Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Het Oosten 4 december 2020 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9536420)
Ik niet neen. Maar je leest dat de gevallen engelen hybrides maken met mensen (Genesis 6) waardoor God alles schoonwast met water, behalve 1 familie en wat dieren.
Ook vandaag draait de eugenetica weer op volle toeren zoals in de dagen van Noach.


Ja dat weet ik. Toch niet helemaal correct geciteerd. Nergens staat dat God de mensheid wilde laten verdwijnen omdat ze hybriden waren. Dat staat er nergens. Bovendien staat er ook dat Noach van elke soort dier twee exemplaren in zijn ark liet onderbrengen. Dus ook dinosaurissen, niet? En dan zegt u : ja maar om dit te verhinderen liet God ze ook uitsterven (daar komt het toch op neer, neem ik aan). Ik vind dit een uiterst simplistisch antwoord en totaal ongeloofwaardig.

CUFI 4 december 2020 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9536423)
Ja dat weet ik. Toch niet helemaal correct geciteerd. Nergens staat dat God de mensheid wilde laten verdwijnen omdat ze hybriden waren. Dat staat er nergens. Bovendien staat er ook dat Noach van elke soort dier twee exemplaren in zijn ark liet onderbrengen. Dus ook dinosaurissen, niet? En dan zegt u : ja maar om dit te verhinderen liet God ze ook uitsterven (daar komt het toch op neer, neem ik aan). Ik vind dit een uiterst simplistisch antwoord en totaal ongeloofwaardig.

Begrijpend lezen en tekst in context samenvatten is helaas weinigen gegeven in dit tijdperk.
Mensen van de vorige generatie kunnen amper lezen wat er staat en de volgende kan niet eens meer schrijven. Je hebt er ook van slechte wil die er allerlei bij verzinnen hun narcistische-zelf centraal te stellen.

Wie de Bijbel regelmatig leest heeft dat probleem niet, opvallend fenomeen.

Het Oosten 4 december 2020 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9536429)
Begrijpend lezen en tekst in context samenvatten is helaas weinigen gegeven in dit tijdperk.
Mensen van de vorige generatie kunnen amper lezen wat er staat en de volgende kan niet eens meer schrijven. Je hebt er ook van slechte wil die er allerlei bij verzinnen hun narcistische-zelf centraal te stellen.

Wie de Bijbel regelmatig leest heeft dat probleem niet, opvallend fenomeen.

De bijbel is niets speciaals. Het zijn copieën voor wat de zondvloed betreft van Sumerische zondvloedverhalen. Zondvloedverhalen die we trouwens over heel de wereld vinden in de al dan niet mondelinge overleveringen. En dan is de vraag: hoe groot was zulke zondvloed? Waarschijnlijk waren er toen behoorlijke overstromingen. Dan eens in dit continent of streek, dan weer in een ander gebied. En deze natuurrampen vinden we terug in de overgeleverde zondvloedverhalen. Maar weinig met Jaweh te maken volgens mij.

CUFI 4 december 2020 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9536431)
De bijbel is niets speciaals. Het zijn copieën voor wat de zondvloed betreft van Sumerische zondvloedverhalen. Zondvloedverhalen die we trouwens over heel de wereld vinden in de al dan niet mondelinge overleveringen. En dan is de vraag: hoe groot was zulke zondvloed? Waarschijnlijk waren er toen behoorlijke overstromingen. Dan eens in dit continent of streek, dan weer in een ander gebied. En deze natuurrampen vinden we terug in de overgeleverde zondvloedverhalen. Maar weinig met Jaweh te maken volgens mij.

En die kennis ging over naar Egypte en Mozes nam die kennis mee na de bevrijding van de Joden en schreef dat allemaal op. De zondvloed ging over de hele wereld en alles dat aanwezig was op de ark is nu het nieuwe dierenrijk geworden.
Zie hoe Egyptenaren ook een slang boven het hoofd van de farao symboliseerde. Het was allemaal occulte kennis, en dat opnieuw na de zondvloed.
Denk je dat dit de eerste moderne beschaving is? Neen. En daarin is de Bijbel wel speciaal omdat het als enige boek ons verleden, heden en toekomst omvat.

