Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=226)
-   -   Censuur? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254052)

Mambo 30 juni 2020 13:45

Censuur?
 
Censuur. Censuur is simpel gezegd het tegenhouden of verbieden van publicatie van bepaalde informatie. Een staat of groepering gebruikt deze macht om informatie achter te houden.

Nu zie ik gisteren op kanaalZ dat zowat alles gaat gecensureerd worden.

Het is dus toch waar dat dit aan het gebeuren is.

Micele 30 juni 2020 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9375881)
Censuur. Censuur is simpel gezegd het tegenhouden of verbieden van publicatie van bepaalde informatie. Een staat of groepering gebruikt deze macht om informatie achter te houden.

Nu zie ik gisteren op kanaalZ dat zowat alles gaat gecensureerd worden.

Het is dus toch waar dat dit aan het gebeuren is.

Nog meer censuur?

Of andere censuur?

Citaat:

https://doorbraak.be/meer-censuur-belgie-dan-china/

Frans Vandenbosch

Meer censuur in België dan in China

De schoofzak 30 juni 2020 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9375881)
Censuur. Censuur is simpel gezegd het tegenhouden of verbieden van publicatie van bepaalde informatie. Een staat of groepering gebruikt deze macht om informatie achter te houden.

Nu zie ik gisteren op kanaalZ dat zowat alles gaat gecensureerd worden.

Het is dus toch waar dat dit aan het gebeuren is.

Ik ga niet akkoord met je definitie van censuur.
Het strafste voorbeeld om dit te illustreren: als ik in mijn huis geen affiche wil zien hangen met een bepaalde tekst, dan is dit geen censuur van mijnentwege. Vind voor zoiets dan maar een ander woord uit.
Voor mij komt censuur uit van de overheid, als dit met dwang of onder dwang gebeurt, plus nog wat voorwaarden (ik mag geen krant uitplakken aan de gevel van het gemeentehuis ..., maar dat is geen censuur.)


Maar voor de rest, de kern dus, van je verhaal: ik snap er geen kloten van.
Wat "alles" gaan gecensureerd worden?

Mambo 30 juni 2020 15:18

Alles wat ras, gender, conflict, of op éen of andere manier kan benadelen.

Kortom alles.

De wereld valt monddood.

dpg 30 juni 2020 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9375931)
Alles wat ras, gender, conflict, of op éen of andere manier kan benadelen.

Kortom alles.

De wereld valt monddood.

Zolang we het nog over censuur kunnen hebben valt alles best mee.

Rudy 30 juni 2020 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9375881)
Nu zie ik gisteren op kanaalZ dat zowat alles gaat gecensureerd worden.

Ben eens gaan piepen op kanaal Z.
Vind niets terug.
Je hebt toevallig geen link ?

Hoomer 30 juni 2020 18:04

Censuur, ik weet dat dit niet echt censuur is maar aardig om de waarheid heen fietsen zullen we maar zeggen
;
iedereen" behalve die linkse mensen met dat bewuste defect aan hun brein" weet iedereen over elke bevolkingsgroep het gaat maar dat het niet mg benoemd worden, zelfs niet door de slachtoffers.
https://www.ad.nl/den-haag/vrouwen-i...ialsharing_web

Mambo 30 juni 2020 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9376000)
Ben eens gaan piepen op kanaal Z.
Vind niets terug.
Je hebt toevallig geen link ?

Beetje omslachtig uitgelegd hier.
Het begint via de sociale media.
https://m.facebook.com/zuck/posts/10112048980882521

Kort door de bocht ; alles platformen over vrije mening of politieke meningen ...gaat dicht.

Tenzij bloemenkransen of hoe bak ik brood zal er enkel nog te lezen vallen wat mag verspreid worden.

Eng.

Mambo 30 juni 2020 19:53

Bv dat de Chinezen de oeigoeren verplichten om geen kinderen meer te krijgen....zal je niet lang meer kunnen zien.
( is nu zo sinds een paar dagen)

Is er een genocide aan de gang...je zal dat niet meer weten.

