Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Verbod op jongensbesnijdenis & geen terugbetaling ziekenfonds! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=246349)

zwart op wit 3 december 2018 18:45

Verbod op jongensbesnijdenis & geen terugbetaling ziekenfonds!
 
Waar te weinig aandacht nog aan wordt besteed is genitale verminkingen als pasgeborene of peuter zoals "Jongensbesnijdenis" voornamelijk bij Moslims en Joden. Er moet een discussie op gang komen over het nut van deze toch zeer zware -verminkende- ingreep!

Vooral om niet medische redenen moet er een verbod komen op jongensbesnijdenis op jonge leeftijd. het kind zelf kan niet beslissen waardoor de verminkende ingreep door een volwassenen gebeurt! Er wordt, samen met de N-VA een wetsvoorstel klaargemaakt om besnijdenissen bij jongens te verbieden zonder medische redenen.

Uit cijfers blijkt ook dat besneden jongens vaker problemen krijgen door moeilijk klaar te komen, een lid dat gevoelloos is en het ontbreken van seksueel genot. :twisted:

Steben 3 december 2018 18:49

Die cijfers zijn quatsch. Ik spreek uit ervaring. Ik kan vergelijken.
Na de hoofddoekdiscussie de volgende zweepnonsens.
U zou eens moeten weten hoeveel christelijke jongens besneden zijn vanwege medische redenen. Als ge daar zo mee inzit, begin maar een inzameling.

Guinevere 6 december 2018 13:27

Zever. Er is niets mis met een jongensbesnijdenis. En er zijn nog andere landen als Belgiƫ weigert om het nog te doen.

Bron voor wetsvoorstel?

Elio di Supo 6 december 2018 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8877058)
Zever. Er is niets mis met een jongensbesnijdenis.

En al zeker niet als het vrijwillig zou zijn. Met sommige dingen wacht men beter tot men de leeftijd heeft bereikt om zelf te beslissen.

Bach 6 december 2018 13:42

Geen ouder zou het recht mogen hebben stukken van zijn kind af te snijden of dat laten te doen, onafhankelijk van het geslacht van het kind. Ik hoop dat de hypocrisie die nog te veel mensenrechten activisten rond dit thema vertonen ooit overwonnen wordt.

Ofwel dient men de mensenrechten de deur uit te gooien en doet iedereen maar wat hem belieft in een recht van de sterkste wereld. Ik ben er geen voorstander van.

Anna List 6 december 2018 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 8874302)
Die cijfers zijn quatsch. Ik spreek uit ervaring. Ik kan vergelijken.
Na de hoofddoekdiscussie de volgende zweepnonsens.
U zou eens moeten weten hoeveel christelijke jongens besneden zijn vanwege medische redenen. Als ge daar zo mee inzit, begin maar een inzameling.

om niet medische redenen staat er in de OP

Hoofdstraat 9 december 2018 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 8874302)
U zou eens moeten weten hoeveel christelijke jongens besneden zijn vanwege medische redenen.

Zoals bij mezelf het geval is, maar de medische wereld heeft al een tijdje beslist om die niet meer te doen omdat er voldoende andere methodes zijn om ontstekingen rond de eikel tegen te gaan, vooral omdat ze het beschouwen als een onnodige verminking.

Steben 9 december 2018 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 8880699)
Zoals bij mezelf het geval is, maar de medische wereld heeft al een tijdje beslist om die niet meer te doen omdat er voldoende andere methodes zijn om ontstekingen rond de eikel tegen te gaan, vooral omdat ze het beschouwen als een onnodige verminking.

interessant

Steben 9 december 2018 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8877075)
om niet medische redenen staat er in de OP

er staat "vooral" om niet medische redenen. Dat laat insinuaties toe.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be