Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Extreme moslims in stadhuis van Genk (https://forum.politics.be/showthread.php?t=241269)

JeeBee 9 december 2017 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8592322)
Ach, wanneer je als man dit soort praktijken nodig hebt in een discussie zegt dit wel wat natuurlijk.
Alle monotheïstische religies zetten vrouwen zo weg, als onredelijk, emotioneel, en dus hebben ze leiding nodig van mannen.

Jan reageert niet op een forummer die post" i have the dick i make the rape".Daar ziet hij niets verkeerd in blijkbaar, maar een vrouw die tegenspreekt en dit doet met goede argumenten?
Die hellevegen moet je muilkorven en wanneer dit niet lukt, minstens hun persoon onderuit halen.
Intellectueel geen hoogvliegers, met deze praktijken in een discussie, maar kom, ze blijven een bron van vermaak, toch?

Alice,

Onafgezien van het feit dat we het met elkaar eens hoeven zijn of niet, ben je voor mij een van de lichtpunten op dit forum.

En wel omdat je je standpunten altijd helder, consequent en goed onderbouwd naar voor brengt.

En dit op een forum waar een gedeelte van het publiek blijkbaar is opgevoed door boertige onderwijzer(s) die noch de logica, noch de redeneerkunst en allerminst het respect voor andere meningen hoog in het vaandel voeren.

Jan van den Berghe 12 december 2017 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee (Bericht 8592311)
Uw ultieme steeds weer herhaalde mantra nadat niet antwoorden op onwelkome vragen - uw handelsmerk - u steevast als huichelaar ontmaskeren.

U bent de beste ondergraver van de ideologie die u meent te verdedigen.

De orthodoxie die u streng beoefent staat in schril contrast met het ontbreken van de orthopraxis . Ik herhaal wat ik al eerder schreef: u bent geen christen. Christen zijn betekent de leer in praktijk brengen eerder dan de teksten streng te bewaken.

Interessant om even uit te diepen. Hoe kijkt u dan aan tegen de balans van orthodoxie en orthopraxis als het om ethische thema's gaat?

JeeBee 13 december 2017 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8595331)
Interessant om even uit te diepen. Hoe kijkt u dan aan tegen de balans van orthodoxie en orthopraxis als het om ethische thema's gaat?

Wanneer u even al was het maar enkele van de openstaande vragen wil beantwoorden, dan zal ik er aan denken ook op uw vraag in te gaan.

Overigens hebt u in bijna 146.000 postings nog maar zelden van enige orthopraxis blijk gegeven. De boodschap van liefde blijkt u volkomen vreemd, zowel in uw standpunten als in uw houding tegen elke medeposter.

Jan van den Berghe 13 december 2017 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee (Bericht 8596215)
Wanneer u even al was het maar enkele van de openstaande vragen wil beantwoorden, dan zal ik er aan denken ook op uw vraag in te gaan.

Overigens hebt u in bijna 146.000 postings nog maar zelden van enige orthopraxis blijk gegeven. De boodschap van liefde blijkt u volkomen vreemd, zowel in uw standpunten als in uw houding tegen elke medeposter.

Als paus Franciscus het katholiek onderricht herhaalt over allerlei ethische zaken, heeft hij dan ook "nog maar zelden blijk gegeven van enige orthopraxis"?

alice 13 december 2017 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee (Bericht 8592662)
Alice,

Onafgezien van het feit dat we het met elkaar eens hoeven zijn of niet, ben je voor mij een van de lichtpunten op dit forum.

En wel omdat je je standpunten altijd helder, consequent en goed onderbouwd naar voor brengt.

En dit op een forum waar een gedeelte van het publiek blijkbaar is opgevoed door boertige onderwijzer(s) die noch de logica, noch de redeneerkunst en allerminst het respect voor andere meningen hoog in het vaandel voeren.

Je bent een schat en dank je wel!;-)

Jan van den Berghe 13 december 2017 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8592285)
Hallo?
Kunt u nu eens ophouden met het manipuleren van de discussie?
Een curretage is als handeling om te aborteren de meest gangbare methode en daarom ligt de grens in Belgie op 12 en in Nederland op 14 weken.
Dat er dan nog landen zijn waar ook andere methodieken tot een bepaalde periode als gangbaar wordt gezien is helemaal geen tegenspraak, maar gaat u gerust verder met muggenziften.

