Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Fred uit Gent 28 april 2010 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4718323)
Jouw standpunt is dat mensen zo bijzonder zijn dat deze aliens ons als maatjes zullen zien en ons bijna nog beter zullen behandelen dan dat we dat zelf doen

Ja, dat is mijn standpunt omtrent ons mensen. Wij zijn bijzonder en beseffen het niet. Er is volgens mij een trend ontstaan van negativisme en die moet dringend doorbroken worden. Al het negatieve wat een mens kan doen wordt in het lang en in het breed uitgesmeerd op TV. Het lijkt wel of er geen goede mensen niet meer zijn. De wetenschap doet er nog een schepje bovenop door te verklaren dat wij niets meer zijn dan iets verder geëvolueerde dieren, die gewoon maar hun biologische instincten volgen. Het mannetje gaat jagen en het vrouwtje wacht op hem in haar grot.

De op goedkope sensatie beluste media hebben hier een grote verantwoordelijkheid in. Kijk eens naar het aanbod van films. Bijna allemaal geweld en rampen films tegenwoordig. Als het al eens over de toekomst (SF) gaat, dan is het altijd weer vechten, rare aleins die ons komen opvreten enz.. Wat de media doen is ons een hersenspoeling geven, zodat bijna iedereen begint te denken dat de toekomst niet zo rooskleurig zal zijn. Want onderschat de kracht van het beeld niet!

Als aleins werkelijk bestaan en zoveel verder geëvolueerd zijn, dan hebben ze dit allemaal door natuurlijk.



Citaat:

, mijn stelling is dat je daar absoluut niet van uit kan gaan en dat de kans dat dat niet zo is waarschijnlijk een stuk groter is dan de kans dat het wel zo is.
Natuurlijk twijfel ik ook wel en ben ik niet 100% zeker... Maar laten we maar hopen dat ik gelijk heb. ;-)

Fred.

Cdude 28 april 2010 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent (Bericht 4718398)
dan is het altijd weer vechten, rare aleins die ons komen opvreten enz.

Fred.

Ook eens iets minder mainstream zien eh Fredje.
http://www.imdb.com/title/tt0762125/

En vergeet vooral toch maar het verschil niet tussen fictie en realiteit.
Inside your head , outside world.

Over je simplistische visie op de wetenschap ga ik ditmaal maar zwijgen. :evil:

Bovenbuur 28 april 2010 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent (Bericht 4718398)
Ja, dat is mijn standpunt omtrent ons mensen. Wij zijn bijzonder en beseffen het niet.

Vind je het erg als ik het raam uit en de trap weer op rol van het lachen? Het merendeel van de wereldbevolking gelooft letterlijk dat het gehele universum gemaakt is door een soort supermens speciaal voor ons mensen, dat het allemaal ons domein is en we er mogen doen wat we willen, dat al het andere verreweg ondergeschikt is aan ons. "Wij" vinden onszelf juist veel te bijzonder. Wake up call: dat zijn we niet. Als er één levensvorm is die bezoekende aliens echt bijzonder vinden dan zijn zij dat zelf, niet wij.

Citaat:

Er is volgens mij een trend ontstaan van negativisme en die moet dringend doorbroken worden. Al het negatieve wat een mens kan doen wordt in het lang en in het breed uitgesmeerd op TV. Het lijkt wel of er geen goede mensen niet meer zijn. De wetenschap doet er nog een schepje bovenop door te verklaren dat wij niets meer zijn dan iets verder geëvolueerde dieren, die gewoon maar hun biologische instincten volgen. Het mannetje gaat jagen en het vrouwtje wacht op hem in haar grot.

De op goedkope sensatie beluste media hebben hier een grote verantwoordelijkheid in. Kijk eens naar het aanbod van films. Bijna allemaal geweld en rampen films tegenwoordig. Als het al eens over de toekomst (SF) gaat, dan is het altijd weer vechten, rare aleins die ons komen opvreten enz.. Wat de media doen is ons een hersenspoeling geven, zodat bijna iedereen begint te denken dat de toekomst niet zo rooskleurig zal zijn. Want onderschat de kracht van het beeld niet!

Als aleins werkelijk bestaan en zoveel verder geëvolueerd zijn, dan hebben ze dit allemaal door natuurlijk.
Ik lees hier verder geen enkel argument waarom aliens ons als bijzonder zouden moeten zien, het is allemaal wishfull thinking. Ik vind mij bijzonder dus ben ik bijzonder dus zien anderen mij ook als bijzonder, eigenlijk een beetje de filosofie van Harrie Christus maar dan op soortniveau. Helaas, zo lijkt het universum niet te werken. Die verschrikkelijke wetenschap verzameld gegevens over hoe de wereld echt werkt, objectieve gegevens, dat die niet kloppen met hoe het zou moeten zijn volgens jou is heel jammer, maar hé, misschien is het universum dan toch niet voor ons geschapen.


