Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Ontslagen voor het hebben van een eigen mening (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258352)

Hoofdstraat 31 maart 2021 15:31

Ontslagen voor het hebben van een eigen mening
 
En maar klagen over Putin en die brave Kim

Hogeschool PXL ontslaat onderzoeker die zich in ‘De Zevende Dag’ kritisch uitliet over coronavaccin.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210331_94985437

Hogeschool PXL heeft Sam Brokken ontslagen als onderzoeker en lector gezondheidswetenschappen. Brokken uitte vorige maand enkele twijfels over de vaccinatiecampagne in het VRT-programma ‘De Zevende Dag’.
Op Valentijnsdag ging epidemioloog Pierre Van Damme in ‘De Zevende Dag’ in debat met onder meer Sam Brokken. Die laatste zei daarin dat “de jonge, gezonde bevolking onder de zestig jaar aangepraat wordt ...


Ik geef rechtstreeks geen eurocent aan die kranten dus de rest kan ik niet lezen 8-)

parcifal 31 maart 2021 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9644109)
En maar klagen over Putin en die brave Kim

Hogeschool PXL ontslaat onderzoeker die zich in ‘De Zevende Dag’ kritisch uitliet over coronavaccin.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210331_94985437

Hogeschool PXL heeft Sam Brokken ontslagen als onderzoeker en lector gezondheidswetenschappen. Brokken uitte vorige maand enkele twijfels over de vaccinatiecampagne in het VRT-programma ‘De Zevende Dag’.
Op Valentijnsdag ging epidemioloog Pierre Van Damme in ‘De Zevende Dag’ in debat met onder meer Sam Brokken. Die laatste zei daarin dat “de jonge, gezonde bevolking onder de zestig jaar aangepraat wordt ...


Ik geef rechtstreeks geen eurocent aan die kranten dus de rest kan ik niet lezen 8-)

Inderdaad zeer zwak van Hogeschool PXL, als dat was vanwege zijn optreden in de 7de dag waar Sam Brokken toch vrij genuanceerd was.

Schande.


patrickve 31 maart 2021 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9644158)
Inderdaad zeer zwak van Hogeschool PXL, als dat was vanwege zijn optreden in de 7de dag waar Sam Brokken toch vrij genuanceerd was.

Inderdaad, in die uitzending was het de enige die geen wetenschappelijke zeverderij verkocht heeft. Van Damme zeverde daar tegen de sterren op.

edwinp 31 maart 2021 16:52

degoutant, zowat alle vrijheden zijn beknot nu, het is wettelijk gezien erger dan tijdens WOII toen een buitenlandse mogendheid restricties oplegde

Reverberation 31 maart 2021 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9644109)
En maar klagen over Putin en die brave Kim

Hogeschool PXL ontslaat onderzoeker die zich in ‘De Zevende Dag’ kritisch uitliet over coronavaccin.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210331_94985437

Hogeschool PXL heeft Sam Brokken ontslagen als onderzoeker en lector gezondheidswetenschappen. Brokken uitte vorige maand enkele twijfels over de vaccinatiecampagne in het VRT-programma ‘De Zevende Dag’.
Op Valentijnsdag ging epidemioloog Pierre Van Damme in ‘De Zevende Dag’ in debat met onder meer Sam Brokken. Die laatste zei daarin dat “de jonge, gezonde bevolking onder de zestig jaar aangepraat wordt ...


Ik geef rechtstreeks geen eurocent aan die kranten dus de rest kan ik niet lezen 8-)

Ongelooflijk...
De Inquisitie was er niks tegen.

stab 31 maart 2021 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation (Bericht 9644223)
Ongelooflijk...
De Inquisitie was er niks tegen.

