Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Bovenbuur 20 mei 2015 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 (Bericht 7662214)
Gij gaat er wel heel licht over..

Oké, prima, er waren eerder stenen die wel echt zouden kunnen zijn. Maar al die stenen van die drie oplichters zijn gediskwalificeerd. En laten er op die oudere nou toevallig geen retrosaurussen staan zeker?

En dat iets niet in onze moderne tijd gemaakt zou zijn omdat er geen "sporen van powertools" worden gevonden vind ik ook wel vrij kort door de bocht.

Johnny Blaze 20 mei 2015 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 (Bericht 7663555)
Ik kan mij goed inbeelden dat HAARP tot op 50 km gehoord kan worden.
Luister maar wat een kabaal dat maakt : https://www.youtube.com/watch?v=pnzQwKTuMAQ
Al weet ik niet zeker of dit altijd zo klinkt... mss is dit een foutje

Dit is gewoon een electriciteitscentrale/relais/supergrote zekering (ben geen elektrieker). Geen antenne om grote hoeveelheden energie naar de ionosfeer te richten.

Johnny Blaze 20 mei 2015 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 7663594)
Oké, prima, er waren eerder stenen die wel echt zouden kunnen zijn. Maar al die stenen van die drie oplichters zijn gediskwalificeerd. En laten er op die oudere nou toevallig geen retrosaurussen staan zeker?

En dat iets niet in onze moderne tijd gemaakt zou zijn omdat er geen "sporen van powertools" worden gevonden vind ik ook wel vrij kort door de bocht.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat daar soorten bij mekaar staan die enkele 100 miljoenen jaren in tijd van mekaar gescheiden zijn. Die zeer slecht getekende t-rex leefde chronologisch dichter bij de mens dan dat die bij die zeer slecht getekende stegosaurus leefde.

Bovenbuur 20 mei 2015 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze (Bericht 7663598)
Om nog maar te zwijgen over het feit dat daar soorten bij mekaar staan die enkele 100 miljoenen jaren in tijd van mekaar gescheiden zijn. Die zeer slecht getekende t-rex leefde chronologisch dichter bij de mens dan dat die bij die zeer slecht getekende stegosaurus leefde.

Maar goed, dat hoef je niet te accepteren als je het standpunt wil verdedigen dat datering van fossielen compleet niet klopt zodra je eenmaal voorbij pakweg 5000 jaar geleden komt en alles dat ouder lijkt te zijn dan dat allemaal samen uit een korte periode "voor de vloed" stamt. Want dat lijkt te zijn dat de meeste mensen met die stenen proberen aan te tonen.

Ik bedoel, we willen niet te realistisch worden hè? Dan maken al die mooie mysteries helemaal geen kans meer.

Frank51 20 mei 2015 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 7663594)
En laten er op die oudere nou toevallig geen retrosaurussen staan zeker?

Wie zegt dat? Hoe kun je dat gaan aantonen?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 7663594)
En dat iets niet in onze moderne tijd gemaakt zou zijn omdat er geen "sporen van powertools" worden gevonden vind ik ook wel vrij kort door de bocht.

Cabrera heeft 11.000 stenen, de meeste met dino's op.
"It has been estimated that it would take a forger three hundred seventy-five thousand working hours or 31,250 days to make the stones in Cabrera’s Collection"

31250 dagen, dat is 85 jaar

Boer Ushuya heeft die gegraveerde stenen uit de grond gehaald. Dat is duidelijk. Ook dat ik zei dat hij niet graag in de gevangenis belandde, staat ook in deze tekst trouwens:

