Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

parcifal 4 augustus 2011 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis (Bericht 5607571)
Maar parcival...
De stap van iets 'NIET ZIEN' naar het trekken van de conclusie dat het dan ook NIET bestaat, is er ook zwaar over hé.

Ik (en vele anderen) zeggen dan ook niet dat het niet bestaat (of niet kan bestaan) maar enkel dat 95% van de getuigenissen en foto's ofwel fake ofwel perfect verklaarbaar zijn en dat we voor die overige 5% momenteel nog geen goede verklaring kunnen vinden.

Moest 'men' nu effectief een ufo kunnen tonen zouden we mogen en kunnen zeggen : Haja, het waren inderdaad aliens die met een machine tot hier gekomen zijn.

Dat zou een zeer boeiende situatie zijn die een hoop mogelijkheden biedt.
Maar de kansen erop zijn ongelofelijk klein.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis (Bericht 5607571)
Higgs-Bosons deeltjes zijn toch ook nog nooit gezien.
Toch geeft de wetenschappelijke wereld er miljarden aan uit... :|

Klopt, maar er is wel een zeer zeer goede reden om aan te nemen dat die deeltjes er zijn.
Het onderzoek daarnaar is verantwoord en mogelijk en zelfs al vinden ze niets dan nog is dat een overwinning voor de wetenschap want dan kloppen bepaalde onderdelen van het huidige model niet.

Micele 4 augustus 2011 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 5607968)
Ik (en vele anderen) zeggen dan ook niet dat het niet bestaat (of niet kan bestaan) maar enkel dat 95% van de getuigenissen en foto's ofwel fake ofwel perfect verklaarbaar zijn en dat we voor die overige 5% momenteel nog geen goede verklaring kunnen vinden.

Dus "gij en vele anderen" hebben 100 % "van de getuigenissen en foto's" grondig onderzocht ?

:lol:

Another Jack 4 augustus 2011 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5607945)
In deze docu worden wel wat heel sterke filmpjes getoont. Sommige zijn behoorlijk duidelijk.

http://www.niburu.nl/index.php?optio...2:et&Itemid=25

Maar ik blijf er bij dat het sterkste bewijs niet enkel van filmpjes komt. Radardata, expert getuigen, enz... dat is er ook.

"Expert getuigen"?

Weten die dan op voorhand waar ze van zullen getuigen?:lol:

parcifal 5 augustus 2011 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 5607995)
Dus "gij en vele anderen" hebben 100 % "van de getuigenissen en foto's" grondig onderzocht ?

:lol:

Ja, in de mate van het mogelijke.

Citaat:


Marc Broux, ufo-believer af: 'Het grootste mirakel is misschien wel dat ik zoveel jaren in die onzin geloofd heb.'

HASSELT - Jarenlang was Marc Broux een van 's werelds ferventste believers in het bestaan van ufo's. Tot hij zijn geloof verloor en zich ontpopte tot een van de felste tegenstanders van de ufologen. Na dertig jaar onderzoek weet hij het nu echt zeker: 'Ufo's bestaan niet'.

Marc Broux (52) wil het vanmiddag in Hasselt nog een keer duidelijk uitleggen tijdens een speciaal ufo-symposium: zestig jaar ufologie en dertig jaar persoonlijk onderzoek hebben geen enkel objectief bewijs opgeleverd van het bestaan van ufo's. Hij, die vele jaren lang stellig heeft geloofd in ufo's, weet het nu zeker: aliens en ufo's zijn onzin, quatsch, verzinsels... En als hij dat vandaag nog een keer duidelijk heeft uitgelegd, dan zal hij erover zwijgen. Hij zal de zowat vijfhonderd ufo-boeken in zijn bibliotheek opbergen in kartonnen dozen, op zolder zetten en er niet meer naar omkijken. 'Ik heb mijn ideeën neergeschreven in een boek met als titel 60 jaar ufo's, de waarheid bijna nabij. Natuurlijk staat niet alles erin. Ik heb stof voor zeker nog vijf andere boeken. Maar die zal ik nooit schrijven.'

