Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Reisadvies Centraal-Afrikaanse Republiek: "alle reizen worden afgeraden" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=181135)

Nr.10 27 december 2012 04:21

Reisadvies Centraal-Afrikaanse Republiek: "alle reizen worden afgeraden"
 
1 Bijlage(n)
Zie: link
Algemene veiligheid

Algemene informatie
De Centraal-Afrikaanse Republiek is een ingesloten land, zeer arm en vooral gevaarlijk om te bezoeken. Het regime van president Bozizé controleert Bangui en de onmiddellijke omgeving. In het Noorden, Noordoosten, Zuidoosten en centrum zijn rebellen/bandieten actief. De wegen buiten de hoofdstad zijn onveilig en reizigers zijn het slachtoffer van roversbendes die men coupeurs de routes of zaraguinas noemt.

Criminaliteit
Zelfs in de hoofdstad Bangui moet men voorzichtig blijven tijdens verplaatsingen. Het wordt afgeraden zich te voet te verplaatsen, zelfs in de hoofdstad, zeker 's avonds en geen geld of waardevolle zaken mee te nemen.

Hotelgasten worden aangeraden steeds hun deur te sluiten, enkel te openen voor gekende personen en hotelbedienden, na controle van hun identiteit en hun aanmelding bij de receptie.
De Centraal-Afrikaanse Republiek is gelegen vlak boven de Evenaarsprovincie in de Democratische Republiek Congo.

vrijevlaming 27 december 2012 08:41

Ha ik dacht even dat het over Brussel ging.

evilbu 27 december 2012 19:27

Is dat niet één van de armste landen ter wereld? Zou je normaal het reizen niet afraden?

Ik ben benieuwd of de huidige president het overleeft, hij is wel tweemaal verkozen maar aanvankelijk aan de macht geraakt door een coup...
Ik denk dat hij het zonder steun van vriendjes zoals Frankrijk of Chad het niet zal redden.

Lof der Zotheid 27 december 2012 21:38

Dat reisadvies zou in principe voor de meeste Afrikaanse landen ten zuiden van de Sahara moeten gelden...

Nr.10 31 december 2012 01:51

1 Bijlage(n)
De gezondheid van de vegetatie in Afrika van 2004 naar 2005 (satellietbeelden). Let op de enorme droogte in delen van Kenia, Somalië en Ethiopië.

evilbu 31 december 2012 21:44

http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-20874798
De president lijkt wel de zwakste partij te zijn, de rebellen hebben zijn aanbod afgeslagen..

meneer 1 januari 2013 01:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 6472661)
Ha ik dacht even dat het over Brussel ging.

Brussel ? Nog erger waarschijnlijk.

D'ARTOIS 1 januari 2013 11:01

Het is de politieke olievlek die zich zo langzamerhand verspreidt over alle delen van Afrika.
Afrika mist 2000 jaar intellectuele evolutie en men kan niet verwachten dat het inhaal proces - voor zover daar ooit sprake van zal en kan zijn - zich in enkele decennia zal manifesteren.

In de afgelopen 200 jaar is alles weer bij het oude, alleen hebben de inboorlingen nu betere wapens dan hun westerse bezoekers.

meneer 1 januari 2013 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 6479609)
Het is de politieke olievlek die zich zo langzamerhand verspreidt over alle delen van Afrika.
Afrika mist 2000 jaar intellectuele evolutie en men kan niet verwachten dat het inhaal proces - voor zover daar ooit sprake van zal en kan zijn - zich in enkele decennia zal manifesteren.

In de afgelopen 200 jaar is alles weer bij het oude, alleen hebben de inboorlingen nu betere wapens dan hun westerse bezoekers.

D�*t is inderdaad de belangrijkste verandering in dat continent.