Citaat:

Natuurlijk twijfel ik ook wel en ben ik niet 100% zeker... Maar laten we maar hopen dat ik gelijk heb. ;-)

Fred.
Hopen mag altijd, maar als soort moeten we heel erg gaan oppassen dat ons ego ons niet af en toe in de weg komt te zitten. Stel je voor dat de aliens hier komen en dat de president van de VS ze meteen verplicht Engels te leren en ze welkom heet in ons universum, wat zouden ze daar van denken? En dan kom jij er nog eens overheen met de bewusto-meter om te verklaren dat de aliens niet bewust genoeg zijn en als honden behandeld dienen te worden zeker? Nou, veel plezier hoor, ik zit ergens aan de andere kant van de wereld te smeken om vergiffenis, dat je het al vast weet. Ik hou tenslotte wel van blijven leven.

Bovenbuur 28 april 2010 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4718420)
Ook eens iets minder mainstream zien eh Fredje.
http://www.imdb.com/title/tt0762125/

En vergeet vooral toch maar het verschil niet tussen fictie en realiteit.
Inside your head , outside world.

Over je simplistische visie op de wetenschap ga ik ditmaal maar zwijgen. :evil:

Die is gaaf, hoop references. Wel een erg "Frediaans" beeld van aliens, in films leuk, maar voor deze discussie niet erg bevorderlijk. ;)

Fred uit Gent 28 april 2010 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4718440)
Vind je het erg als ik het raam uit en de trap weer op rol van het lachen?

Nee hoor, zie maar dat je je niet bezeert.

Citaat:

dat al het andere verreweg ondergeschikt is aan ons.
Dat zijn uw gedachten, niet de mijne. Ik kijk niet neer op mindere levensvormen. Integendeel, we zijn er verantwoordelijk voor.

Citaat:

Ik lees hier verder geen enkel argument waarom aliens ons als bijzonder zouden moeten zien, het is allemaal wishfull thinking.
U antwoord helemaal niet op wat ik zei over de media en het negativisme.

Citaat:

Die verschrikkelijke wetenschap verzameld gegevens over hoe de wereld echt werkt, objectieve gegevens, dat die niet kloppen met hoe het zou moeten zijn volgens jou is heel jammer, maar hé, misschien is het universum dan toch niet voor ons geschapen.
De wetenschap onderzoekt. De voorbarige conclusies worden meestal getrokken door pseudo wetenschappers. De échte wetenschappers beseffen maar al te goed wat ze nog niet weten. Als morgen Hawking verklaart dat God wél bestaat, dan zullen jullie gewoon meegaan met hem. Jullie zijn meelopers en beseffen het niet eens.

Fred.

exodus 28 april 2010 11:41

Citaat:

Reactie Disclosure Project op uitspraak Stephen Hawking

27-04-2010 om 14:24 uur

Response to Stephen Hawking Comments - April 26, 2010

It is unfortunate that Stephen Hawking has added his voice to a growing chorus of xenophobia and fear regarding what he terms "Aliens."

Secondly, as a scientist, he should know better: Any interstellar civilization would possess such technologies that the meager resources of Earth would be unneeded. If you can travel faster than the speed of light, you can manifest what is needed. Period. Moreover, IF they were hostile - since ETs are already visiting Earth (see website) - this would have been made crystal clear when we detonated the first atomic weapon in 1945. To date, no place on Earth has been invaded or attacked or colonized.

Hawking should refrain from stirring the war-mongering fear pot that attends all things "alien." And one might ask: Why would he make such statements, unless he is carrying water for the military-industrial-financial complex which profiteers off of the wars that fear breeds?

Steven M. Greer, MD

Fred uit Gent 28 april 2010 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4718442)
Wel een erg "Frediaans" beeld van aliens

Breng mij niet op ideeën man.
Straks herschrijf ik nog de Bijbel zoals Harrie deed. :lol:

Fred.

tatooke 28 april 2010 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4718440)
Vind je het erg als ik het raam uit en de trap weer op rol van het lachen? Het merendeel van de wereldbevolking gelooft letterlijk dat het gehele universum gemaakt is door een soort supermens speciaal voor ons mensen, dat het allemaal ons domein is en we er mogen doen wat we willen, dat al het andere verreweg ondergeschikt is aan ons. "Wij" vinden onszelf juist veel te bijzonder. Wake up call: dat zijn we niet. Als er één levensvorm is die bezoekende aliens echt bijzonder vinden dan zijn zij dat zelf, niet wij.


