Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Wetenschap & Technologie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=224)
-   -   Magiërs (https://forum.politics.be/showthread.php?t=247196)

Guinevere 11 februari 2019 01:12

Magiërs
 
Ik zag enkele dagen geleden toevallig wat YT video's van magiërs, en volgens mij doen die naast trucs ook echt aan zwarte magie, hoor.

Kan de wetenschap aub criss angel, dynamo, yif, cyril takayama, Shin lim enz verklaren?

Langs de andere kant is het wel duidelijk dat Vlaanderen een magie-revolutie heeft gemist. Maar ja, wat voor diehard satanisten houden zich daar nu mee bezig eigenlijk... :lol: Toch graag een woordje uitleg van de wetenschap. Misschien kunnen we als gelovigen dan hierbij de omgekeerde redenering gebruiken: als satan bestaat, dan ook God. ;)

Anna List 11 februari 2019 07:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8935449)
Ik zag enkele dagen geleden toevallig wat YT video's van magiërs, en volgens mij doen die naast trucs ook echt aan zwarte magie, hoor.

Kan de wetenschap aub criss angel, dynamo, yif, cyril takayama, Shin lim enz verklaren?

Langs de andere kant is het wel duidelijk dat Vlaanderen een magie-revolutie heeft gemist. Maar ja, wat voor diehard satanisten houden zich daar nu mee bezig eigenlijk... :lol: Toch graag een woordje uitleg van de wetenschap. Misschien kunnen we als gelovigen dan hierbij de omgekeerde redenering gebruiken: als satan bestaat, dan ook God. ;)

ik dacht dat jij niet mocht drinken? :p wat heb jij gepakt mss? :D

en hoe zit dat bij jou 'na de zonde' ? ... moet je nu gaan biechten of zo, krijg je absolutie op een of andere manier ?

Zipper 11 februari 2019 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8935449)
Ik zag enkele dagen geleden toevallig wat YT video's van magiërs, en volgens mij doen die naast trucs ook echt aan zwarte magie, hoor.

Kan de wetenschap aub criss angel, dynamo, yif, cyril takayama, Shin lim enz verklaren?

Langs de andere kant is het wel duidelijk dat Vlaanderen een magie-revolutie heeft gemist. Maar ja, wat voor diehard satanisten houden zich daar nu mee bezig eigenlijk... :lol: Toch graag een woordje uitleg van de wetenschap. Misschien kunnen we als gelovigen dan hierbij de omgekeerde redenering gebruiken: als satan bestaat, dan ook God. ;)


Magie en magiërs bestaan niet, behalve dan in uw fantasie. En (goochel)trucs zijn het resultaat van veel oefenen in vingervlugheid.

Anna List 11 februari 2019 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8935852)
Magie en magiërs bestaan niet, behalve dan in uw fantasie. En (goochel)trucs zijn het resultaat van veel oefenen in vingervlugheid.

zelfs de vingervlugheid is een gevolg van veel oefenen, Guinevere! :lol:

Zipper 11 februari 2019 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8935859)
zelfs de vingervlugheid is een gevolg van veel oefenen, Guinevere! :lol:

oei, Touché :lol: Het succes van sacochen-trekkers zijn dus ook het resultaat van veel oefenen :lol:

Anna List 11 februari 2019 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8935864)
oei, Touché :lol: Het succes van sacochen-trekkers zijn dus ook het resultaat van veel oefenen :lol:

tuttut, het ging hier niet over sacochen. :-P

Guinevere 11 februari 2019 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8935491)
ik dacht dat jij niet mocht drinken? :p wat heb jij gepakt mss? :D

en hoe zit dat bij jou 'na de zonde' ? ... moet je nu gaan biechten of zo, krijg je absolutie op een of andere manier ?

Zonde? Is 'magic impossible' of een of andere magie show in Taiwan zondiger dan bv. Vlaamse televisie? Entertainment blijft entertainment. Niet dat ik into conspiracies ben maar sommige 'trucs' van die magiërs hebben echt veel weg van echte magie.

En op YT... van 't een komt 't ander. :lol:

Guinevere 11 februari 2019 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8935852)
Magie en magiërs bestaan niet, behalve dan in uw fantasie. En (goochel)trucs zijn het resultaat van veel oefenen in vingervlugheid.

Leg uit. Hoe vlug zijn volgende met hun vingers?

https://youtu.be/O3YLneFhr60

Anna List 11 februari 2019 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8936177)
Zonde? Is 'magic impossible' of een of andere magie show in Taiwan zondiger dan bv. Vlaamse televisie? Entertainment blijft entertainment. Niet dat ik into conspiracies ben maar sommige 'trucs' van die magiërs hebben echt veel weg van echte magie.