Sufon tegen Bufon

Marc Broux hoopt dat hij na zijn lezing vanmiddag aan de toog een Duvel zal kunnen drinken met de ufologen en dat ze dan eindelijk de strijdbijl zullen kunnen begraven. Ze zullen er zijn om naar hem te komen luisteren, dat weet hij zeker. Maar hij vreest dat ze achteraf weer kwaad zullen zijn. 'Ik ga hen dan ook niet sparen. Ik wil de mensen waarschuwen voor ufo-believers en voor de onzin die ze goedgelovige mensen door de strot proberen te rammen. Dat is mijn missie. Als die ufologen eens goed zouden nadenken, dan zouden ze weten dat ze mis zijn. Maar dat willen ze niet, want ze willen hun speelgoedje niet kwijt. En mij zien ze als een verrader, omdat ik wél heb nagedacht en daardoor van gedacht ben veranderd.'

En zo staan de ufo's centraal in een hevige strijd. Aan de ene kant is er Sufon , Sceptisch Ufologisch Onderzoekings Netwerk. Aantal actieve leden: vier. Aan de andere kant staat Bufon, Belgisch Ufo-Netwerk. Aantal leden? 'Nog tien �* vijftien', zegt Marc Broux. 'Het kalft wat af, want ooit waren het er wel 250.'

Klopt dat? Bij Bufon willen ze die vraag liever niet beantwoorden. 'Ons ledenaantal kunnen we absoluut niet bekend maken via de telefoon', laat de Oost-Vlaamse voorzitter en ook nationale ondervoorzitter weten.

Een vreemd fel licht

Wie hem tegenwoordig bezig hoort, zou het niet zeggen, maar Marc Broux was zelf jarenlang een van de meest fervente ufologen van het land. Misschien zelfs de allerferventste. 'Ik ben erin gerold', legt hij uit. 'Het begon met de landing op de maan, waardoor ik als tiener enorm gefascineerd was. Daarna werd ik gebeten door sterrenkunde. En toen was er in 1974 plots dat rare lichtverschijnsel terwijl ik naar een komeet stond te kijken. Een klein sterretje dat plots een grote lichtbol werd, dat was het. Via mijn verrekijker zag ik een schijfvormig iets, dat in beweging kwam en een eindje verderop plots uitdoofde. Er waren nog meer mensen die het gezien hadden, en die noemden het een ufo-verschijning. Ik geloofde dat. En hoe meer sensationele, Amerikaanse boeken ik daarna las, hoe overtuigder ik werd. Het heeft vele jaren van studie gekost, vooraleer ik eindelijk begon te twijfelen. Maar nu ben ik helemaal overtuigd van de onzin van al die ufo-verhalen. Het grootste mirakel is misschien wel dat ik zoveel jaren in die onzin geloofd heb. Als je even logisch nadenkt, dan weet je toch dat al die honderdduizenden ufo-verhalen absurd zijn. Zeker als die getuigen beweren dat ze echt contact hebben gehad met bleke aliens met grote ogen. Die buitenaardse wezens zouden dus vele lichtjaren overbruggen om onze planeet te bezoeken. En als ze hier dan eindelijk zijn, dan zouden ze zich alleen vertonen aan vreemdsoortige Eddy Wally-figuren. Dan vraag je je toch af waarom geen van die buitenaardse bezoekers ooit op de idee is gekomen contact op te nemen met onze wereldleiders.'

Klank- en lichtspel

Broux heeft tijdens zijn studiejaren tientallen interviews gedaan met mensen die een ufo hadden zien vliegen. Hij heeft vervalste foto's gezien, heeft gesprekken gevoerd met verwarde geesten, heeft geleerd hoe beïnvloedbaar het geheugen soms is... 'Ik heb zelfs een vrouw gesproken die 's nachts aliens op bezoek had gekregen in haar slaapkamer. Haar kinderen hadden die wezens ook gezien, vertelde ze mij. Tot die kinderen na wat aandringen toegaven dat ze eigenlijk alleen maar herhaalden wat hun moeder had gezegd.'