Whenever the Ica stones are mentioned, Basilio Uschuya is claimed to be the forger. I have known Basilio for many years and visited him in Ocucaje on several occasions. Basilio is a poor uneducated Peruvian, who has been at the center of the maelstrom over the authenticity of the Ica stones. Basilio lives in a dirt floor shack without any modern devices. He has no television, no electric generator, and lives on about twenty dollars a month. There are some curious features about Basilio. If you arrive in Ocucaje with a television camera and crew, then he is a consummate showman. With camera rolling, he will tell you that he made stones for Cabrera and give a demonstration with a piece of hacksaw blade as to how he makes them. Basilio will give you a big toothy grim and accept whatever payment offered for his services. Over the years, as I have befriended Basilio, he has opened up and revealed why he puts on an act for television people. First, it gives him a few dollars for his family that is poor even by Peruvian standards. Second, it exonerates him from the charge of peddling antiquities as a tomb robber. Third, it helps him sell a few stones to tourists in Ica. As I have gained his friendship, he has taken me with my wife to the Max Uhle and Toma Luz Pre-Columbian tombs northwest of Ocucaje. It is in this cemetery of thousands of unexcavated tombs that Alejandro Pezzia Asserto, in an official archaeological excavation, found engraved stones.13 While we were walking over the huge gray hill that is a burial mound, we came to some tombs that had recently caved in and there to our surprise was an engraved stone in situ, embedded in the side of the tomb. We filmed this with our camcorder.

Basilio privately admits, that in the tombs, he has found stones and engaged in tomb looting. Publicly, he will not say that because it would mean a long prison sentence in violation of the antiquities laws of Peru. Basilio has shown me other items he has found in the tombs.

Basilio made stones for tourists. His stones are easily identified. They often have dinosaurs with an airplane flying overhead or with a coke machine. Basilio has no idea of the evolutionary time line and when dinosaurs were supposed to be extinct. He has no knowledge of different dinosaur species except the Diplodicus-type dinosaur.

I asked Basilio to make me a stone with certain dinosaurs. He had never heard of those kinds of dinosaurs or even seen a book with dinosaur pictures in it. One of Basilio’s sons, who has received an education, said that he had heard of such dinosaurs. I brought Basilio a picture of that species of dinosaur. He carved the stone with a single dinosaur taking him a period of a day. The stone was crudely done and very ordinary.

I had in my possession, a Basilio original, which I was going to utilize in a test for authenticity. Basilio’s production is about four or five stones a month. These stones have bright white incisions. Cabrera’s Collection has over 11,000 stones. It would take a minimum of fifteen hours to produce the engravings on an average stone in Cabrera’s Collection, not to mention Cabrera’s stones are done with outstanding artistic skill and imagination. It has been estimated that it would take a forger three hundred seventy-five thousand working hours or 31,250 days to make the stones in Cabrera’s Collection. If Basilio made the stones, then he had an army of elves working with him. Basilio admits that he acquired stones for Cabrera. These stones came from tombs and caves in the Ocucaje region. Under threat of a prison sentence, he said he made them.

praha 20 mei 2015 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 7663610)
Maar goed, dat hoef je niet te accepteren als je het standpunt wil verdedigen dat datering van fossielen compleet niet klopt zodra je eenmaal voorbij pakweg 5000 jaar geleden komt en alles dat ouder lijkt te zijn dan dat allemaal samen uit een korte periode "voor de vloed" stamt. Want dat lijkt te zijn dat de meeste mensen met die stenen proberen aan te tonen.

Ik bedoel, we willen niet te realistisch worden hè? Dan maken al die mooie mysteries helemaal geen kans meer.

goed... maar dan mogen die lui wel eens met onweerlegbare bewijzen gaan afkomen dat net nu die of die steen die dat of gene standpunt bijtreedt authentiek is

Frank51 20 mei 2015 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 7663610)
Maar goed, dat hoef je niet te accepteren als je het standpunt wil verdedigen dat datering van fossielen compleet niet klopt zodra je eenmaal voorbij pakweg 5000 jaar geleden komt en alles dat ouder lijkt te zijn dan dat allemaal samen uit een korte periode "voor de vloed" stamt. Want dat lijkt te zijn dat de meeste mensen met die stenen proberen aan te tonen.