Ik lees hier verder geen enkel argument waarom aliens ons als bijzonder zouden moeten zien, het is allemaal wishfull thinking. Ik vind mij bijzonder dus ben ik bijzonder dus zien anderen mij ook als bijzonder, eigenlijk een beetje de filosofie van Harrie Christus maar dan op soortniveau. Helaas, zo lijkt het universum niet te werken. Die verschrikkelijke wetenschap verzameld gegevens over hoe de wereld echt werkt, objectieve gegevens, dat die niet kloppen met hoe het zou moeten zijn volgens jou is heel jammer, maar hé, misschien is het universum dan toch niet voor ons geschapen.




Hopen mag altijd, maar als soort moeten we heel erg gaan oppassen dat ons ego ons niet af en toe in de weg komt te zitten. Stel je voor dat de aliens hier komen en dat de president van de VS ze meteen verplicht Engels te leren en ze welkom heet in ons universum, wat zouden ze daar van denken? En dan kom jij er nog eens overheen met de bewusto-meter om te verklaren dat de aliens niet bewust genoeg zijn en als honden behandeld dienen te worden zeker? Nou, veel plezier hoor, ik zit ergens aan de andere kant van de wereld te smeken om vergiffenis, dat je het al vast weet. Ik hou tenslotte wel van blijven leven.

wil je een paar antwoorden dan zal je deze even moeten zien (en ja deze man is iets slimmer dan ...
http://www.youtube.com/watch?v=CxkQU...ayer_embedded#!

Bovenbuur 28 april 2010 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent (Bericht 4718504)
Dat zijn uw gedachten, niet de mijne. Ik kijk niet neer op mindere levensvormen. Integendeel, we zijn er verantwoordelijk voor.

Maar je behandeld ze niet als gelijken. Bovendien ging het niet over jou, maar over de mensheid in het algemeen, en in het algemeen hebben wij zo'n hoge pet op van onszelf dat er geen deur bestaat waar we met pet op onderdoor kunnen. Sla eens een willekeurig religieus boek open ofzo.

Citaat:

U antwoord helemaal niet op wat ik zei over de media en het negativisme.
Het is dan ook niet erg relevant. Als mensen allemaal blijer gaan denken zullen aliens vanzelf aardig zijn? Wat je hier in deze draad tegenover je hebt zijn logica, statistiek en een open blik op het universum. Niet negativisme, maar realisme. Jij stelt dat aliens ons haast wel als iets speciaals zullen moeten zien, als iets bijzonders, dat ze ons als mensen zullen behandelen. Maar waarom denk je dat? Ze lijken vermoedelijk niet eens op ons. En danheb ik het echt niet vooral over uiterlijk hoor, je weet niet wat er zal landen, je kan onmogelijk voorspellen wat zij va ons denken. Wat we wel weten is dat Aliens die ons komen opzoeken daar een hoop tijd, moeite en energie in steken, waarom doen ze dat? Het enige vergelijkingsmateriaal dat we hebben zijn we zelf, en soms gaan mensen inderdaad op verkenning uit "omdat het kan", vaker zit er een element van winst in het verhaal, iets dat men hoopt te bereiken. Hoe moeilijker een reis is, hoe beter waarschijnlijkhet argument dat je in de eerste plaats had om te gaan. Nu heeft de geschiedenis aangetoont dat het doel van de reis meestal niet is om ter plekke alleen maar meer energie te steken in het helpen van de lokale levensvormen, wouden werden gekapt, dieren bejaagt, zelfs mensen die precies op ons leken, met dezelfde werkng van de hersenen, dezelfde belevingswereld, werden met man en macht bestreden. Als de aliens op ons lijken wat dat betreft is dat dus slecht nieuws. Zoals ik al zei is het echter gelukkig waarschijnlijker dat ze niet echt op ons lijken, naar wat ze dan zullen doen kunnen we enkel gissen, maar mits ze geweldadiger zijn dan wij zijn we een makkelijke prooi, en mits ze vredelievender zijn dan wij zijn we oorlogszuchtige barbaren, op zijn best. Bovendien zullen zij zeer waarschijnlijk, net als wij, hun eigen soort als iets heel bijzonders zien. Hun eigen soort, dus niet onze eigen soort. Dat vermogen is best een aardige evolutionaire aanpassing.

