Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Prinses Elisabeth in geheim mee met Mathilde. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249121)

Universalia 25 juni 2019 08:37

Prinses Elisabeth in geheim mee met Mathilde.
 
Prinses Elisabeth in geheim mee met Mathilde.


Zelfs het koningshuis doet er aan mee om Afrika binnen te halen?

Citaat:

Kroonprinses Elisabeth is voor het eerst (en onverwacht) mee op buitenlandse missie vertrokken: zij vergezelt haar moeder, koningin Mathilde, op de humanitaire missie die de koningin voor Unicef maakt naar Kenia.
De vraag die daarbij rijst is dan: hoog tijd dat men het Koningshuis in ons land eens gaat opdoeken?

Mathilde legt uit aan Elisabeth tijdens hun snoepreisje naar Kenia.

Oh! kijk Elisabeth, Uncle Tom's Cabin.

Laten WIJ Chloe zoeken die kan een goed potje koken.

Hé kijk daar heb je de 10 kleine negertjes! (Er is een moordenaar en daar ze slechts met zijn tienen op het eiland zijn is de moordenaar één van hen. met dank aan Agatha Christy)

Ergens wat petatten gaan poten leek mij een beter uitje op de kosten van de brave belastingbetaler. :lol:

Jantje 25 juni 2019 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9053521)
Prinses Elisabeth in geheim mee met Mathilde.


Zelfs het koningshuis doet er aan mee om Afrika binnen te halen?



De vraag die daarbij rijst is dan: hoog tijd dat men het Koningshuis in ons land eens gaat opdoeken?

Mathilde legt uit aan Elisabeth tijdens hun snoepreisje naar Kenia.

Oh! kijk Elisabeth, Uncle Tom's Cabin.

Laten WIJ Chloe zoeken die kan een goed potje koken.

Hé kijk daar heb je de 10 kleine negertjes! (Er is een moordenaar en daar ze slechts met zijn tienen op het eiland zijn is de moordenaar één van hen. met dank aan Agatha Christy)

Ergens wat petatten gaan poten leek mij een beter uitje op de kosten van de brave belastingbetaler. :lol:

Het gaat over een Unicef-missie.
Daar is dus niets geheim aan.
En er is een reden waarom die missie word uitgevoerd met een KLM vlucht en niet met een duurdere Bussles Airline vlucht.
Dat men het stil heeft gehouden dat kroonprinses Elisabeth meeging heeft te maken met de veiligheid.
Daarnaast is het juist kostenbesparend om er geen bekendheid aan te geven en via Schiphol te vliegen.

En wie deftig nadenkt, weet dat men de problemen in Afrika en west-Aziê moet oplossen om de toestroom van asielzoekers in Europa te stoppen.
Wie deftig nadenkt weet dat men oplossingen moet brengen voor de problemen in Afrika, als men de migratieproblemen in Europa wil kunnen oplossen.

Anna List 25 juni 2019 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9053544)
Het gaat over een Unicef-missie.
Daar is dus niets geheim aan.
En er is een reden waarom die missie word uitgevoerd met een KLM vlucht en niet met een duurdere Bussles Airline vlucht.
Dat men het stil heeft gehouden dat kroonprinses Elisabeth meeging heeft te maken met de veiligheid.
Daarnaast is het juist kostenbesparend om er geen bekendheid aan te geven en via Schiphol te vliegen.

En wie deftig nadenkt, weet dat men de problemen in Afrika en west-Aziê moet oplossen om de toestroom van asielzoekers in Europa te stoppen.
Wie deftig nadenkt weet dat men oplossingen moet brengen voor de problemen in Afrika, als men de migratieproblemen in Europa wil kunnen oplossen.

lol, en dat gaat ons koningshuis doen? :lol:

marie daenen 25 juni 2019 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9053544)
Het gaat over een Unicef-missie.
Daar is dus niets geheim aan.
En er is een reden waarom die missie word uitgevoerd met een KLM vlucht en niet met een duurdere Bussles Airline vlucht.
Dat men het stil heeft gehouden dat kroonprinses Elisabeth meeging heeft te maken met de veiligheid.
Daarnaast is het juist kostenbesparend om er geen bekendheid aan te geven en via Schiphol te vliegen.

En wie deftig nadenkt, weet dat men de problemen in Afrika en west-Aziê moet oplossen om de toestroom van asielzoekers in Europa te stoppen.
Wie deftig nadenkt weet dat men oplossingen moet brengen voor de problemen in Afrika, als men de migratieproblemen in Europa wil kunnen oplossen.

Inderdaad en dat is de problemen daar oplossen en niet hier de deuren wagenwijd opengooien...

