Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Starkad 11 augustus 2009 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 4270188)
Heu nee, ik volg niet echt.
Zwaartekracht beweegt zich idd voort met de lichtsnelheid via de zogenaamde gravitational waves, waarvan de 'amplitude' uitdooft tijdens hun looptijd.

Maar ik zie niet goed hoe jij aan die vertraging komt (wat vertraagt en onder invloed waarvan?) en hoe dit de planeetbanen (in ons zonnestelsel neem ik aan) significant zou kunnen verstoren.

A lively imagination


Johnny Blaze 11 augustus 2009 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 4270188)
Heu nee, ik volg niet echt.
Zwaartekracht beweegt zich idd voort met de lichtsnelheid via de zogenaamde gravitational waves, waarvan de 'amplitude' uitdooft tijdens hun looptijd.

Maar ik zie niet goed hoe jij aan die vertraging komt (wat vertraagt en onder invloed waarvan?) en hoe dit de planeetbanen (in ons zonnestelsel neem ik aan) significant zou kunnen verstoren.

Wel, hoe kan ik het simpel uitleggen. Zwaartekracht beweegt zich voort met de lichtsnelheid. Dat wil zeggen dat het 8 minuten duurt eer de aarde informatie krijgt over de positie van de zon (waar wij dus ronddraaien). Voor neptunus, die op afgerond 30AU ligt, zou het dus een uurtje of 4 duren eer dat die de informatie krijgt waar de zon zich bevind. In een statisch systeem zou het niet veel uitmaken, maar vergeet niet dat de zon ook draait rond het galactisch centrum, en dat die (melkweg) ook nog eens aan een rotvaart door het universum zweeft. Vandaar dus mijn probleem.

Johnny Blaze 11 augustus 2009 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkad (Bericht 4270263)
A lively imagination

gij doet me hier aan denken:




da was ook vrij irritant, maar even rap vergeten.

exodus 11 augustus 2009 14:07

Hier nog eens stuk met astronaut gordon cooper, een van de eerste mensen in de ruimte. Hij zegt dat hij tijdens zijn carriere veel ufo's gezien heeft en dat de regeringen dit verzwijgen.Hij zegt zelfs dat het leger dit filmt en het materiaal confisceert.

http://www.youtube.com/watch?v=8QKW6...eature=related

Micele 11 augustus 2009 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doubled (Bericht 4270233)
Durf het bijna niet vragen ...maar volgens jou is de aarde nog plat?
Of heb ik het verkeerd gelezen.

Verkeerd gelezen, er staat "non-believers van ronde aarde"

Lees het nog eens ;-)
Citaat:

Idd, maar ik wil toch hopen dat het nu ook geen eeuwen gaat duren eer die non-believers van "ronde aarde" en "aarde draait rond de zon" volledig verdwenen zijn.

Johnny Blaze 11 augustus 2009 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 4270188)
Heu nee, ik volg niet echt.
Zwaartekracht beweegt zich idd voort met de lichtsnelheid via de zogenaamde gravitational waves, waarvan de 'amplitude' uitdooft tijdens hun looptijd.

Oh, trouwens, hier maak je wel een zeer blinde aanname voor een self-proclaimed scepticus te zijn.

Zwaartekrachtgolven zijn nog steeds niet aangetoond. Dan mag je er ook niet vanuit gaan dat ze bestaan, allé, als ge consequent wilt zijn met uw attitude doorheen deze draad he ;)

Trouwens, en dit is mijn persoonlijke mening: wedden voor een bak bier dat LIGO en LISA niks gaan vinden, net zoals de LHC geen Higgs-boson (allé, stel u voor, da begint bijna op de bijbel te lijken, met de big bang erbij :lol:) en geen micro-singulariteiten zal vinden (daar wil ik ook wel een bak bier op verwedden).

vb'tje:

Citaat:

Arthur S. Eddington pointed out in his book, The mathematical theory of relativity, Cambridge University Press, Cambridge, 2nd edition, 1960:

The statement that in the relativity theory gravitational waves are propagated with the speed of light has, I believe, been based entirely upon the foregoing investigation; but it will be seen that it is only true in a very conventional sense. If coordinates are chosen so as to satisfy a certain condition which has no very clear geometrical importance, the speed is that of light; if the coordinates are slightly different the speed is altogether different from that of light. The result stands or falls by the choice of coordinates and, so far as can be judged, the coordinates here used were purposely introduced in order to obtain the simplification which results from representing the propagation as occurring with the speed of light. The argument thus follows a vicious circle.

Micele 11 augustus 2009 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 4270335)
Hier nog eens stuk met astronaut gordon cooper, een van de eerste mensen in de ruimte. Hij zegt dat hij tijdens zijn carriere veel ufo's gezien heeft en dat de regeringen dit verzwijgen.Hij zegt zelfs dat het leger dit filmt en het materiaal confisceert.

http://www.youtube.com/watch?v=8QKW6...eature=related

Interessant.
Tja, waarom zou hij liegen ?
Hij schreef zelfs een openbare brief naar de UN.

