Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   project Axel: na 1 jaar bijna alle deelnemers opnieuw aan lager wal (https://forum.politics.be/showthread.php?t=247314)

bembem 21 februari 2019 02:03

project Axel: na 1 jaar bijna alle deelnemers opnieuw aan lager wal
 
https://nl.metrotime.be/2019/01/02/m...aan-lager-wal/

Eén jaar na ‘Project Axel’: bijna alle deelnemers opnieuw aan lager wal

Citaat:

Om even uw geheugen op te frissen: in het programma ‘Project Axel’ kregen een aantal daklozen 10.000 euro in de hoop zo hun leven opnieuw op de rails te krijgen. Eén jaar later blijkt echter dat amper één deelnemer nog steeds een dak boven zijn hoofd heeft. Dat meldt Dag Allemaal.

Het leek nochtans allemaal goed te lopen toen de laatste aflevering werd ingeblikt. Op één na hadden ze allemaal onderdak én een mooie toekomst in het verschiet. Een jaar later is de ontnuchtering dan ook groot om te zien dat ze bijna allemaal opnieuw in de armoede zijn terechtgekomen.

Enkel Sahra hield het vol

Met alle mannen die deelnamen aan ‘Project Axel’, is het finaal niet goed gekomen. Dirk lijkt zelfs volledig van de aardbol verdwenen te zijn. De programmamakers hebben altijd contact proberen te houden met de deelnemers, maar zijn hem volledig kwijt geraakt.

Met Graeme had het programma sowieso nooit echt succes geboekt. Ook aan het einde was de Brit nog steeds kind aan huis bij de Antwerpse nachtopvang Victor 5. De papieren in orde brengen die hem recht zouden geven op een invaliditeitsuitkering? Te veel werk.

Thom en Danny wisten allebei wel een job te versieren in de horeca, maar Danny moest als chef bij restaurant De Peerdestal weg toen de vorige chef weer in dienst kwam en Thom verscheen iets te vaak te laat op zijn werk bij taverne Den Uil in Wilrijk.

Enkel Sahra wist volgens Dag Allemaal wel uit de armoede te blijven. Haar eerste job bij dierenspeciaalzaak Maxi Zoo gaf ze dan wel op, maar als zelfstandig consulente voor schoonheidsproducten slaagt ze er naar eigen zeggen nog in om de eindjes aan elkaar te knopen.
Ok, ze kregen elk 10.000€(!!) en na 1 jaar terug naar af voor 4 van de 5 -als ik het goed begrijp.

Ik denk dat men hieruit toch wel kan concluderen dat mannen -althans de mannen waar sprake van is- meer moeilijkheden ondervinden om zich uit de slag te trekken. Of niet soms...

Wat vinden jullie? Thanks.

bembem 21 februari 2019 02:10

Bij deze beste Vlamingen/Belgen, weet waar jullie (tax)centen voor dienen: leeglopers spekken via debiele televisieshows om de kijkcijfers hoog te houden en de notie in stand te houden dat armen=dom.

Want tja, ipv slimme armen tonen ze uiteraard de meest hopeloze gevallen die zelfs met 10.000e er nog in slagen aan lager wal te geraken. Pffft!

bembem 21 februari 2019 02:14

PS. Ik maak een uitzondering voor Graeme omdat die zonder zijn benen het toch wel HEEL zwaar heeft.

TheFourHorsemen 21 februari 2019 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8943366)
Bij deze beste Vlamingen/Belgen, weet waar jullie (tax)centen voor dienen: leeglopers spekken via debiele televisieshows om de kijkcijfers hoog te houden en de notie in stand te houden dat armen=dom.

Want tja, ipv slimme armen tonen ze uiteraard de meest hopeloze gevallen die zelfs met 10.000e er nog in slagen aan lager wal te geraken. Pffft!

Liever dat dan belastinggeld dat naar werkonwilligen vloeit.

Dit is 1 maal € 10.000 en men krijgt entertainment in de plaats.

Er zijn mensen die onterecht tientallen jaren € 1.000 de maand voor niets krijgen.

Elio di Supo 21 februari 2019 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8943365)
Wat vinden jullie? Thanks.

Ik vind dat er meer winkeldiefstallen mogen plaatsvinden in Thailand.

Anna List 21 februari 2019 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8943366)
Bij deze beste Vlamingen/Belgen, weet waar jullie (tax)centen voor dienen: leeglopers spekken via debiele televisieshows om de kijkcijfers hoog te houden en de notie in stand te houden dat armen=dom.

Want tja, ipv slimme armen tonen ze uiteraard de meest hopeloze gevallen die zelfs met 10.000e er nog in slagen aan lager wal te geraken. Pffft!

