Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   Vlees eten is slecht voor milieu (https://forum.politics.be/showthread.php?t=172581)

Steve_M 20 juni 2012 17:58

Ik vat samen:

Veeteelt zorgt voor een verhoogde uitstoot van broeikasgassen.

Mensen zorgen ook voor een verhoogde uitstoot van broeikasgassen.

Mensen bestaan voor een groot deel uit vlees.

De oplossing ligt eigenlijk voor de hand.

thefishdoesntthink 20 juni 2012 18:03

2 vegetarische mijlpalen die u de juiste weg kunnen ophelpen (en vegetarisme hoort inderdaad tot die juistere weg)

Boek


Docu
http://www.earthlings.com/

volledig online te bekijken met commentaar van Joaquin Phoenix en muziek van Moby

Zwitser 20 juni 2012 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6179120)
De veeteelt stoot meer broeikassen uit dan alle auto,s, vrachtwagens, boten, treinen en vliegtuigen bij elkaar.

Het eten van een kilo vlees draagt meer bij bij het opwarming van de aarde dan drie uur met een wagen rondrijden en ondertussen het licht thuis laten branden.

En zo zijn er nog vele voorbeelden te geven, mijn vraag is dus: Is vlees eten eigenlijk nog wel ecologisch verantwoord?

Ik heb geen auto... mag ik dus nog vlees eten?

Zwitser 20 juni 2012 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink (Bericht 6179738)
2 vegetarische mijlpalen die u de juiste weg kunnen ophelpen (en vegetarisme hoort inderdaad tot die juistere weg)

Een ideologie die zichzelf tot "de juiste weg" uitroept is bij voorbaat verdacht.

Munglik 20 juni 2012 18:41

Mijn goesting om vlees te eten heeft een hogere prioriteit dan het redden van het milieu.

Munglik 20 juni 2012 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 6179787)
Een ideologie die zichzelf tot "de juiste weg" uitroept is bij voorbaat verdacht.

Ziedaar het probleem met de politiek.

Восход-1 20 juni 2012 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6179798)
Mijn goesting om vlees te eten heeft een hogere prioriteit dan het redden van het milieu.

Je goesting om vlees te eten heeft vooral vrijheid om zich te manifesteren. Maar dit is een locaal verschijnsel en niets garandeert dat dit zo zal blijven. Dat hangt van factoren buiten jou af, net zoals je vrijheid, je leven en je rechten.

thefishdoesntthink 20 juni 2012 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 6179787)
Een ideologie die zichzelf tot "de juiste weg" uitroept is bij voorbaat verdacht.

Geen ideologie, common sense ja.
Als in "ik steel niet of ik dood geen mensen".

rikbe 20 juni 2012 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6179798)
Mijn goesting om vlees te eten heeft een hogere prioriteit dan het redden van het milieu.

²
Te meer dat het milieu al miljarden jaren heel goed voor zichzelf zorgt.

Schelfie 20 juni 2012 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6179687)
Schelfie droomt van een grote, dominante Surinamer.

Dacht dat moslims geen alcohol mochten drinken...

Ga aub iemand anders lastigvallen, trol.

Kallikles 20 juni 2012 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 6179978)
Dacht dat moslims geen alcohol mochten drinken...

Ga aub iemand anders lastigvallen, trol.

Komaan, doe niet zo flauw.

Geef gewoon toe dat je droomt van een grote, dominante Surinamer.

Demper 20 juni 2012 22:22

Wat een achterlijke hippiepraatjes.

giserke 21 juni 2012 00:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6180137)
Wat een achterlijke hippiepraatjes.

Demper, denk aan uw plasser.
Hippies kunnen daar beter mee overweg dan jij. :-)

Zwitser 21 juni 2012 05:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink (Bericht 6179826)
Geen ideologie, common sense ja.
Als in "ik steel niet of ik dood geen mensen".

Het is "Common sense" dat dieren geen mensen zijn...

