Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   Fiscus eist 100 miljoen van Belgen die zogezegd in Monaco wonen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249613)

Universalia 7 augustus 2019 08:00

Fiscus eist 100 miljoen van Belgen die zogezegd in Monaco wonen.
 
Fiscus eist 100 miljoen van Belgen die zogezegd in Monaco wonen.

Citaat:

De Bijzondere Belastinginspectie (BBI) heeft sinds vorig jaar al 147 dossiers geopend van Belgen die doen alsof ze in Monaco wonen om te genieten van de belastingvoordelen die daarmee gepaard gaan. Dat schrijft De Tijd. De fiscus claimt al 99,6 miljoen euro aan belastingen van Belgen die "domiciliefraude" plegen.
Niet meer dan juist dat men het gaat controleren of zie ik iets over het hoofd?

BBI

Micele 7 augustus 2019 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9085476)
Fiscus eist 100 miljoen van Belgen die zogezegd in Monaco wonen.



Niet meer dan juist dat men het gaat controleren of zie ik iets over het hoofd?

BBI

En hoeveel miljoenen hebben ze al echt kunnen kasseren per jaar?

Staat nergens te lezen...
Citaat:

https://www.standaard.be/cnt/dmf20190807_04548846

In 2018 leidde dat tot 98 dossiers over Belgen die ten onrechte Monaco opgeven als thuisadres, goed voor 66,4 miljoen euro aan belastingclaims. Dit jaar heeft de BBI nog eens 49 dossiers geopend, goed voor 33,2 miljoen euro.

‘De BBI is nog steeds op zoek naar dossiers over domiciliefraude’, zegt Adyns in De Ochtend op Radio 1. ‘In samenwerking met lokale autoriteiten proberen we de fictie te doorprikken.’

Om dat te doen wordt nagegaan of iemand effectief zes maanden plus één dag in Monaco woont. ‘We kijken domicilie na, maar ook bijvoorbeeld facturen van nutsvoorzieningen.’

‘We werken goed samen met Monaco’, zegt Adyns. ‘Gegevens worden uitgewisseld tussen beide landen.’ Adyns maakt zich sterk dat de Belgische schatkist het geld ook effectief zal krijgen. ‘Het dossier is hardgemaakt door de BBI, er is nog weinig ontsnappingsmogelijkheid en we zullen verder werken op dit spoor.’

De schoofzak 7 augustus 2019 10:02

Dat is goed van de fiscus.

Maar niet goed van de politiek.

Er zou, vanuit de EU, een economisch offensief opgestart moeten worden tegen Monaco.

Als Monaco een eiland wil zijn in Europa, dan moeten we het maar behandelen als een eiland.

Jay-P. 7 augustus 2019 12:35

Gijle zijt allemaal jaloeze bitchen, ...ook die met kloten van de Schoof!
Wasmedanna!:x

Micele 7 augustus 2019 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9085476)
Fiscus eist 100 miljoen van Belgen die zogezegd in Monaco wonen.



Niet meer dan juist dat men het gaat controleren of zie ik iets over het hoofd?

BBI

Hoe is het in Monaco? lol

Dadeemelee 7 augustus 2019 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9085647)
Dat is goed van de fiscus.

Maar niet goed van de politiek.

Er zou, vanuit de EU, een economisch offensief opgestart moeten worden tegen Monaco.

Als Monaco een eiland wil zijn in Europa, dan moeten we het maar behandelen als een eiland.

Gij zijt voor een eengemaakte fiscaliteit in de EU?

Kust nu mijn kloten.

Zover durft den Guy zelfs niet te gaan. :lol:

De schoofzak 7 augustus 2019 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9086114)
Gij zijt voor een eengemaakte fiscaliteit in de EU?

Kust nu mijn kloten.

Zover durft den Guy zelfs niet te gaan. :lol:

Ze zetten zichzelf daar toch buiten de (solidariteit in de) EU.

Hypochonder 7 augustus 2019 16:37

Zo'n redelijk rijke stinkers pluimen brengt natuurlijk meer op dan het marginaal volk dat fraude pleegt met sociale-en andere woningen...

Dadeemelee 7 augustus 2019 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9086123)
Ze zetten zichzelf daar toch buiten de (solidariteit in de) EU.