En onlangs was er nog die man die een ufo met uitsteeksels had zien vliegen tussen Genk en Lummen. 'Een vuurwerk- en laserspektakel, zo bleek later. Al heeft die man zelf dat nooit willen geloven.'

Maar wat dan te denken van die Duitse kok die eerder deze week in de tabloid Bild Zeitung nog vertelde hoe hij twee jaar geleden werd ontvoerd door buitenaardse wezens met een kruisvormig ruimteschip?

'Wel, die man vergist zich. Zoals ook al die anderen zich vergist hebben.'

Als Marc Broux na vanavond zijn ufo-tijdperk afsluit, dan zal zijn vrouw dat alleen maar toejuichen. Ook zonder jarenlange studie is zij er altijd van overtuigd geweest dat er geen ufo's rondvliegen boven de Aarde. Ze heeft haar man meer dan eens gek verklaard. Maar ze heeft hem altijd laten doen, ook als dat betekende dat hij avond aan avond achter zijn computer zat te werken.

'Zelf heb ik geen spijt van alle verloren tijd die ik in mijn onderzoek heb gestopt. Maar nu is het echt wel genoeg geweest.'

Ufo-symposium: '60 jaar ufologie, de waarheid bijna nabij', 23 juni om 14 uur in het Cultureel Centrum Hasselt, inkom gratis. Info: 0475-60.12.56.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=G3C1E001H

exodus 5 augustus 2011 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 5608867)

Oh ja, Marc Broux. Een die zegt van gedacht te veranderen en het wordt direct in het groot en het breed uitgesmeerd in het nieuws in 2007, en men haalt men nu nog altijd aan. Maar van al die mensen (en het zijn er veel meer) die nog overtuigd raken van UFO's, daarover spreken ze niet.

Dertig jaar onderzoek en hij moet nig steeds met het belachelijke argument afkomen dat aliens geen lichtjaren zouden kunnen overbruggen, en dat ze daarom hier niet zijn....

Ze zouden in de media beter eens majoor generaal Wilfried de Brouwer aan het woord laten, of piloten en astronauten die er wel in geloven.

Citaat:


Generaal De Brouwer werd wereldbekend door de uitmuntende en eerlijke rol die hij als legerofficier (toen nog kolonel) speelde tijdens de Belgische ufo-golf van 1989 tot 1991. Hij was toen – in het kader van de opmerkelijke UFO-golf in België - de officiële legerwoordvoerder en belast met de contacten met de pers en het brede publiek. De Brouwer, toen zelf ufo-sceptic, bewaarde zijn objectiviteit en kon niet anders dan tot de conclusie komen dat de waargenomen UFO(‘s) niet van aardse technologie (was) waren.

Het was hij die de pers er meerdere keren op wees dat de driehoekige UFO géén laserprojecties waren, géén meteorieten, géén weersverschijnselen, géén planeten enz, en zeker geen geheime militaire proefvluchten waren van nieuwe legervliegtuigen. De pers echter negeerde deze officiële legerwoordvoerder, ervaren piloot en kenner van het luchtruim, en maakte dan maar zelf de conclusie dat de driehoek wèl een militaire proefvlucht was. Overigens blijft De Brouwer zijn informatie van toen, nu op een internationaal vlak, herhalen. Maar de pers blijft hem gemakshalve negeren. Daarmee bewijst de mainstream pers haar onwil en/of onbekwaamheid om eerlijke en brede informatie te geven over een wijdverbreid sociaal en cultureel verschijnsel. Gelukkig is er nu het internet.


De Brouwer is niet de eerste de beste militair. Hij was eerst 20 jaar lang militair piloot, werd in 1983 gedetacheerd bij de Strategic Planning Branch van de NATO en in 1989 werd hij Wing Commander bij de Transport Wing van de Belgische luchtmacht. Na zijn promotie tot Generaal in 1991 werd hij afgevaardigde chef-staf van de Belgische luchtmacht. Hij ging wel met pensioen in 1995 maar bleef heel actief. Zo was hij gedurende 10 jaar logistiek raadgever bij de Verenigde Naties (bij afdeling interventies bij rampen) en blijft hij ook heel betrokken bij het UFO-verschijnsel.