Eigenzinnig 21 juni 2012 06:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 (Bericht 6179137)
De onderzoeken hierover neigen inderdaad naar het feit dat vleesproductie meer uitstoot. Dit is niet altijd waar, maar blijkbaar wel voor het gros van de gevallen.

Het probleem is dat zelfs al mensen dit weten, zij hun "stukske vlees op den bbq" (wacht maar af want dat gaat hier nog meermaals letterlijk staan, in deze draad" niet willen opgeven omdat er "linkiewinkies" "dictatoriaal willen doen zoals Stalin deed".

Ik zou gerust veel minder vlees eten dan ik nu eet als dit zou moeten. Dan moeten de alternatieven wel vlot beschikbaar zijn.

Zoiets noemt men persoonlijke vrijheid..dat is inderdaad iets wat linkiewinkie stalinisten niet kennen...

Er zijn nog leukere alternatieven, namelijk een verplichte sterilisatie of éénkind politiek, omdat géén ecologische voetafdruk nog een stuk beter is dan een gereduceerde..

Henri1 21 juni 2012 06:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6179120)
De veeteelt stoot meer broeikassen uit dan alle auto,s, vrachtwagens, boten, treinen en vliegtuigen bij elkaar.

Het eten van een kilo vlees draagt meer bij bij het opwarming van de aarde dan drie uur met een wagen rondrijden en ondertussen het licht thuis laten branden.

En zo zijn er nog vele voorbeelden te geven, mijn vraag is dus: Is vlees eten eigenlijk nog wel ecologisch verantwoord?

Ik snap uw stelling niet.

Als je ze opeet stelt het probleem zich niet meer.
Als u ze niet opeet en laat leven blijven ze scheten laten.

thefishdoesntthink 21 juni 2012 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 6180394)
Het is "Common sense" dat dieren geen mensen zijn...

U trapt 5 kuikentjes dood voor 3 euro?

rikbe 21 juni 2012 17:30

Citaat:

Vegan Parents Get Life in Prison for Death of Son
Like this article15 CarolynBy Carolyn E. Price
May 9, 2007 in Crime
15 comments
By Carolyn E. Price.

Add Image»A 6-week-old baby died of starvation after being fed a diet of mostly soy milk and apple juice by his vegan parents. Today his parents were sentenced to life in prison.
Last week, Lamont Thomas, 31 and Jade Sanders, 27, were found guilty of malice murder, child cruelty and other charges that related to the death of their son, Crown Shakur.
A jury deliberated for seven hours before bringing back the verdict.
Under a Georgia State Law that requires life in prison for anyone convicted of malice murder, Superior Court Judge L.A. McConnell sentenced the couple to just that today.
The couple's defense attorneys argued that they did not mean to harm the child . He said that Thomas and Sanders believed their son Crown, who at the time he died in April of 2004 weighed only 3-1/2 pounds, had lost weight because he was being fed a diet of mostly soy milk, organic apple juice, and breast milk.


Crown Shakur
Like this imageSanders said that she would never intentionally have hurt her baby. "Not once was I asked if I loved my son," Sanders said. "I'm not a number. I'm a person. I loved my son and I did not starve him."
Sanders and Thomas are both vegans, meaning they eat no animal products. However, prosecutors argued that the couple's diet wasn't at issue - it was their treatment of Crown that led to the baby's death.
The jury, who had four vegetarians on it, were convinced by the prosecution that the couple intentionally neglected and did not feed their child. The jury was told that Crown was born in at home in a bathtub. The couple's apartment is just across the street from a hospital and the boy never received professional medical care. Fulton prosecutor Chuck Boring said: "No matter how many times they want to say, 'We're vegans, we're vegetarians', that's not the issue in this case. The child died because he was not fed. Period."


Read more: http://digitaljournal.com/article/17...#ixzz1yRfFZaNr

Nietzsche 21 juni 2012 17:32



Relevantie?

thefishdoesntthink 21 juni 2012 17:52



????


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be