Universalia 25 juni 2019 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9053544)
Het gaat over een Unicef-missie.
Daar is dus niets geheim aan.
En er is een reden waarom die missie word uitgevoerd met een KLM vlucht en niet met een duurdere Bussles Airline vlucht.
Dat men het stil heeft gehouden dat kroonprinses Elisabeth meeging heeft te maken met de veiligheid.
Daarnaast is het juist kostenbesparend om er geen bekendheid aan te geven en via Schiphol te vliegen.

En wie deftig nadenkt, weet dat men de problemen in Afrika en west-Aziê moet oplossen om de toestroom van asielzoekers in Europa te stoppen.
Wie deftig nadenkt weet dat men oplossingen moet brengen voor de problemen in Afrika, als men de migratieproblemen in Europa wil kunnen oplossen.

En dat gaat het Koningshuis doen. :rofl:

Integendeel die nodigen nog meer uit, al "wir schaffen das" hoog in het 'vaandel' dragende.

Natuurlijk heeft Elisabeth niets in de pap te brokken en moet zijn haar ouders en het protocol volgen.

Leuker had geweest dat ze zou gezegd hebben: 'Ik blijf liever 'thuis'. :rofl:

Xenophon 25 juni 2019 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9053547)
lol, en dat gaat ons koningshuis doen? :lol:

Tegen dat ze terugkomen van hun verblijf in de luxehotels zijn alle problemen in Kenia opgelost.

Dat is de kracht van het belgische koningshuis, van Mathille.

Anna List 25 juni 2019 09:38

gezien de familiegeschiedenis is enige terughoudendheid vanwege Von Saksen Coburg tov Afrika toch wel aangewezen.

zolang die familie haar excuses niet aanbiedt aan het Congolese volk, hebben ze in Afrika niks te zoeken. schaamteloos!

djimi 25 juni 2019 09:42

Mathilde en Elisabeth zouden beter in Kinshasa op hun blote knieën gaan smeken om vergiffenis voor de crapulerie van Leopold II.

Zolang ze dat niet hebben gedaan, blijven ze wat mij betreft volstrekt ongeloofwaardig.

Universalia 25 juni 2019 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 9053573)
Mathilde en Elisabeth zouden beter in Kinshasa op hun blote knieën gaan smeken om vergiffenis voor de crapulerie van Leopold II.

Zolang ze dat niet hebben gedaan, blijven ze wat mij betreft volstrekt ongeloofwaardig.

Ik vind dat zelfs hun taak niet.

Dat men in véél gevallen het verleden eens laat voor wat het geweest is en naar de toekomst kijkt.

Er zijn er mensen die er handig van gebruik weten te maken om hun slag proberen thuis te halen met het verleden te blijven oprakelen.

Die toekomst die er volgens mijn bescheiden mening ook niet al te rooskleurig uit ziet. (met dank aan mijne zwartgalligheid die de tekst sierde)

p.s.

Mensen met kennis van zaken psychologen/psychiaters die een patiënt op bezoek krijgen die met een probleem worstelt dat hij/zij in het verleden is blijven 'hangen' met zijn/haar gedachten.

Een arts zou volgens mij zeggen: "U moet het verleden laten rusten en naar de toekomst kijken."

Maar wat als de patiënt dan beleefd en zonder enige aanwijsbare aanleiding een reactie tevoorschijn tovert en zegt:

"Ja maar dokter zegt u nu eerlijk, die toekomst ziet er ook niet al te best uit hé?" :|

De dokter kijkt 8O en ontvangt.

Einde bezoek. :rofl:

Nu merk ik dat pas dat ik het dubbel gepost heb. (Prinses Elisabeth in geheim mee met Mathilde.)

Een foutje van mijnentwege, sorry. :oops:

djimi 25 juni 2019 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9053582)
Ik vind dat zelfs hun taak niet.

Dat men in véél gevallen het verleden eens laat voor wat het geweest is en naar de toekomst kijkt.

Er zijn er mensen die er handig van gebruik weten te maken om hun slag proberen thuis te halen met het verleden te blijven oprakelen.

Die toekomst die er volgens mijn bescheiden mening ook niet al te rooskleurig uit ziet. (met dank aan mijne zwartgalligheid die de tekst sierde)

p.s.

Mensen met kennis van zaken psychologen/psychiaters zouden een patiënt op bezoek krijgen die met een probleem worstelt dat hij/zij in het verleden is blijven 'hangen' met zijn/haar gedachten.

Een arts zou volgens mij zeggen: "U moet het verleden laten rusten en naar de toekomst kijken."

