Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Trump is spoedig weg... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=256891)

Tavek 7 januari 2021 00:39

Trump is spoedig weg...
 
Citaat:

AprilDRyan
@AprilDRyan
·
14m
Congressional leaders are in the undisclosed location and focusing on the 25th Amendment to get
@realDonaldTrump
out of office!
Gerespecteerde journalist.

Tavek 7 januari 2021 00:41

Er is wat aan het bewegen volgens CNN....

Der Wanderer 7 januari 2021 00:49

Ondertussen totale censuur op Twitter:

https://twitter.com/realdonaldtrump?lang=nl

Tavek 7 januari 2021 00:51

Zijn kabinet zit helaas wel vol met yes-men, maargoed, spannend....

fox 7 januari 2021 01:28

Als ik sectie 4 lees dan komt het er toch op neer dat ze een 2/3 e meerderheid gaan moeten vinden in de senaat?


Citaat:

Whenever the Vice President and a majority of either the principal officers of the executive departments or of such other body as Congress may by law provide, transmit to the President pro tempore of the Senate and the Speaker of the House of Representatives their written declaration that the President is unable to discharge the powers and duties of his office, the Vice President shall immediately assume the powers and duties of the office as Acting President.
De vice president kan dus meteen overnemen

Citaat:

Thereafter, when the President transmits to the President pro tempore of the Senate and the Speaker of the House of Representatives his written declaration that no inability exists, he shall resume the powers and duties of his office
Maar de president kan direct weer overnemen???

Citaat:

unless the Vice President and a majority of either the principal officers of the executive department[note 1] or of such other body as Congress may by law provide, transmit within four days to the President pro tempore of the Senate and the Speaker of the House of Representatives their written declaration that the President is unable to discharge the powers and duties of his office. Thereupon Congress shall decide the issue, assembling within forty-eight hours for that purpose if not in session. If the Congress, within twenty-one days after receipt of the latter written declaration, or, if Congress is not in session, within twenty-one days after Congress is required to assemble, determines by two-thirds vote of both Houses that the President is unable to discharge the powers and duties of his office, the Vice President shall continue to discharge the same as Acting President; otherwise, the President shall resume the powers and duties of his office.[6]
Waarna er binnen zoveel dagen een 2/3e meerderheid in het congres moet zijn..


Of wat lees ik hier verkeerd?

Tavek 7 januari 2021 02:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9567488)
Als ik sectie 4 lees dan komt het er toch op neer dat ze een 2/3 e meerderheid gaan moeten vinden in de senaat?




De vice president kan dus meteen overnemen



Maar de president kan direct weer overnemen???



Waarna er binnen zoveel dagen een 2/3e meerderheid in het congres moet zijn..


Of wat lees ik hier verkeerd?

Ge hebt gelijk.

Het Verzet 7 januari 2021 08:29

Trump wel, maar het Trumpisme zal wat moeilijker uit te roeien zijn.

Den Ardennees 7 januari 2021 09:00

Mja, maar als de GOP'ers hun partijgenoot afzetten geven ze eigenlijk toch wel toe dat ze jarenlang een bandiet gesteund hebben? Zullen ze dat willen/kunnen/durven?

kojak 7 januari 2021 09:04

Zouden ze na wat er gisteren gebeurd is niet aan die 2/3 geraken ?
Ik denk persoonlijk op één been.

Tavek 7 januari 2021 10:21

Het probleem is dat dit een fenomeen is dat we wereldwijd zien. Populisme wint gewoon aan aantrekkningskracht en wordt door veel politici gebruikt als manier om electoraal te scoren.

In Vlaanderen had je dat ook met #nietmijnregering onzin: vivaldi was perfect legitiem, en demcratisch verkozen, maar de V partijen lanceerden moedwillig een leugencampagne hieromtrent. En ga zo maar door. De light versie van wat in de VS gebeurt.

Ik hoop dat de intelligente NVA en VB kiezers ooit eens hun ogen open gaan dat het altijd zoeken naar een zondebok en het demoniseren van de andere louter een beproefde manier is op in te spelen op onderbuikgevoelens en zich te binden aan machtswellustelingen.

