Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Arabische lente (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=220)
-   -   Moet Amerika naar Libië? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=152186)

Maximus Aurelius 5 maart 2011 01:40

Moet Amerika naar Libië?
 
Vind jij dat Amerika Libië moet bevrijden en de oliebelangen moet veiligstellen?

Maximus Aurelius 5 maart 2011 01:42

Ik stem JA, om de olie veilig te stellen


weet je wel hoe fucking duur het is aan de pomp tegenwoordig? en dan tank ik nog diésel!

Johan Bollen 5 maart 2011 01:45

Ha, het recht van de sterkste.

Ik bevoorkeur iets geciviliseerders.

Ik vraag me wel af wat je gaat zeggen als dat recht van de sterkste zich tegen je keert.

Maximus Aurelius 5 maart 2011 01:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5340524)
Ha, het recht van de sterkste.

Ik bevoorkeur iets geciviliseerders.

Ik vraag me wel af wat je gaat zeggen als dat recht van de sterkste zich tegen je keert.



dan zeg ik: blijf van mijne mercedes af, marginaal! uw vuile handen laten vlekken achter!

Johan Bollen 5 maart 2011 01:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius (Bericht 5340527)
dan zeg ik: blijf van mijne mercedes af, marginaal! uw vuile handen laten vlekken achter!

als ge dan nog ne mercedes u kunt veroorloven

Maximus Aurelius 5 maart 2011 01:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5340529)
als ge dan nog ne mercedes u kunt veroorloven



ja maar bon, ik ga slapen


edit: ik heb erover nagedacht... dan koop ik toch gewoon een bayerische motoren werke. problem solved.

bgf324 5 maart 2011 02:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius (Bericht 5340520)
Ik stem JA, om de olie veilig te stellen


weet je wel hoe fucking duur het is aan de pomp tegenwoordig? en dan tank ik nog diésel!

Ga maar terug naar K&K jij.

Henri1 5 maart 2011 08:08

Ik vindt dat Khadafi geëlimineerd moet worden.

De vraag is wat of wie er in de plaats komt als hij weg is.

jogo 5 maart 2011 09:20

Nee, de Amerikanen zijn te dik bevriend met Israël .

den dinges 5 maart 2011 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius (Bericht 5340518)
Vind jij dat Amerika Libië moet bevrijden en de oliebelangen moet veiligstellen?

Europa zou dat moeten doen. Maar dat zullen we wel kunnen vergeten. Wij zijn , " dankzij " onze walgelijk corrupte en onbekwame politici, enkel goed om de USA een handje toe te steken, vooral bij het bekostigen van de oorlogen en het heropbouwen van wat de Amerikanen platgebombardeerd hebben...

Johan Bollen 5 maart 2011 17:34

Wat doen die Amerikaanse schepen eigenlijk in de Middellandse zee? Zouden ze ook Europese oorlogsbodems op de grote meren of in de Mexicaanse golf toelaten? Die zouden daar niets verloren hebben.

filosoof 5 maart 2011 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5341213)
Wat doen die Amerikaanse schepen eigenlijk in de Middellandse zee? Zouden ze ook Europese oorlogsbodems op de grote meren of in de Mexicaanse golf toelaten? Die zouden daar niets verloren hebben.

Wat deden ze in de Golf van Syrte ??

http://en.wikipedia.org/wiki/Gulf_of_Sidra

Jantje 5 maart 2011 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5341213)
Wat doen die Amerikaanse schepen eigenlijk in de Middellandse zee? Zouden ze ook Europese oorlogsbodems op de grote meren of in de Mexicaanse golf toelaten? Die zouden daar niets verloren hebben.

De job die de Europese strijdkrachten niet uitvoeren omdat Europa politiek te verdeelt is en te veel heeft af te rekenen met vals schaamte en schuldgevoeld.

De waarheid is dat de EU nu veel meer illegalen en asielzoekers te verwerken krijgt en de eigen bevolking moet uit melken om dit nog te kunnen bekostigen.

