Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   De Block vraagt 40 miljoen extra voor asielopvang. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249279)

Universalia 7 juli 2019 20:32

De Block vraagt 40 miljoen extra voor asielopvang.
 
De Block vraagt 40 miljoen extra voor asielopvang.

Ik start de aanhef van mijn zin met mea maxima culpa om reden van dat ik in M. De Block nooit een groot 'licht' gezien heb.

Wat zij nu uit haar nek slaagt daar hoort de regel: "Trop, c'est trop' bij.

Ik denk ook dat er veel mensen zullen zijn die zich verslikken bij het lezen van de tekst.

Maar dat had iedereen al wel zien aankomen dat ook zij de deuren wagenwijd open zou zetten.

Citaat:

Minister voor Asiel en Migratie Maggie De Block (Open Vld) vraagt 40 miljoen euro extra voor de opvang van asielzoekers. Gewoon het gevolg van een eerdere beslissing om de capaciteit uit te breiden, zegt ze. Geen excuus, vindt Francken. “Voer de quota terug in in plaats van altijd maar geld bij te vragen.”
bij een nieuwsuitzending waar T. Francken te gast was viel het op dat hij er echt niet kon met lachen met de vraag om 40 milj. euro van De Block voor migratie.

p.s.

De linkse partijen zijn allicht bereid om De Block aan een meerderheid te helpen.

Wat had u gedacht. :rofl:

Leesgenot :|

Jean Raspail over de immigratiecrisis: ‘Dit is nog maar het begin’

Universalia 9 juli 2019 11:16

N-VA in verweer tegen voorlopige twaalfden: ‘De Block wil opnieuw langs de kassa passeren’.

Citaat:

Het stoort de partij dat minister van Asiel en Migratie Maggie De Block (Open VLD) 40 miljoen euro extra vraagt voor de opvang van asielzoekers. ‘Mevrouw De Block hoopt voor de derde keer langs de kassa te passeren. We investeren al 260 miljoen in asielopvang. Ze vroeg eerder al eens 60 en 30 miljoen extra, en nu dus weer’
Dolgedraaid die de Block of een manier om anderen op stang te jagen?

Dat mens zou beter wat petatten gaan poten op één of ander veld, misschien krijgt ze wel de hulp van asielzoekers, migranten, illegalen, wie weet.

En naast al dat:

Wat er nog maar overschiet van wat wij in een ver verleden 'ons' land' noemden dat is ook al overspoeld.

U mag het mij niet kwalijk nemen beste forumleden & lezers altegader maar ik heb in het verder verloop van dat 'wir schaffen das' gedoe er echt er géén goed oog in bij die blijvende volksverhuizingen.

Uit de geschiedenisboeken leerden wij dat die er altijd geweest zijn die volksverhuizingen maar trop c'est trop niet? :roll:

Probeer dat zelf eens naar één of ander land, ik denk dat je dan vrij snel terug thuis zal zijn.

Dagelijks krijgen wij op TV ook de Border Control te zien, was het niet voor Canada dan was het wel ergens anders en na onderzoek worden er daar mensen vrij snel teruggestuurd vanwaar ze gekomen zijn.

Hier durft men der niet aan beginnen ...

Skobelev 9 juli 2019 11:42

Dat ze die 40 als crowdfunding vergaart. Dan zijn het de voorstanders van de asielindustrie die er voor opdraaien.

Vette Pois(s)on 9 juli 2019 12:22

jongens jongens aub
stop met zeuren

het is maar 40 miljoen he

De schoofzak 9 juli 2019 12:29

Als ik me goed herinner, heeft De Block in de regering eens een budgetaanvraag van Theo afgewend. Dat budget moest dienen voor meer gesloten plaatsen.

Waar De Block nu extra centen voor vraagt, is niet voor gesloten plaatsen, maar wel om "vrij rond te lopen".

kwantum 9 juli 2019 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9064033)

Probeer dat zelf eens naar één of ander land, ik denk dat je dan vrij snel terug thuis zal zijn.

Dat was mijn argument reeds 30 jaar geleden. Maar het antwoord was steeds hetzelfde: wij zijn geen apenland dat zomaar mensen terugstuurt. 8O
En vandaag wordt het anders geformuleerd: wij staan aan de correcte kant van de geschiedenis :roll:

Bobke 9 juli 2019 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 9064108)
jongens jongens aub
stop met zeuren

het is maar 40 miljoen he

Een peulschil, ‘t is voor het goed doel hé.

Dadeemelee 9 juli 2019 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9062896)
De Block vraagt 40 miljoen extra voor asielopvang.

Ik start de aanhef van mijn zin met mea maxima culpa om reden van dat ik in M. De Block nooit een groot 'licht' gezien heb.

Wat zij nu uit haar nek slaagt daar hoort de regel: "Trop, c'est trop' bij.

Ik denk ook dat er veel mensen zullen zijn die zich verslikken bij het lezen van de tekst.

Maar dat had iedereen al wel zien aankomen dat ook zij de deuren wagenwijd open zou zetten.



bij een nieuwsuitzending waar T. Francken te gast was viel het op dat hij er echt niet kon met lachen met de vraag om 40 milj. euro van De Block voor migratie.

p.s.

