Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Btw-verhoging onbespreekbaar voor Groen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=167173)

de atoombom 3 februari 2012 14:07

Btw-verhoging onbespreekbaar voor Groen
 
De groenen pleiten voor
  • een aanpassing van het systeem van de notionele intrestaftrek,
  • een groter bedrag voor de nucleaire rente
  • en een taks op beursverrichtingen.

Citaat:

'Dat zijn maatregelen die niet raken aan de koopkracht van de middenklasse en de laagste inkomens, en zijn dus veel socialer
Bron

Daar zouden ze wel eens gelijk kunnen in hebben.
Of niet?

Tejokus 3 februari 2012 14:53

Pleit ik ook voor.

Athelas 3 februari 2012 16:21

Hogere taks op nucleaire rente, zal toch doorgerekend worden naar de klanten, niet?

Ik kan leven met deze maatregels. Vind ik zowieso beter dan btw of een indexsprong. Maar ofdat die kosten niet naar ons gaan doorgerekend of verhaald zullen worden... hum. Direct niet neen, indirect mss wel.

Meuh 3 februari 2012 22:01

Groen is niet bepaald mijn partij, maar deze voorstellen vind ik zeker ok! Langs de andere kant vrees ik dat ze dit sowieso voorstellen omdat ze in de oppositie zitten. Moesten ze deel uitmaken van de regering, het zou wel anders zijn.
Maar daarom is oppositie goed natuurlijk he!

Meuh 3 februari 2012 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 5970472)
Hogere taks op nucleaire rente, zal toch doorgerekend worden naar de klanten, niet?

Ik kan leven met deze maatregels. Vind ik zowieso beter dan btw of een indexsprong. Maar ofdat die kosten niet naar ons gaan doorgerekend of verhaald zullen worden... hum. Direct niet neen, indirect mss wel.

Waarschijnlijk, maar het is niet dat het nu goedkoper wordt he... We betalen steeds meer, ook zonder die nucleaire taks.

fonne 3 februari 2012 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de atoombom (Bericht 5970284)
De groenen pleiten voor
  • een aanpassing van het systeem van de notionele intrestaftrek,
  • een groter bedrag voor de nucleaire rente
  • en een taks op beursverrichtingen.


Bron

Daar zouden ze wel eens gelijk kunnen in hebben.
Of niet?

Een aanpassing van de notionele interestaftrek die er voor zorgt dat de KMOs die reële duurzame investeringen doen er van genieten, zodat het geld niet stante pede richting Franse bazen vertrekt, is zeker aangewezen. Vraag is maar of het dat is wat Groen! bedoelt met 'aanpassing'?

Voor de nucleaire rente geldt hetzelfde als voor de waanzinnige groene-stroom certificaten. De gewone man betaalt de rekening twee keer: één keer via de elektriciteitsprijs, en éénmaal door stijging van de werkloosheid in energie-intensieve industrie. De elektriciteitsproducenten gaan er niet voor opdraaien, en de mega-bonussen voor de politiekers bij de distributeurs (Elia, Infraxx, Eandis) gaan er ook niet door verminderen.
Dom populisme dus.

De prijs van de beursverrichtingen zal alleen leiden tot minder transacties en dus minder opbrengsten. Institutionele beleggers zullen de prijzen per definitie afschuiven naar de private klanten. Een Eurotje extra kosten hier, een inschrijvingsrecht daar, ...

Voor mij is het allemaal even holle praat als het platte SP.A populisme �* la 'we laten de bankiers de crisis betalen', maar we redden wel eerst onze eigen banken en sleuren er nog een bonusje uit.

de atoombom 4 februari 2012 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5970981)
Een aanpassing van de notionele interestaftrek die er voor zorgt dat de KMOs die reële duurzame investeringen doen er van genieten, zodat het geld niet stante pede richting Franse bazen vertrekt, is zeker aangewezen. Vraag is maar of het dat is wat Groen! bedoelt met 'aanpassing'?

Voor de nucleaire rente geldt hetzelfde als voor de waanzinnige groene-stroom certificaten. De gewone man betaalt de rekening twee keer: één keer via de elektriciteitsprijs, en éénmaal door stijging van de werkloosheid in energie-intensieve industrie. De elektriciteitsproducenten gaan er niet voor opdraaien, en de mega-bonussen voor de politiekers bij de distributeurs (Elia, Infraxx, Eandis) gaan er ook niet door verminderen.
Dom populisme dus.

De prijs van de beursverrichtingen zal alleen leiden tot minder transacties en dus minder opbrengsten. Institutionele beleggers zullen de prijzen per definitie afschuiven naar de private klanten. Een Eurotje extra kosten hier, een inschrijvingsrecht daar, ...

