Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   VLOTT- 18 mandaten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=63910)

lombas 12 oktober 2006 13:25

VLOTT- 18 mandaten
 
8-)

Provincieraad Antwerpen:

Claudine De Schepper: 5.680 stemmen
Anneke Vermeiren: 3.661 stemmen
Hugo Coveliers: 9.194 stemmen

Gemeenteraad Antwerpen:

Hugo Coveliers: 13.623 stemmen
Suzy Lismont: 1.262 stemmen

Districtsraad Antwerpen:

Philip Maes: 582 stemmen
Roel Coveliers: 1.488 stemmen

Districtsraad Deurne:

Yolande Bogaerts: 490 stemmen
Kevin Stoop: 479 stemmen

Districtsraad Ekeren:

Erik Bernard: 275 stemmen

Districtsraad Hoboken:

Carine Leys: 465 stemmen

Gemeenteraad Ranst:

Nathalie Van den Broeck: 199 stemmen

Gemeenteraad Schoten:

Leo Moeskops: 300 stemmen
Ann Boden: 252 stemmen
Ortwin Leenaerts: 229 stemmen

Gemeenteraad Willebroek:

Michel Eeraerts: 483 stemmen

Gemeenteraad Zwijndrecht:

Claudine De Schepper: 115 stemmen

Gemeenteraad Sint-Truiden:

Nicolas Blondeel: 675 stemmen

In totaal namen 74 VLOTT kandidaten deel aan de verkiezingen, zij veroverden 18 mandaten.

Het totaal aantal stemmen dat deze 74 moedigen hebben behaald bedraagt 55.426.

Ik denk dat we er ook trots op mogen zijn dat de helft van onze verkozenen van het vrouwelijk geslacht is. Een partij tegen allerlei beklemmende en ondoordachte quota laat zelf duidelijk de andere, voluntaristische kant zien.

Nog een woordje van onze voorzitter:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hugo
Nu de VLD nog meer naar links zwemt, (zelfs samenwerking met de Maoistische PVDA in Hoboken wordt een mogelijkheid) zal VLOTT meer dan ooit de enige liberale partij zijn.


stab 12 oktober 2006 13:31

Een goed resultaat, toch.
't Heeft het Belang meer tijd gekost om daartoe te komen.

ilfalco 12 oktober 2006 13:33

Maar het VB heeft het dan wel op eigen kracht gedaan.

Zonder cdenv had n-va ook weinig raadsleden gehad als je ziet dat ze daar waar ze alleen opkomen zonder groot kopstuk ze 2 a 3% halen.

Desiderius 12 oktober 2006 13:38

Een VLOTT zich als een onafhankelijke liberale partij opstelt; d.w.z. zonder enig risico op kartelvorming met wat voor gespuis er in de politieke soep ronddrijft, ben ik bereid tot een engagement. Mogelijks een verregaand engagement zelfs; dat mag me een serieuze pak duiten kosten... Ik geloof in de leefbaarheid van een "echte" liberale partij die op redelijk korte termijn de mantel van de VLD eens grondig kan uitvegen.

Voorlopig doet de as VLOTT - VB me echter huiveren.



Welgemeende felicitaties voor Hugo trouwens...

lombas 12 oktober 2006 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius (Bericht 2074896)
Een VLOTT zich als een onafhankelijke liberale partij opstelt; d.w.z. zonder enig risico op kartelvorming met wat voor gespuis er in de politieke soep ronddrijft, ben ik bereid tot een engagement. Mogelijks een verregaand engagement zelfs; dat mag me een serieuze pak duiten kosten... Ik geloof in de leefbaarheid van een "echte" liberale partij die op redelijk korte termijn de mantel van de VLD eens grondig kan uitvegen.

Voorlopig doet de as VLOTT - VB me echter huiveren.



Welgemeende felicitaties voor Hugo trouwens...

We zullen zien, maar ik houd je op je woord.

Desiderius 12 oktober 2006 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2074899)
We zullen zien, maar ik houd je op je woord.

Doe dat vooral...
Ik zal te gepasten tijde dan wel eens in de pen kruipen richting Hugo. Maar mijn vertrouwen geef ik niet voor één campagne; het gaat mij om de principiële stellingname: niet meespelen in het cordon, maar ook niet erachter.

We zullen idd. wel zien...

stab 12 oktober 2006 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius (Bericht 2074909)
Maar mijn vertrouwen geef ik niet voor één campagne; het gaat mij om de principiële stellingname: niet meespelen in het cordon, maar ook niet erachter.

Als je niet wil meespelen in het cordon, niet alleen niet ervòòr, maar ook niet erna, dan lijkt mij dat als VB'er een lovenswaardige stellingname.
Als.

Jaani_Dushman 12 oktober 2006 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 2074870)
Maar het VB heeft het dan wel op eigen kracht gedaan.

Zonder cdenv had n-va ook weinig raadsleden gehad als je ziet dat ze daar waar ze alleen opkomen zonder groot kopstuk ze 2 a 3% halen.

Het resultaat in Dessel vind ik op z'n zachtst gezegd toch "behoorlijk". :-)

(Maar Kris Van Dijck kan je dan wel een kopstuk noemen...)