Hij is te zien als graag geziene gast en spreker op heel wat internationale UFO-(pers)conferenties en blijft doorgaan met het geven van objectieve informatie over het fenomeen. Bekijk en beluister ook eens de video/audio met De Brouwer hiernaast. Hij schreef het voorwoord voor het boek van professor Van Waterschoot ('UFO’s boven België') en is ook te zien op de trailer voor de nieuwe documentaire

Apocalyps 5 augustus 2011 10:14

Hoogst interessante mededeling: Waarschijnlijk stromende rivieren met brak water op Mars. En waar water is, is leven mogelijk. Een bacterie is ook leven he.

parcifal 5 augustus 2011 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5608929)
Dertig jaar onderzoek en hij moet nig steeds met het belachelijke argument afkomen dat aliens geen lichtjaren zouden kunnen overbruggen, en dat ze daarom hier niet zijn....

En blijkbaar begrijp jij dat argument nog steeds niet.

Laten we het eens in extremis stellen : zelfs al stoken die aliens hun eigen ster volledig op om tot hier te geraken (wat vrij moeilijk is, maar hey, hun technologie is oneindig ontwikkeld, nietwaar?) DAN NOG duurt hun verplaatsing tot hier ettelijke honderden en meer waarschijnlijk duizenden van onze jaren.

En dat zou dan nog enkel zo zijn als ze ons perfect kunnen lokaliseren. Zoniet stijgt de benodigde tijd en de benodigde energie exponentieel.

En dan mag je je ook wel eens afvragen waarom ze dat dan wel zouden doen.
Je kan gewoon niet toegeven dat daar geen antwoord op te geven is. Nogal zwak nietwaar?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5608929)
Ze zouden in de media beter eens majoor generaal Wilfried de Brouwer aan het woord laten, of piloten en astronauten die er wel in geloven.

Had Wilfried de Brouwer in 1990 enig idee welke radar-reflecties een B2 oplevert?

Another Jack 5 augustus 2011 10:16

Een "majoor generaal" begot.
Dat moet zeker een graad zijn die we van de aliens hebben overgenomen?

Micele 5 augustus 2011 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 5608867)
Ja, in de mate van het mogelijke.

Tja, dat zegt voldoende. :-)

Micele 5 augustus 2011 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5608989)
Een "majoor generaal" begot.
Dat moet zeker een graad zijn die we van de aliens hebben overgenomen?

Generaal-majoor is de juiste term.

Heb je inhoudelijk nog altijd niets ?

Another Jack 5 augustus 2011 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 5609046)
Generaal-majoor is de juiste term.

Heb je inhoudelijk nog altijd niets ?

Een slordige vorm verbergt dikwijls een slordige inhoud.

On topic:
Neen, inhoudelijk sta ik nergens, ik heb nog steeds geen concrete gegevens van de 5 "auteurs" gevonden...
Eentje heb ik een email gestuurd (die van bij "onera", en je kan al raden; 0 reactie.)
Ze bestaan dus nog steeds enkel bij de gratie van die cometavod.

parcifal 5 augustus 2011 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 5609035)
Tja, dat zegt voldoende. :-)

Waarom ga je niet in op de essentie?

Jou kennende ga je nu nog jaren liggen neuten over dat getal van 95%. :lol:

exodus 5 augustus 2011 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 5608985)
Had Wilfried de Brouwer in 1990 enig idee welke radar-reflecties een B2 oplevert?

Een B2 maakt geluid.

parcifal 5 augustus 2011 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5609167)
Een B2 maakt geluid.

Ook het geluid wordt gedempt bij een B2.
Hoeveel je exact hoort hangt af van je positie en afstand.

Sodomis 5 augustus 2011 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 5608985)
En blijkbaar begrijp jij dat argument nog steeds niet.