Enz...

Eyjafjallajökull 30 juni 2020 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 9375986)
Zolang we het nog over censuur kunnen hebben valt alles best mee.

Zei de banneling :lol:

kelt 2 juli 2020 07:18

Het was de laatste tijd in het nieuws hoe de schurken van een aanzienlijk aantal multinationals hebben "ontdekt" dat er een slaatje te slaan is uit de recente "Black Lives Matter" en andere "poco" bewegingen en nu plotsklaps de hoogste morele tronen aan het beklimmen zijn en geen advertenties meer plaatsen op bepaalde sociale netwerken omdat hun "kostbare" merk riskeert te staan naast een of andere felle discussie.

Sociale media zouden "to toxic" geworden zijn...

Bon,we laten dat in het midden,van die boer geen ganzen hé?

Ondertussen komen andere sociale media,zoals "Parler" op.Die proberen zich aan de wet,zoals gepubliceerd ,te houden qua moderatie,en NIET aan "de waan van de dag".Als het niet in de gepubliceerde wetten staat,dan is dat geen reden voor censuur......dat is al moeilijk genoeg...

https://telecoms.com/505246/major-ad...s-exponential/

De schrijver van het stukje ziet een mogelijk gevaar voor de heel grote sociale netwerken dat bedrijven uiteindelijk geen nut meer zien in het adverteren op hun platforms,of toch niet meer op dergelijke schaal.

Ondertussen quote ik ene opmerking van een van de gebruikers van "Parler" ,een Amerikaanse burger neem ik aan,hoe die zich voelt over die recente "censuur":

“continue discussion … with … civil rights organizations … to stop … hate speech”

That is the root of the problem right there. Taking orders from privately owned pressure and extortion groups, and cracking down on the fundamental right of free speech.

The corporate world is trying to form a symbiosis with the totalitarian Left. That is how Fascism is born.


noot: kelt zit niet op "parler" en is dat ook niet zo direct zinnens...;-)


Eigenlijk voldoet ons eigenste politics.be forum nog vrij goed aan "vrije uitspraak"...jammer dat iedereen verder zit te beuzelen op Zeverboek en tetterdetetter en zo :-(

pajoske 2 juli 2020 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9375881)
Censuur. Censuur is simpel gezegd het tegenhouden of verbieden van publicatie van bepaalde informatie. Een staat of groepering gebruikt deze macht om informatie achter te houden.

Nu zie ik gisteren op kanaalZ dat zowat alles gaat gecensureerd worden.

Het is dus toch waar dat dit aan het gebeuren is.

Valt het verplichten bepaalde informatie te verspreiden ook onder censuur? Als de VRT verplicht wordt op de radio Vlaamse artiesten te draaien wordt de uitzending vna anderstaligen logischerwijze beperkt.
Als de VRT verplicht wordt gelul van een Vlaamse canon te verspreiden betekent dat ook dat iets wat niet overeenstemt met die canon onder censuur valt?

Rudy 2 juli 2020 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9377194)
Valt het verplichten bepaalde informatie te verspreiden ook onder censuur? Als de VRT verplicht wordt op de radio Vlaamse artiesten te draaien wordt de uitzending vna anderstaligen logischerwijze beperkt.
Als de VRT verplicht wordt gelul van een Vlaamse canon te verspreiden betekent dat ook dat iets wat niet overeenstemt met die canon onder censuur valt?

Daar zeg je zoiets. Ik betwijfel wel of dit onder de noemer censuur valt.

Sedert enkele jaren is de VRT radio idd verplicht Vlaamse artiesten te laten horen. Er zitten goeie liedjes in, akkoord, maar is meer kaf dan koren, de zoveelste cover, te veel bloedarmoede.
De zondagnamiddag schakel ik over op Nostalgie, want dan is het de Vlaamse Ultra Top 40 ( of 50 ?).

