Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Het Oosten 9 maart 2020 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9261680)
Ik vrees dat je mijn posting niet begrepen hebt....
Spijtig. Herlees ze nog eens als je wilt.
Met nederigheid bedoel ik het niet per sé beter te willen weten dan iemand anders maar open staan voor alle info die er bestaat over een welbepaald onderwerp.
Niets te maken met 'onderwerping' maw.


Goed, het zij zo.

En dat is precies wat ik doe. Ik sta open voor alle opties. En wanneer ik bijvoorbeeld het boek van aanhaal van Leonard, dan zeg ik er ook bij dat we nog zullen moeten afwachten of de man gelijk zal krijgen. Maar ik heb het wel gelezen. Iets lezen op dit gebied, is u informeren. Het impliceert niet automatisch dat men ermee akkoord gaat. En op basis van wat ik nu heb gelezen kom ik tot het (voorlopig) besluit dat het ufo-fenomeen zoals het gepercipeerd werd door de Amerikaanse gevechtspiloten kan gereduceerd worden tot twee mogelijkheden:
1)Het zijn zeer geavanceerde menselijke vliegende tuigen.
2)Het zijn zeer geavanceerde niet menselijke vliegende tuigen.

En de toekomst zal uitwijzen welke versie het haalt. Tenzij er een waarachtig wit konijn uit de hoed wordt getoverd dat zegt dat het noch het een noch het andere is. Dat wit konijn ben ik nog niet tegengekomen, maar ik sluit het bestaan ervan niet echt uit.

Als we de piloten mogen geloven zijn het vliegende tuigen die zo performant zijn in het 'vliegen' en zo anders zijn van design en aandrijfkracht dat ze in ons vliegarsenaal niet zijn gekend.

Eduard Khil 9 maart 2020 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9261688)
Von Däniken ! :-D

ok

praha 9 maart 2020 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9261692)
Je bent duidelijk goed geïnformeerd.
Hoeveel % van de waarnemingen bleken achteraf iets helemaal anders te zijn als wat ze initieel beweerden ?
Zoals jij het komt te posten hadden ze steeds voor de volle 100% gelijk wat dus duidelijk niet het geval was.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/01...on-en-satelli/

Hoeveel % ?

bah hij gebruikt weer dezelfde trukendoos vol met drogredenen als altijd he.

Door te stellen dat ze voor onnozelaars en fantasten werden versleten ( wat al een leugentje is ) en we nu zouden moeten 'toegeven' dat ze geen fantasten waren probeert hij hun kredietwaardigheid als autoriteit op vlak er verder wat zinnigs over te vertellen wat op te krikken.
Typisch voorbeeld van het installeren van een stropop

praha 9 maart 2020 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9261704)
Goed, het zij zo.

En dat is precies wat ik doe. Ik sta open voor alle opties.

neen daar hebben we het al over gehad

Open staan voor de mogelijkheid van aliens of dark-project staat niet gelijk aan openstaan voor alle opties.
Ge hebt hier al duidelijk met veel verve aangetoond dat ge meer plausibele verklaringen afdoet als larie, negeert of ziet als een vorm van cover-up, debunking, ontkenning

Citaat:

En wanneer ik bijvoorbeeld het boek van aanhaal van Leonard, dan zeg ik er ook bij dat we nog zullen moeten afwachten of de man gelijk zal krijgen. Maar ik heb het wel gelezen. Iets lezen op dit gebied, is u informeren. Het impliceert niet automatisch dat men ermee akkoord gaat.
Daar zit ge compleet fout
Als gij duizend boeken leest over kabouterkes informeert ge uzelf dan over kabouterkes of enkel over het feit dat er ook een zoveelste schrijver is die ze sus en zo beschrijft
Zonder iets dat extern verifieerbaar is stelt iets lezen over iets niet veel voor

Citaat:

En op basis van wat ik nu heb gelezen kom ik tot het (voorlopig) besluit dat het ufo-fenomeen zoals het gepercipeerd werd door de Amerikaanse gevechtspiloten kan gereduceerd worden tot twee mogelijkheden:
1)Het zijn zeer geavanceerde menselijke vliegende tuigen.
2)Het zijn zeer geavanceerde niet menselijke vliegende tuigen.
Goed het ultieme bewijs dat ge dus compleet niet open staat want ge blijft die mantra herhalen en er is compleet geen enkele aanwijzing voor

Citaat:

En de toekomst zal uitwijzen welke versie het haalt. Tenzij er een waarachtig wit konijn uit de hoed wordt getoverd dat zegt dat het noch het een noch het andere is. Dat wit konijn ben ik nog niet tegengekomen, maar ik sluit het bestaan ervan niet echt uit.
drogreden : vals dilemma

Citaat:

Als we de piloten mogen geloven zijn het vliegende tuigen die zo performant zijn in het 'vliegen' en zo anders zijn van design en aandrijfkracht dat ze in ons vliegarsenaal niet zijn gekend.
Wat weten piloten daarvan als het onbekend is ?

