom de aliens zich door "hen" laten doen.

Vele insiders zeggen dat men op bepaalde plaatsen al met de aliens samenwerkt. De aliens laten zich niet zozeer doen, als dat er eventueel machtswellustige mensen met hun samenwerken. Het is niet zo simpel. Als een echte realiteit zal ze ook wel complex zijn met verschillende belangengroepen.

Vergeet trouwens niet dat sommige aliens, bv. de pleiaden die ik "goeie" noem omdat ze ons bijstaan, vanuit een hoger perspectief kijken (hogere dimensie). Je moet geen fysische interventies verwachten, zij beseffen dat dit futiel is. Uiteindelijk is onze realiteit nog altijd een leerschool voor ontwikkelend bewustzijn. De leugens van de heersende klasse doorzien is daar een deel van. Daarom zeggen zij ook:

And you must claim these abilities in order to reach beyond the confines of physical reality to understand the power of the forces that challenge you to awaken. And once you awaken, you will not be so easily deceived again.


Ik denk wel dat een "onthulling" er zit aan te komen. Nu zijn ze al stilletjes allerhande nationale archieven met UFO documenten aan het vrijgeven in verschillende landen. Het kan binnen een jaar of tien jaar zijn , maar ik denk dat het zal gebeuren. En ze zullen de informatie in hun voordeel manipuleren.

Wat ga je dan zeggen? Ga je dan nog altijd blindelings de officiele instanties geloven of ga je nadenken over wat ze echt doen?

Vele mensen gaan geswoon de officiele instanties geloven, en zullen spreken van een nieuwe tijd, terwijl de elite al lang weet dat wij niet alleen zijn, en zij eens te meer ons wereldbeeld zullen bepalen. Toch tenminste van die die naief geloven wat de officiele instanties zeggen.

Bovenbuur 22 juni 2010 15:21

Wel flauw dat die aliens in het Engels channelen.

fox 22 juni 2010 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 4834271)
Vele insiders zeggen dat men op bepaalde plaatsen al met de aliens samenwerkt. De aliens laten zich niet zozeer doen, als dat er eventueel machtswellustige mensen met hun samenwerken. Het is niet zo simpel. Als een echte realiteit zal ze ook wel complex zijn met verschillende belangengroepen.

Vergeet trouwens niet dat sommige aliens, bv. de pleiaden die ik "goeie" noem omdat ze ons bijstaan, vanuit een hoger perspectief kijken (hogere dimensie). Je moet geen fysische interventies verwachten, zij beseffen dat dit futiel is. Uiteindelijk is onze realiteit nog altijd een leerschool voor ontwikkelend bewustzijn. De leugens van de heersende klasse doorzien is daar een deel van. Daarom zeggen zij ook:

And you must claim these abilities in order to reach beyond the confines of physical reality to understand the power of the forces that challenge you to awaken. And once you awaken, you will not be so easily deceived again.


Ik denk wel dat een "onthulling" er zit aan te komen. Nu zijn ze al stilletjes allerhande nationale archieven met UFO documenten aan het vrijgeven in verschillende landen. Het kan binnen een jaar of tien jaar zijn , maar ik denk dat het zal gebeuren. En ze zullen de informatie in hun voordeel manipuleren.

Wat ga je dan zeggen? Ga je dan nog altijd blindelings de officiele instanties geloven of ga je nadenken over wat ze echt doen?

Vele mensen gaan geswoon de officiele instanties geloven, en zullen spreken van een nieuwe tijd, terwijl de elite al lang weet dat wij niet alleen zijn, en zij eens te meer ons wereldbeeld zullen bepalen. Toch tenminste van die die naief geloven wat de officiele instanties zeggen.

Het probleem is dat dit er al jaren aan zit te komen. Eerst was het in 2000, dan was het in 2005, daarna was het in 2008. Nu is het in 2010. Als ze nu weer niet komen opdagen dan zal het in 2012 zijn. Ondertussen wordt de bankrekening van gasten als David Icke dikker en dikker. Nu ja, ik ga er alleszins niet wakker van liggen. Morgen staan de aliens toch niet aan mijn deur.

En uw gechannelde bronnen zeggen mij niet veel aangezien de Klingons mij gechanneld hebben dat ze geen zin hebben om af te komen en dat de intergalactische raad ons links gaat laten liggen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be