Laten we het eens in extremis stellen : zelfs al stoken die aliens hun eigen ster volledig op om tot hier te geraken (wat vrij moeilijk is, maar hey, hun technologie is oneindig ontwikkeld, nietwaar?) DAN NOG duurt hun verplaatsing tot hier ettelijke honderden en meer waarschijnlijk duizenden van onze jaren.

Onzin, voor hetzelfde geld krommen ze de ruimte-tijd, maken ze er een gat in & staan ze hier op 5 minuten. :|
Wie weet is de gemiddelde levensverwachting van een alien wel 500 mio jaar.

parcifal 5 augustus 2011 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis (Bericht 5609194)
Onzin, voor hetzelfde geld krommen ze de ruimte-tijd, maken ze er een gat in & staan ze hier op 5 minuten. :|
Wie weet is de gemiddelde levensverwachting van een alien wel 500 mio jaar.

Wie weet, misschien moeten ze alleen maar een spreuk uit een oud boek opzeggen en ze staan hier. ;-)

Toch vreemd dat ze dan nog altijd van die grappige schotel-tuigen gebruiken blijkbaar.

exodus 5 augustus 2011 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 5609183)
Ook het geluid wordt gedempt bij een B2.
Hoeveel je exact hoort hangt af van je positie en afstand.

Op een afstand van 150 meter (getuigen rijkswacht) zul je hem wel horen. En een B2 valt uit de lucht aan de zo'n trage snelheid.

http://www.youtube.com/watch?v=iDPxJxFNlvE

Zie deze docu die ik al meermaals aangehad heb.

Ook interessant in de verklaring van meerdere rijkswachters is dat het oranje licht in het midden zich losmaakte van het object, en zweefde boven een bos, en bij een andere getuige rond een kerktoren.

Micele 5 augustus 2011 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 5608985)
Had Wilfried de Brouwer in 1990 enig idee welke radar-reflecties een B2 oplevert?

Precies dat men aan de hand van een ruwe primaire radar-echo, die ook nog eens voordurend verandert naargelang weerkaatsingsvlakte, afstand, ontvangerverwerking naargelang afstand, radaraf- en instellingen, enz-parameters..., en/of een mengeling van al deze parameters, een vliegend object (ongeveer) kan identificeren.

Daarbij hebben "bevriende vliegtuigen" hun transponder opstaan (-> IFF-data, enkel door secundaire radar verwerkt) zodat de Quick Reaction Alert (Comdo Nato vanuit Glons) niet in alarmfaze moest treden, en geen F16´s (scrambling-inzet) behoefde...

En stel voor die UFO´s werden gevonden volgens de opgegeven coördinaten (van die opsporingsradars Beauvechain en Glons), en nadien meerdere malen getrackt met de F16-´s vuurleidingsradars zelf. Tja.


Wat men wel kan uitmaken aan de hand van een UFO-primaire radarecho is dat het vast ding een onaardse maneuvreerbaarheid had en gelijktijdig dito snelheden, en plots tot stilstand kwam in de lucht (alles "geluidloos"), en dit van dezelfde echo (´s), op meerdere radarschermen in Beauvechain en Glons gevolgd, naast die van de 2 F16´s.

Geen enkel aards vliegtuig kan of kon dat, ook nu niet.

Indien wel, ik wacht graag op de link met de specifications. 8-)

Alienation 5 augustus 2011 12:38

http://www.youtube.com/watch?v=kflTD_EbpWI&NR=1 als deze driehoek echt is, amai... wat ne grote joekel moet dat wel niet zijn! Ik ga mijnen google earth niet openen om het te checken. Geen coördinaten vermeld door de poster dus ja.

Micele 5 augustus 2011 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alienation (Bericht 5609281)
http://www.youtube.com/watch?v=kflTD_EbpWI&NR=1 als deze driehoek echt is, amai... wat ne grote joekel moet dat wel niet zijn! Ik ga mijnen google earth niet openen om het te checken. Geen coördinaten vermeld door de poster dus ja.

Wslk, desinfo.
Kan alles mogelijke zijn.

Heb ik al bekeken op google earth, coördinaten heb ik toen (heel tijdje geleden) ergens op www gevonden.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be