Pussy Magnet 2.0 11 augustus 2009 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 4270400)
Interessant.
Tja, waarom zou hij liegen ?
Hij schreef zelfs een openbare brief naar de UN.

Wat hij toen zag kan niemand verifiëren. Het is dus een mes dat aan twee kanten snijdt.
Ik zie ook niet in waarom een gerenommeerd, gerespecteerd wetenschapper, piloot en astronaut z'n hele imago op het spel zou zetten voor een UFO-verhaaltje waarop toch niemand zat te wachten. Hoogst merkwaardig.

Ik wil die mens niet meteen gek verklaren ofzo, dat zou nogal kort door de bocht zijn, maar zou het niet kunnen dat menselijke hersenen niet bestand zijn tegen "vrije radicalen" (sorry ben absoluut niet wetenschappelijk onderlegd) in de ruimte? Dat je gek terugkomt van zo'n reis? We zullen Frank Dewinne best maar eens uithoren 8-) Frankie zat lang genoeg in de ruimte om ons te vertellen of hij ET gezien heeft :-P

parcifal 11 augustus 2009 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze (Bericht 4270351)
Zwaartekrachtgolven zijn nog steeds niet aangetoond. Dan mag je er ook niet vanuit gaan dat ze bestaan, allé, als ge consequent wilt zijn met uw attitude doorheen deze draad he ;)

Trouwens, en dit is mijn persoonlijke mening: wedden voor een bak bier dat LIGO en LISA niks gaan vinden, net zoals de LHC geen Higgs-boson (allé, stel u voor, da begint bijna op de bijbel te lijken, met de big bang erbij :lol:) en geen micro-singulariteiten zal vinden (daar wil ik ook wel een bak bier op verwedden).

Nee, niet direct aangetoond, wel indirect. Bovendien is het een elegante hypothese.

Volgens mij is de detectie ervan via LIGO of LISA een kwestie van tijd.

Johnny Blaze 11 augustus 2009 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 4270604)
Nee, niet direct aangetoond, wel indirect. Bovendien is het een elegante hypothese.

Volgens mij is de detectie ervan via LIGO of LISA een kwestie van tijd.

Ik betwijfel het sterk. Wil je weten waarom?

Citaat:

Now Einstein realised that his field equations do not satisfy the usual conservation of energy and momentum and so, in order to save his theory from this catastrophe, he simply invented something, ad hoc, to make his theory satisfy the usual conservation laws; namely, his pseudo-tensor. Not only is this unscientific, it is also unconscionable, and completely fallacious for the following reason. Assumption of the validity of Einstein's pseudo-tensor implies the existence of a mathematical entity called a linear invariant, which is dependent solely upon the components of the metric tensor and their first derivatives. One does not even have to know the details of this; all one needs to know is that the pure mathematicians, Georgio Ricci-Curbastro and Tullio Levi-Civita, inventors of the tensor calculus, proved, in the year 1900, that such invariants do not exist! Thus, by reductio ad absurdum, Einstein's pseudo-tensor is a meaningless concoction of mathematical symbols, and consequently everything relying upon it, such as Einstein gravitational waves, is meaningless.
meer...

Micele 11 augustus 2009 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pussy Magnet 2.0 (Bericht 4270484)
Wat hij toen zag kan niemand verifiëren. Het is dus een mes dat aan twee kanten snijdt.
Ik zie ook niet in waarom een gerenommeerd, gerespecteerd wetenschapper, piloot en astronaut z'n hele imago op het spel zou zetten voor een UFO-verhaaltje waarop toch niemand zat te wachten. Hoogst merkwaardig.

Vanaf een bepaalde ouderdom ca. 60 j en fysieke gezondheid en ..., is het bepaalde "intelligente mensen" Scheißegal wat hun imago betreft, ze willen gewoon hun verhaal niet verborgen gehouden zien, het moet er uit... begrijp je ?

Heeft zijn imago dan eronder geleden ? Waarom ook, de meerderheid mensen gelooft wel degelijk in UFO´s of zoiets onverklaarbaars, maar dat is geen argument.
Daarbij er zijn nog veel gerenomeerde mensen die UFO´s erkennen en dat openbaar gezegd hebben:
Hier 10 artikels-links in REF volgens data te vinden (Gordon Cooper is al een tijdje geleden, art. 8, 9 en 10 waren overigens astronauten)
Citaat:

REF: http://www.ufowijzer.nl/index.html

1) DOORBRAAK IN UFOLAND
2) LARRY KING LIVE CNN
3) VECHTEN VOOR VRIJHEID
4) ROBERTSON PANEL
5) THE MISSING TIMES
6) DISCLOSURE PROJECT
7) FLIGHTS UNSEEN
8) SECRET NASA TRANSMISSIONS
9) GORDON COOPER
10) EDGAR MITCHELL
Lees maar eens, kan geen kwaad voor het imago ;-)

Pussy Magnet 2.0 11 augustus 2009 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 4270688)
Vanaf een bepaalde ouderdom ca. 60 j en fysieke gezondheid en ..., is het bepaalde "intelligente mensen" Scheißegal wat hun imago betreft, ze willen gewoon hun verhaal niet verborgen gehouden zien, het moet er uit... begrijp je ?

