Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   BNP Fortis BANK ALARM !!!!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=173782)

Klarekijk 19 juli 2012 07:01

BNP Fortis BANK ALARM !!!!!
 
Uit de hoogste kringen van BNP Fortis is er een niet officiele lek gekomen om een paar vrienden te waarschuwen . Maar info kan en wil ik niet kwijt !!!

Fortis zou momenteel zoveel mogelijk geld op halen , en zo weinig mogelijk ,nagenoeg geen leningen meer uitschrijven .
Bestaande leningen worden zelfs extra in het visier genomen om bij de geringste kan worden ze uit gewonnen .

Een Notaris uit het clubje zou zelfs bevestig hebben dat er nagenoeg geen enkel hypothecair crediet van BNP Fortis meer passeert

Op verzoek van Frankrijk zou er zoveel mogelijk centen opgehaald worden om ze naar Frankrijk door te sluizen .

Dat betekend dat heel binnen kort ( enkele maanden ) de Fortis bom in Belgie gaat ontploffen met enorme gevolgen .

Neem Uw voorzorgen .

Gambassi 19 juli 2012 07:18

U bent toch ook klant bij Fortis ?


http://www.dewereldmorgen.be/artikel...iscale-paraplu


BTW : BNP is een subfiliaal van Goldman Sachs.

Zum kotsen.

Klarekijk 19 juli 2012 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi (Bericht 6229121)
U bent toch ook klant bij Fortis ?


http://www.dewereldmorgen.be/artikel...iscale-paraplu


BTW : BNP is een subfiliaal van Goldman Sachs.

Zum kotsen.

Niet meer .

De situatie en de manier van handelen bij Fortis stoorde mij te erg .

ViveLaBelgique 19 juli 2012 10:02

Oude nieuws,

Als je goede voorwaarden wil voor leningen, passeer dan zeker eens bij Centea of het Landbouwkrediet en last-but-not-least bij wat vroeger klonk als Gemeent-dat-toch-niet.

Dat er bij BNP Paribas Fortis een bom zou barsten is een volslagen verkeerde conclusie.

De Brabander 19 juli 2012 10:25

Een goede Belg zet zijn geld nu bij Belfius. :-)

Liederik 19 juli 2012 10:32

Centea is trouwens overgenomen door Landbouwkrediet. KBC moest om te saneren Centea afstoten, en er zijn tegenwoordig weinig banken die sterk genoeg en goed genoeg in de papieren zaten om dat te doen.

LBK nam in 2009 al de Belgische vestiging van het ijslandse Kaupthing over, en ook nog Europabank en Keytrade bank. Net in de periode dat andere banken moeten afslanken, saneren of failliet gaan.

Politiek 19 juli 2012 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6229113)
Uit de hoogste kringen van BNP Fortis is er een niet officiele lek gekomen om een paar vrienden te waarschuwen . Maar info kan en wil ik niet kwijt !!!

Fortis zou momenteel zoveel mogelijk geld op halen , en zo weinig mogelijk ,nagenoeg geen leningen meer uitschrijven .
Bestaande leningen worden zelfs extra in het visier genomen om bij de geringste kan worden ze uit gewonnen .

Een Notaris uit het clubje zou zelfs bevestig hebben dat er nagenoeg geen enkel hypothecair crediet van BNP Fortis meer passeert

Op verzoek van Frankrijk zou er zoveel mogelijk centen opgehaald worden om ze naar Frankrijk door te sluizen .

Dat betekend dat heel binnen kort ( enkele maanden ) de Fortis bom in Belgie gaat ontploffen met enorme gevolgen .

Neem Uw voorzorgen .

Kan ik ook min of meer bevestigen. BNP Fortis is niet de enige trouwens.

ViveLaBelgique 19 juli 2012 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 6229470)
Centea is trouwens overgenomen door Landbouwkrediet. KBC moest om te saneren Centea afstoten, en er zijn tegenwoordig weinig banken die sterk genoeg en goed genoeg in de papieren zaten om dat te doen.

LBK nam in 2009 al de Belgische vestiging van het ijslandse Kaupthing over, en ook nog Europabank en Keytrade bank. Net in de periode dat andere banken moeten afslanken, saneren of failliet gaan.

LBK en Keytrade namen het Belgisch bijkantoor van Kaupthing Luxembourg niet over, enkel de Belgische klantenportefeuille. LBK nam de effectenportefeuilles van de klanten over en Keytrade de spaar- en zichtrekeningen.

kameleon 19 juli 2012 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Politiek (Bericht 6229521)
Kan ik ook min of meer bevestigen. BNP Fortis is niet de enige trouwens.

De huizenmarkt stort dus in ?

