Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Wanneer is het prijs tussen Iran en USA? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=248986)

Eduard Khil 14 juni 2019 16:54

Wanneer is het prijs tussen Iran en USA?
 
in de nasleep van de aanvallen op de tankers door de terroristen van Iran, denken jullie dat een open conflict er zit aan te komen?


Ik hoop van wel. Ik wil Trumpie wel eens bezig zien als hij met zijn voet los in dat wespennest trapt :lol:

Gipsy 14 juni 2019 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9044731)
in de nasleep van de aanvallen op de tankers door de terroristen van Iran, denken jullie dat een open conflict er zit aan te komen?


Ik hoop van wel. Ik wil Trumpie wel eens bezig zien als hij met zijn voet los in dat wespennest trapt :lol:

Trump heeft een grote muil maar weinig concrete reactie. Dat weten ze in Iran ook. Dat hadden ze zich nooit geriskeerd met Clinton. Die had nu al multipele orgasmes gehad als ze bevel zou geven om Amerikaanse vliegtuigen Iran aan te vallen.

Bach 14 juni 2019 17:35

Weinig waarschijnlijk dat Iran de olietankers aanviel, waaronder een Japanse, net op het moment dat president Abe van Japan in Teheran is. Iran heeft niets te winnen bij een oorlog of bij dit soort van aanvallen. Wie zou er nu vredesgesprekeken willen torpederen? Rara. :roll:

Nr.10 14 juni 2019 18:34

Abe voor overleg in Teheran.

En op dat eigenste ogenblik wordt een Japanse olietanker aangevallen.

parcifal 14 juni 2019 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 9044770)
Wie zou er nu vredesgesprekeken willen torpederen? Rara. :roll:

De Axis of evil natuurlijk :
Saudi Arabia - Rusland - Israël..

Hoofdstraat 14 juni 2019 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9044837)
De Axis of evil natuurlijk :
Saudi Arabia - Rusland - Israël..

Ik zou niet weten waarom Rusland een oorlog met z'n bondgenoot zou willen uitlokken, Saudi Arabia, Israël en de VS daarentegen wel. Blackwater zou ook niet vies zijn van zo'n opdracht.

Trump heeft gelukkig niet veel zin in een militaire oorlog, die vecht liever via de economie.

Eurosceptic 14 juni 2019 23:22

De verkiezing van Trump was gebaseerd op 1 belofte:

Het eindigen van de oorlogen in het Midden Oosten. Vooral om wille van de kost ervan.

Er is geen enkele manier waarop hij nog enige geloofwaardigheid zou hebben als hij toegeeft aan de neocons om hem heen. Dan laat hij al zijn kiezers in de steek en wordt hij totaal afgemaakt. Hij weet dat ook

Ik denk dat we wat spierballengerol krijgen zoals tegen Syrië.
Als er echt een conflict van komt hoop ik dat Iran + bondgenoten een nucleaire bom gooien op Washington DC en dat alle neocons, Bolton en Pompeo inclusief, zullen sterven.

De Amerikaanse wortel van alle kwaad moet worden uitgeroeid

Deze oorlogen waren al gepland sinds 2003
7 countries in 5 years

In 5 jaar is het niet gelukt maar verder zegt dit alles

Hoofdstraat 14 juni 2019 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic (Bericht 9044982)
De verkiezing van Trump was gebaseerd op 1 belofte:

Het eindigen van de oorlogen in het Midden Oosten. Vooral om wille van de kost ervan.

Er is geen enkele manier waarop hij nog enige geloofwaardigheid zou hebben als hij toegeeft aan de neocons om hem heen. Dan laat hij al zijn kiezers in de steek en wordt hij totaal afgemaakt. Hij weet dat ook

Ik denk dat we wat spierballengerol krijgen zoals tegen Syrië.
Als er echt een conflict van komt hoop ik dat ze een bom gooien op Washington DC en dat alle neocons, Bolton en Pompeo inclusief, zullen sterven

Zelfs geen spierballengerol, zomaar wat raketten smijten op Iran zal een oorlog starten, vermoedelijk met Saudi Arabië.

Nr.10 14 juni 2019 23:24

De Japanse eigenaar van de Japanse tanker ontkracht het opgehangen verhaal van CENTCOM met klem.
Japanese Tanker Owner Denies Ship Hit By Mine, Says Crew Saw "Flying Objects" Before Attack
14 jun 2019
De VS, of iemand anders die er belang bij heeft, probeert z'n vazallen mee te sleuren in iets waar die vazallen helemaal geen zin in hebben?

