Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   "overlevingspensioen" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=260386)

bembem 5 augustus 2021 17:19

"overlevingspensioen"
 
Dit is v 2018.... in 2021 was het zelfs gestegen naar zo'n 4.900€/maand........ en de laatste jaren was er ook geen extra tax meer op(!)



*SIGH*
Ik hoor haar (mother) nog steeds zeggen "mijn overlevingspensioen".......... :crazyeye:
Ok, papa was dood dus ging er reeds een klets af. Maar toch. Ze deed precies of ze was bijna aan de bedelstaf.


Echt he, ze kon zo overdrijven soms............. #nietnormaal :evil::evil::evil::evil:

Dadeemelee 5 augustus 2021 18:00

Veel gaat daar niet af denk ik.

bembem 5 augustus 2021 18:03

Toen ze net met pensioen waren wel (was 1 vd redenen waarom m'n vader toen hier weg wou)... maar de laatste jaren was het netto in the pocket.

bembem 5 augustus 2021 18:04

Ik bedoel: het was reeds aan de bron getaxeerd maar daar had men toendertijd hier in Belgie geen oren naar.

Dadeemelee 5 augustus 2021 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9744184)
Toen ze net met pensioen waren wel (was 1 vd redenen waarom m'n vader toen hier weg wou)... maar de laatste jaren was het netto in the pocket.

Ik bedoel het overlevingspensioen in vergelijking met het gewone pensioen. Is dat bedrag dat je toont bruto soms?

bembem 5 augustus 2021 18:07

Het is netto.......
Maar als widow was er reeds een klets af, daarmee ze steeds zei "overlevingspensioen". En wij haar maar geloven :crazyeye:

De schoofzak 6 augustus 2021 05:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9744189)
Het is netto.......
Maar als widow was er reeds een klets af, daarmee ze steeds zei "overlevingspensioen". En wij haar maar geloven :crazyeye:

Netto? Daar geloof ik geen kloten van.
Ik denk dat er iemand ons een voetje aan het lichten is.
Dit is misschien een bedrag dat de uitbetaling van een achterstal mee inhoudt. ofwel geheel fake.

Jay-P. 6 augustus 2021 06:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9744405)
Netto? Daar geloof ik geen kloten van.
Ik denk dat er iemand ons een voetje aan het lichten is.
Dit is misschien een bedrag dat de uitbetaling van een achterstal mee inhoudt. ofwel geheel fake.

Ge hebt je laten vangen, Schoof, door opeens beginnen te stomen.
Ge kunt van Bemmers zeggen wat ge wilt, maar ze kent er wat van om met bepaalde posters hun pietje te spelen.
:cheer:Leuk.:cheer:

Henri1 6 augustus 2021 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 9744421)
Ge hebt je laten vangen, Schoof, door opeens beginnen te stomen.
Ge kunt van Bemmers zeggen wat ge wilt, maar ze kent er wat van om met bepaalde posters hun pietje te spelen.
:cheer:Leuk.:cheer:

Geef eens een voorbeeld.

Eduard Khil 6 augustus 2021 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9744405)
Netto? Daar geloof ik geen kloten van.
Ik denk dat er iemand ons een voetje aan het lichten is.
Dit is misschien een bedrag dat de uitbetaling van een achterstal mee inhoudt. ofwel geheel fake.

schoof, wat ist man? Jaloers dat er ambtenarenpensioenen nog hoger zijn dan het uwe :lol:

Jay-P. 6 augustus 2021 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9744591)
Geef eens een voorbeeld.

Lol, Henri: wat gij niet hebt, daar kunnen ze ook niet mee spelen, hé.
OK, virtueel wel, maar da's alleen voor je liefhebbers.
(Honni soit, enzo...)

bembem 6 augustus 2021 12:17

Ben voyons, waarom zou ik dat verzinnen (de barema's staan trouwens officieel online).

#and yes, afhankelijk vd fiscale verblijfplaats ten tijde pensioen is dat netto in the pocket.
#hier in BE deden ze aanvankelijk moeilijk -dus extra tax, omdat men maar niet wilde aannemen dat het reeds aan de bron getaxeerd werd. De UN heeft dat trouwens aangekaart bij haar leden; please choose carefully your fiscal base as you could fall under double tax treaty.

Bij m'n moeder ging er zoals ik zei al een klets van af na overlijden papa.
Anders hadden ze dit gehad:


Is v 2007, intussen zou dit opgelopen zijn tot een (I guess) 8.000€ (netto dus)

bembem 6 augustus 2021 12:20

So yes dear people, I recommend everybody to apply for the UN. As they grant 'good pensions' later on.

Enfin, men moet wel bereid zijn om de zoveel jaar te verhuizen. Shitty countries included xD

IJsboer 6 augustus 2021 12:25

Volgens mypension zal mijn pensioen 400 per maand zijn.

Ik betaal 750 euro sociale bijdragen per maand.

even uitgerekend en ik werk dus gemiddeld 55 minuten en 40 seconden per werkdag voor doptrekkers.

bembem 6 augustus 2021 12:26

o_0

IJsboer 6 augustus 2021 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9744749)
o_0

Nadeel van zelfstandige. Daarom dat ik zo kwaad word wanneer ik eens openlijk toegeef dat ik de BTW aftrek van bvb een smartphone ik vieze blikken krijg.

De schoofzak 6 augustus 2021 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9744735)
Ben voyons, waarom zou ik dat verzinnen (de barema's staan trouwens officieel online).

#and yes, afhankelijk vd fiscale verblijfplaats ten tijde pensioen is dat netto in the pocket.
#hier in BE deden ze aanvankelijk moeilijk -dus extra tax, omdat men maar niet wilde aannemen dat het reeds aan de bron getaxeerd werd. De UN heeft dat trouwens aangekaart bij haar leden; please choose carefully your fiscal base as you could fall under double tax treaty.

Bij m'n moeder ging er zoals ik zei al een klets van af na overlijden papa.
Anders hadden ze dit gehad:


Is v 2007, intussen zou dit opgelopen zijn tot een (I guess) 8.000€ (netto dus)

Ah, maar 't is geen "b." pensioen, 't is van de VN.

Dan is de volgende vraag: wordt dat maandelijks, driemaandelijks of jaarlijks uitbetaald? Want vaak gaat dat slechts over enkele jaren, ipv een loopbaan van een gans leven.

Jay-P. 6 augustus 2021 12:44

Zwak gespartel Schoof.
Ben ik niet gewoon van jou. Wel verhelderend, gij 'zonder-fiche'. Leuk.

bembem 6 augustus 2021 13:15

@Schoof, maandelijks, en papounet had 28jaar dienst (ik zal het plaatje dat ie als aandenken kreeg bij gelegenheid posten als ik het terug in de kelder opvis).

Marie van de koster 6 augustus 2021 15:00

Als ik dat zo lees en ik kijk naar het armzalige bedrag dat de staat mij maandelijks toebedeelt, dan draait mijn maag om. 't Is toch niet eerlijk verdeeld in de wereld! :-(


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be