Liederik 19 juli 2012 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6229579)
LBK en Keytrade namen het Belgisch bijkantoor van Kaupthing Luxembourg niet over, enkel de Belgische klantenportefeuille. LBK nam de effectenportefeuilles van de klanten over en Keytrade de spaar- en zichtrekeningen.

Correct, merci.

Politiek 19 juli 2012 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kameleon (Bericht 6229697)
De huizenmarkt stort dus in ?

De verkoopdossiers zijn momenteel alleszins niet wat ze geweest zijn.

Scherven A. Mok 19 juli 2012 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi (Bericht 6229121)
U bent toch ook klant bij Fortis ?


http://www.dewereldmorgen.be/artikel...iscale-paraplu


BTW : BNP is een subfiliaal van Goldman Sachs.

Zum kotsen.

bron ?

Kasumi 19 juli 2012 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6229113)
Uit de hoogste kringen van BNP Fortis is er een niet officiele lek gekomen om een paar vrienden te waarschuwen . Maar info kan en wil ik niet kwijt !!!

Sorry maar, er mankeert: de vrouw van een van de nonkels uit de hoogste kringen die waarschuwt, om het enigzins geloofwaardig te maken.

Komerad 19 juli 2012 17:49

Fortis... laagste rentes op spaarboekske, hoogste kosten en altijd de eerste op rentes te verlagen, nieuwe kosten uit te vinden of oude te verhogen.. ben al jaren weg bij die dievenbende. Ik vind het zelfs hoogst merkwaardig dat die nog van betekenis zijn. Slapend kapitaal zeker :s

Savatage 19 juli 2012 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Politiek (Bericht 6229521)
Kan ik ook min of meer bevestigen. BNP Fortis is niet de enige trouwens.

Gezever (ik ken verschillenden die er onlangs nog hypothecaire kredieten hebben afgesloten).

Savatage 19 juli 2012 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6229113)
Uit de hoogste kringen van BNP Fortis is er een niet officiele lek gekomen om een paar vrienden te waarschuwen . Maar info kan en wil ik niet kwijt !!!

Fortis zou momenteel zoveel mogelijk geld op halen , en zo weinig mogelijk ,nagenoeg geen leningen meer uitschrijven .
Bestaande leningen worden zelfs extra in het visier genomen om bij de geringste kan worden ze uit gewonnen .

Een Notaris uit het clubje zou zelfs bevestig hebben dat er nagenoeg geen enkel hypothecair crediet van BNP Fortis meer passeert

Op verzoek van Frankrijk zou er zoveel mogelijk centen opgehaald worden om ze naar Frankrijk door te sluizen .

Dat betekend dat heel binnen kort ( enkele maanden ) de Fortis bom in Belgie gaat ontploffen met enorme gevolgen .

Neem Uw voorzorgen .

Er wordt inderdaad cash verplaatst van België naar Spanje binnen BNPP, maar dat verhaal dat u hier nu komt verkondigen slaat nergens op. En een notaris uit het clubje? Welke notaris werkt er nu voor rekening van een bankenclubje?

Scherven A. Mok 19 juli 2012 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi (Bericht 6230570)
Sorry maar, er mankeert: de vrouw van een van de nonkels uit de hoogste kringen die waarschuwt, om het enigzins geloofwaardig te maken.

Mireille Schreurs :-P

Politiek 19 juli 2012 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 6230602)
Gezever (ik ken verschillenden die er onlangs nog hypothecaire kredieten hebben afgesloten).

Goed voor jou dan. Ik zeg niet dat iemand mij moet geloven.

Savatage 19 juli 2012 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Politiek (Bericht 6230645)
Goed voor jou dan. Ik zeg niet dat iemand mij moet geloven.

Heb je dan ook enige bron om je eerdere praatje te bevestigen:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Politiek (Bericht 6229521)
Kan ik ook min of meer bevestigen. BNP Fortis is niet de enige trouwens.

Of blijft het bij wat hysterisch gedoe zoals de threadstarter?

kameleon 20 juli 2012 06:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 6230604)
Er wordt inderdaad cash verplaatst van België naar Spanje binnen BNPP, maar dat verhaal dat u hier nu komt verkondigen slaat nergens op. En een notaris uit het clubje? Welke notaris werkt er nu voor rekening van een bankenclubje?

Waarom zou het niet kunnen ? Banken moeten voldoen aan de Basel III-normen en er is al genoeg gewaarschuwd dat ze daardoor hun posities drastisch gaan moeten afbouwen.
Ik ken ook iemand die hypothecair krediet gekregen heeft en wie was de goedkoopste ? Belfius......meest failliet vehikel ter wereld.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be