Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

praha 23 november 2017 01:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8578928)
Dat hangt er maar vanaf hoe men dit wil benaderen. Wanneer ik vaststel dat het regent, dan kan ik toch moeilijk tot het besluit komen dat het sneeuwt. Ook al zou ik wel willen dat het zou sneeuwen. Dus de feiten doen me tot een besluit komen, niet zozeer mijn eigen referentie. Ik ben niet de maatstaf. Hier is het feit dat het regent de maatstaf.

...alleen bij deze .... we wachten nog steeds op die feiten waar ge u dan op denkt te baseren.

praha 23 november 2017 01:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8578984)
Helemaal niet. Het tegendeel zelfs. De getuigenissen van zoveel mensen hebben me gedwongen mijn eigen initiële referentie te herzien.

ongelooflijk !
Het ging over feiten niet over getuigenissen ( waarvan 99% het zelfs niet zou volhouden in een rechtbank )

praha 23 november 2017 01:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8579603)
Een aantal zaken uit de Bijbel zijn inderdaad gebaseerd op historische gebeurtenissen. Het zou er nog aan mankeren dat niet alles pure fictie is.

De sprong van een zekere historische achtergrond hier en daar naar buitenaardse wezens is evenwel absurd.

zelfs dat niet ten volle 100%... dat is nu net het probleem
Feiten en fictie lopen hand in hand en daar waar iets 'speciaals' te observeren was werd gemakkelijk een goddelijke hand in gezien

Het Oosten 23 november 2017 06:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8579305)
Het enige wat ik evenmin uitsluit, is dat deze zogenaamde 'ufo's' helemaal niet zo 'unidentified' zijn, maar gewoon nieuwe (geheim gehouden) type vliegtuigen zijn die een andere krachtbron gebruiken om zich voort te bewegen dan de ons gekende . Mochten zulke tuigen niet bestaan, dan is de conclusie duidelijk.[/QUOTE]

En die is ?

Drie keer raden.

Het Oosten 23 november 2017 06:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8579367)
Regen kan je vaststellen met een wetenschappelijk instrument. Je kan dus de eigen waarnemen objectiveren.

U kunt dat niet doen met boeken over aliens en meer dan die onzin.

Onzin? Dat vond nochtans Monsignore Corrado Balducci, lid van de Curie en goede vriend van de toenmalige paus helemaal niet.

Het Oosten 23 november 2017 06:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8579614)
zelfs dat niet ten volle 100%... dat is nu net het probleem
Feiten en fictie lopen hand in hand en daar waar iets 'speciaals' te observeren was werd gemakkelijk een goddelijke hand in gezien

De brief van Sarbacher is geen fictie. En daaruit blijkt duidelijk hoe de vork in de steel zit.

Pandareus 23 november 2017 06:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8579633)
Onzin? Dat vond nochtans Monsignore Corrado Balducci, lid van de Curie en goede vriend van de toenmalige paus helemaal niet.

argument from authority...

Pandareus 23 november 2017 06:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8579634)
De brief van Sarbacher is geen fictie. En daaruit blijkt duidelijk hoe de vork in de steel zit.

Levert die enig bewijs ? Neen...

Het Oosten 23 november 2017 06:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8579636)
argument from authority...

Het stokpaardje van de debunkers. Bij gebrek aan betere argumenten.

Pandareus 23 november 2017 06:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8579638)
Het stokpaardje van de debunkers. Bij gebrek aan betere argumenten.

Waarom zou iemand een argument moeten bovenhalen, als men hem met een klassieke drogredenering confronteert ?

Het Oosten 23 november 2017 07:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8579637)
Levert die enig bewijs ? Neen...

Het leert ons wel dat in die tijd reeds er sprake was van gecrashde ufo's, men materiaal had van gecrashde ufo's en aliëns, dat men deze gegevens onderzocht in de labo's, én dat er een doofpotoperatie werd opgezet.

En dan kunt u nog zeggen: dat is nog geen bewijs. Neen, dat is het ook (nog) niet en het affidavit van Corso ook niet. Maar het wil evenmin zeggen dat Sarbacher (of Corso) zou liegen.

Waarom zou hij dat wel doen. Het is natuurlijk gemakkelijker wanneer iemand iets beweert dat men niet zo graag hoort, of dat niet past in een vooropgezet denkkader, dat men dan zulk persoon vlug wegzet als, leugenaar, fantast, of als een soort 'bietekwiet'. Sarbacher was zeker geen 'bietekwiet'. En Corso maar evenmin!

Pandareus 23 november 2017 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8579646)
Het leert ons wel dat in die tijd reeds er sprake was van gecrashde ufo's, men materiaal had van gecrashde ufo's en aliëns, dat men deze gegevens onderzocht in de labo's, én dat er een doofpotoperatie werd opgezet.

En dan kunt u nog zeggen: dat is nog geen bewijs. Neen, dat is het ook (nog) niet en het affidavit van Corso ook niet. Maar het wil evenmin zeggen dat Sarbacher (of Corso) zou liegen.

Waarom zou hij dat wel doen. Het is natuurlijk gemakkelijker wanneer iemand iets beweert dat men niet zo graag hoort, of dat niet past in een vooropgezet denkkader, dat men dan zulk persoon vlug wegzet als, leugenaar, fantast, of als een soort 'bietekwiet'. Sarbacher was zeker geen 'bietekwiet'. En Corso maar evenmin!

