Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

exodus 4 augustus 2011 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5606948)
Niemand betwijfelt dat de man iets gezien.
Probleem is steeds dat er nitwits die zichzelf benoemen tot "expert" of "ufoloog" er een verhaal proberen rond te breien met de natte vinger.

Thimoty Good mag je gerust wel een expert noemen.

Die man zegt trouwens zelf dat hij letterlijk een vliegende schotel heeft gezien, met lichten aan de zijkant en aan de onderkant, die zweefde. Dat is wat hij zegt gezien te hebben.

Goed dat hij het lef heeft om hierover te spreken op nationale radio.

Another Jack 4 augustus 2011 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5606964)
Thimoty Good mag je gerust wel een expert noemen.

Die man zegt trouwens zelf dat hij letterlijk een vliegende schotel heeft gezien, met lichten aan de zijkant en aan de onderkant, die zweefde. Dat is wat hij zegt gezien te hebben.

Goed dat hij het lef heeft om hierover te spreken op nationale radio.

Nogmaals: NIEMAND ontkent dat de man iets gezien.
Feit: we weten niet wat.
En daar kan geen legertje ufologen geen reet aan veranderen.

exodus 4 augustus 2011 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5606968)
Nogmaals: NIEMAND ontkent dat de man iets gezien.
Feit: we weten niet wat.
En daar kan geen legertje ufologen geen reet aan veranderen.

Wat een ontkenning weeral.

Die man claimt letterlijk een vliegende schotel gezien te hebben. Wat jij zegt "niemand ontkent dat die man iets gezien heeft", is een leeg statement, en een vorm van ontkenning (denk er eens over na).

Nu, iemand die het onderwerp grondig bestudeert heeft weet wel dat ze bestaan.

Er zijn relatief vele sightings. Nu is het "geluk" dat het met een media figuur gebeurde die erover durft te spreken. Sommige mensen durven er alleens niet over spreken.

Hij is heus niet de enige, en er zijn er meer die meer expertise hebben in fenomenen in de lucht (astronauten, piloten, etc...). Als je onbevoordeeld de feiten bekijkt weet je dat ze bestaan.

Another Jack 4 augustus 2011 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5606974)
Wat een ontkenning weeral.

Die man claimt letterlijk een vliegende schotel gezien te hebben. Wat jij zegt "niemand ontkent dat die man iets gezien heeft", is een leeg statement.

Nu, iemand die het onderwerp grondig bestudeert heeft weet wel dat ze bestaan.

Er zijn relatief vele sightings. Nu is het "geluk" dat het met een media figuur gebeurde die erover durft te spreken. Sommige mensen durven er alleens niet over spreken.

Hij is heus niet de enige, en er zijn er meer die meer expertise hebben in fenomenen in de lucht (astronauten, piloten, etc...). Als je onbevoordeeld de feiten bekijkt weet je dat ze bestaan.

Uw eerste zin klopt.
Al de rest is flauwekul, maar dat kan je niet weten.
Ik vermoed sterk dat je een zekere vorming mist en van nature een beetje goedgelovig bent.

Sodomis 4 augustus 2011 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5606982)
Uw eerste zin klopt.
Al de rest is flauwekul, maar dat kan je niet weten.

Maar jij wel zeker? :lol:

exodus 4 augustus 2011 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5606982)
Uw eerste zin klopt.
Al de rest is flauwekul, maar dat kan je niet weten.
Ik vermoed sterk dat je een zekere vorming mist en van nature een beetje goedgelovig bent.

Wel daar ben je ook mis in. Ik heb een wetenschappelijke opleiding genoten, en ik geloofde vroeger geen barst van UFO's, etc. Ik was een echte scepticus pur sang. Het is maar door de feiten te bekijken dat ik ervan overtuigd ben geraakt, en dan nog heeft het mij enige tijd gekost om het te laten verwerken in mijn geloofssysteem.

Ik zou dus soms wel meer geduld moeten hebben met mensen ontkenningsgedrag vertonen. :-)

Another Jack 4 augustus 2011 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5607037)
Wel daar ben je ook mis in. Ik heb een wetenschappelijke opleiding genoten, en ik geloofde vroeger geen barst van UFO's, etc. Ik was een echte scepticus pur sang. Het is maar door de feiten te bekijken dat ik ervan overtuigd ben geraakt, en dan nog heeft het mij enige tijd gekost om het te laten verwerken in mijn geloofssysteem.

Ik zou dus soms wel meer geduld moeten hebben met mensen ontkenningsgedrag vertonen. :-)

Mag ik me daar vragen bij stellen?

Iemand met een wetenschappelijke opleiding stelt zich vragen, véél vragen wanneer hij dat cometa-rapport leest, hier een paar:

-Waarom verschijnt het in een Frans maandblad van twijfelachtig allooi?
-Waarom blijken alle auteurs (behalve die ene die op vakantie moet zijn blijkbaar, nog steeds geen antwoord) onbereikbaar of opgegaan in lucht.
-Waarom hebben de auteurs nooit enig ander "werk "gepubliceerd?
-Waarom...

exodus 4 augustus 2011 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5607048)
Mag ik me daar vragen bij stellen?