Natuurlijk is dat wel een duidelijk element tegen uw bewering over "medisch verantwoord".

Of worden late abortussen in het VK volgens u dan niet "medisch verantwoord" uitgevoerd?

alice 13 december 2017 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8596441)
Natuurlijk is dat wel een duidelijk element tegen uw bewering over "medisch verantwoord".

Of worden late abortussen in het VK volgens u dan niet "medisch verantwoord" uitgevoerd?

Die discussie werd al gevoerd, we zijn geen papegaaien Jan.

Jan van den Berghe 13 december 2017 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8596531)
Die discussie werd al gevoerd, we zijn geen papegaaien Jan.

Neen, hoor, de discussie werd niet gevoerd. U herhaalde gewoon hetzelfde en toonde aldus aan dat u gevangen zit in een uw eigen tunnelversie.

alice 13 december 2017 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8596538)
Neen, hoor, de discussie werd niet gevoerd. U herhaalde gewoon hetzelfde en toonde aldus aan dat u gevangen zit in een uw eigen tunnelversie.

Kom zeg, u bent toch niet dement? Lees de discussie maar na, en verzin iets anders.

Jan van den Berghe 13 december 2017 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8596551)
Kom zeg, u bent toch niet dement? Lees de discussie maar na, en verzin iets anders.

Juist omdat ik niet dement bent, besef ik heel goed dat u hetzelfde riedeltje steeds opnieuw afsteekt. De notie "medisch verantwoord" veronderstelt objectieve criteria. Alleen hebt u daarbij methode en ingreep door elkaar gegooid.

alice 13 december 2017 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8596553)
Juist omdat ik niet dement bent, besef ik heel goed dat u hetzelfde riedeltje steeds opnieuw afsteekt. De notie "medisch verantwoord" veronderstelt objectieve criteria. Alleen hebt u daarbij methode en ingreep door elkaar gegooid.

Dus u denkt dat een curretage niet gebonden is aan een termijn, waarin de ingreep veilig kan worden uitgevoerd? Kent u die ingreep eigenlijk wel? Blijkbaar niet.
En u ziet niet dat ondanks het verschil van twee weken tussen Nederland en ons land, daar dus blijkbaar consensus over is.

Inzien dat dit los staat van andere medische handelingen waarmee ook na die termijn nog een abortus kan, vat uw brein niet? Dat moet u worden uitgelegd? Wat doet u ook alweer voor werk? Tja....

Jan van den Berghe 13 december 2017 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8596561)
Dus u denkt dat een curretage niet gebonden is aan een termijn, waarin de ingreep veilig kan worden uitgevoerd? Kent u die ingreep eigenlijk wel? Blijkbaar niet.
En u ziet niet dat ondanks het verschil van twee weken tussen Nederland en ons land, daar dus blijkbaar consensus over is.

Inzien dat dit los staat van andere medische handelingen waarmee ook na die termijn nog een abortus kan, vat uw brein niet? Dat moet u worden uitgelegd? Wat doet u ook alweer voor werk? Tja....

Kijk, hier hebben we het weer: verwarring in hoofd tussen ingreep en methode.

Een abortus is een ingreep, maar die ingreep kan op verschillende wijze (methodes) gebeuren. Er is inderdaad curretage, maar artsen zullen bij late abortus een andere methode gebruiken. We hebben het hier dan over D&E, al dan niet combinatie met zuigcurretage.

Jan van den Berghe 13 december 2017 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8596561)
Dus u denkt dat een curretage niet gebonden is aan een termijn, waarin de ingreep veilig kan worden uitgevoerd? Kent u die ingreep eigenlijk wel? Blijkbaar niet.

U schijnt ook de redeneerfout te maken dat de abortuswetgeving voorschrijft welke medische methode er gehanteerd moet worden. Dat is totaal niet het geval.