Hoofdstraat 14 juni 2019 23:28

Vorige maand waren er ook aanvallen op tankers en de VS beweert dat er toen ook dergelijke mijnen waren gebruikt, de VS wees toen ook naar Iran omdat het de enige groep in de regio zou zijn die daar de expertise voor zou hebben.

Yeah right, een mijn van 5000 dollar magnetisch bevestigen op een schip, daar is heel wat expertise voor nodig.

https://www.foxnews.com/world/gulf-t...isable-vessels

“This assessment is based on intelligence, the weapons used, the level of expertise needed to execute the operation, recent similar Iranian attacks on shipping, and the fact that no proxy group operating in the area has the resources and proficiency to act with such a high degree of sophistication,”

Hoofdstraat 14 juni 2019 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 9044985)
De Japanse eigenaar van de Japanse tanker ontkracht het opgehangen verhaal van CENTCOM met klem.
Japanese Tanker Owner Denies Ship Hit By Mine, Says Crew Saw "Flying Objects" Before Attack
14 jun 2019
De VS, of iemand anders die er belang bij heeft, probeert z'n vazallen mee te sleuren in iets waar die vazallen helemaal geen zin in hebben?

Wat die Japanner wel vergeet dat het zou gaan om magnetische mijnen boven het water, de Iraniërs hebben die ook gebruikt in de jaren '80. Het voordeel daarvan is dat het schip meestal niet zinkt maar wel lam legt.

Dat is natuurlijk nog geen bewijs dat het Iran is, ook dat bootje niet.

Die zogenaamde mijnen hingen ook erg hoog, hoe zou een duiker die zo hoog hebben kunnen hangen? Het formaat van de mijn op die foto toont ook aan dat het ding 50 kilo kan wegen, of dan toch te groot voor een duiker. Het lijkt me waarschijnlijker dat ze in een haven werden aangebracht.

kojak 14 juni 2019 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic (Bericht 9044982)
....
Ik denk dat we wat spierballengerol krijgen zoals tegen Syrië.
Als er echt een conflict van komt hoop ik dat Iran + bondgenoten een nucleaire bom gooien op Washington DC en dat alle neocons, Bolton en Pompeo inclusief, zullen sterven....

Mocht het escaleren, dan wordt het een 3de wereldoorlog.
Hoeveel landen zijn hier niet bij betrokken ? En dan heb ik het nog niet over Rusland en de VS.

Citaat:

...
De Amerikaanse wortel van alle kwaad moet worden uitgeroeid

Deze oorlogen waren al gepland sinds 2003
7 countries in 5 years

In 5 jaar is het niet gelukt maar verder zegt dit alles
De VS hebben al veel op hun geweten, maar dat praat de Russen nu ook niet echt vrij, maar soit.
Wel tijd dat men eens toont dat ze een toontje lager moeten gaan zingen en niet de macht over heel de wereld hebben.
Heel de wereldeconomie lijdt hier trouwens ook onder.

XenApp 15 juni 2019 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9044997)
Mocht het escaleren, dan wordt het een 3de wereldoorlog.
Hoeveel landen zijn hier niet bij betrokken ? En dan heb ik het nog niet over Rusland en de VS.



De VS hebben al veel op hun geweten, maar dat praat de Russen nu ook niet echt vrij, maar soit.
Wel tijd dat men eens toont dat ze een toontje lager moeten gaan zingen en niet de macht over heel de wereld hebben.
Heel de wereldeconomie lijdt hier trouwens ook onder.




De aanwezigheid van één militaire dominante kracht op deze bol vergemakkelijkt de wereldeconomie met factor 1000 indien je in de pas loopt.

Edit:
Citaat:

En dan heb ik het nog niet over Rusland en de VS.
De meest capabele partij is het best in staat om covert missies uit te voeren en te spinnen. Wanneer je geen simpleton bent, bij wie kom je uit?

Frankenstein 15 juni 2019 01:42

Vers van de pers Russia Today.

Trump is niet tevreden over Bolton; hij gaat vervangen worden. Aldus geruchten.

Info: Korreltje zout nemen kan geen kwaad ~
toch mijn gevoel zegt dat Trump niet blij is met Bolton actie in Venezuela en meer.

XenApp 15 juni 2019 02:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9044837)
De Axis of evil natuurlijk :
Saudi Arabia - Rusland - Israël..



Rusland :-):-):-):-):-) Axis of evil. Prachtig :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Aarchzstvwqmrmbtvnpq 15 juni 2019 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein (Bericht 9045020)
Vers van de pers Russia Today.