Karpax 12 oktober 2006 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2074844)
8-)
Gemeenteraad Schoten:

Leo Moeskops: 300 stemmen
Ann Boden: 252 stemmen
Ortwin Leenaerts: 229 stemmen

Komt Ortwin Leenaerts op bij Vlott?!
Jawadde, zo komde nog es iemand tegen...

Heeft die zijn vader niet nog op de lijst gestaan bij de VU?

La Chunga 12 oktober 2006 14:12

Ik ben eveneens bereid me te engageren voor VLOTT mits ze niet in een kartel met het VB aan de federale verkiezingen deelnemen. Dit heeft twee belangrijke redenen:
-louter ideologisch: ik kan me op geen enkele manier vinden in het VB, ook al vind ik het cordon een nutteloos en dwaas instrument.
-politiek-strategisch: VLOTT kan stemmen halen bij de VLD maar nog véél meer bij VB.

Dus voor mij geldt ook...Wait and see!

Oh ja, en VLOTT moet gebouwd worden rond een beperkt aantal liberale (liberaal gebruik ik hier in de oorspronkelijke betekenis) principes en niet rond een verstikkend programma. Een verstikkend programma frustreert vrijdenkers en dan loop je binnen de kortste keren geheid tegen de muur.

zorlac 12 oktober 2006 14:58

Mijn welgemeende felicitaties aan de mensen rond VLOTT!! ;-)

Fantastisch resultaat....zeker in A'pen.


Nu nog JMD binnehalen voor W-VL en de algemene groei kan ingezet worden.




Vraagje: Heb begrepen dat VLOTT voor verregaande bevoegdheden voor Vlaanderen is. Maar is zij ook separatistisch, of vinden ze dat té ver gaan?

Jazeker 12 oktober 2006 16:34

Felicitaties aan VLOTT. Nu nog Anny De Maght en JMDD inlijven...

Jaani_Dushman 12 oktober 2006 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorlac (Bericht 2075212)
Heb begrepen dat VLOTT voor verregaande bevoegdheden voor Vlaanderen is.

Net zoals Guy Verhofstadt... :roll:

Kim 12 oktober 2006 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2074844)
Districtsraad Deurne:
Kevin Stoop: 479 stemmen

Daar heb ik nog mee op school gezeten! :cheer:

Don Kevino... ;)

Proficiat trouwens met jullie mandaten! :thumbsup:

Rudy Van Nespen 12 oktober 2006 19:33

Schitterend resultaat voor een eerste deelname aan de verkiezingen! Welgemeende proficiat en mijn welgemeende sympathie!

alberto 12 oktober 2006 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius (Bericht 2074896)
Voorlopig doet de as VLOTT - VB me echter huiveren.

Mij niet, ik denk, nu het VB in de grote steden waarschijnlijk het plafond heeft bereikt, dat ze stilletjes hun strategie gaan wijzigen richting Coveliers, het is maar om niet teveel stemmen te verliezen aan VlOTT, mocht Dedecker er nog bijkomen, dan zal het zeker nodig zijn, denk ik.

Pelgrim 12 oktober 2006 22:15

het hele kartel vlott-veebee haalde in antwerpen een halve procent meer dan het veebee alleen in 2000.

Dan zijn er twee mogelijkheden:

- is de stijging van een halve procent toe te schrijven aan vlott, maw is de bijdrage van coveliers slechts een halve procent? Indien ja, dan zou de pvda nog veel meer mandaten moeten halen. Elecotraal gezien is dat liberale verhaal van vlott dus geen bal waard, maar da verwondert me niks.

- is het aandeel van vlott meer dan een procent? Indien ja, dan volgt daaruit de conclusie dat het veebee eigenlijk gezakt is. Vlott heeft dus stemmen van het veebee ingepikt. Vestzak broekzak operatie. Van rechtse liberale zakken verwacht ik niet anders dan cijfergezwendel. Fameuze stunt dan :lol:

zorlac 12 oktober 2006 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 2076717)
het hele kartel vlott-veebee haalde in antwerpen een halve procent meer dan het veebee alleen in 2000.

Dan zijn er twee mogelijkheden:

- is de stijging van een halve procent toe te schrijven aan vlott, maw is de bijdrage van coveliers slechts een halve procent? Indien ja, dan zou de pvda nog veel meer mandaten moeten halen. Elecotraal gezien is dat liberale verhaal van vlott dus geen bal waard, maar da verwondert me niks.

- is het aandeel van vlott meer dan een procent? Indien ja, dan volgt daaruit de conclusie dat het veebee eigenlijk gezakt is. Vlott heeft dus stemmen van het veebee ingepikt. Vestzak broekzak operatie. Van rechtse liberale zakken verwacht ik niet anders dan cijfergezwendel. Fameuze stunt dan :lol:

Cijfergezwendel...LOL. Als er ene goed is in't opeten van z'n partners is't Judas Janssens wel eh....of moet ik 'Patrick' zeggen. :-D

Pelgrim 13 oktober 2006 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorlac (Bericht 2076923)
Cijfergezwendel...LOL. Als er ene goed is in't opeten van z'n partners is't Judas Janssens wel eh....of moet ik 'Patrick' zeggen. :-D

da's ook ne rechte liberale zak 8-)

zorlac 13 oktober 2006 00:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 2076949)
da's ook ne rechte liberale zak 8-)

oic.....

Wel, ne 'zak' is't in ieder geval.......daarin hebt ge overschot van gelijk ;-)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be