Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   “Goed gedaan, enkel een paar weken te vroeg”: reacties op brand in asielcentrum (https://forum.politics.be/showthread.php?t=250763)

Demper 11 november 2019 23:02

“Goed gedaan, enkel een paar weken te vroeg”: reacties op brand in asielcentrum
 
https://www.hln.be/in-de-buurt/bilze...trum~aa6dc08d/

Verschrikkelijk, zo een brand in een asielcentrum.

Ik ben er al een hele dag niet goed van.

Henri1 11 november 2019 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 9165140)
https://www.hln.be/in-de-buurt/bilze...trum~aa6dc08d/

Verschrikkelijk, zo een brand in een asielcentrum.

Ik ben er al een hele dag niet goed van.

Bilzen, Eigenbilzen, enz... allemaal zo zwart als roet. De bijnaam Klein Berlijn kwam ergens van he.

Ziekelijk is het.

Jan van den Berghe 11 november 2019 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 9165140)
Verschrikkelijk, zo een brand in een asielcentrum.

Ik ben er al een hele dag niet goed van.

Het pand stond leeg. Alhoewel brandstichting steeds verwerpelijk is, zie ik niet onmiddellijk in waarom deze brandstichting verschrikkelijk is en de brandstichting in Menen van een maand geleden dan weer niet.

Zipper 11 november 2019 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9165147)
Bilzen, Eigenbilzen, enz... allemaal zo zwart als roet. De bijnaam Klein Berlijn kwam ergens van he.

Ziekelijk is het.

wat vooral ziekelijk is, is dat jij er nog maar eens "den oorlog" moet bijsleuren, 75jaar na data. Als er iets zwart als roet is, zijn het uw hersenen.

Henri1 11 november 2019 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9165149)
wat vooral ziekelijk is, is dat jij er nog maar eens "den oorlog" moet bijsleuren, 75jaar na data. Als er iets zwart als roet is, zijn het uw hersenen.

Het klopt niet van dat Klein Berlijn” ?

U kent uw geschiedenis niet.

Jan van den Berghe 11 november 2019 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9165159)
Het klopt niet van dat Klein Berlijn” ?

U kent uw geschiedenis niet.

Als ik mij goed herinner, eindigde de laatste WO bij ons in 1945. Welke relevantie hebben feiten van voor die datum nu eigenlijk nog? Welk verband tracht u te leggen?

Henri1 11 november 2019 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9165161)
Als ik mij goed herinner, eindigde de laatste WO bij ons in 1945. Welke relevantie hebben feiten van voor die datum nu eigenlijk nog? Welk verband tracht u te leggen?

Het is blijkbaar erfelijk bij de Vlaamse kornuiten.

Elio di Supo 11 november 2019 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9165165)
Het is blijkbaar erfelijk bij de Vlaamse kornuiten.

Bij de trawanten ook?

Jan van den Berghe 11 november 2019 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9165165)
Het is blijkbaar erfelijk bij de Vlaamse kornuiten.

Wat is er erfelijk?

vanderzapig 11 november 2019 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 9165140)
https://www.hln.be/in-de-buurt/bilze...trum~aa6dc08d/

Verschrikkelijk, zo een brand in een asielcentrum.

Ik ben er al een hele dag niet goed van.

Geen doden. Geen gewonden. En geen asielzoekers.

Alleen maar voordelen!

Tavek 11 november 2019 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9165172)
Wat is er erfelijk?

Het uitschot zijn.

Demper 12 november 2019 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9165148)
Het pand stond leeg. Alhoewel brandstichting steeds verwerpelijk is, zie ik niet onmiddellijk in waarom deze brandstichting verschrikkelijk is en de brandstichting in Menen van een maand geleden dan weer niet.

Sarcasme, kent u dat?

fcal 12 november 2019 02:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9165178)
Het uitschot zijn.

Tja, die Limburgers zijn geen Vlamingen. Het lijken wel Duitsers!

Karel Martel B 12 november 2019 05:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 9165140)
Verschrikkelijk, zo een brand in een asielcentrum.

Ik ben er al een hele dag niet goed van.

Onpopulair immigratiebeleid is onpopulair.

Skobelev 12 november 2019 06:35

Alsof het verwonderlijk is dat de plaatselijke bevolking, gezien het protest tegen de komst van dit asielcentrum, het heft in eigen hand neemt. Als politiekers niet naar de bevolking luisteren...

Het eerste waar ik aan dacht toen die eigenaar op tv aankondigde dat hij, met forse hulp van het rode kruis, het gebouw zo snel mogelijk ging herstellen om er alsnog asielzoekers in te huisvesten was "let toch maar op dat ze uw of uw moeder die naast dat gebouw woont haar kot ook niet in brand steken".

Anna List 12 november 2019 07:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9165147)
Bilzen, Eigenbilzen, enz... allemaal zo zwart als roet. De bijnaam Klein Berlijn kwam ergens van he.

Ziekelijk is het.