Ik bedoel, we willen niet te realistisch worden hè? Dan maken al die mooie mysteries helemaal geen kans meer.

Als dat volk de dinosaurussen doodde aan de binnenkant van de Aarde, hoeft dat geen miljoenen jaar geleden gebeurd zijn. 15000BC kan dus ook.
Aan de buitenkant van de Aarde waren de meeste dinos uitgestorven door meteorietinslagen waarschijnlijk, miljoenen jaar geleden. Aan de binnenkant ben je beschermd tegen deze uitwendige gevaren he..
Die foto die ik postte bewijst dit.

Frank51 20 mei 2015 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 7663624)
goed... maar dan mogen die lui wel eens met onweerlegbare bewijzen gaan afkomen dat net nu die of die steen die dat of gene standpunt bijtreedt authentiek is

Bewijzen die toch nooit doordringen :)
Mijn probleem niet hoor.
Ik leer enorm bij en het leven zit vol mysteries en verrassingen.
Hoe meer je ontdekt, hoe meer je beseft dat er nog meer te ontdekken valt.
In jullie geval: hoe meer te debunken tot koude pap
hahaha hoe zielig.

Frank51 20 mei 2015 23:22

Kijk, het bewijs dat de Ica Stenen vals zijn ;-)

praha 20 mei 2015 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 (Bericht 7663615)
Wie zegt dat? Hoe kun je dat gaan aantonen?

eumzzz... jij dient aan te tonen , niet omgekeerd

Trouwens ik heb deze avond zeer toevallig in mijn kelder een steen ontdekt _ moet wel érg oud zijn _ waaruit na wat ontcijfering blijkt dat al die ica stenen vals zijn.... dat staat er wit op zwart


Citaat:

Cabrera heeft 11.000 stenen, de meeste met dino's op.
"It has been estimated that it would take a forger three hundred seventy-five thousand working hours or 31,250 days to make the stones in Cabrera’s Collection"

31250 dagen, dat is 85 jaar
ja en dan ?
Reden temeer om aan te nemen dat hij wat 'hulp' kreeg he

Citaat:

Boer Ushuya heeft die gegraveerde stenen uit de grond gehaald. Dat is duidelijk. Ook dat ik zei dat hij niet graag in de gevangenis belandde, staat ook in deze tekst trouwens:
non-argument
Kan nog evenzeer omdat zijn ipv opdat dat hij dat zei

Trouwens stel dat al die stenen echt zijn ... gewoon contextloos daar de exacte locatie niet vrijgegeven wordt.

Bovenbuur 20 mei 2015 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 (Bericht 7663625)
Als dat volk de dinosaurussen doodde aan de binnenkant van de Aarde, hoeft dat geen miljoenen jaar geleden gebeurd zijn. 15000BC kan dus ook.
Aan de buitenkant van de Aarde waren de meeste dinos uitgestorven door meteorietinslagen waarschijnlijk, miljoenen jaar geleden. Aan de binnenkant ben je beschermd tegen deze uitwendige gevaren he..
Die foto die ik postte bewijst dit.

Miljoenen jaren geleden is nogal een understatement. De gemiddelde soort overleeft geloof ik iets van 6 miljoen jaar, daarna is hij of verdwenen of ver genoeg geëvolueerd dat hij als een of meer andere soorten telt. Grotere soorten sterven nog wat vaker uit, dus bestaan nog wat korter. Wat jij voorstelt is dat een aantal van deze soorten 150 miljoen jaar geleden naar de binnenkant van de aarde gehaald zijn en wat, door middel van een fokprogramma hetzelfde gehouden zijn? Door aliens? Om ze daarna te kunnen laten doden door mensen?

Ik weet niet aan welke foto jij refereert, maar niks van wat ik van jou gezien hebt bewijst iets van dat verhaal, net zo min als dat een foto van een man die een steen aanraakt bewijst dat die steen een vervalsing is.