Ge kwam zelf een paar pagina's geleden af met een link van een officiële statement met het besluit : één groot mysterie
Duidelijker kan niet

eti1777 9 maart 2020 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 9261690)
ja dat is vrij ondenkbaar als ge ze wilt bedelen met 'goddelijke' eigenschappen dan is het geloof in een god als ultiem beïng ( ergens een thema van een film denkelijk ) ook denkbaar

Nu wat betreft de mogelijkheid en kansen dat er daar zich ergens ander leven heeft ontwikkeld is het compleet koffiedik kijken en kan men alleen maar wat prognoses aan de hand van kansberekening doen als ge er een hoop extra presumpties op nahoudt
Exclusief aarde kan dat dus 0 tot zelfs 1 worden.

En het verdomde ironische is dat het _ in tegenstelling tot wat de populaire media ons wilt voorhouden _ dat die kansen naar beneden worden bijgesteld telke male we een exo-planeet treffen...omdat men begint door te krijgen dat die presumpties misschien wat te voorbarig waren.
Bovendien zoekt men naar die dingen en verraden die zichzelf ...het aantal van hen is vermoedelijk veel kleiner
En het gaat niet alleen over iets denkbaars te vinden in een soort leefbare perimeter binnen rond een ster ... het gaat vooral over bijkomende factoren als hoelang die status is, extra voordelen van magnetisch schild, ed
En dan hebben we het nog maar over het mogelijke ontstaan en behoud van leven niet over dat er daar iets uit zou komen dat nog maar vergelijkbaars zou zijn met intellectuele wezens gelijk ons zelf
En dan hebben we het nog niet over het grootste obstakel... zitten ze in onze tijd-ruimte kegel anders kan je stellen dat ze niet bestaan ...tenminste als we de 'goddelijke' eigenschappen en populaire sci-fi even achterwege laten

De kans dat daar iets is dat nog kan inter-reageren ( dus geen signalen vanuit een ver verleden ) is eerder zeer klein tot onbestaand
Dus vnauit dat standpunt hebt ge misschien wel vele mogelijke locaties en kansen maar in synchronisatie ligt het wat dichter bij elkaar....en daarvan moet ge het net hebben om een super oud en intellect alienras te vinden.
Die zouden dan al moet komen van de meest prille sterrenstelsels ( onwaarschijnlijk vanwege omstandigheden ) en staan nog voor een groter obstakel dan een ras ergens in ons sterrenstelsel


Ge ziet... ge moet bijna een oneindig aantal presumpties maken en ze zo goed als toverkracht bedelen om ze nog maar potentieel tot hier te krijgen.


En daar bovenop komt de vraag dan nog .... hoe weten ze dat wij hier zijn en zijn ze wel geïnteresseerd om ons een bezoekje te brengen
Onze radiosignalen zijn amper 150 jaar geleden uitgezonden


en dat dit nog even accentueren
knipoog zeg je
Als je even rekent dan heb je slechts 3 a 4 maal meer tijd met dat universum
Gelukkig werkt dat niet zo en is het meer een zaak van de evolutie van het heelal
In het prille begin was er weinig of niks ... sterrenstelsels ,zonnestelsels , sterren etc kwamen later maar dan wel en masse

Heeft u al gehoord van de ster van Matusaleh?
https://en.wikipedia.org/wiki/HD_140283

Een ster die zelfs ouder zou kunnen zijn dan het universum lol.

berekend 14.4 miljard jaar oud. Gellukig kwam de 'wetenschappelijke' oplossing, een 0.8 afwijkingskans :)

Het Oosten 9 maart 2020 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9261692)
Je bent duidelijk goed geïnformeerd.
Hoeveel % van de waarnemingen bleken achteraf iets helemaal anders te zijn als wat ze initieel beweerden ?
Zoals jij het komt te posten hadden ze steeds voor de volle 100% gelijk wat dus duidelijk niet het geval was.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/01...on-en-satelli/

Hoeveel % ?

Ik had het nu even over de Amerikaanse gevechtspiloten. Getrainde mensen ook wat observatie betreft. U kunt natuurlijk alles negeren wat niet in uw kraam past. En natuurlijk zijn er veel meldingen, filmpjes van dingen die achteraf vrij gemakkelijk te verklaren zijn of die fake zijn. Hier echter is het vastgelegd op camera door piloten tijdens het vliegen. En, alhoewel het niet zo was bedoeld, uitgelekt naar het grote publiek. Dat men alle filmpjes vrijgeeft. Waarom doet men dit niet? Durft men niet? Is men bang dat het publiek gaat panikeren? Of zijn het geheime vliegtuigen van de Amerikanen die niet willen dat het openbaar wordt? Als ufo's niet bestaan en het is allemaal maar voor een groot stuk inbeelding, goed, geef dan de filmpjes vrij.
Maar ze geven ze niet vrij. Ze verbergen. Ja, dan vraag men om moeilijkheden natuurlijk en rijst de vraag: waarom verbergen ze dit dan als er zogezegd niets te verbergen valt?