Maar ik vind het ook niet erg koosjer hoor Schoof, paradijs voor de rijken binnen de EU. Dus al ze degenen die zitten te sjoemelen (ze moeten er x aantal dagen per jaar verblijven dacht ik) pluimen, mij niet gelaten. ;-)

Gipsy 7 augustus 2019 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9086133)
Maar ik vind het ook niet erg koosjer hoor Schoof, paradijs voor de rijken binnen de EU. Dus al ze degenen die zitten te sjoemelen (ze moeten er x aantal dagen per jaar verblijven dacht ik) pluimen, mij niet gelaten. ;-)

Als ik het goed voor heb 6 maanden per jaar. En dat soms gecontroleerd op verregaande wijze. Nutsrekeningen die uitgepluist worden, ondervraging van concierges. Spionnage zowel in België als in Monaco

quercus 7 augustus 2019 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9086194)
Als ik het goed voor heb 6 maanden per jaar. En dat soms gecontroleerd op verregaande wijze. Nutsrekeningen die uitgepluist worden, ondervraging van concierges. Spionnage zowel in België als in Monaco

Tja,... de Bijzondere Belasting Inquisitie... 8-)

Gipsy 7 augustus 2019 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9086207)
Tja,... de Bijzondere Belasting Inquisitie... 8-)

De rijkste Belgen verzaken meer en meer aan hun Belgische nationaliteit dat is de ultieme stap om veilig te zijn.

Dadeemelee 7 augustus 2019 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9086225)
De rijkste Belgen verzaken meer en meer aan hun Belgische nationaliteit dat is de ultieme stap om veilig te zijn.

Daar is geen probleem mee, maar je moet de lasten met de lusten nemen. Dus gewoon helemaal opkrassen. ;-)

reservespeler 7 augustus 2019 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9086130)
Zo'n redelijk rijke stinkers pluimen brengt natuurlijk meer op dan het marginaal volk dat fraude pleegt met sociale-en andere woningen...

Het één sluit het ander toch niet uit.

reservespeler 7 augustus 2019 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9086194)
Als ik het goed voor heb 6 maanden per jaar. En dat soms gecontroleerd op verregaande wijze. Nutsrekeningen die uitgepluist worden, ondervraging van concierges. Spionnage zowel in België als in Monaco

6 maanden + 1 dag!

reservespeler 7 augustus 2019 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9086238)
Daar is geen probleem mee, maar je moet de lasten met de lusten nemen. Dus gewoon helemaal opkrassen. ;-)

Everts meende dat ook te moeten doen in z'n gloriedagen. Heeft hem veel geld gekost. Ondertussen heeft ie malaria opgelopen, nu is onze SZ goed voor hem.

Gipsy 7 augustus 2019 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9086238)
Daar is geen probleem mee, maar je moet de lasten met de lusten nemen. Dus gewoon helemaal opkrassen. ;-)

Ik denk niet dat Alexandre Van Damme, de rijkste "Belg" een grote behoefte heeft Zwitserland te verlaten, waar hij 3 jaren geleden naar vertrokken is, tenzij voor zijn zaken. In België loop je beter niet in de kijker, er is een enorme afgunst en er zijn echt wel aangenamer plaatsen in de wereld.

Dadeemelee 7 augustus 2019 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9086253)
Ik denk niet dat Alexandre Van Damme, de rijkste "Belg" een grote behoefte heeft Zwitserland te verlaten, tenzij voor zijn zaken, waar hij 3 jaren geleden naar vertrokken is, tenzij voor zijn zaken. In België loop je beter niet in de kijker, er is een enorme afgunst en er zijn echt wel aangenamer plaatsen in de wereld.

Hij moet dan wel van de beschermde Vlaamse monumenten afblijven met zijn petje en vingers. :lol:

Of was dat zijn brother in crime de Spoelberch? :lol:

Universalia 8 augustus 2019 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9085559)
En hoeveel miljoenen hebben ze al echt kunnen kasseren per jaar?

Staat nergens te lezen...

Dat is de keerzijde van de medaille en daar zwijgt men liever in alle talen over misschien? :-D

De schoofzak 8 augustus 2019 17:01

Portugal speelt het spelleke ook:

https://www.hln.be/geld/economie/fis...ugal~a35a7390/
Fiscus opent jacht op Belgen in Portugal

Citaat:

De fiscus screent momenteel duizenden Belgen die gedomicilieerd zijn in Portugal. Wie voor het eerst naar dat land verhuist, moet er de eerste tien jaar geen inkomstenbelasting betalen. De controleurs gaan nu na of de Belgen er ook écht wonen, dan wel of ze op die manier belastingen ontduiken.
Citaat:

De Portugese regering heeft een aantal jaar geleden fiscale maatregelen uitgevaardigd om vermogende buitenlanders te lokken en zo de economie aan te zwengelen. Naast de vrijstelling van de inkomstenbelastingen voor tien jaar geldt er ook een vrijstelling voor pensioeninkomsten uit België.
Zou dat ook gelden voor overheidspensioenen?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be