Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   20 a 30% welvaart? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=94997)

-=EXCALIBUR=- 18 september 2007 08:49

20 a 30% welvaart?
 
Op radio1 wisten ze deze ochtend te vertellen dat men via (Waalse) berekeningen-studie's tot de conclusie kwam dat Wallonië 20 �* 30% van hun welvaart zouden verliezen mocht België splitsen.

Hoe komen ze aan die cijfers? Wat zijn de transfers? En onder welke vorm gaan die transfers?

Misschien is dit wel old school maar ik schrok toch wel van dat hoge percentage. :oops:

Jong N-VA'er 18 september 2007 11:21

20 tot 30 %. Dan zegt dat gewoon alles over de Waalse incompetentie. Laat ons eens niet zo de moraalridder uithangen. We kunnen ook niet heel Afrika onderhouden.

Bovenbuur 18 september 2007 11:25

Zeker op korte termijn zullen er nogal wat banen bij de overheid verdwijnen omdat daar nu zoveel Walen werken, en minder banen duwt de welvaart omlaag, wat er dan overigens weer wel voor zorgt dat je land aantrekkelijker kan worden voor bedrijven, zeker als alle landen in de omgeving duurder zijn. Maar om dat te bereiken moet er wel ingeleverd worden en is er (helaas) wel wat rechts economisch beleid nodig.

baseballpolitieker 18 september 2007 11:25

Men kan dat niet berekenen eenvoudig weg omdat de splitsing vooral positieve niet-rationele veranderingen wallonie zal bijbrengen...

Jan van den Berghe 18 september 2007 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- (Bericht 2938007)
Op radio1 wisten ze deze ochtend te vertellen dat men via (Waalse) berekeningen-studie's tot de conclusie kwam dat Wallonië 20 �* 30% van hun welvaart zouden verliezen mocht België splitsen.

Hoe komen ze aan die cijfers? Wat zijn de transfers? En onder welke vorm gaan die transfers?

Misschien is dit wel old school maar ik schrok toch wel van dat hoge percentage. :oops:

Mochten deze cijfers waar zijn, dan houdt dat in dat Wallonië een soort ontwikkelingsland is dat drijft dankzij de ondersteuning uit Vlaanderen. In plaats van te mekkeren over dit gegeven, zouden de Franstaligen beter de handen in elkaar slaan om daar zelf iets aan te doen. Hoe komt het toch dat ze daar niet aan denken, maar alleen reageren met "Vlamingen, blijf dokken!"?

Jong N-VA'er 18 september 2007 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 2938509)
Mochten deze cijfers waar zijn, dan houdt dat in dat Wallonië een soort ontwikkelingsland is dat drijft dankzij de ondersteuning uit Vlaanderen. In plaats van te mekkeren over dit gegeven, zouden de Franstaligen beter de handen in elkaar slaan om daar zelf iets aan te doen. Hoe komt het toch dat ze daar niet aan denken, maar alleen reageren met "Vlamingen, blijf dokken!"?

Jan,

ik zou eerder nog zeggen: ondanks

omaplop 18 september 2007 13:14

Op het forum van "Le soir" beweren goedmenende Walen dat Wallonië het 20 jaar zeer moeilijk zal hebben!

AdrianHealey 18 september 2007 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er (Bericht 2938496)
20 tot 30 %. Dan zegt dat gewoon alles over de Waalse incompetentie. Laat ons eens niet zo de moraalridder uithangen. We kunnen ook niet heel Afrika onderhouden.

Hoe oud ben jij?

AdrianHealey 18 september 2007 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er (Bericht 2938496)
20 tot 30 %. Dan zegt dat gewoon alles over de Waalse incompetentie. Laat ons eens niet zo de moraalridder uithangen. We kunnen ook niet heel Afrika onderhouden.

Hoe oud ben jij?

Eddy B 18 september 2007 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er (Bericht 2938519)
Jan,

ik zou eerder nog zeggen: ondanks

Nee : dat drijft dankzij

Eddy B 18 september 2007 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- (Bericht 2938007)
Op radio1 wisten ze deze ochtend te vertellen dat men via (Waalse) berekeningen-studie's tot de conclusie kwam dat Wallonië 20 �* 30% van hun welvaart zouden verliezen mocht België splitsen.

Hoe komen ze aan die cijfers? Wat zijn de transfers? En onder welke vorm gaan die transfers?

Misschien is dit wel old school maar ik schrok toch wel van dat hoge percentage. :oops:

Was dat MET of ZONDER Brussel gerekend?

-=EXCALIBUR=- 18 september 2007 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 2938910)
Was dat MET of ZONDER Brussel gerekend?

Daar werd niets over gezegd of ik moet het gemist hebben. Het zal dus vermoedelijk puur over Wallonië geweest zijn.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be