Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Geschiedenis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=173)
-   -   Wie is je favoriete histrische figuur? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=90582)

Jeronimo 13 juli 2007 22:46

Ik vond (uit de vrij recente geschiedenis dan wel) de Shah van Iran wel een vooruitstrevend persoon. Onder zijn heerschappij had Iran godsdienstvrijheid en was het pro-Westers. :-D
Toen die Khomeini daar aan de macht kwam heeft hij er een van de meest extremistische landen ter wereld van gemaakt. :x
Ik vond het vooral smerig toen niemand de Shah wou ontvangen, enkel Egypte. :cry:

lombas 15 juli 2007 12:47

Khomeini was blowback. De Amerikanen hadden er af moeten blijven.

Fonske 15 juli 2007 13:11

Citaat:

Wat is dat nu voor iets. Die durft zomaar de Hitlergroet doen terwijl hij naast een zwarte staat. Ik vraag me af of er hier iemand Hitler durft zeggen.
Ken jij je geschiedenis dan niet? Dit is Berlijn 1936.

Brandaan 15 juli 2007 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fonske (Bericht 2777869)
Mandella, na jarenlange opsluiting en ongemeen harde discriminatie tegen zijn volk toch de verzoenende weg bewandelen.

Ik snap dit nooit; De man is oprichter van een terroristische organisatie, heeft als president de neergang van Zuid-Afrika niet kunnen tegenhouden, maar toch spreekt iedereen positief over hem.

HAMC 15 juli 2007 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 2789541)
Ik snap dit nooit; De man is oprichter van een terroristische organisatie, heeft als president de neergang van Zuid-Afrika niet kunnen tegenhouden, maar toch spreekt iedereen positief over hem.

Noch wordt er gesproken over de honderden beestachtige moorden die zijn gepleegd in zijn opdracht, waarvoor hij dan ook als terorrist veroordeeld is.

Mandela is echter in goed gezelschap als nobel vredesprijs winnaar.

evilbu 15 juli 2007 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2708814)
Marx, Lenin, Che, James Connolly

Een dokter die zijn kennis gebruikte om te folteren. Selectieve verontwaardiging.:roll:

GaRnaaLBeeR 16 juli 2007 16:37

Ik heb gehoord dat hij s'nachts uit kleine kindjes hun kleerkasten springt en heel hart boe roept !

Je kunt veel dingen aanmerken op menheer Guevara zijn leven, maar folteren met een medisch diploma.

GaRnaaLBeeR 16 juli 2007 16:43

Verder vind ik Roze Luxemburg en Karl Liebknecht fantastische figuren om over te lezen.

Nederlandse Leeuw 17 juli 2007 01:43

Willem van Oranje! De Vader des Vaderlands, bevrijder der Nederlanden. Hij leidde de Opstand tegen Spanje voor onze vrijheid, helaas is dat enkel voor Noord-Nederland gelukt:-( . Maar hij kon er niets aan doen dat Vlaanderen opnieuw in Spaanse handen viel... Alle mensen die aan de wieg van de Vlaamse Beweging verdienen ook hun eer. Verder ben ik van mening dat er in de toekomst ook nog 2 mensen (of groepen mensen) komen die eer toe zal kunnen komen: ten eerste, zij die Vlaanderen onafhankelijk zullen maken, ten tweede, zij die de Nederlanden kunnen herenigen.

PS: Overingens zal degene die Wallonie uit de armoede kan helpen ook op mijn eer kunnen rekenen!

Vorenus 17 juli 2007 02:58

Galigula

Scarabaeida 17 juli 2007 03:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 2789541)
Ik snap dit nooit; De man is oprichter van een terroristische organisatie, heeft als president de neergang van Zuid-Afrika niet kunnen tegenhouden, maar toch spreekt iedereen positief over hem.

Het is een neger en het onderwijs leert ons niet dat negers mensen zijn. Apen zijn eenmaal niet in staat tot racisme. Het is inderdaad walgelijk hoe onwetenheid zich tentoonspreid als blanke "progressievelingen" vol lof over Mandela spreken.
Hij was tegen Apartheid, dus hij moet wel goed zijn. :E

P.S.: Ook een organisatie dat veel steun langs de linkerzijde geniet (dat smeren linksen zichzelf graag op, want de organisatie is eigenlijk voor iedereen bekommerd om mensenrechten, ook conservatieven), steunde Mandela niet, nl. Amnesty International. Het siert hen natuurlijk wel dat ze niet politiek gecontamineerd zijn door te subjectief denken.
Pittig detail doch, de organisatie is opgericht door een communist. Het maakt mij niets uit doch. Ik vind dat ze zich tegenwoordig wel te vaak op Israël richten, zeer buitenproportioneel zelfs.