De linkse partijen zijn allicht bereid om De Block aan een meerderheid te helpen.

Wat had u gedacht. :rofl:

Leesgenot :|

Jean Raspail over de immigratiecrisis: ‘Dit is nog maar het begin’

Het systeem Kucam is volgens Francken veel beter.

Anna List 9 juli 2019 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 9064108)
jongens jongens aub
stop met zeuren

het is maar 40 miljoen he

idd, alles in perspectief!

40 000 000 het tekort van De Block

16 000 000 000 het tekort van Walbanië dat Vlaanderen elk jaar bijpast

ViveLaBelgique 9 juli 2019 14:00

https://forum.politics.be/showthread.php?t=188049

Bart De Wever vs Maggie De Block in casu migratiebudget.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=176004

Bart De Wever pleit voor hogere uitgave migratiebeleid.

Vergis je niet. Eens Theo Francken terug aan de macht komt dan gaat hij opnieuw zijn commissie opstrijken voor mensensmokkelarij. Waarom denk jij dat hij pleit voor quota ? Juist ja, zo is er willekeur en kan hij zich laten betalen per dossier waar hij zijn discretionaire bevoegdheid kan misbruiken.

Bart De Wever klaagde in 2012 aan dat de asielbudgetten van Maggie De Block te laag waren. Deze zomer, anno 2019, zit hij persoonlijk in Latijns Amerika.

Bobke 9 juli 2019 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9064168)
Het systeem Kucam is volgens Francken veel beter.

Juist, daar draait de belastingbetaler niet voor op.

Skobelev 9 juli 2019 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9064224)
Juist, daar draait de belastingbetaler niet voor op.

eens ze hier zijn wel....:?

Bobke 9 juli 2019 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9064231)
eens ze hier zijn wel....:?

Komen ze niet voor onze pensioenen zorgen ?

Skobelev 9 juli 2019 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9064234)
Komen ze niet voor onze pensioenen zorgen ?

:-P grapjas.

dpg 9 juli 2019 18:15

https://www.standaard.be/cnt/dmf20190709_04501705


Citaat:

Voorlopige begroting goedgekeurd, ondanks verzet N-VA en Vlaams Belang.


Gezien de ontslagnemende regering in lopende zaken zit, moet de staat het immers doen met ‘voorlopige twaalfden’, waarbij elke maand een twaalfde van de begroting van 2018 kan worden uitgegeven. Die moeten elk kwartaal verlengd worden. De tekst werd goedgekeurd, ondanks tegenstemmen van N-VA en Vlaams Belang en een onthouding van de PVDA.
Laat de nva maar Verder spellekes spelen met de regeringsvorming, ondertussen geven de anderen het geld uit :-D :-D :-D

Universalia 9 juli 2019 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 9064350)
https://www.standaard.be/cnt/dmf20190709_04501705




Laat de nva maar Verder spellekes spelen met de regeringsvorming, ondertussen geven de anderen het geld uit :-D :-D :-D

Je zou er bijna een spreekwoord kunnen bijzetten.

"Twee (in dit geval meerdere) 'honden' vechten om een been de 3 de loopt er met heen."

Laat de 3 de loopt er mee heen een invuloefening zijn ... :roll:


Dadeemelee 9 juli 2019 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 9064350)
https://www.standaard.be/cnt/dmf20190709_04501705




Laat de nva maar Verder spellekes spelen met de regeringsvorming, ondertussen geven de anderen het geld uit :-D :-D :-D

En de NVA maar hun kas opfretten omdat ze uit de regering gestapt zijn en geen postjes meer hebben. :thumbsup:

Universalia 10 juli 2019 08:00

Zou De Block met het 'gestolen' geld niet beter werk maken van 'onze' eigen problemen die rijzen bij tandzorg ('onbetaalbaar' geworden/terugbetaling?) en de op huidig ogenblik niet te verkrijgen medicijnen?

459 medicijnen niet verkrijgbaar ondanks nieuwe wet: “Elke dag breken we een nieuw record”

Naar alle waarschijnlijkheid ziet De Block liever migranten en illegalen want dat zijn toch Ohhhh! zo'n sukkeltjes.

Allemaal groot dik en sterk, lederen vesten aan, sportschoenen die veel geld kosten en een gsm of een laptop in de aanslag om hun vriendjes uit te nodigen?

Fedasil, zoals ik al eerder schreef, had al lang afgeschaft moeten geworden geweest zijn.

‘Het moet draaglijk blijven voor deze kleine gemeente’

p.s.

Migrant boats bound for EU should be 'shot at,' says Danish politician.

Die zal er zelf als 'politician' niets aan verdienen denk ik. :oops:

Universalia 14 juli 2019 22:09

Iedereen er met akkoord dat De Block Merkel haar 'wir schaffen das' volgt precies.

Universalia 15 juli 2019 16:48

De Block deelt de miljoenen liever aan asiel- en opvang migranten en illegalen uit.

Pijnlijk als er ook mensen in ons land zijn die zorg nodig hebben.

Alleen medicijn van 2 miljoen kan Pia (7 maanden) uit Wilrijk redden: “Als de overheid nu niet ingrijpt, is het te laat”.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be