Citaat:

De wetenschap onderzoekt. De voorbarige conclusies worden meestal getrokken door pseudo wetenschappers. De échte wetenschappers beseffen maar al te goed wat ze nog niet weten. Als morgen Hawking verklaart dat God wél bestaat, dan zullen jullie gewoon meegaan met hem. Jullie zijn meelopers en beseffen het niet eens.

Fred.
Zoals ik al zei, Hawkins is niet de eerste die dit roept, en ik verkondig gewoon mijn eigen visie op het verhaal. O nee, natuurlijk, ik ben een willoze meeloper, daarom ben ik ook homo sinds the amazing randi uit de kast kwam, ik kan niet anders dan bepaade figuren volgen, o, wacht, dat is niet zo. Wat niet wil zeggen dat ik niet te overtuigen ben hoor, als iemand, Hawkins of een willekeurige andere persoon, met goede argumenten komt wil ik best luisteren, en dan kan ik best mijn mening aanpassen, tuurlijk. Daar zijn wel meer slimme mensen toe bereid, of zijn dat allemaal meelopers? Ja, mensen zijn kuddedieren, nee, ik niet in het bijzonder, ik ben niet bang om roepende in de woestijn te wezen, wel doe ik graag uitspraken die in mijn eigen subjectieve mening niet dom en ondoordacht lijken, maar ook in de grote boze wereld echt zouden kunnen kloppen.

Bovenbuur 28 april 2010 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tatooke (Bericht 4718866)
wil je een paar antwoorden dan zal je deze even moeten zien (en ja deze man is iets slimmer dan ...
http://www.youtube.com/watch?v=CxkQU...ayer_embedded#!

Dan wie? Ik? Fred? Cdude? Hawkins? Jij zelf? Einstein, Bill Gates of de paus?

tatooke 28 april 2010 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4719126)
Dan wie? Ik? Fred? Cdude? Hawkins? Jij zelf? Einstein, Bill Gates of de paus?

moest je deze documentaire gezien hebben , zou je weten dat deze namen ,die je tevoorschijn haalt helemaal niet passen ,luisteren is ook één van onze slechtste eigenschappen hier ,hoe kan je in godsnaam iets beoordelen, als je weigert te luisteren of te kijken naar bepaalde info ? vul na het zien maar namen in .....

Bovenbuur 28 april 2010 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tatooke (Bericht 4719142)
moest je deze documentaire gezien hebben , zou je weten dat deze namen ,die je tevoorschijn haalt helemaal niet passen ,luisteren is ook één van onze slechtste eigenschappen hier ,hoe kan je in godsnaam iets beoordelen, als je weigert te luisteren of te kijken naar bepaalde info ? vul na het zien maar namen in .....

Ik wilde alleen maar weten dan wie deze man slimmer was. Maar goed, dan zeg je het niet...

tatooke 28 april 2010 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4719213)
Ik wilde alleen maar weten dan wie deze man slimmer was. Maar goed, dan zeg je het niet...

deze man verteld gewoon zijn levens verhaal en zijn "ervaring" dus is niet slimmer dan ....hij verteld zijn eigen verhaal en niet van horen zeggen en dat maakt hem op zich al slimmer dan ...
deze man zit niet voor tv laat zich niet manipuleren door ,gewoon zijn eigen verhaal ; te nemen of te laten . en dit vind je niet op wiki , want daar halen we graag onze info vandaan tegenwoordig ,alsof het een heilige bijbel is die "alle" antwoorden heeft ?

Cdude 28 april 2010 18:13

De EERSTE reactie op de video is er toch weer KNAL op. Heb ik dit verhaal trouwens al niet eerder gehoord?
Die "channelguy zei dat toch ook? We ook nt slim genoeg om "het " te begrijpen? :rofl:
Citaat:

Another video telling us we have to "realize what kind of world we're living in", so that we can prepare for what's coming, while failing to give any details concerning the people, function, or mentality of our world, OR the one coming. The truth shall set you free! Oh, but you're not ready for it. Well how convenient
:rofl:

Trouwens Mr T : Was TV niet een vergif voor onze geesten? Raar dan dat je hier constant nietszeggende filmpjes plaats , niet? :rofl:

PS :
- Jij drinkt T dus "hij vertelT";)
- Wiki bevat niet de waarheid. Het is een handige tool om even snel iets op te zoeken.
Onderaan staan genoeg referenties om dieper te graven zo gewenst.
(trouwens ook weer hilarisch dit verwijt te krijgen van iemand die "channelstories en niet controleerbare verhaaltjes gelooft:roll:)

tatooke 28 april 2010 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4719461)
De EERSTE reactie op de video is er toch weer KNAL op. Heb ik dit verhaal trouwens al niet eerder gehoord?
Die "channelguy zei dat toch ook? We ook nt slim genoeg om "het " te begrijpen? :rofl::rofl:

Trouwens Mr T : Was TV niet een vergif voor onze geesten? Raar dan dat je hier constant nietszeggende filmpjes plaats , niet? :rofl:

PS :
- Jij drinkt T dus "hij vertelT";)
- Wiki bevat niet de waarheid. Het is een handige tool om even snel iets op te zoeken.
Onderaan staan genoeg referenties om dieper te graven zo gewenst.
(trouwens ook weer hilarisch dit verwijt te krijgen van iemand die "channelstories en niet controleerbare verhaaltjes gelooft:roll:)

en deze dan :
Scientists confirm Extraterrestrial genes in Human DNA
Research findings continues work of DNA Nobel Prize Winner Dr. Francis Crick
lees alles hier : http://www.disclose.tv/frameset.php?...6%2F01340.html

misschien ben jij wel een mix van :lol:

Cdude 28 april 2010 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent (Bericht 4718504)
De wetenschap onderzoekt. De voorbarige conclusies worden meestal getrokken door pseudo wetenschappers. De échte wetenschappers beseffen maar al te goed wat ze nog niet weten. Als morgen Hawking verklaart dat God wél bestaat, dan zullen jullie gewoon meegaan met hem. Jullie zijn meelopers en beseffen het niet eens.
Fred.

Belachelijke uitspraak Fred. Als er ene is die niet kan zien wat hij niet weet ben jij het wel. Je ziet alles vanuit welgeteld EEN bekrompen, achterlijk(sorry) standpunt en dat is je eigen (Frediaanse) visie.
De wetenschap is een dynamisch iets alleen staan we niet stil bij wat we NOG niet weten maar bouwen voort op wat we weten.

parcifal 28 april 2010 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent (Bericht 4718504)
De wetenschap onderzoekt. De voorbarige conclusies worden meestal getrokken door pseudo wetenschappers. De échte wetenschappers beseffen maar al te goed wat ze nog niet weten. Als morgen Hawking verklaart dat God wél bestaat, dan zullen jullie gewoon meegaan met hem. Jullie zijn meelopers en beseffen het niet eens.

Noem je Hawking nu een pseudo-wetenschapper?
Het lijkt er sterk op.

Cdude 28 april 2010 18:26

Reactie Disclosure Project op uitspraak Stephen Hawking[/quote]
Waar zo'n achterlijke debiel die niet begrijpt dat deze uitspraak uit context is gerukt en dan nog enkel diende als reclame op nieuwe docureeks.
En dan nog even pretenderen dat hij weet wat aliens al dan niet nodig hebben.

tatooke 28 april 2010 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tatooke (Bericht 4719476)
en deze dan :
Scientists confirm Extraterrestrial genes in Human DNA
Research findings continues work of DNA Nobel Prize Winner Dr. Francis Crick
lees alles hier : http://www.disclose.tv/frameset.php?...6%2F01340.html

misschien ben jij wel een mix van :lol:

exo-scientist say threw carefully collected data among other things, they have come to the conclusion that are DNA was influenced by extraterrestrials.before you disregard this as crap one of the scientist was Nobel prise winner Dr. Francis crick one of the discoverers of the DNA structure. I'll admit that some of this is hard to swallow, but who knows - keep a open mind

Cdude 28 april 2010 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tatooke (Bericht 4719557)
exo-scientist say threw8O carefully collected data among other things, they have come to the conclusion that are 8O DNA was influenced by extraterrestrials.before you disregard this as crap one of the scientist was Nobel prise winner Dr. Francis crick one of the discoverers of the DNA structure. I'll admit that some of this is hard to swallow, but who knows - keep a open mind

Leg mij eens uit hoe je kan zeggen er iets bepaalds in ons DNA zit als je dit bepaalds nog nooit eerder zag of kent?
Trouwens, het is een algemene theorie dat het leven wel eens via een meteoriet op aarde is geraakt. Alien dus .

Citaat:

genes from over 20 extraterrestrials civilizations in Human DNA
WMWHAHAHAHAHHAAAAAAAAAAAAAA en er staat zelfs "artist representation" of Semjase who Exo-scientists indicate is a Pleiadian woman. Op basi van wat? Camera beelden? Channeling? Fossiele resten?

Get the fuck OFF met jullie belachelijke uit context gerukte , idioot achterlijke op fantasie ge"baseerde teksten.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be