De USA moet zich dus niet alleen en enkel in Libië gaan inmengen, maar over heel Afrika en niet enkel voor de olievoorraden, maar om Europa en zijn bevolking hun vrijheid en veiligheid te beschermen. Daar de EU er zelf niet bekwaam voor is.

den dinges 5 maart 2011 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5341236)
De job die de Europese strijdkrachten niet uitvoeren omdat Europa politiek te verdeelt is en te veel heeft af te rekenen met vals schaamte en schuldgevoeld.

De waarheid is dat de EU nu veel meer illegalen en asielzoekers te verwerken krijgt en de eigen bevolking moet uit melken om dit nog te kunnen bekostigen.

De USA moet zich dus niet alleen en enkel in Libië gaan inmengen, maar over heel Afrika en niet enkel voor de olievoorraden, maar om Europa en zijn bevolking hun vrijheid en veiligheid te beschermen. Daar de EU er zelf niet bekwaam voor is.

Tijd dat wij hier in Europa leiders kiezen die die naam waardig zijn, inplaats van de bende ruggegraatloze corrupte lafaards die hier nu de dienst uitmaakt en met niets anders inzit als zijn zakken te vullen.

tomm 5 maart 2011 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius (Bericht 5340520)
Ik stem JA, om de olie veilig te stellen


weet je wel hoe fucking duur het is aan de pomp tegenwoordig? en dan tank ik nog diésel!

En denk je dat Amerikaanse interventie de olie goedkoper zal maken?
Amerikaanse interventie zal juist leiden tot meer steun voor Khadafi, en Amerikanen in een Arabisch land wil onvermijdelijk zeggen dat ook al-Quaida van de partij zal zijn. Dan zijn we weer vertrokken voor een lange en tergende oorlog zoals in Afghanistan en Irak.

tomm 5 maart 2011 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5341236)
De job die de Europese strijdkrachten niet uitvoeren omdat Europa politiek te verdeelt is en te veel heeft af te rekenen met vals schaamte en schuldgevoeld.

De waarheid is dat de EU nu veel meer illegalen en asielzoekers te verwerken krijgt en de eigen bevolking moet uit melken om dit nog te kunnen bekostigen.

De USA moet zich dus niet alleen en enkel in Libië gaan inmengen, maar over heel Afrika en niet enkel voor de olievoorraden, maar om Europa en zijn bevolking hun vrijheid en veiligheid te beschermen. Daar de EU er zelf niet bekwaam voor is.

Dan wordt heel Afrika één groot Irak. Wist je dat Irakezen sinds 2003 de grootste groep asielzoekers zijn in België uit de Arabische wereld?
Denk toch eens één minuut na voor je iets typt.

Bovendien zit de VS echt niet te springen om troepen naar heel Afrika te sturen.

tomm 5 maart 2011 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5340613)
Ik vindt dat Khadafi geëlimineerd moet worden.

De vraag is wat of wie er in de plaats komt als hij weg is.

Ik vinD dat het onze zaken niet zijn. De Libiërs moeten dat onder elkaar maar uitvechten. Het kolonialisme is voorbij hoor.
Wat zou je ervan vinden moest Libië oproepen troepen te sturen naar BelgiË omdat we nog steeds geen regering hebben?

Dixie 5 maart 2011 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5341213)
Wat doen die Amerikaanse schepen eigenlijk in de Middellandse zee? Zouden ze ook Europese oorlogsbodems op de grote meren of in de Mexicaanse golf toelaten? Die zouden daar niets verloren hebben.

en wat doen Iraanse schepen daar of zijn die ondertussen reeds gezonken :-D

Dixie 5 maart 2011 18:59

Nee, de Afrikanen vechten liefst hun oorlogje zelf uit met de machete en de hakbijl (of met wapens van FN)

Tegenlicht 5 maart 2011 19:01

Misschien moet Khadaffi met zijn troepen Amerika maar eens gaan bevrijden van het bankingcartel en democratie gaan installeren.

Ik opteer voor Libië moet naar Amerika.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be