Het Oosten 4 december 2020 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9536439)
En die kennis ging over naar Egypte en Mozes nam die kennis mee na de bevrijding van de Joden en schreef dat allemaal op. De zondvloed ging over de hele wereld en alles dat aanwezig was op de ark is nu het nieuwe dierenrijk geworden.
Zie hoe Egyptenaren ook een slang boven het hoofd van de farao symboliseerde. Het was allemaal occulte kennis, en dat opnieuw na de zondvloed.
Denk je dat dit de eerste moderne beschaving is? Neen. En daarin is de Bijbel wel speciaal omdat het als enige boek ons verleden, heden en toekomst omvat.

Het is maar zeer de vraag of er zoiets bestaan heeft als een 'vlucht uit Egypte'. Nergens heeft men archeologische sporen hiervan kunnen vinden. Het zijn eerder mythes.

De slang is gewoon een dier dat hoog werd geschat omdat het vervelde en dus eeuwig verjongde. Symbool van het eeuwig leven dus. Zo dacht men. Maar ook een slang sterft.

CUFI 4 december 2020 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9536442)
Het is maar zeer de vraag of er zoiets bestaan heeft als een 'vlucht uit Egypte'. Nergens heeft men archeologische sporen hiervan kunnen vinden. Het zijn eerder mythes.

Israël is begeven van sporen met aanwijzingen zoals ze in de Thora beschreven staan. Op Bijbelse tekst kan je de hele ark nabouwen. Dat is voor mij toch meer solide dan aliens die vanuit een ander sterrenstelsel zouden komen.

Vele beschavingen hadden contact met deze “goden”, maar het waren geen goden. Het waren gevallen engelen die tegen God en de mens werken. Geen enkele beschaving van toen staat nog rechtop behalve deze generatie die hetzelfde lot beschoren is te verdwijnen. Ook nu bereiken we een piekpunt van technologie afkomstig van slechte bronnen.

We vinden het niet uit, we ontdekken het.

Svennies 4 december 2020 18:57

Jongens,ga hierover eens in het juiste subforum verder zwammen...:roll::roll:

Het Oosten 4 december 2020 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9536445)
Israël is begeven van sporen met aanwijzingen zoals ze in de Thora beschreven staan. Op Bijbelse tekst kan je de hele ark nabouwen. Dat is voor mij toch meer solide dan aliens die vanuit een ander sterrenstelsel zouden komen.

Vele beschavingen hadden contact met deze “goden”, maar het waren geen goden. Het waren gevallen engelen die tegen God en de mens werken. Geen enkele beschaving van toen staat nog rechtop behalve deze generatie die hetzelfde lot beschoren is te verdwijnen. Ook nu bereiken we een piekpunt van technologie afkomstig van slechte bronnen.

We vinden het niet uit, we ontdekken het.

Ja dat klopt. Dat kan men in de bijbel vinden. En daarom is het weinig waarschijnlijk dat het waar is. Het feit dat iemand precies de maten zou opgeschreven hebben van de ark achteraf lijkt me weinig waarschijnlijk. Zeer onwaarschijnlijk zelfs.

CUFI 4 december 2020 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9536448)
Ja dat is waar. Dat kan men in de bijbel vinden. En daarom is het weinig waarschijnlijk dat het waar is. Het feit dat iemand precies de maten zou opgeschreven hebben van de Ark achteraf lijkt me weinig waarschijnlijk. Zeer onwaarschijnlijk zelfs.

Ik zie dat andersom.
De Bijbel is het enige boek dat een boot beschrijft die woeste wateren kon doorstaan. Ver voor ze schepen hadden die nieuwe continenten vonden. Dat vind ik er net zo sterk aan.

Kijk, ieder zijn mening. Maar om af te ronden: er is voldoende materiaal aanwezig (niet alleen in de Bijbel) dat erop wijst dat deze wezens/aliens/demonen niet van een andere planeet komen, maar hier al waren sedert begin der tijden.

Het Oosten 4 december 2020 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9536450)
Ik zie dat andersom.
De Bijbel is het enige boek dat een boot beschrijft die woeste wateren kon doorstaan. Ver voor ze schepen hadden die nieuwe continenten vonden. Dat vind ik er net zo sterk aan.