JeeBee 14 december 2017 09:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8596553)
Juist omdat ik niet dement bent,

Mag ik daar aan twijfelen Jan?

Lees maar, ondanks mijn en vele andere verzoeken komt u nooit tot enig gevolg.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee (Bericht 8596215)
Wanneer u even al was het maar enkele van de openstaande vragen wil beantwoorden,


alice 14 december 2017 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8596615)
U schijnt ook de redeneerfout te maken dat de abortuswetgeving voorschrijft welke medische methode er gehanteerd moet worden. Dat is totaal niet het geval.

Bent u echt niet dement?
Want die " redeneerfout " wordt nergens gemaakt, artsen bepalen welke techniek het meest aangewezen is binnen welke situatie en niet de wetgever, nergens werd dit gesteld.

alice 14 december 2017 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee (Bericht 8596754)
Mag ik daar aan twijfelen Jan?

Lees maar, ondanks mijn en vele andere verzoeken komt u nooit tot enig gevolg.

Vrees dat je kunt wachten tot je een ons weegt;-)
Jan ondervraagt, plakt en knipt , maar geeft geen duidelijke antwoorden.

Jan van den Berghe 14 december 2017 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8596798)
Bent u echt niet dement?
Want die " redeneerfout " wordt nergens gemaakt, artsen bepalen welke techniek het meest aangewezen is binnen welke situatie en niet de wetgever, nergens werd dit gesteld.

Let op het woordje "schijnt".

Ok, ik zie dat we al een stapje in de goede richting hebben gezet daar u blijkbaar nu al aanneemt dat er inderdaad een verschil is tussen ingreep en methode om de ingreep uit te voeren.

Daarmee verwijst u trouwens uw eigen redenering naar de prullenmand. Als de wetgever de techniek niet bepaalt, dan is het weinig waarschijnlijk dat de techniek de wetgeving (lees: de limiet) heeft bepaald. Dan is er al helemaal geen grond meer voor de stelling dat de huidige wetgeving de grens weerspiegelt van wat "medisch verantwoord" is.

Jan van den Berghe 14 december 2017 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8596800)
Vrees dat je kunt wachten tot je een ons weegt;-)
Jan ondervraagt, plakt en knipt , maar geeft geen duidelijke antwoorden.

Jan is onmiskenbaar duidelijk in het debat over abortus bijvoorbeeld. Zelfs zodanig dat het ongelooflijk op uw zenuwen werkt en u me zelfs omschrijft als "een gevaarlijk man".

alice 14 december 2017 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8596805)
Jan is onmiskenbaar duidelijk in het debat over abortus bijvoorbeeld. Zelfs zodanig dat het ongelooflijk op uw zenuwen werkt en u me zelfs omschrijft als "een gevaarlijk man".

Kunt u echt niet ophouden? U schrijft u zelf teveel lof toe, u bent absoluut duidelijk maar onderbouwd uw standpunt nergens, waarom wilt u eigenlijk abortus verbieden? Nergens gelezen wat de motivatie is.

Wanneer ik uw gedachtengoed als gevaarlijk omschrijf heeft u anders wel een toelichting gehad waarom ik dit zo zie, en gezien uw constante persoonlijke opmerkingen denk ik eerder dat enige zenuwachtigheid te vinden is bij u. U en uw denkbeeldige vriend hebben nogal een uitgesproken mening over vrouwen en daar beantwoord ik niet aan, zit dit u zo dwars?

Jan van den Berghe 14 december 2017 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8596813)
Wanneer ik uw gedachtengoed als gevaarlijk omschrijf heeft u anders wel een toelichting gehad waarom ik dit zo zie, en gezien uw constante persoonlijke opmerkingen denk ik eerder dat enige zenuwachtigheid te vinden is bij u. U en uw denkbeeldige vriend hebben nogal een uitgesproken mening over vrouwen en daar beantwoord ik niet aan, zit dit u zo dwars?

En weer duikt het zoveelste vooroordeel op. Welke "uitgesproken mening over vrouwen" zou ik dan wel koesteren, "een mening waar u - naar uw eigen zeggen - niet aan beantwoordt"?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be