Iemand met een wetenschappelijke opleiding stelt zich vragen, véél vragen wanneer hij dat cometa-rapport leest, hier een paar:

-Waarom verschijnt het in een Frans maandblad van twijfelachtig allooi?
-Waarom blijken alle auteurs (behalve die ene die op vakantie moet zijn blijkbaar) onbereikbaar of opgegaan in lucht.
-Waarom hebben de auteurs nooit enig ander "werk "gepubliceerd?
-Waarom...

DAt report is niet enkel in dat maandblad verchenen, doe onderzoek en je zal zien.

Niet alle auteurs zijn in rook opgegaan, dat is een pure onware bewering, zie mijn links.

Ik vond van twee auteurs ander werk terug.

Enz... Al je beweringen zijn gewoonweg vals, omdat je niet de moeite doet van zelf eens te onderzoeken. Dat is pas onwetenschappelijk.

Voor de rest discussieer ik niet meer over COMETA want voor mij staat dit vast. En ik heb geen zin om steeds op valse beweringen in te gaan. We zullen ook hopelijk wel een mailtje te zien krijgen.

Als toetje nog eens astronaut Gordon Cooper die over zijn ervaring met UFO's praat.

http://www.youtube.com/watch?v=dvPR8T1o3Dc

Another Jack 4 augustus 2011 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door itsfunforawhile (Bericht 5607055)
ha ha ha

ik neem aan dat je met vorming 'hersenspoeling' bedoelt? officiele educatie dus? DE manier om je denken van jezelf af te nemen.
Ik zie een officiele vorming als extreem schadelijk en niet zoals jij beweert positief.
Ik heb meer gekken gezien IN het academisch milieu dan erbuiten!
Ze denken dat ze kunnen denken maar dat is niet hetzelfde als kunnen denken. Meeste academici kunnen niet meer denken. Zitten volgepropt met
idiote dogma's. Daar lopen ze natuurlijk steeds tegen aan.
En wat goedgelovig er mee te maken heeft mag Joost weten.

Ik denk dat de kans groter is dat je ooit al op Antarctica bent geweest dan in academische middens.

parcifal 4 augustus 2011 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis (Bericht 5607035)
Maar jij wel zeker? :lol:

Als je een beetje ruimer kijkt, zie je dat kabouters,woud-, water- en moerasgeesten & monsters (Loch Ness, Banshees, Kludde,rusalki, yeti. bigfoot, ...) en ook spoken gelijkaardige bewijzen kunnen voorleggen als ufo's.

Vroeger zag men ook al eens de maagd maria of de duivel, naargelang wat men zocht. Uiteraard zagen al die mensen 'iets', net zoals nu alle getuigen ook 'iets' zien.
Het is net de stap van dat 'iets zien' naar het durven trekken van conclusies die erover is.

Believers geloven over het algemeen niet in al deze verschijningen asl geheel maar ze hebben een of een paar favorieten, in welke gevallen elk kritisch vermogen wordt opgegeven.
Ze geloven erin dus is het waar en dus zijn de getuigenissen niet meer dan evident. Verder gaat het niet.

Als millennia is de enige goede vraag :
Toon ons die kabouter of water/woud/moerasmonster, toon ons dat spook, toon ons Maria of de Duivel, toon ons die Ufo.
En dan is er al millennia maar 1 antwoord : stilte (of het verwijt dat je ongelovig bent ;-) )

Another Jack 4 augustus 2011 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5607060)
DAt report is niet enkel in dat maandblad verchenen, doe onderzoek en je zal zien.

Niet alle auteurs zijn in rook opgegaan, dat is een pure onware bewering, zie mijn links.

Ik vond van twee auteurs ander werk terug.

Enz... Al je beweringen zijn gewoonweg vals, omdat je niet de moeite doet van zelf eens te onderzoeken. Dat is pas onwetenschappelijk.

Voor de rest discussieer ik niet meer over COMETA want voor mij staat dit vast. En ik heb geen zin om steeds op valse beweringen in te gaan. We zullen ook hopelijk wel een mailtje te zien krijgen.

Als toetje nog eens astronaut Gordon Cooper die over zijn ervaring met UFO's praat.

http://www.youtube.com/watch?v=dvPR8T1o3Dc

Het is inderdaad moeilijk een "werkstuk" te bestuderen waarvan de auteurs in rook zijn opgegaan.
Ik ben er mee bezig.

parcifal 4 augustus 2011 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door itsfunforawhile (Bericht 5607075)
LOL

Ik heb zwaar gestudeerd. Meeste wat ik leerde klopte niet en was
zware onzin.

Studeren kan iedereen, heb je een diploma gehaald, dat is de vraag die ons allen kwelt. :)

Another Jack 4 augustus 2011 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door itsfunforawhile (Bericht 5607081)
3

Maar een TOTAAL irrelevante vraag en wederom een goede illustratie van wederom krom denken.


En dat het U kwelt is al helemaal achterlijk.

Geen diploma dus.
Ja, studeren, het is niet voor iedereen weg gelegd...