Heeft zijn imago dan eronder geleden ? Waarom ook, de meerderheid mensen gelooft wel degelijk in UFO´s of zoiets onverklaarbaars, maar dat is geen argument.
Daarbij er zijn nog veel gerenomeerde mensen die UFO´s erkennen en dat openbaar gezegd hebben:
Hier 10 artikels-links in REF volgens data te vinden (Gordon Cooper is al een tijdje geleden, art. 7, 8 en 9 waren overigens astronauten)

Lees maar eens, kan geen kwaad voor het imago ;-)

Dank je voor je antwoord.

Maar dan is er een tweede vraag die meteen bij me opkomt: in Amerika wordt grof geld verdiend met Ufologie en esoterie. Als ik me niet vergis zijn er hele radiostations en zelfs kleine lokale tvzenders aan gewijd. Misschien willen onze oud-austronauten ook een graantje meepikken van de ruimtekoek?

De megalomane, over the top American way of life laat zulke 'subculturen' toch perfect toe? Scientology bv., The Heaven's Gate Cult, Jonestown, enz.. zijn maar een greep uit het tragische verleden van heel die, sta mij toe te zeggen, mallemolen. Giet daarover de 'vuilbaksappen' van het gigantische meth-crack-cocain.. afin, drugsprobleem in de VS, de religieuze fanatici, het creationisme, het volledig ontbreken van enige normen, waarden of cultuur op sommige vlakken... Kom je dan niet automatisch terecht bij zulke zaken?

Moeten wij al wat uit Amerika komt door een Europese filter onder de loep nemen?

Pussy Magnet 2.0 11 augustus 2009 18:25




Deze vond ik best wel grappig!

Micele 11 augustus 2009 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pussy Magnet 2.0 (Bericht 4270713)
Maar dan is er een tweede vraag die meteen bij me opkomt: in Amerika wordt grof geld verdiend met Ufologie en esoterie. Als ik me niet vergis zijn er hele radiostations en zelfs kleine lokale tvzenders aan gewijd. Misschien willen onze oud-austronauten ook een graantje meepikken van de ruimtekoek?

Volgens mij overdrijf je hier.

Citaat:

Moeten wij al wat uit Amerika komt door een Europese filter onder de loep nemen?
Dat gebeurt toch al, bepaalde serieuze sites werken toch tesamen, en filteren alle brol eruit.

Van alle merkwaardige UFO-foto´s en verhalen wordt hoogstens 5-10% geselecteerd als degelijk en bruikbaar, en ook op hun site´s openbaar gemaakt.

Ik heb de indruk dat je amper wat gelezen hebt van de links, de US-regering heeft maar een miniem gedeelte van hun vooral militaire-UFO-rapporten vrijgegeven in 1993, maar Frankrijk -3/2006- en Engeland 4/2007 hebben schijnbaar veel meer van hun UFO-dossiers vrijgegeven, en voor de "voeten vd wetenschappers gesmeten", met de woorden "hierzie onderzoek het maar..." maar schijnbaar zijn er maar weinig wetenschappers die hun nek willen uitsteken...

http://www.ufowijzer.nl/tekstpagina/...aakUfoland.htm
de links van serieuze UFO-sites zijn ook daar te vinden, ook een Amerikaanse.

doubled 11 augustus 2009 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 4270348)
Verkeerd gelezen, er staat "non-believers van ronde aarde"

Lees het nog eens ;-)

ik had het verkeerd geïnterpreteerd presies.
Maar ik stond even met een mond vol tanden, toen ik las dat er nog mensen zijn die geloven dat de aarde plat is ;-).

Micele 11 augustus 2009 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doubled (Bericht 4270858)
Maar ik stond even met een mond vol tanden, toen ik las dat er nog mensen zijn die geloven dat de aarde plat is ;-).

Ik eigenlijk niet zo, maar dat er zovele platte-aarde-believer websites bestaan had ik echt niet voor mogelijk gehouden, schijnbaar is daar ook geld mee te verdienen of ... ? zoals die brol-UFO-sites die overal opduiken.

Ik hoef maar even te googlen:
Citaat:

http://www.straightdope.com/columns/...round-prove-it
You say the earth is round? Prove it
October 9, 1987
Ik heb niet verder gelezen... maar de vraag lijkt wel op:
UFO´s bestaan? Bewijs maar...

Eigenlijk ben ik toch verwonderd dat de "meeste" mensen geloven dat de aarde hét van hét van het heelal is, met zijn miljarden planeten en zonnestelsels, en dat de aardemensen de enige levende "intelligente wezens" zijn in het onmetelijke heelal....

BlueThunder 11 augustus 2009 21:35

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage...orth-show.html

BlueThunder 11 augustus 2009 21:36

http://video.google.com/videoplay?do...42199072&hl=nl

Micele 11 augustus 2009 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4271067)

:thumbsup:

exodus 12 augustus 2009 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4271067)

Zeer goeie aflevering... Toont aan dat de Russen ook veel met UFO's bezig waren en het paranormale , net zoals de Amerikanen. Waarom? Omdat die dingen nu eenmaal bestaan.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be