Volgens Elizonde is er nog een pak ufo-filmmateriaal. Wij moeten het stellen met een 3 onooglijke zeer korte filmpjes die 'per accident' vrijkwamen. Nogmaals, geef alle materiaal vrij. En dan zal iedereen zelf maar moeten uitmaken welke waarde die filmpjes hebben.

Eduard Khil 9 maart 2020 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eti1777 (Bericht 9261721)
Heeft u al gehoord van de ster van Matusaleh?
https://en.wikipedia.org/wiki/HD_140283

Een ster die zelfs ouder zou kunnen zijn dan het universum lol.

berekend 14.4 miljard jaar oud. Gellukig kwam de 'wetenschappelijke' oplossing, een 0.8 afwijkingskans :)

duidelijk het werk van aliens

Eduard Khil 9 maart 2020 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9261722)
Ik had het nu even over de Amerikaanse gevechtspiloten. Getrainde mensen ook wat observatie betreft. U kunt natuurlijk alles negeren wat niet in uw kraam past. En natuurlijk zijn er veel meldingen, filmpjes van dingen die achteraf vrij gemakkelijk te verklaren zijn of die fake zijn. Hier echter is het vastgelegd op camera door piloten tijdens het vliegen. En, alhoewel het niet zo was bedoeld, uitgelekt naar het grote publiek. Dat men alle filmpjes vrijgeeft. Waarom doet men dit niet? Durft men niet? Is men bang dat het publiek gaat panikeren? Of zijn het geheime vliegtuigen van de Amerikanen die niet willen dat het openbaar wordt? Als ufo's niet bestaan en het is allemaal maar inbeelding, goed, geef dan de filmpjes vrij.
Maar ze geven ze niet vrij. Ze verbergen. Ja, dan vraag men om moeilijkheden natuurlijk en rijst de vraag: waarom verbergen ze dit dan als er zogezegd niets te verbergen valt?

Volgens Elizonde is er nog een pak ufo-filmmateriaal. Wij moeten het stellen met een 3 onooglijke zeer korte filmpjes die 'per accident' vrijkwamen. Nogmaals, geef alle materiaal vrij. En dan zal iedereen zelf maar moeten uitmaken welke waarde die filmpjes hebben.


misschien hebben ze die filmpjes niet meer, omdat ze gestolen zijn door aliens. Of de legerleiding zijn misschien aliens in vermomming, die alles tegenhouden.

eti1777 9 maart 2020 21:22

Er is openheid, open zijn tot nieuwe informatie, vertrekende vanuit een vast standpunt.

En openheid, klaar staan om alles wat men dacht te weten, open te houden voor de mogelijkheid van herziening (perpétuelle remise en question).

Eduard Khil 9 maart 2020 21:22

er zijn zelfs aanwijzingen dat er onder de nazi's ook aliens zaten. Meer nog, er zijn zelfs beelden van!


eti1777 9 maart 2020 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9261724)
duidelijk het werk van aliens

U heeft alles door.

eti1777 9 maart 2020 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9261728)
er zijn zelfs aanwijzingen dat er onder de nazi's ook aliens zaten. Meer nog, er zijn zelfs beelden van!


U bent op instagram, niet? :)

Eduard Khil 9 maart 2020 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eti1777 (Bericht 9261729)
U heeft alles door.

ik ben een dode die hier toch nog zit te posten. Dat zou toch ook enig argwaan moeten wekken, nee?

Eduard Khil 9 maart 2020 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eti1777 (Bericht 9261730)
U bent op instagram, niet? :)

zeer zeker

https://www.instagram.com/eduardkhil/

eti1777 9 maart 2020 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9261731)
ik ben een dode die hier toch nog zit te posten. Dat zou toch ook enig argwaan moeten wekken, nee?