Maar wat als de patiënt dan beleefd en zonder enige aanwijsbare aanleiding een reactie tevoorschijn tovert en zegt:

"Ja maar dokter zegt u nu eerlijk, die toekomst ziet er ook niet al te best uit hé?" :|

Het is gewoon een kwestie van hygiene.

Wie het verleden laat 'voor wat het geweest is', kan onmogelijk iets maken van de toekomst dat béter zou kunnen zijn dan wat dat verleden opleverde.

Dat is overal geldig, niet alleen in pakweg Belgie.

marie daenen 25 juni 2019 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 9053595)
Het is gewoon een kwestie van hygiene.

Wie het verleden laat 'voor wat het geweest is', kan onmogelijk iets maken van de toekomst dat béter zou kunnen zijn dan wat dat verleden opleverde.

Dat is overal geldig, niet alleen in pakweg Belgie.

Het is daarom dat velen het verleden misbruiken om in de toekomst verder te kunnen profiteren en vooral er voor te zorgen dat de toestand voor de anderen er niet beter op wordt...

Het Verzet 25 juni 2019 10:04

Is die niet schoolplichtig?
Ik dacht dat ze daar bij de overheid eens zo'n spel van hebben gemaakt als kinderen met hun ouders een dag vroeger op vakantie vertrokken.

Anna List 25 juni 2019 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9053582)
Ik vind dat zelfs hun taak niet.

Dat men in véél gevallen het verleden eens laat voor wat het geweest is en naar de toekomst kijkt.

Er zijn er mensen die er handig van gebruik weten te maken om hun slag proberen thuis te halen met het verleden te blijven oprakelen.

Die toekomst die er volgens mijn bescheiden mening ook niet al te rooskleurig uit ziet. (met dank aan mijne zwartgalligheid die de tekst sierde)

p.s.

Mensen met kennis van zaken psychologen/psychiaters die een patiënt op bezoek krijgen die met een probleem worstelt dat hij/zij in het verleden is blijven 'hangen' met zijn/haar gedachten.

Een arts zou volgens mij zeggen: "U moet het verleden laten rusten en naar de toekomst kijken."

Maar wat als de patiënt dan beleefd en zonder enige aanwijsbare aanleiding een reactie tevoorschijn tovert en zegt:

"Ja maar dokter zegt u nu eerlijk, die toekomst ziet er ook niet al te best uit hé?" :|

De dokter kijkt 8O en ontvangt.

Einde bezoek. :rofl:

Nu merk ik dat pas dat ik het dubbel gepost heb. (Prinses Elisabeth in geheim mee met Mathilde.)

Een foutje van mijnentwege, sorry. :oops:

ze kunnen altijd gewoon een kaartje sturen naar het thuisfront.


Anna List 25 juni 2019 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9053605)
Is die niet schoolplichtig?
Ik dacht dat ze daar bij de overheid eens zo'n spel van hebben gemaakt als kinderen met hun ouders een dag vroeger op vakantie vertrokken.

skolstriket for Afrikatet?

Zipper 25 juni 2019 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9053612)
ze kunnen altijd gewoon een kaartje sturen naar het thuisfront.


2!

herinneringen aan "den bompa" :evil:

Jantje 25 juni 2019 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 9053573)
Mathilde en Elisabeth zouden beter in Kinshasa op hun blote knieën gaan smeken om vergiffenis voor de crapulerie van Leopold II.

Zolang ze dat niet hebben gedaan, blijven ze wat mij betreft volstrekt ongeloofwaardig.

't Ja, je kan inderdaad eisen dat Kroonrinses Elisabeth haar verontschuldigingen aanbied voor de daden van haar bed-overgrootvader zijn nonkel.
Koningin Mathiilde heeft al helemaalgeen bloedband met de nonkel van haar echtgenoot zijn overgrootvader.


Zouden die van het Britse koningshuis haar dan niet het voorbeeld moeten geven?
Zouden die van het Nederlandse koningshuis haar dan niet het voorbeeld moeten geven?
Zouden die van het Spaanse koningshuis haar dan niet het voorbeeld moeten geven?
Zouden die van de vele andere koningshuizen in de wereld haar dan niet het voorbleed moeten geven?
De misdaden die in opdracht of in naam van die vorstenhuizen zijn gepleegd liggen vele malen hoger.

Maar je wil op die lijn verder gaan.
Wat met de vele onschuldige doden door de bommen van de geallieerden tijdens WWII?
Wie moet daarvoor zijn verontschuldigingen aanbieden?