Wel,
"itsbeenfunforawhile"

Another Jack 4 augustus 2011 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 5607078)
Studeren kan iedereen, heb je een diploma gehaald, dat is de vraag die ons allen kwelt. :)

Neen, anders zouden ze zichzelf kunnen benoemen tot expert.
Nu blijven ze gedoemd tot het lot van anonieme onnozelaars.

Micele 4 augustus 2011 10:31

Heerlijke bevestigingen van onderstaande punten, lees je hier bijna elke dag.

De vier debunkerspunten van Stanton Friedman

1. Wat de mensen niet weten, gaan wij hen zeker niet vertellen.

2. Verveel me niet met de feiten, mijn mening staat al vast.

3. Als je de gegevens niet kunt aantasten, pak dan de mensen aan, dat is makkelijker.

4. Zeg in het openbaar dat je onderzoek hebt gedaan, maar zelf weet je dat nasporen te veel narigheid geeft, dus doe je het niet. Het is veel gemakkelijker en niemand zal overigens het verschil weten.


En dan komt punt 3. eigenlijk als laatste als "de debunkers" hopeloos worden. :-D


Hier de Wiki voor die man af te breken die zoiets durft te zeggen. :-)

http://en.wikipedia.org/wiki/Stanton_T._Friedman

Another Jack 4 augustus 2011 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door itsfunforawhile (Bericht 5607185)
Dit bedoel ik dus met zeer laag niveau.

Of je bent expert OF een anonieme onnozelaar. Zeker nog nooit van Buckminster Fuller gehoord. Die was ook geen enkelvoudige expert.

Maar men snapt hier de irrelvantie niet en men wil blijkbaar graag steunen op
'experts'. Wel dat is volgens kinderpsycholoog Piaget een bepaalde belangrijke fase in de ontwikkeling van het "kind" Dat zegt dan wat over sommige postertjes hier. ;)

Adjieu!

Laten we zeggen dat er een ruime schakering bestaat tussen experten en anonieme onnozelaars.
U neigt echter sterk naar die laatste groep.

Sodomis 4 augustus 2011 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 5607066)
Als je een beetje ruimer kijkt, zie je dat kabouters,woud-, water- en moerasgeesten & monsters (Loch Ness, Banshees, Kludde,rusalki, yeti. bigfoot, ...) en ook spoken gelijkaardige bewijzen kunnen voorleggen als ufo's.

Vroeger zag men ook al eens de maagd maria of de duivel, naargelang wat men zocht. Uiteraard zagen al die mensen 'iets', net zoals nu alle getuigen ook 'iets' zien.
Het is net de stap van dat 'iets zien' naar het durven trekken van conclusies die erover is.

Maar parcival...

De stap van iets 'NIET ZIEN' naar het trekken van de conclusie dat het dan ook NIET bestaat, is er ook zwaar over hé.

Higgs-Bosons deeltjes zijn toch ook nog nooit gezien.
Toch geeft de wetenschappelijke wereld er miljarden aan uit... :|

Tamam 4 augustus 2011 15:27

..waar blijven de scherpe beelden van een UFO? met de opkomst vd digitale camera, gsm's met fotofunctie, etc zou je toch spectaculaire dingen verwachten? :(

het meest "overtuigende" beeldmateriaal zijn nog steeds de fimpjes van NASA en astronauten..

ik kan me niet direct iets "homemade" voor ogen halen dat indrukwekkend is, en ik kijk graag ufo-filmpjes. dus believers: post eens wat beeldmateriaal naast de getuigenissen :)

Micele 4 augustus 2011 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 5607733)
..waar blijven de scherpe beelden van een UFO? met de opkomst vd digitale camera, gsm's met fotofunctie, etc zou je toch spectaculaire dingen verwachten? :(

al (serieus) gezocht ?

Citaat:

UFO Photographs

There are at least an estimated 10,000 photographic cases of UFOs. Many of the photographs (including some of the largest collections) are held by several private researchers and organizations. One organization has compiled 5,000 UFO photographs and photographic cases, and another leading UFO researcher also has approximately 4,000. These collections are not currently fully accessible to the public.

The catalog on this site contains about 300 photographs.

http://www.ufoevidence.org/photographs/photohome.asp
mss eens bij "Best Photos" kijken ? :?

exodus 4 augustus 2011 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 5607733)
..waar blijven de scherpe beelden van een UFO? met de opkomst vd digitale camera, gsm's met fotofunctie, etc zou je toch spectaculaire dingen verwachten? :(

het meest "overtuigende" beeldmateriaal zijn nog steeds de fimpjes van NASA en astronauten..

ik kan me niet direct iets "homemade" voor ogen halen dat indrukwekkend is, en ik kijk graag ufo-filmpjes. dus believers: post eens wat beeldmateriaal naast de getuigenissen :)

In deze docu worden wel wat heel sterke filmpjes getoont. Sommige zijn behoorlijk duidelijk.

http://www.niburu.nl/index.php?optio...2:et&Itemid=25

Maar ik blijf er bij dat het sterkste bewijs niet enkel van filmpjes komt. Radardata, expert getuigen, enz... dat is er ook.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be