Waarvoor dank. Nee, hoor, de wereld zit er vol van.

praha 9 maart 2020 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eti1777 (Bericht 9261721)
Heeft u al gehoord van de ster van Matusaleh?
https://en.wikipedia.org/wiki/HD_140283

Een ster die zelfs ouder zou kunnen zijn dan het universum lol.

berekend 14.4 miljard jaar oud. Gelukkig kwam de 'wetenschappelijke' oplossing, een 0.8 afwijkingskans :)

neen nog nooit van gehoord
Ben je verder gaan lezen ? ...een ster op zich zegt niet veel hé
En hoeveel van die dingen zijn er ?

nu ja ... ik sta open en bereid onmiddellijk mijn mening te herzien op basis van wat we denken ( sic ) te weten... ik schets alleen maar de huidige consensus van de wetenschap aangaande de kans dat er daar ergens leven zou zijn tov wat de alu-hoedjes en populaire media ervan maken.
Zolas ik vanaf het begin schreef : in feite kan je er weinig zinnig over vertellen ... dat kan van 0 tot 1 variëren

Doen jullie dat dan ook of blijven jullie compleet in het ijle speculeren ?

Zo niet kunnen we beter verhuizen naar topic 'religie & levensbeschouwing' er is veel meer informatie geschreven en gelezen en er zijn veel meer waarnemingen en mening dat god zo nu en dan eens zichzelf laat zien in de vorm van onverklaarbare verschijnselen.

praha 9 maart 2020 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9261722)
Ik had het nu even over de Amerikaanse gevechtspiloten. Getrainde mensen ook wat observatie betreft. U kunt natuurlijk alles negeren wat niet in uw kraam past. En natuurlijk zijn er veel meldingen, filmpjes van dingen die achteraf vrij gemakkelijk te verklaren zijn of die fake zijn. Hier echter is het vastgelegd op camera door piloten tijdens het vliegen. En, alhoewel het niet zo was bedoeld, uitgelekt naar het grote publiek. Dat men alle filmpjes vrijgeeft. Waarom doet men dit niet? Durft men niet? Is men bang dat het publiek gaat panikeren? Of zijn het geheime vliegtuigen van de Amerikanen die niet willen dat het openbaar wordt? Als ufo's niet bestaan en het is allemaal maar voor een groot stuk inbeelding, goed, geef dan de filmpjes vrij.
Maar ze geven ze niet vrij. Ze verbergen. Ja, dan vraag men om moeilijkheden natuurlijk en rijst de vraag: waarom verbergen ze dit dan als er zogezegd niets te verbergen valt?

Volgens Elizonde is er nog een pak ufo-filmmateriaal. Wij moeten het stellen met een 3 onooglijke zeer korte filmpjes die 'per accident' vrijkwamen. Nogmaals, geef alle materiaal vrij. En dan zal iedereen zelf maar moeten uitmaken welke waarde die filmpjes hebben.

...dus ge stelt dat vs-gevechtspiloten pas goed getraind zijn om zulke dingen te zien en er vervolgens iets zinnigs over te vertellen ?
In België zijn er blijkbaar geen piloten of experts op vlak van ufo-identificatie ... anders hadden ze vast en zeker gesteld dat die twee onverklaarbare gevallen vliegende tuigen met ongekende technologische mogelijkheden moesten zijn :twisted:

praha 9 maart 2020 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9261735)

ge ziet er beter op die foto uit
Tijd voor een update van je avator

eti1777 9 maart 2020 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 9261742)
neen nog nooit van gehoord
Ben je verder gaan lezen ? ...een ster op zich zegt niet veel hé
En hoeveel van die dingen zijn er ?

Heeft u deze gemist? List of oldest stars

Blijft u bij uw statement
"In het prille begin was er weinig of niks ... sterrenstelsels ,zonnestelsels , sterren etc kwamen later maar dan wel en masse".?

Citaat:

nu ja ... ik sta open en bereid onmiddellijk mijn mening te herzien op basis van wat we denken ( sic ) te weten... ik schets alleen maar de huidige consensus van de wetenschap aangaande de kans dat er daar ergens leven zou zijn tov wat de alu-hoedjes en populaire media ervan maken.
Zolas ik vanaf het begin schreef : in feite kan je er weinig zinnig over vertellen ... dat kan van 0 tot 1 variëren
Hoe kan daar nu een concensus over bestaan? Er is concensus bij de wetenschappers die u aanvaard, en catalogeert alle anderen als 'alu-hoedjes'.
Citaat:


Doen jullie dat dan ook of blijven jullie compleet in het ijle speculeren ?

Zo niet kunnen we beter verhuizen naar topic 'religie & levensbeschouwing' er is veel meer informatie geschreven en gelezen en er zijn veel meer waarnemingen en mening dat god zo nu en dan eens zichzelf laat zien in de vorm van onverklaarbare verschijnselen.
U bent het die God er telkens bijbrengt, ik niet.

Uw vooroordeel druipt ervan af. Waarom antwoord u mij met julie?
Vanwaar de twijfel of ik het gelezen heb?

Dit is geen samenwerking naar waarheid, dit is argumenteren om te winnen.

eti1777 9 maart 2020 22:34

Interessant lectuur (engels :( )

https://www.space.com/32711-searchin...-we-alone.html


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be