Voor mij is het allemaal even holle praat als het platte SP.A populisme �* la 'we laten de bankiers de crisis betalen', maar we redden wel eerst onze eigen banken en sleuren er nog een bonusje uit.

En wat zijn uw voorstellen dan die de burger niet raakt, de bedrijven niet benadeelt en de tewerkstelling doet toenemen (alleszins niet vermindert)?

Another Jack 4 februari 2012 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de atoombom (Bericht 5971461)
En wat zijn uw voorstellen dan die de burger niet raakt, de bedrijven niet benadeeld en de tewerkstelling doet toenemen (alleszins niet vermindert)?

De vraag van 1 miljoen!

matthias999 4 februari 2012 11:34

Michel is ook fel tegen! En natuurlijk vind de ps dit wel ok, die mannen kennen enkel belastingen en geen besparingen.

born2bewild 4 februari 2012 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de atoombom (Bericht 5971461)
En wat zijn uw voorstellen dan die de burger niet raakt, de bedrijven niet benadeelt en de tewerkstelling doet toenemen (alleszins niet vermindert)?

een halt toeloepen aan de bloedaftapping vanuit het noolden naal het zuiden (good vool 1000000000euro/maand)
het legel afschaffen want buiten het bombaldelen van onschuldige bulgels dient dat tot niets

Karel Martel B 4 februari 2012 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de atoombom (Bericht 5971461)
En wat zijn uw voorstellen dan die de burger niet raakt, de bedrijven niet benadeelt en de tewerkstelling doet toenemen (alleszins niet vermindert)?

De dop beperken in tijd.

born2bewild 4 februari 2012 11:41

in se is elke maatlegel goed die de macht van de ps aantast

bartelx 4 februari 2012 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de atoombom (Bericht 5971461)
En wat zijn uw voorstellen dan die de burger niet raakt, de bedrijven niet benadeelt en de tewerkstelling doet toenemen (alleszins niet vermindert)?

Besparen op het overheidsapparaat. Hier en daar kan er nog wat vet weggesneden worden.

born2bewild 4 februari 2012 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartelx (Bericht 5971494)
Besparen op het overheidsapparaat. Hier en daar kan er nog wat vet weggesneden worden.

8O

Another Jack 4 februari 2012 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 5971486)
De dop beperken in tijd.

Druppel op een hete plaat, in Spanje al een aantal jaren in voege...

tschoon verdiep 4 februari 2012 12:19

Ik ben totaal niet voor de groenen maar deze ideeën kunnen er bij mij wel in.
Maar het warm water zal terug moeten uit gevonden worden.

Another Jack 4 februari 2012 12:33

Volgens mij kan de PS niet anders dan tegen een BTW-verhoging zijn.
Niemand mag armer worden, armen betalen ook BTW op goederen en diensten...

born2bewild 4 februari 2012 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5971568)
Volgens mij kan de PS niet anders dan tegen een BTW-verhoging zijn.
Niemand mag armer worden, armen betalen ook BTW op goederen en diensten...

ja, en de ps is de paltij van en vool de almen

ontloelend

maddox 4 februari 2012 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de atoombom
En wat zijn uw voorstellen dan die de burger niet raakt, de bedrijven niet benadeelt en de tewerkstelling doet toenemen (alleszins niet vermindert)?

Een belangrijke besparing. De taken van de overheid terugbrengen naar de basis.


De overheid moet zich niet bezig houden met het herverdelen van belastingsgeld wat onder dwang is afgepakt van de eerlijke burger. Dat geld moet ingezet worden om een maatschappelijk minimumkader te scheppen

Voorbeelden.

Kerk en staat beter scheiden. Laat de belastingsbetaler zelf kiezen welke hobby hij wil sponsoren.

Subsidies aan VZW's en NGO's, laat de belastingsbetaler zelf beslissen welke goeie zaak hij wil sponsoren. Is dat nu cafévoetbalploeg "De Kampioenen" of Amnesty International. Ook de monarchie valt onder dit soort van oubolligheden.

Bommen gooien op burgers in't buitenland is letterlijk geld verbranden. Ik stel voor dat we die bommen verkopen aan de best biedende.
(doordenkertje .wat is het verschil in werkingskost en effectiviteit tussen het Belgische leger, en het Zwitserse?)

born2bewild 4 februari 2012 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5971618)
(doordenkertje .wat is het verschil in werkingskost en effectiviteit tussen het Belgische leger, en het Zwitserse?)

het legel van albelt is een uitkelingsappalaat


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be