En op YT... van 't een komt 't ander. :lol:

Zonde als je wat gepakt of gedronken hebt ... De rest kan geen zonde zijn hé ;-)

TV-verslaafde 12 februari 2019 13:54

https://www.youtube.com/watch?v=kX0wNdj7cII

"The Truth About Allah"

Ach ja, heel veel quatsch wordt er verkocht rond "magie". Je hebt zogezegd "zieners", "heiligen" en "wijsgeren". Zo is dat ook in de christelijke traditie.

Goocheltrucjes e.d. zijn veelal illusies en vingervlugheid inderdaad.

Lof der Zotheid 5 maart 2019 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8935864)
oei, Touché :lol: Het succes van sacochen-trekkers zijn dus ook het resultaat van veel oefenen :lol:

Bijgevolg zijn sacochen-trekkers magiërs! Vandaar dat dit zo in een welbepaalde cultuur ingebakken zit! We mogen de magische moslims dus zeker niet discrimineren...

cookie monster 5 maart 2019 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8935449)
Ik zag enkele dagen geleden toevallig wat YT video's van magiërs, en volgens mij doen die naast trucs ook echt aan zwarte magie, hoor.

Dat doet me denken aan Magister Maesius :-D

Bovenbuur 6 maart 2019 22:03

Dit is wel een beetje de omgekeerde wereld. Goochelaars zijn tovenaars die zich voordoen als normale mensen om anderen te vermaken.

Vlad 30 maart 2019 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8935491)
ik dacht dat jij niet mocht drinken? :p wat heb jij gepakt mss? :D

en hoe zit dat bij jou 'na de zonde' ? ... moet je nu gaan biechten of zo, krijg je absolutie op een of andere manier ?

Die moet daarvoor niet gedronken hebben hoor. De meeste moslims die ik ken geloven in djinns en toestanden. Gelovigen zijn gatachterlijk.

Hypochonder 30 maart 2019 19:00

Bij magiërs is het voor sommigen wellicht niet direct duidelijk dat het om kwakzalverij, leugens en oplichting gaat terwijl dit bij de islam wel direct duidelijk is.

NieuwNoors 30 maart 2019 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8935449)
Ik zag enkele dagen geleden toevallig wat YT video's van magiërs, en volgens mij doen die naast trucs ook echt aan zwarte magie, hoor.

Kan de wetenschap aub criss angel, dynamo, yif, cyril takayama, Shin lim enz verklaren?

Langs de andere kant is het wel duidelijk dat Vlaanderen een magie-revolutie heeft gemist. Maar ja, wat voor diehard satanisten houden zich daar nu mee bezig eigenlijk... :lol: Toch graag een woordje uitleg van de wetenschap. Misschien kunnen we als gelovigen dan hierbij de omgekeerde redenering gebruiken: als satan bestaat, dan ook God. ;)

De broer van mijn nonkel was ne 'goochelaar' en nee, die deed echt niet aan zwarte magie :-D
De meeste trucs zijn echt belachelijk eenvoudig! Heeft echt niks met magie te maken. Ik ken wel echt bijna alle trucjes haha

NieuwNoors 30 maart 2019 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8935449)
Ik zag enkele dagen geleden toevallig wat YT video's van magiërs, en volgens mij doen die naast trucs ook echt aan zwarte magie, hoor.

Kan de wetenschap aub criss angel, dynamo, yif, cyril takayama, Shin lim enz verklaren?

Langs de andere kant is het wel duidelijk dat Vlaanderen een magie-revolutie heeft gemist. Maar ja, wat voor diehard satanisten houden zich daar nu mee bezig eigenlijk... :lol: Toch graag een woordje uitleg van de wetenschap. Misschien kunnen we als gelovigen dan hierbij de omgekeerde redenering gebruiken: als satan bestaat, dan ook God. ;)

Die werkt met medeplichtigen die zogezegd deel uitmaken van het publiek.:-P

eno2 30 maart 2019 22:23

Magiërs in subforum wetenschap en technologie? :roll:
Ik lees dus deze daad niet….

Tenzij als het over de technologie moest gaan die magiërs gebruiken.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8935449)
Ik zag enkele dagen geleden toevallig wat YT video's van magiërs, en volgens mij doen die naast trucs ook echt aan zwarte magie, hoor.

Nee dus:-(

Gij gelooft nog in toveren.

geertvdb 31 maart 2019 00:00

Moet dit niet in K&K?

Zucht 31 maart 2019 00:14

Al meer dan 20 jaar is er 1 miljoen dollar te winnen voor de magiër die onder gecontroleerde omstandigheden zijn truk kan uitvoeren. Er is nog niemand in geslaagd.
https://en.wikipedia.org/wiki/One_Mi...rmal_Challenge


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be