Kijk, ieder zijn mening. Maar om af te ronden: er is voldoende materiaal aanwezig (niet alleen in de Bijbel) dat deze wezens/aliens/demonen niet van een andere planeet komen, maar hier al waren sedert begin der tijden.


We gaan ermee stoppen. De discussie hoort inderdaad eerder thuis in de rubriek godsdiensten. Ben steeds bereid daar met u verder over te discussiëren. U moet maar ergens daar een draad openen. Maar ik vrees dat het weinig zin heeft. U gelooft rotsvast dat wat in de bijbel staat ook historisch waar is. En ik vrees voor u dat er niet zoveel van waar is. Dit natuurlijk allemaal onder het voorbehoud dat ik me zou vergissen.

Pandareus 4 december 2020 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 9536447)
Jongens,ga hierover eens in het juiste subforum verder zwammen...:roll::roll:

:? Dit gezwam is inderdaad totaal off-topic...

Bovenbuur 4 december 2020 19:31

O, ik weet niet, ik vind het wel passend...

Het Oosten 4 december 2020 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9536463)
:? Dit gezwam is inderdaad totaal off-topic...

Dit is geen gezwam. Dat is een uitgelopen discussie. Maar dan in een verkeerde draad.


Ter uwer attentie:

Discussie.
Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen.

kojak 4 december 2020 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9536387)
...om nog niet te spreken over het enige echte geloof :


Just....



Moet ik Harriechristus erbij halen of roep jij hem ? :lol:

kojak 4 december 2020 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 9536464)
O, ik weet niet, ik vind het wel passend...

Ne keer iets anders voor op een vrijdagavond. ;)

CUFI 4 december 2020 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9536451)
We gaan ermee stoppen. De discussie hoort inderdaad eerder thuis in de rubriek godsdiensten. Ben steeds bereid daar met u verder over te discussiëren. U moet maar ergens daar een draad openen. Maar ik vrees dat het weinig zin heeft. U gelooft rotsvast dat wat in de bijbel staat ook historisch waar is. En ik vrees voor u dat er niet zoveel van waar is. Dit natuurlijk allemaal onder het voorbehoud dat ik me zou vergissen.

Neen geen nieuwe draden meer, ik ben daar niet zo goed in. Jammer dat enkele besluiten dat het off topic is want volgens mij zijn er wel verbanden die verder reiken dan de kortzichtigen voor ogen kunnen houden.

parcifal 4 december 2020 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9536477)
Neen geen nieuwe draden meer, ik ben daar niet zo goed in. Jammer dat enkele besluiten dat het off topic is want volgens mij zijn er wel verbanden die verder reiken dan de kortzichtigen voor ogen kunnen houden.

we hadden enkel nog een moslim en een jood nodig in deze draad om de pretcirkel rond te maken.

Geloof in vliegende aliens of engelen, djinns of golems : allemaal 1 pot nat.

Iedereen weet dat enkel het vliegend spaghettimonster echt is en dat hij alles bestiert met zijn heilige noedelige aanhangsels.

Ramen!

CUFI 4 december 2020 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9536491)
we hadden enkel nog een moslim en een jood nodig in deze draad om de pretcirkel rond te maken.

Geloof in vliegende aliens of engelen, djinns of golems : allemaal 1 pot nat.

Iedereen weet dat enkel het vliegend spaghettimonster echt is en dat hij alles bestiert met zijn heilige noedelige aanhangsels.

Ramen!

Kijk eens aan. Dat is tenminste flamen met een toon van humor. Al veel beter dan je eerste onthaal. Applaus, maar nog ver weg van een staande ovatie.

Pandareus 4 december 2020 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9536491)
we hadden enkel nog een moslim en een jood nodig in deze draad om de pretcirkel rond te maken.

Geloof in vliegende aliens of engelen, djinns of golems : allemaal 1 pot nat.

Iedereen weet dat enkel het vliegend spaghettimonster echt is en dat hij alles bestiert met zijn heilige noedelige aanhangsels.

Ramen!

:-D

Svennies 4 december 2020 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9536495)
Kijk eens aan. Dat is tenminste flamen met een toon van humor. Al veel beter dan je eerste onthaal. Applaus, maar nog ver weg van een staande ovatie.

Het is in elk geval ver verheven boven uw voorgaande post....

Laat dat dan ook maar gezegd zijn...:roll:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be