Trump is niet tevreden over Bolton; hij gaat vervangen worden. Aldus geruchten.

Info: Korreltje zout nemen kan geen kwaad ~
toch mijn gevoel zegt dat Trump niet blij is met Bolton actie in Venezuela en meer.

Wel, ik hoop dat dat gerucht van u waar is...
Zonder Bolton zou de ergste oorlogshitser alvast uit de regering Trump verdwenen zijn...

Universalia 15 juni 2019 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9044747)
Trump heeft een grote muil maar weinig concrete reactie. Dat weten ze in Iran ook. Dat hadden ze zich nooit geriskeerd met Clinton. Die had nu al multipele orgasmes gehad als ze bevel zou geven om Amerikaanse vliegtuigen Iran aan te vallen.

Heeft weinig of niets te maken met of iemand een grote muil heeft of niet.

Ik denk niet dat het probleem zo simpel ligt en men zal eerst verder onderzoek moeten doen dat het voor 500% bewezen is dat de aanslagen inderdaad uit de hoek van Iran gekomen zijn.

Trump kan als hij wil die landen van de kaart vegen maar het gevaar dat er in schuilt is dat de rest van de wereld dan ook overhoop staat.

Ik herinner mij tijdens de golfoorlog wijlen Generaal Norman Schwarzkopf jr. die toen eens opmerkte: 'Van voor naar achter doorrijden en alles platgooien anders staan we hier volgend jaar terug'

Trump beseft goed genoeg dat als hij daar zou beginnen dat hij WW3 in gang zet en de anderen weten dat ook.

Bach 15 juni 2019 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9044994)
Wat die Japanner wel vergeet dat het zou gaan om magnetische mijnen boven het water, de Iraniërs hebben die ook gebruikt in de jaren '80. Het voordeel daarvan is dat het schip meestal niet zinkt maar wel lam legt.

Dat is natuurlijk nog geen bewijs dat het Iran is, ook dat bootje niet.

Die zogenaamde mijnen hingen ook erg hoog, hoe zou een duiker die zo hoog hebben kunnen hangen? Het formaat van de mijn op die foto toont ook aan dat het ding 50 kilo kan wegen, of dan toch te groot voor een duiker. Het lijkt me waarschijnlijker dat ze in een haven werden aangebracht.

De matrozen en eigenaar van de tanker spreken van vliegende objecten. Dus geen mijnen.

Bach 15 juni 2019 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq (Bericht 9045049)
Wel, ik hoop dat dat gerucht van u waar is...
Zonder Bolton zou de ergste oorlogshitser alvast uit de regering Trump verdwenen zijn...

Ik vrees dat het weinig verschil zal maken. Bolton maakte een potje van het regime change project in Venezuela en krijgt geen geloofwaardige valse vlag operatie tegen Iran in elkaar gestoken, ondanks verschillende pogingen, om 'de vazallen' mee te trekken in weeral eens een VS oorlog, dus hij zou kunnen vervangen worden. Maar ook zonder Bolton zijn de VS nog niet van hun oorlogsverslaving verlost.

Zelfs vrij gehoorzame landen als Duitsland durven openlijk zeggen dat het geproduceerde videootje dat de schuld bij Iran zou moeten leggen geen bewijs is. Ten tijde van de oorlog tegen Irak (met fake WMD bewijzen) durfden de Europeanen niet nee zeggen.

Dus de VS zouden wel eens kunnen denken iemand anders dan Bolton nodig te hebben om de oorlog tegen Iran te verkopen.

parcifal 15 juni 2019 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9044978)
Ik zou niet weten waarom Rusland een oorlog met z'n bondgenoot zou willen uitlokken, Saudi Arabia, Israël en de VS daarentegen wel. Blackwater zou ook niet vies zijn van zo'n opdracht.

Omdat Rusland leeft van 2 dingen : Conflict (wapens) en olie.
Bij een conflict in het Midden - Oosten waarbij de olieprijs stijgt wint Rusland 2 keer.
Ze zijn er overduidelijk perfect toe in staat ( en nog veel meer).

Maar Saudi Arabie is waarschijnlijker in dit geval.

Citaat:

Trump heeft gelukkig niet veel zin in een militaire oorlog, die vecht liever via de economie.
Zolang de economie goed draait en zijn herverkiezing waarschijnlijk is wel.
En de signalen daar zijn minder en minder positief.

War-presidents krijgen een populariteits-bonus in de VS.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be