Mambo 2 juli 2020 14:21

Feitencheck slaat steeds meer toe.
Post je een bericht... Al dan niet juist... Baf gecensureerd!

Weg is uw bericht.

Mambo 3 juli 2020 23:28

De CORONA was een Amerikaanse spionagesatelliet, gebruikt vanaf juni 1959 tot mei 1972. Het was de eerste operationele observatiesatelliet.

Mambo 3 juli 2020 23:42

3 juni :129 new cases and 4 new deaths in Belgium [source]

Mambo 3 juli 2020 23:51

Het vraagt wat inzicht van vrijwillig narekenen.
Op worldonmeters heb je vrij gedetailleerde info en cijfers.
Ik had dit graag gedurende een bepaald periode in vergelijking zien met de gepupliceerde cijfers in diezelfde periode.

Als hulpmidddel kan je op het nazicht de formule van gauss gebruiken?

De totalen moeten echter overeenkomen.

Ook zou ik graag de time-frame chronometren op het aantal sterfen en geboorten. Kijken of daar verandering in komt.
Als sterven versneld en geboorte vertraagd..

Mambo 9 juli 2020 14:47

Gedaan met online haatberichten: Groen wil iedere overtreder voor correctionele rechtbank..

Ik haat dat!

cookie monster 9 juli 2020 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9375931)
Alles wat ras, gender, conflict, of op éen of andere manier kan benadelen.

Kortom alles.

De wereld valt monddood.

Dat kreeg de volgende stand-up comedian te horen , die zou een papier moeten ondertekenen ....
ITV Video uit december 2018:
Do We Need to Censor Humour | Good Morning Britain
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Good Morning Britain
Comedian Konstantin Kisin declined to appear at a Unicef charity event at the University of London after receiving a behavioral contract to sign before his performance. He joins Good Morning Britain alongside Rebecca Reid as they debate whether or not humour needs to be censored.

https://www.youtube.com/watch?v=dmMleBjkn2U
https://www.dailymail.co.uk/femail/a...tin-Kisin.html

Xenophon 9 juli 2020 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9382411)
Gedaan met online haatberichten: Groen wil iedere overtreder voor correctionele rechtbank..

Ik haat dat!

Reserveer uw haat voor alle zaken Vlaams, die haat zal men in Belgie eerder verplichten dan verbieden.

Vlad 9 augustus 2020 20:51

Van de 20 raadsleden die in de raad van censuur van Facebook zitten zijn er 18 met linken naar George Soros 8O Bron: SCEPTR

Dadeemelee 9 augustus 2020 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9413129)
Van de 20 raadsleden die in de raad van censuur van Facebook zitten zijn er 18 met linken naar George Soros 8O Bron: SCEPTR

De andere twee zijn reptilians.

Bach 10 augustus 2020 02:25

Er is een nieuw subforum waar deze draad beter in past.

Bach 10 augustus 2020 02:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9413129)
Van de 20 raadsleden die in de raad van censuur van Facebook zitten zijn er 18 met linken naar George Soros 8O Bron: SCEPTR

Tijd om alternatieven te zoeken. Ik heb een vriend die vorige week zichzelf van facebook weggecencureerd heeft. Omwille van de politieke censuur en spionage is het een probleem dat de sociale media die in Europa gebruikt worden bijna exclusief in VS handen zijn. En niet in Europese handen.

reservespeler 10 augustus 2020 06:11

Censuur is nooit goed.

Vlad 10 augustus 2020 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9413132)
De andere twee zijn reptilians.

Vermits ze niet te linken zijn met Soros zijn het meer dan waarschijnlijk @rigth'ers.

Vlad 11 augustus 2020 17:07

Facebook en Instagram verwijderen zwarte pieten en joodse karikaturen.

Ik vraag me af hoe ze het verschil gaan maken tussen een joodse karikatuur en een foto van een Antwerpse chassedim ? Wordt onderstaande foto van Facesbook of Instagrim verwijderd of niet ?



Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be