Honderden uren werk per steen vind ik trouwens ook wel overdreven hoor, voor een paar van die lijntjes.

En nu ik toch bezig ben, is dat trouwens ook de echte reden dat Jeremy Clarkson er bij de BBC uit is gezet, dat hij bij de Top Gear Noordpool expeditie de binnenkant van de aarde ingereden is en dat weigert stil te houden?

Johnny Blaze 20 mei 2015 23:38

Het interieur in mijn auto (allé, het hout toch) is 48000 jaar oud (met Carbon dating certificaat)


Frank51 20 mei 2015 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 7663638)
eumzzz... jij dient aan te tonen , niet omgekeerd

Trouwens ik heb deze avond zeer toevallig in mijn kelder een steen ontdekt _ moet wel érg oud zijn _ waaruit na wat ontcijfering blijkt dat al die ica stenen vals zijn.... dat staat er wit op zwart

ja en dan ?
Reden temeer om aan te nemen dat hij wat 'hulp' kreeg he
non-argument
Kan nog evenzeer omdat zijn ipv opdat dat hij dat zei
Trouwens stel dat al die stenen echt zijn ... gewoon contextloos daar de exacte locatie niet vrijgegeven wordt.

Max Uhle and Toma Luz Pre-Columbian tombs northwest of Ocucaje. It is in this cemetery of thousands of unexcavated tombs that Alejandro Pezzia Asserto, in an official archaeological excavation, found engraved stones

Maar goed, je hebt gelijk
Volledig fake verhaal. Hoax :)
Mysterie opgelost

Frank51 20 mei 2015 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 7663640)
Miljoenen jaren geleden is nogal een understatement. De gemiddelde soort overleeft geloof ik iets van 6 miljoen jaar, daarna is hij of verdwenen of ver genoeg geëvolueerd dat hij als een of meer andere soorten telt. Grotere soorten sterven nog wat vaker uit, dus bestaan nog wat korter. Wat jij voorstelt is dat een aantal van deze soorten 150 miljoen jaar geleden naar de binnenkant van de aarde gehaald zijn en wat, door middel van een fokprogramma hetzelfde gehouden zijn? Door aliens? Om ze daarna te kunnen laten doden door mensen?

Ik weet niet aan welke foto jij refereert, maar niks van wat ik van jou gezien hebt bewijst iets van dat verhaal, net zo min als dat een foto van een man die een steen aanraakt bewijst dat die steen een vervalsing is.

Honderden uren werk per steen vind ik trouwens ook wel overdreven hoor, voor een paar van die lijntjes.

En nu ik toch bezig ben, is dat trouwens ook de echte reden dat Jeremy Clarkson er bij de BBC uit is gezet, dat hij bij de Top Gear Noordpool expeditie de binnenkant van de aarde ingereden is en dat weigert stil te houden?

Tis rond de 30u per steen. En dan moet hij 7 op 7 dagen werken, 10u per dag. Werkuren voor stenen aan te voeren en stenen te verkopen niet inbegrepen.

Maar alles wat je zegt is waar :)

Bovenbuur 20 mei 2015 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 (Bericht 7663647)
Tis rond de 30u per steen.

O, mijn fout, ik dacht dat hij maar iets over de duizend stenen had aangeleverd, maar het waren er dus meer dan tienduizend.

Dat alles wat ik zei verder "waar is" deprimeert me een beetje, want ik ben redelijk direct op de domste mogelijkheden afgestapt die ik kon bedenken...

praha 20 mei 2015 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 (Bericht 7663644)
Max Uhle and Toma Luz Pre-Columbian tombs northwest of Ocucaje. It is in this cemetery of thousands of unexcavated tombs that Alejandro Pezzia Asserto, in an official archaeological excavation, found engraved stones

Maar goed, je hebt gelijk
Volledig fake verhaal. Hoax :)
Mysterie opgelost

ah maar dat zult ge moeten aantonen dat het die stenen waren hé

hoax ?
Zeer zeker

Frank51 20 mei 2015 23:56

Trouwens, er zijn 61.000 Ica stenen

He reportedly collected around 11,000 of them and around 50,000 are thought to be circulating around the world (Bruhns and Kelker 2010: 185–186).