Naast Bilzen zelf liggen in de gemeente nog de deelgemeenten Beverst, Eigenbilzen, Grote-Spouwen, Hoelbeek, Hees, Kleine-Spouwen, Martenslinde, Mopertingen, Munsterbilzen, Rosmeer, Rijkhoven en Waltwilder.
Op het grondgebied van Beverst ligt nog het gehucht Schoonbeek, gescheiden van het centrum van Beverst door de Demer.

een AZC voor 140 mensen in een dorp van 1300 inwoners willen doorduwen tegen de wil van de inwoners, Maggie De Block moest zich schamen.

overigens is er met een leeg pand in brand steken als politieke actie, nadat de politiek de burger compleet negeert, geen enkel democratisch probleem.

Anna List 12 november 2019 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9165234)
Naast Bilzen zelf liggen in de gemeente nog de deelgemeenten Beverst, Eigenbilzen, Grote-Spouwen, Hoelbeek, Hees, Kleine-Spouwen, Martenslinde, Mopertingen, Munsterbilzen, Rosmeer, Rijkhoven en Waltwilder.
Op het grondgebied van Beverst ligt nog het gehucht Schoonbeek, gescheiden van het centrum van Beverst door de Demer.

een AZC voor 140 mensen in een dorp van 1300 inwoners willen doorduwen tegen de wil van de inwoners, Maggie De Block moest zich schamen.

overigens is er met een leeg pand in brand steken als politieke actie, nadat de politiek de burger compleet negeert, geen enkel democratisch probleem.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Grote-Spouwen

Grote-Spouwen 1321 inwoners.

en dan zegt zo'n hautaine dikke troela vanuit Brussel, we gaan daar 140 asielzoekers in duwen.

Skobelev 12 november 2019 08:07

Die dikke troela laat er 140 los op de plaatselijke bevolking, 't is een open centrum.
Hou vrouwen en kinderen maar binnen. :?

Anna List 12 november 2019 08:15

Citaat:

Telefoontje uit Brussel
Vlaams Belang voert het protest aan, al distantiëren de ?*gemeenteraadsleden van de partij zich stellig van de brand. ‘De brand is verwerpelijk’, zegt Annick Ponthier. ‘Maar we hebben inderdaad een probleem met het asielcentrum. Er zouden 140 asielzoekers in ondergebracht worden, terwijl Grote-Spouwen maar 1.300 bewoners telt. Dat is 10 procent erbij. De locatie is ook niet geschikt. Er is te weinig ruimte.’
Net dezelfde argumenten voert burgemeester Sauwens aan. Ook hij is tegen het asielcentrum. ‘We kregen ineens een telefoontje uit Brussel met de mededeling dat er hier een asielcentrum zou komen. Zonder overleg. Maar we willen niet meegaan in het negatieve. We krijgen ook positieve en genuanceerde reacties van mensen die de asielzoekers willen helpen te integreren.’
Op 21 november, staat een vergadering met de buurtbewoners gepland. N-VA-gemeenteraadslid Wouter Raskin begrijpt niet dat Sauwens niet al veel eerder de buurtbewoners bij elkaar heeft geroepen om ze uitleg te geven. ‘Ik hoor veel mensen die gefrustreerd en boos zijn. Ze hebben het gevoel dat het asielcentrum door hun strot wordt geramd. Er is geen dialoog en hun woede wordt niet gekanaliseerd.’
‘Vorige dinsdag, tijdens de gemeenteraad, stond de gedachtewisseling over het asielcentrum pas als laatste punt op de agenda. De discussie daarover begon om middernacht. Natuurlijk voelden de mensen die speciaal daarvoor naar de gemeenteraad waren gekomen, zich niet serieus genomen. Ik wil geen oorzakelijk verband leggen met de brandstichting, maar op die manier haal je de lont niet uit het kruitvat en krijg je hommeles.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20191111_04710538

Citaat:

... ‘Als de brandstichting verband houdt met de opening van het asiel?*centrum, wordt dit een overdraagzame samenleving’, reageert minister van Asiel en Migratie Maggie De Block (Open VLD) via haar woordvoerder. ‘Dan is er een nieuwe grens overschreden.’
De Block houdt nog een slag om de arm, maar er zijn veel aanwijzingen dat de brand inderdaad het (voorlopige) dieptepunt is van het verzet tegen de komst van het asielcentrum. De onvrede in de Limburgse gemeente broeit al sinds eind oktober, toen bekendraakte dat Fedasil er een opvangplaats wil laten inrichten door het Rode Kruis. De voorbije weken waren er protestacties met spandoeken – ‘Maggie, hier geen asielcentrum in onze buurt aub’ – aan het gebouw. Afgelopen dinsdag zakten ook veel burgers af naar de gemeenteraad waar het thema op de agenda stond. Alle stoelen waren bezet, zegt burgemeester Johan Sauwens (Trots op Bilzen/CD&V), die een coalitie met Beter Bilzen/Open VLD leidt.
...Zowel het Rode Kruis als minister De Block beklemtoont dat er opvangplaatsen nodig zijn. ‘Er is sinds de zomer weer een hogere instroom van asielzoekers’, zegt de woordvoerder van de minister. ‘We moeten mensen die asiel aanvragen opvang bieden.

Jakko 12 november 2019 08:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9165148)
Het pand stond leeg. Alhoewel brandstichting steeds verwerpelijk is, zie ik niet onmiddellijk in waarom deze brandstichting verschrikkelijk is en de brandstichting in Menen van een maand geleden dan weer niet.

Mijn inschatting is dan ook dat Demper het sarcastisch bedoelde.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be