Nu ook nie overdrijven.
Overdrijving in deze maakt uw valabele argumenten tegen ander coronagezever minder solide.
(om het in tvlaams te zeggen)

Reverberation 31 maart 2021 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 9644225)
Nu ook nie overdrijven.
Overdrijving in deze maakt uw valabele argumenten tegen ander coronagezever minder solide.
(om het in tvlaams te zeggen)

Ja goed brandstapels zijn er niet meer.

Hoofdstraat 31 maart 2021 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 9644225)
Nu ook nie overdrijven.
Overdrijving in deze maakt uw valabele argumenten tegen ander coronagezever minder solide.
(om het in tvlaams te zeggen)

Ik weet niet hoor, hoeveel mensen heeft de Inquisitie vermoord in België in 1 jaar?

Nu sleuren ze 100.000 bedrijven het faillissement in, 2000 hittedoden door regeltjes, zelfmoorden, torenhoge boetes, invasie van je prive, scholing sluiten, opsluitingen, verlies van werk en inkomen van de intelligentie die niet wil meewerken.

Ik bedoel maar, die uitspraak is niet echt overdreven. 8-)

Reverberation 31 maart 2021 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9644239)
Ik weet niet hoor, hoeveel mensen heeft de Inquisitie vermoord in België in 1 jaar?

Nu sleuren ze 100.000 bedrijven het faillissement in, 2000 hittedoden door regeltjes, zelfmoorden, torenhoge boetes, invasie van je prive, scholing sluiten, opsluitingen, verlies van werk en inkomen van de intelligentie die niet wil meewerken.

Ik bedoel maar, die uitspraak is niet echt overdreven. 8-)

Ik snap wel wat stab zeggen wil, ma we zitten idd op een kantelpunt.

parcifal 31 maart 2021 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation (Bericht 9644223)
Ongelooflijk...
De Inquisitie was er niks tegen.

Zoals CUFI zou zeggen: dat ontslag is niet meer of minder dan GE NO CI DE !!

N-VA 31 maart 2021 17:17

Het is erg dat men de dag van vandaag niet vrijuit meer kan spreken zonder het risico op ontslag.

Dadeemelee 31 maart 2021 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9644109)
En maar klagen over Putin en die brave Kim

Hogeschool PXL ontslaat onderzoeker die zich in ‘De Zevende Dag’ kritisch uitliet over coronavaccin.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210331_94985437

Hogeschool PXL heeft Sam Brokken ontslagen als onderzoeker en lector gezondheidswetenschappen. Brokken uitte vorige maand enkele twijfels over de vaccinatiecampagne in het VRT-programma ‘De Zevende Dag’.
Op Valentijnsdag ging epidemioloog Pierre Van Damme in ‘De Zevende Dag’ in debat met onder meer Sam Brokken. Die laatste zei daarin dat “de jonge, gezonde bevolking onder de zestig jaar aangepraat wordt ...


Ik geef rechtstreeks geen eurocent aan die kranten dus de rest kan ik niet lezen 8-)

Van docenten wordt verwacht dat ze geen onzin vertellen. De antivaxxer moet dus niet komen klagen achteraf.
Tenzij dat hij écht dacht dat wat hij beweerde waar is, dan is hij te dom om in het onderwijs te zitten.

Reverberation 31 maart 2021 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9644245)
Zoals CUFI zou zeggen: dat ontslag is niet meer of minder dan GE NO CI DE !!

Hehe...

Ik heb hem met Mattias Desmet gezien in De Nieuwe Wereld.
Dat was van december vorig jaar.
Bizar dat hij voor dit optreden in de Zevende Dag, waar ie wat? Nog geen 3 minuten spreektijd had wordt ontslagen.

patrickve 31 maart 2021 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9644251)
Van docenten wordt verwacht dat ze geen onzin vertellen. De antivaxxer moet dus niet komen klagen achteraf.
Tenzij dat hij écht dacht dat wat hij beweerde waar is, dan is hij te dom om in het onderwijs te zitten.