TV Vier ... niks tax centen. :roll:

bembem 21 februari 2019 11:57

Nee maar het geld moet wel ergens van komen. Het groeit naar mijn weten niet aan de bomen.

TheFourHorsemen 21 februari 2019 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8943548)
Nee maar het geld moet wel ergens van komen. Het groeit naar mijn weten niet aan de bomen.

Privégeld. Uw uitkering komt dus niet in gevaar.



Hoeveel veelvouden van € 10.000 heb jij in je leven al niet gekregen van de belastingbetaler?

Anna List 21 februari 2019 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8943548)
Nee maar het geld moet wel ergens van komen. Het groeit naar mijn weten niet aan de bomen.

deze keer heb jij meebetaald.

het komt immers uit de reclameinkomsten van Vier. maw mee betaald door de producten die jij koopt.

Bobke 21 februari 2019 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8943555)
deze keer heb jij meebetaald.

het komt immers uit de reclameinkomsten van Vier. maw mee betaald door de producten die jij koopt.

Koopt ze dan producten ?

bembem 21 februari 2019 12:10

Whatever :roll:
Either way reclamecenten of niet.. dat geld heeft uiteindelijk voor niet veel gediend. En maar klagen dat het leven te duur is en blablabla, maar zomaar eventjes 50.000e naar klaplopers gooien dat is uiteraard verantwoord vermits het om 'entertainment' gaat. Awel entertainment kan ook goedkoper. Daar hoeft geen 50k voor aan te pas te komen. Pfffft.

Bobke 21 februari 2019 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8943565)
Whatever :roll:
Either way reclamecenten of niet.. dat geld heeft uiteindelijk voor niet veel gediend. En maar klagen dat het leven te duur is en blablabla, maar zomaar eventjes 50.000e naar klaplopers gooien dat is uiteraard verantwoord vermits het om 'entertainment' gaat. Awel entertainment kan ook goedkoper. Daar hoeft geen 50k voor aan te pas te komen. Pfffft.

Natuurlijk wel.
Ze hebben op een goedkope manier mensen gelukkig gemaakt.
Hoeveel denkt ge dat ge zelf aan de gemeenschap kost per jaar ?

Steben 21 februari 2019 12:23

Nogmaals bewezen dat onvoorwaardelijk geld uitdelen nergens toe leidt.
Geld uitdelen met bewuste doelen en voorwaarden is iets anders.

10.000€... wat is da nu voor wie nog steeds geen werk heeft?

Anna List 21 februari 2019 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8943565)
Whatever :roll:
Either way reclamecenten of niet.. dat geld heeft uiteindelijk voor niet veel gediend. En maar klagen dat het leven te duur is en blablabla, maar zomaar eventjes 50.000e naar klaplopers gooien dat is uiteraard verantwoord vermits het om 'entertainment' gaat. Awel entertainment kan ook goedkoper. Daar hoeft geen 50k voor aan te pas te komen. Pfffft.

toch wel.

goed gelachen met die losers, en dat was het doel van dit programma.

bembem 21 februari 2019 12:27

Sure......
Btw, mijn 'kost' is ingecalculeerd, of krijg ik morgen ook zomaar eventjes 10.000e extra?! Ik kan dat ook 'entertainen'.... re- :roll:

bembem 21 februari 2019 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 8943579)
Nogmaals bewezen dat onvoorwaardelijk geld uitdelen nergens toe leidt.
Geld uitdelen met bewuste doelen en voorwaarden is iets anders.

10.000€... wat is da nu voor wie nog steeds geen werk heeft?

Eindelijk een intelligente opmerking, thanks ^^

Tavek 21 februari 2019 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8943587)
Sure......
Btw, mijn 'kost' is ingecalculeerd, of krijg ik morgen ook zomaar eventjes 10.000e extra?! Ik kan dat ook 'entertainen'.... re- :roll:

Gij doet dat voor niks hier op dit forum.

Bobke 21 februari 2019 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8943587)
Sure......
Btw, mijn 'kost' is ingecalculeerd, of krijg ik morgen ook zomaar eventjes 10.000e extra?! Ik kan dat ook 'entertainen'.... re- :roll:

Mogen we dan ook een jaar uw uitkering inhouden?

bembem 21 februari 2019 13:03

Mij niet gelaten hoor als ik daarvoor 10.000 in 1 keer krijg.
Maar euh back on topic: feitelijk is het tragisch hoe die mensen niet met geld kunnen omgaan.

Tavek 21 februari 2019 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8943631)
Mij niet gelaten hoor als ik daarvoor 10.000 in 1 keer krijg.
Maar euh back on topic: feitelijk is het tragisch hoe die mensen niet met geld kunnen omgaan.

Is uw ma al gestorven ? Hebt gij uw geld al gehad ?

Of heeft ze alles naar uw zus doorgesluisd ?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be