Nr.10 1 januari 2013 21:17

De reden waarom Jean-Pierre Bemba vastzit in Den Haag heet de "Centraal-Afrikaanse Republiek".
Bemba was toen leider van de Beweging voor de Bevrijding van Congo (MLC).
De MLC werd gesteund door Oeganda tijdens de tweede Congo oorlog, in het bijzonder in de Evenaarsprovincie.
De RCD werd gedomineerd door Rwanda.
Bemba (45) wordt verdacht van oorlogsmisdaden en misdrijven tegen de menselijkheid van eind oktober 2002 tot midden maart 2003 in het Congolese buurland Centraal-Afrikaanse Republiek.
De MLC-troepen werden betrokken bij de burgeroorlog in de Centraal-Afrikaanse Republiek. De voormalige president van dit land, Ange-Felix Patasse, had Bemba en zijn duizend man sterke organisatie gevraagd te helpen om een couppoging neer te slaan. Toen dit was gebeurd, ontketenden Bemba's mannen onder de burgerbevolking een orgie van terreur en geweld. Toen Patasse een jaar later verdreven werd, beschuldigden zijn opvolgers Bemba van moord en verkrachting.

bron
25 mei 2008

modderfokker 1 januari 2013 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 6473555)
Is dat niet één van de armste landen ter wereld? Zou je normaal het reizen niet afraden?

Klinkt als typisch een landje waar je geld ken verdienen.

Nr.10 1 december 2013 15:56

De VN zijn ongerust over een op til zijnde genocide in de Centraal-Afrikaanse Republiek. De spanningen tussen christenen en moslims lopen op. Frankrijk stuurt 1.000 soldaten naar Bangui.
Plunderende strijdgroepen, roofbendes en buitenlandse huurlingen vechten om de eigendommen van de burgers en de controle over goud- en diamantmijnen. Religieus-ideologische motieven speelden nog nauwelijks een rol toen de strijd eerder dit jaar losbarstte, maar na enkele maanden van chaos tekent zich nu een scheidslijn af tussen christenen en moslims. De plunderaars trokken een kleine moslimminderheid – 15 procent van de bevolking – gaandeweg in hun kamp. De christenen antwoordden met zelfverdedigingsmilities en zijn, zeggen sommigen, er inmiddels op uit om de moslims uit te roeien. BRON

six 1 december 2013 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 6910546)
De VN zijn ongerust over een op til zijnde genocide in de Centraal-Afrikaanse Republiek. De spanningen tussen christenen en moslims lopen op. Frankrijk stuurt 1.000 soldaten naar Bangui.
Plunderende strijdgroepen, roofbendes en buitenlandse huurlingen vechten om de eigendommen van de burgers en de controle over goud- en diamantmijnen. Religieus-ideologische motieven speelden nog nauwelijks een rol toen de strijd eerder dit jaar losbarstte, maar na enkele maanden van chaos tekent zich nu een scheidslijn af tussen christenen en moslims. De plunderaars trokken een kleine moslimminderheid – 15 procent van de bevolking – gaandeweg in hun kamp. De christenen antwoordden met zelfverdedigingsmilities en zijn, zeggen sommigen, er inmiddels op uit om de moslims uit te roeien. BRON

Wat is Frankrijk daar nu weer aan't proberen?

Joachim Chiller 1 december 2013 23:10


Joachim Chiller 1 december 2013 23:22


bokassa jr jr

D'ARTOIS 2 december 2013 16:30

Hij lijkt inderdaad op een weggelopen bosgorilla.

tomm 3 december 2013 04:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 6473730)
Dat reisadvies zou in principe voor de meeste Afrikaanse landen ten zuiden van de Sahara moeten gelden...

Ben al in verschillende West-Europese hoofdsteden overvallen maar nog nooit in Afrika.

six 3 december 2013 04:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 6912466)
Ben al in verschillende West-Europese hoofdsteden overvallen maar nog nooit in Afrika.

Ik ben een Soedanreis aan het plannen. Tips?

Ik wil een weekje in Khartoum ronddobberen en daarna/daarvoor in de woestijn naar pyramides kijken.

Antoon 3 december 2013 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 6912466)
Ben al in verschillende West-Europese hoofdsteden overvallen maar nog nooit in Afrika.

Ik vraag mij af waar u hier rondloopt, want ik ben hier nog nooit overvallen geweest. In Afrika ben ik eigenlijk ook nooit overvallen.

tomm 3 december 2013 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6912472)
Ik ben een Soedanreis aan het plannen. Tips?

Ik wil een weekje in Khartoum ronddobberen en daarna/daarvoor in de woestijn naar pyramides kijken.

Eens van de veiligste landen ter wereld schijnt het, met een gastvrije en eerlijke bevolking, maar ben er nooit geweest.
Wel vrij saai: alcohol mag officieel niet, er zijn geen bars, Khartum is niet echt een boeiende stad schijnt het. Maar goed, het blijven zwarten dus zullen ze daar wel iets op gevonden hebben.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be