Wat hij daar zegde was juist, in tegenstelling tot de grove onwaarheden die Van Damme daar uit zijn botten sloeg, namelijk dat natuurlijke immuniteit niet langer duurde dan een paar maanden, omdat bla bla lymfeknopen, in tegenstelling tot vaccinale immuniteit (waar hij uiteraard niet eens enig bewijs voor kon hebben, gezien er nog niet eens op grote groepen zo lang geleden werd gevaccineerd).

Wat hij daar zegde was dat met de gegevens die men had, er beneden een zekere leeftijd geen gegarandeerde positieve gezondheidsbalans was voor vaccinatie ten aanzien van besmetting. Wat eigenlijk een open deur instampen was.

Als men van docenten moet verwachten van geen onzin te vertellen, wat moet men dan van universiteitsprofessoren verwachten, die als expert opgevoerd worden ? Want wat Van Damme daar uit zijn botten sloeg tartte alles. Dat was gewoon wetenschappelijk ondertussen bewezen lulkoek. Niet "raadwerk", bewezen verkeerde dingen.

parcifal 31 maart 2021 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9644251)
Van docenten wordt verwacht dat ze geen onzin vertellen. De antivaxxer moet dus niet komen klagen achteraf.
Tenzij dat hij écht dacht dat wat hij beweerde waar is, dan is hij te dom om in het onderwijs te zitten.

Hij is geen antivaxxer en beweerde niets, hij stelde enkel vragen bij het vaccinatiebeleid voor -60 jarigen.

JE kan het hier herbekijken :
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02...ie-uitnodigen/

Blijkbaar mocht hij geen vragen stellen, dat is er dus ver over, zware blamage voor PXL hogeschool.
Die hun reputatie is wat mij betreft nu kapot, ze zijn de naam "hogeschool" niet meer waard.
Ze kunnen zich beter hernoemen tot PXL Kleuterschool.

edwinp 31 maart 2021 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9644251)
Van docenten wordt verwacht dat ze geen onzin vertellen. De antivaxxer moet dus niet komen klagen achteraf.
Tenzij dat hij écht dacht dat wat hij beweerde waar is, dan is hij te dom om in het onderwijs te zitten.

Heil zum gedankenpolizei !!

De schoofzak 31 maart 2021 19:50

Als een wetenschapper als lesgever publiekelijk wetenschappelijke nonsens gaat verkopen, dan moet die inderdaad buiten gekegeld worden.
Tenzij dat hij zou les geven in een school waar heksenkunde of iets soortgelijks op het programma staat.

patrickve 31 maart 2021 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9644409)
Als een wetenschapper als lesgever publiekelijk wetenschappelijke nonsens gaat verkopen, dan moet die inderdaad buiten gekegeld worden.

Je hebt het over Pierre Van Damme dan ? Hij vertelde niks dat fout was hoor. Van Damme wel. Of praat je weer gewoon maar dingen na zonder zelf te weten waar het eigenlijk over gaat ?

Van de twee in die uitzending is Van Damme de enige die bewezen wetenschappelijke zever vertelde.

De andere stelde enkel in vraag of vaccinatie beneden een zekere leeftijd zinvol was.

quercus 31 maart 2021 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edwinp (Bericht 9644217)
degoutant, zowat alle vrijheden zijn beknot nu, het is wettelijk gezien erger dan tijdens WOII toen een buitenlandse mogendheid restricties oplegde

Oh, oh, oh... wat hebben we geleden zeg! :roll:

Reverberation 31 maart 2021 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9644409)
Als een wetenschapper als lesgever publiekelijk wetenschappelijke nonsens gaat verkopen, dan moet die inderdaad buiten gekegeld worden.
Tenzij dat hij zou les geven in een school waar heksenkunde of iets soortgelijks op het programma staat.

Waar vertelt hij dan nonsens?

Die kerel is amper 3 minuten aant woord geweest en het enige wat hij deed is bedenkingen maken.
Mag dit dan niet meer?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be