lombas 17 juli 2007 06:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida (Bericht 2792757)
Het is een neger en het onderwijs leert ons niet dat negers mensen zijn. Apen zijn eenmaal niet in staat tot racisme. Het is inderdaad walgelijk hoe onwetenheid zich tentoonspreid als blanke "progressievelingen" vol lof over Mandela spreken.
Hij was tegen Apartheid, dus hij moet wel goed zijn. :E

P.S.: Ook een organisatie dat veel steun langs de linkerzijde geniet (dat smeren linksen zichzelf graag op, want de organisatie is eigenlijk voor iedereen bekommerd om mensenrechten, ook conservatieven), steunde Mandela niet, nl. Amnesty International. Het siert hen natuurlijk wel dat ze niet politiek gecontamineerd zijn door te subjectief denken.
Pittig detail doch, de organisatie is opgericht door een communist. Het maakt mij niets uit doch. Ik vind dat ze zich tegenwoordig wel te vaak op Israël richten, zeer buitenproportioneel zelfs.

Vergeet vooral niet dat Mbeki zijn militaire opleiding heeft genoten in de Sovjet-Unie.

Jeronimo 8 augustus 2007 22:35

Karel Martel is ook één van mijn favoriete historische figuren. ;-)

another brick 8 augustus 2007 22:55

Favoriet: Einstein.
Komen dichtbij: Darwin, Caesar en Cicero.

Bovenbuur 9 augustus 2007 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nederlandse Leeuw (Bericht 2792698)
Willem van Oranje! De Vader des Vaderlands, bevrijder der Nederlanden. Hij leidde de Opstand tegen Spanje voor onze vrijheid, helaas is dat enkel voor Noord-Nederland gelukt:-( . Maar hij kon er niets aan doen dat Vlaanderen opnieuw in Spaanse handen viel... Alle mensen die aan de wieg van de Vlaamse Beweging verdienen ook hun eer. Verder ben ik van mening dat er in de toekomst ook nog 2 mensen (of groepen mensen) komen die eer toe zal kunnen komen: ten eerste, zij die Vlaanderen onafhankelijk zullen maken, ten tweede, zij die de Nederlanden kunnen herenigen.

PS: Overingens zal degene die Wallonie uit de armoede kan helpen ook op mijn eer kunnen rekenen!

Jan 1 van Brabant, niet zozeer de vader maar toch wel één van de aardige ooms van het uit elkaar gevallen vaderland. Kreeg zijn meeste kinderen in een buitenechtelijke relatie, werd ondertussen ook nog twee keer weduwnaar. Streed in zijn leven in 72 toernooien, 71 won hij er, bij de 72ste overleed hij. De vorst die bekend kwam te staan als de biervorst nadat hij zijn mannen na een overwinning waarbij hij Limburg in handen kreeg toesprak vanaf een stapel biervaten werd 42 jaar, of iets daaromtrent. Moest ik er plezier in scheppen om kloosterbibliotheken uit te pluizen en geschiedkundigen te ondervragen dan zou ik er misschien nog eens een film van maken. ;)

the outlaw torn 10 augustus 2007 00:48

geronimo, ook wel goyakla, leider van de apaches die zich verzette tegen de reservaten-politiek van de amerikaanse regering.

bestaat goeie film over : 'geronimo, an american legend' met Wes Studi, Matt Damon, Robert Duval, ...

en waarom ? hij ging voor zijn zaak en bleef er hardnekkig in geloven.

zijn leven kan je beschrijven als volgt: een moedig, heroisch mr helaas hopeloos verhaal.

mr nogmaals, zijn geloof dat hij het goeie deed en bleef gaan vr zijn zaak.

Wiley E Coyote 10 augustus 2007 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 2842695)
Kreeg zijn meeste kinderen in een buitenechtelijke relatie.

Ik denk dat dat voor zeer veel adelijke historische figuren uit dat tijdperk en latere tijdperken opgaat ;) :D

The Ottoman 12 augustus 2007 23:08

Mustafa Kemal Atatürk, vader der Turken

lombas 12 augustus 2007 23:11

Dat zegt het al.

Schoon graf. Da's al.

Brandaan 12 augustus 2007 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Ottoman (Bericht 2848691)
Mustafa Kemal Atatürk, vader der Turken

Hmm, een beetje vreemd: U noemt zichzelf "The Ottoman", maar uw favoriete historische figuur is Atatürk. Kunt u die schijnbare tegenstrijdigheid verklaren?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be