Dit alles heeft echter niets te maken met de taak die beide nu gaan uitvoeren in Afrika.
Zij gaan namelijk de vele hulpverlenirs daar hun steun en dankbaarheid betuigen.
Zij gaan beide kijken welke oplossingen zij kunnen bepleiten bij de rijkste van de wereld.
Binnen enkele jaren gaat kroonprinses Elisabeth handelsmissies begeleiden en dan is het handig om te weten welke drukkingsmiddelen je kan gebruiken tegen welk bedrijf.

Xenophon 25 juni 2019 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9053615)
2!

herinneringen aan "den bompa" :evil:

Elisabeth van Belgie kan er een spreekbeurt over houden in haar elite school in Engeland, daar is dat niet verboden.

Witte Kaproen 25 juni 2019 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9053521)
Prinses Elisabeth in geheim mee met Mathilde.


Zelfs het koningshuis doet er aan mee om Afrika binnen te halen?



De vraag die daarbij rijst is dan: hoog tijd dat men het Koningshuis in ons land eens gaat opdoeken?

Mathilde legt uit aan Elisabeth tijdens hun snoepreisje naar Kenia.

Oh! kijk Elisabeth, Uncle Tom's Cabin.

Laten WIJ Chloe zoeken die kan een goed potje koken.

Hé kijk daar heb je de 10 kleine negertjes! (Er is een moordenaar en daar ze slechts met zijn tienen op het eiland zijn is de moordenaar één van hen. met dank aan Agatha Christy)

Ergens wat petatten gaan poten leek mij een beter uitje op de kosten van de brave belastingbetaler. :lol:

Waarschijnlijk ter voorbereiding van het opstarten van een B&B in Kenia .

Eens Vlaanderen onafhankelijk is ,moet er toch al een plan B gestart worden .

subocaj 25 juni 2019 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9053621)
't Ja, je kan inderdaad eisen dat Kroonrinses Elisabeth haar verontschuldigingen aanbied voor de daden van haar bed-overgrootvader zijn nonkel.
Koningin Mathiilde heeft al helemaalgeen bloedband met de nonkel van haar echtgenoot zijn overgrootvader.


Zouden die van het Britse koningshuis haar dan niet het voorbeeld moeten geven?
Zouden die van het Nederlandse koningshuis haar dan niet het voorbeeld moeten geven?
Zouden die van het Spaanse koningshuis haar dan niet het voorbeeld moeten geven?
Zouden die van de vele andere koningshuizen in de wereld haar dan niet het voorbleed moeten geven?
De misdaden die in opdracht of in naam van die vorstenhuizen zijn gepleegd liggen vele malen hoger.

Maar je wil op die lijn verder gaan.
Wat met de vele onschuldige doden door de bommen van de geallieerden tijdens WWII?
Wie moet daarvoor zijn verontschuldigingen aanbieden?

Dit alles heeft echter niets te maken met de taak die beide nu gaan uitvoeren in Afrika.
Zij gaan namelijk de vele hulpverlenirs daar hun steun en dankbaarheid betuigen.
Zij gaan beide kijken welke oplossingen zij kunnen bepleiten bij de rijkste van de wereld.
Binnen enkele jaren gaat kroonprinses Elisabeth handelsmissies begeleiden en dan is het handig om te weten welke drukkingsmiddelen je kan gebruiken tegen welk bedrijf.

Ja Jantje, ze moeten allemaal niet alleen hun verontschuldigingen aanbieden, maar die mensen ook voor hun wandaden vergoeden, met de winsten van hun diefstal van grondstoffen.
Dat is nooit gestopt.

En als bewindvoerders van bedrijven een koning of koningin nodig hebben om handelsmissies uit te voeren, betalen zij ze ook maar. Ze kunnen ook zelf gaan.

Aenigma 25 juni 2019 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9053544)
Het gaat over een Unicef-missie.
Daar is dus niets geheim aan.
En er is een reden waarom die missie word uitgevoerd met een KLM vlucht en niet met een duurdere Bussles Airline vlucht.
Dat men het stil heeft gehouden dat kroonprinses Elisabeth meeging heeft te maken met de veiligheid.
Daarnaast is het juist kostenbesparend om er geen bekendheid aan te geven en via Schiphol te vliegen.

En wie deftig nadenkt, weet dat men de problemen in Afrika en west-Aziê moet oplossen om de toestroom van asielzoekers in Europa te stoppen.
Wie deftig nadenkt weet dat men oplossingen moet brengen voor de problemen in Afrika, als men de migratieproblemen in Europa wil kunnen oplossen.

moest men echt naar de prijs kijken dan zouden ze niet eerste klas vliegen
maar dat is hen natuurlijk te min


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be