Stel nu 5u werk, dat is 305.000 werkuren. 30500 werkdagen = 83 jaar
Met 2, dat is 41.5 jaar werk.
Ik geloof het ook :) het kan, het kan... ;)

praha 20 mei 2015 23:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 7663640)
Miljoenen jaren geleden is nogal een understatement. De gemiddelde soort overleeft geloof ik iets van 6 miljoen jaar, daarna is hij of verdwenen of ver genoeg geëvolueerd dat hij als een of meer andere soorten telt. Grotere soorten sterven nog wat vaker uit, dus bestaan nog wat korter. Wat jij voorstelt is dat een aantal van deze soorten 150 miljoen jaar geleden naar de binnenkant van de aarde gehaald zijn en wat, door middel van een fokprogramma hetzelfde gehouden zijn? Door aliens? Om ze daarna te kunnen laten doden door mensen?

Ik weet niet aan welke foto jij refereert, maar niks van wat ik van jou gezien hebt bewijst iets van dat verhaal, net zo min als dat een foto van een man die een steen aanraakt bewijst dat die steen een vervalsing is.

Honderden uren werk per steen vind ik trouwens ook wel overdreven hoor, voor een paar van die lijntjes.

En nu ik toch bezig ben, is dat trouwens ook de echte reden dat Jeremy Clarkson er bij de BBC uit is gezet, dat hij bij de Top Gear Noordpool expeditie de binnenkant van de aarde ingereden is en dat weigert stil te houden?

absoluut

Added to this is the admission of Basilio Uschuya to both the Erik Van Danikin and Peruvian authorities that he forged the stones, going as far to explain how he did it and producing one on the spot to prove his innocence (Ross 2007, Carroll 2002). Apparently, a dentist drill will carve anything, and the patina can be faked by either baking the stones in cow dung, or leaving them for a time in the Chicken coup (Ica N.d.). He chose his subjects from illustrations in comic books, school books, and magazines (Carroll 2002, Polidoro 2002, Ross 2007, Feder 2010). He also said that he had not made all the stones, and continued to sell similar stones to tourists as trinkets after the inquiry by the Peruvian government (Ica N.d., Feder 2010).

praha 21 mei 2015 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 (Bericht 7663657)
Trouwens, er zijn 61.000 Ica stenen

He reportedly collected around 11,000 of them and around 50,000 are thought to be circulating around the world (Bruhns and Kelker 2010: 185–186).

Stel nu 5u werk, dat is 305.000 werkuren. 30500 werkdagen = 83 jaar
Met 2, dat is 41.5 jaar werk.
Ik geloof het ook :) het kan, het kan... ;)

jaja.... slechts twee zwendelaars die inzagen dat dat goed toeristenspul was
Ik geloof het meteen

Frank51 21 mei 2015 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 7663658)
absoluut

Added to this is the admission of Basilio Uschuya to both the Erik Van Danikin and Peruvian authorities that he forged the stones, going as far to explain how he did it and producing one on the spot to prove his innocence (Ross 2007, Carroll 2002). Apparently, a dentist drill will carve anything, and the patina can be faked by either baking the stones in cow dung, or leaving them for a time in the Chicken coup (Ica N.d.). He chose his subjects from illustrations in comic books, school books, and magazines (Carroll 2002, Polidoro 2002, Ross 2007, Feder 2010). He also said that he had not made all the stones, and continued to sell similar stones to tourists as trinkets after the inquiry by the Peruvian government (Ica N.d., Feder 2010).

Tuurlijk ;)
Hij dompelde ze in kiekensoep
haha


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be