Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Verdachte vluchtmisdrijf Schaarbeek vrijgelaten, had rijverbod. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=248987)

Universalia 14 juni 2019 18:56

Verdachte vluchtmisdrijf Schaarbeek vrijgelaten, had rijverbod.
 
Toen ik het nieuwsbericht zag verschijnen op TV dat de verdachte vrijgelaten was verslikte ik mij bijna in mijn broodje/kaas.

Verdachte vluchtmisdrijf Schaarbeek vrijgelaten, had rijverbod.

Citaat:

De man die is opgepakt voor de aanrijding van een 14-jarig meisje in Schaarbeek had een rijverbod en was eerder al eens veroordeeld voor vluchtmisdrijf. De verdachte werd ondertussen vrijgelaten onder voorwaarden.
Diegene die aangehouden is moet ook al een redelijke waslijst aan veroordelingen gehad hebben.

De rechter die de zaak behartigt ... euhhh ... is die nog wel echt mee? :roll:

U mag het mij niet kwalijk nemen beste forumleden & lezers maar ik vind dat niet kunnen punt

p.s.

Volgende heeft nu niets met Mobiliteit & verkeersveiligheid te maken maar men zou het kunnen plaatsen als de volgende gerechtelijke blunder?

Moeder uit Eppegem die peuter (2) op barbecue legde komt vrij. :roll: :roll: :roll:

Bobke 14 juni 2019 19:24

Onbegrijpelijk.
Wat moet men doen om opgesloten te worden.

Zucht 14 juni 2019 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9044870)
Onbegrijpelijk.
Wat moet men doen om opgesloten te worden.

Op internet een negermop posten.

kojak 14 juni 2019 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9044846)
Toen ik het nieuwsbericht zag verschijnen op TV dat de verdachte vrijgelaten was verslikte ik mij bijna in mijn broodje/kaas.

Verdachte vluchtmisdrijf Schaarbeek vrijgelaten, had rijverbod.



Diegene die aangehouden is moet ook al een redelijke waslijst aan veroordelingen gehad hebben.

De rechter die de zaak behartigt ... euhhh ... is die nog wel echt mee? :roll:

U mag het mij niet kwalijk nemen beste forumleden & lezers maar ik vind dat niet kunnen punt

p.s.

Volgende heeft nu niets met Mobiliteit & verkeersveiligheid te maken maar men zou het kunnen plaatsen als de volgende gerechtelijke blunder?

Moeder uit Eppegem die peuter (2) op barbecue legde komt vrij. :roll: :roll: :roll:

Wat mij betreft vind ik dat ook niet kunnen.
Maar onze gevangenissen zitten nu al overvol.
Erg.

Maar wat ik nog erger vind is het misdrijf zelf. Tegenwoordig lees je niet anders.
Vluchtmisdrijf, rijden zonder rijbewijs, je m'en foutisme in het verkeer, enz, enz....

Van mijn part mogen ze een extra gevang bouwen, zeker groot genoeg, om al die gevallen eens een tijdje in te steken. Op hun kosten natuurlijk....

chris k 14 juni 2019 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9044870)
Onbegrijpelijk.
Wat moet men doen om opgesloten te worden.

Als men Belg is zonder een kleurtje zit men snel vast .

kojak 14 juni 2019 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chris k (Bericht 9044902)
Als men Belg is zonder een kleurtje zit men snel vast .

Klopt niet, want onze gevangenissen zitten blijkbaar vol met 'kleurlingen'. :lol: ;)

Universalia 15 juni 2019 11:29

Nu brak mijn klop bij het lezen van een nieuwspagina op het net.

Mijn vader zei nog: "Hé, leuke klompen die je aan hebt"

Ik reageerde beleefd met de 'wijze' woorden dat de tekst die ik gelezen had echt geen klompendans nummertje was.

Ik begrijp nu ook waarom rechters dat soort van figuren gewoon huiswaarts stuurt, ze doen het gewoon zelf en dan mag je de straffen niet te streng maken hé. :roll:

Tuchtonderzoek naar dronken rechter die vluchtmisdrijf pleegde in centrum Antwerpen.

Straf?

Gedaan met rechtertje spelen en wat petatten gaan laten poten of zou er een voorgeschiedenis geweest zijn? :|

Mindset 15 juni 2019 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9044846)
Toen ik het nieuwsbericht zag verschijnen op TV dat de verdachte vrijgelaten was verslikte ik mij bijna in mijn broodje/kaas.

Verdachte vluchtmisdrijf Schaarbeek vrijgelaten, had rijverbod.



Diegene die aangehouden is moet ook al een redelijke waslijst aan veroordelingen gehad hebben.

De rechter die de zaak behartigt ... euhhh ... is die nog wel echt mee? :roll:

U mag het mij niet kwalijk nemen beste forumleden & lezers maar ik vind dat niet kunnen punt

p.s.

Volgende heeft nu niets met Mobiliteit & verkeersveiligheid te maken maar men zou het kunnen plaatsen als de volgende gerechtelijke blunder?

Moeder uit Eppegem die peuter (2) op barbecue legde komt vrij. :roll: :roll: :roll:

Hij had bovendien geen rijbewijs..

Universalia 15 juni 2019 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mindset (Bericht 9045191)
Hij had bovendien geen rijbewijs..