(En nu wacht ik op de marie daenen replies die QED zullen zijn)

kojak 7 januari 2021 10:23

Populisme en extremisme. De pest van de laatste jaren.

Tavek 7 januari 2021 10:34

Hun MO is simpel.

Problemen ? Fout van een ander.

In BE ? Moslims, Walen, Linksen....en sinds kort ook liberalen.

Het is een intellectueel zwaktebod. Ik begrijp niet hoe mensen hier voor kunnen vallen,

Het Verzet 7 januari 2021 10:35

Anderzijds ben ik er evenmin van overtuigd dat alles wat de stempel 'populisme' krijgt of zal krijgen dat ook effectief is.
De 'documentaire' Hypernormalisation van Adamn Curtis schiet me plots te binnen.

lamenielachen 7 januari 2021 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9567476)
Gerespecteerde journalist.


Trump heeft zijn eigen vonnis getekend door de bestorming van het Capitool.
Een charlatan aan het hoofd van één van de machtigste landen ter wereld dat misten we nog.

kojak 7 januari 2021 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9567650)
Trump heeft zijn eigen vonnis getekend door de bestorming van het Capitool.
Een charlatan aan het hoofd van één van de machtigste landen ter wereld dat misten we nog.

Klaag niet. Nu hebben we zo iemand. :lol: ;)

patrickve 7 januari 2021 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9567624)
Het probleem is dat dit een fenomeen is dat we wereldwijd zien. Populisme wint gewoon aan aantrekkningskracht en wordt door veel politici gebruikt als manier om electoraal te scoren.

Wel, laat ons zeggen dat de smoes van de representatieve democratie doorzichtig begint te worden.

Ik vind het jammer dat Trump weg is. Een gemiste kans om de Amerikaanse staat finaal aan zijn einde te brengen.

patrickve 7 januari 2021 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9567650)
Een charlatan aan het hoofd van één van de machtigste landen ter wereld dat misten we nog.

Nu hebben we dat in bijna alle westerse landen ondertussen.

Tavek 7 januari 2021 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9567668)
Wel, laat ons zeggen dat de smoes van de representatieve democratie doorzichtig begint te worden.

Ik vind het jammer dat Trump weg is. Een gemiste kans om de Amerikaanse staat finaal aan zijn einde te brengen.

Plato heeft gelijk. Democratie eindigt altijd in Tyrranie.

patrickve 7 januari 2021 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9567639)
Problemen ? Fout van een ander.

In BE ? Moslims, Walen, Linksen....en sinds kort ook liberalen.

Het is een intellectueel zwaktebod. Ik begrijp niet hoe mensen hier voor kunnen vallen,

Dat is het fascistische aspect aan bestuur: zondebokken zoeken. De werkelijke idiotie is te denken dat men aan iemand macht kan geven en dat die UW problemen zal willen oplossen met die macht. Ik kan niet begrijpen dat men in die smoes kan geloven. In werkelijkheid is elke vorm van macht toch vanzelfsprekend een vorm van onderdrukking. Het is toch totaal ondenkbaar dat iemand "uw goed wil" en daarvoor zijn macht zou willen gebruiken. Dat is iets dat er bij mij niet in gaat, hoe men dat 2 minuten kan denken.

En als je dat begrepen hebt, dan wil je uiteraard geen enkele machtsstructuur meer. Of dat "populisme" dan wel "inzicht" is zou ik niet te snel beoordelen.

patrickve 7 januari 2021 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9567671)
Plato heeft gelijk. Democratie eindigt altijd in Tyrranie.

Uiteraard, als men onder democratie verkeerdelijk verstaat: "macht geven aan een verkozene". Maar waar Plato mis is, is denken dat de Aristocraat zou bestaan. Elkeen die macht kan uitoefenen, doet dat enkel maar voor zijn eigen winst he.

Het is wat ik zo perfect vond aan Trump: die maakte de Amerikaanse staat belachelijk en machteloos. Het is de ideale "leider", ene die niks leidt en het leiderschap belachelijk maakt.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be