Dan denk je, dat kan allemaal maar zo? :|

Zucht 15 juni 2019 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9045326)
Dan denk je, dat kan allemaal maar zo? :|

Toch niet, want hij heeft opnieuw een rijverbod gekregen !
En pas op, als hij dat opnieuw breekt, dan zal hem opnieuw een rijverbod gegeven worden. Als 't moet zelfs elke keer opnieuw ! Justitie laat niet met zich sollen of wat denkt ge wel.

cookie monster 16 juni 2019 01:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9045331)
Justitie laat niet met zich sollen of wat denkt ge wel.

Ze rijden over onze sokken heen !! :lol:

Universalia 16 juni 2019 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9045331)
Toch niet, want hij heeft opnieuw een rijverbod gekregen !
En pas op, als hij dat opnieuw breekt, dan zal hem opnieuw een rijverbod gegeven worden. Als 't moet zelfs elke keer opnieuw ! Justitie laat niet met zich sollen of wat denkt ge wel.

Opnieuw rijverbod gekregen. :?

Ik zou tegen diegenen die de uitspraak gedaan hebben zeggen: "Meende het echt zelf mannen/vrouwen?" :roll:

cookie monster 16 juni 2019 13:12

Ach , de arme man verdient toch een nieuwe kans , wie weet gaat het deze keer beter ,
en het slachtoffer kan de pot op , zoiets noemt politiek correct wezen , of niet soms ??

Universalia 16 juni 2019 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 9045831)
Ach , de arme man verdient toch een nieuwe kans , wie weet gaat het deze keer beter ,
en het slachtoffer kan de pot op , zoiets noemt politiek correct wezen , of niet soms ??

Het is anders al redelijk wat jaren duidelijk dat er met de slachtoffers geen rekening wordt gehouden.

Een praktisch voorbeeld:

Wat deed België voor de slachtoffers van 22 maart?

En bovenstaande is zeker geen alleenstaand geval want de bekommernis (<- in de zin van aandacht dan wel) van de rechtbank gaat meer uit naar de daders dan naar de slachtoffers in ons land.

En dan gooit men het meestal vrij snel op: Ja maar, u kan toch slachtofferhulp inroepen? Yeah right!!! :roll:

Vraagt dat om een reorganisatie van rechtspraak.

Moet het wetboek aangepast worden aan de dag van vandaag en niet verder werken op teksten uit de tijd van Napoleon?

cookie monster 16 juni 2019 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9045930)
Het is anders al redelijk wat jaren duidelijk dat er met de slachtoffers geen rekening wordt gehouden.

Klopt , of eventueel zo min mogelijk !! En voor zo ver het mogelijk is ,
vinden ze het interessanter om criminelen proberen positief in 't beeld te brengen ,
dat levert hun eigen imago meer punten op :-D
Zeg nou toch zelf , alles om verkozen te worden:
De crimineel is weer genezen dank zij ons !! 8-)

Politiekers , rij ze over hun sokken of leg ze op't spoor ,
dan komt alles weer op't goede spoor terecht !! :lol:

____ ____ ____ ____


Zulke kerels levenslang opsluiten in een gesloten gesticht !!!!
Of .... levenslang de lijken op de baan laten opruimen !!!!

praha 16 juni 2019 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9044870)
Onbegrijpelijk.
Wat moet men doen om opgesloten te worden.

simpel !
Niet enkel verdacht zijn maar schuldig bevonden.

Bobke 16 juni 2019 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 9045999)
simpel !
Niet enkel verdacht zijn maar schuldig bevonden.

Ach bon, nu begrijp ik het.
Zijn rijbewijs was onschuldig ingetrokken.

praha 16 juni 2019 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9046006)
Ach bon, nu begrijp ik het.
Zijn rijbewijs was onschuldig ingetrokken.

zeg ik niet hé

Wat ik daar in dat artikel kan lezen is dat de man zijn rijbewijs reeds was ingetrokken.
Dat hij vluchtmisdrijf zou gepleegd hebben ( verdacht & werd pas later opgepakt ) en in staat van beschuldiging is gesteld voor die aanrijding
Ik lees daar nergens dat de man daadwerkelijk schuldig is.
Als ge over opsluiten begint in die context lijkt het me toch voor de hand te liggen dat dat pas kan na een vonnis in een rechtstaat

Bobke 16 juni 2019 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 9046029)
zeg ik niet hé

Wat ik daar in dat artikel kan lezen is dat de man zijn rijbewijs reeds was ingetrokken.
Dat hij vluchtmisdrijf zou gepleegd hebben ( verdacht & werd pas later opgepakt ) en in staat van beschuldiging is gesteld voor die aanrijding
Ik lees daar nergens dat de man daadwerkelijk schuldig is.
Als ge over opsluiten begint in die context lijkt het me toch voor de hand te liggen dat dat pas kan na een vonnis in een rechtstaat

Of als er kans bestaat dat er nog slachtoffers vallen dacht ik.

Universalia 16 juni 2019 20:18

Bij onze Noorderburen dan weer.

Dronken autodief richt ravage aan, omstanders twijfelen geen moment en grijpen in.

Tjah, Rotterdam, de éne vreemdeling naast de andere tegenwoordig.

Wat u ziet in het filmpje dat de omstaanders het heft in eigen hand nemen om de dader te overmeesteren dat ga je meer- en meer zien gebeuren in de toekomst denk ik.

Goed dat ze hem te pakken hadden en gewacht hebben op de Politie om die de zaak verder te laten afhandelen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be