Je vat het zelf goed samen : het is inderdaad geen bewijs. Tot zolang dat er niet is, is er... niets.
Niemand hoeft (uiteraard...) te bewijzen dat Sarbacher liegt. (geen omkering bewijslast)
Grappig is dat die man decennia na datum afkomt met het verhaal dat hij ingelicht is door derden dat er een meeting is geweest met verantwoordelijken (waar hij dus zelf niet bij was) die daar te horen kregen dat het pentagon een gecrashte UFO heeft. Het kan nog grappiger : hij kreeg een uitnodiging voor die vergadering, maar had andere engagementen. :lol: Allemaal hearsay dus.

Het Oosten 23 november 2017 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8579716)
Je vat het zelf goed samen : het is inderdaad geen bewijs. Tot zolang dat er niet is, is er... niets.
Niemand hoeft (uiteraard...) te bewijzen dat Sarbacher liegt. (geen omkering bewijslast)
Grappig is dat die man decennia na datum afkomt met het verhaal dat hij ingelicht is door derden dat er een meeting is geweest met verantwoordelijken (waar hij dus zelf niet bij was) die daar te horen kregen dat het pentagon een gecrashte UFO heeft. Het kan nog grappiger : hij kreeg een uitnodiging voor die vergadering, maar had andere engagementen. :lol: Allemaal hearsay dus.

Dat is toch je reinste larie. Dat beseft u toch ook. Het is niet omdat we niet kunnen aantonen dat er in de galaxie X geen leven is, dat er daarom effectief geen leven is.

Bovendien voor wat ons onderwerp betreft, zijn er duidelijke aanwijzingen dat het het fenomeen bestaat, zijnde razendsnelle bestuurde voertuigen die ons niet bekend zijn. En wanneer lijnpiloten (bijvoorbeeld) dit regelmatig melden, dan is dan niet meer van 'hearsay'.

Pandareus 23 november 2017 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8579735)
Dat is toch je reinste larie. Dat beseft u toch ook. Het is niet omdat we niet kunnen aantonen dat er in de galaxie X geen leven is, dat er daarom effectief geen leven is.

Van hetzelfde niveau als : "het is niet omdat we niet kunnen aantonen dat Allah in het paradijs leeft, dat hij daarom niet bestaat"

Drogredenering van hier tot in Tokyo dus...
Citaat:


Bovendien voor wat ons onderwerp betreft, zijn er duidelijke aanwijzingen dat het het fenomeen bestaat, zijnde razendsnelle bestuurde voertuigen die ons niet bekend zijn.
In tegenstelling tot jouw bewering, bestaat daar geen enkel bewijs van. Die wazige youtube filmpjes bewijzen helemaal niets.

Citaat:

En wanneer lijnpiloten (bijvoorbeeld) dit regelmatig melden, dan is dan niet meer van 'hearsay'.
Dat is in elk geval al serieus veel beter dan die Sarbacher die gewoon iemand anders na papegaait. Maar het blijft gewoon een waarneming van een individu die niet weet wat het fenomeen is wat hij gezien heeft. Een unidentified flying object. Het woord bestaat met reden hoor.

Het Oosten 23 november 2017 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8580056)
Van hetzelfde niveau als : "het is niet omdat we niet kunnen aantonen dat Allah in het paradijs leeft, dat hij daarom niet bestaat"

Drogredenering van hier tot in Tokyo dus..

.

En dat kunnen we dus ook niet. We kunnen hoogstens zeggen dat Allah kan bestaan. Maar we mogen nooit beweren dat er geen leven bestaat in galaxie X omdat we daar geen bewijs voor hebben. En dat laatste is nu precies wat u beweert i.v.m. ufo's.


Citaat:

In tegenstelling tot jouw bewering, bestaat daar geen enkel bewijs van. Die wazige youtube filmpjes bewijzen helemaal niets.
Niemand heeft het hier over wazige Youtube filmpjes.


Citaat:

Dat is in elk geval al serieus veel beter dan die Sarbacher die gewoon iemand anders na papegaait. Maar het blijft gewoon een waarneming van een individu die niet weet wat het fenomeen is wat hij gezien heeft. Een unidentified flying object. Het woord bestaat met reden hoor
Indien de brief van Sarbacher authentiek is (en daar ziet het naar uit) dan zie ik niet goed in waarom hij minder geloofwaardig zou zijn dan lijnpiloten die geconfronteerd worden met ufo's. Wanneer hij zich de discussie herinnert in zijn 'kantoor' dat de structuur van deze 'aliens' veel weg had van deze van sommige insecten (hij preciseert ook waarom men denkt dat dit zo is) dan is dat niet iets wat men uit zijn duim zuigt. Zeker niet in de jaren '80, datum van deze brief. Hij zegt gewoon (sommige dingen...)wat hij zich herinnert uit die vroegere tijd als antwoord op een brief.

Pandareus 23 november 2017 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8580167)
.

En dat kunnen we dus ook niet. We kunnen hoogstens zeggen dat Allah kan bestaan.

We kunnen hoogstens zeggen dat niemand ooit enig bewijs kon/kan leveren voor het bestaan van Allah & company.

Citaat:

Maar we mogen nooit beweren dat er geen leven bestaat in galaxie X omdat we daar geen bewijs voor hebben. En dat laatste is nu precies wat u beweert i.v.m. ufo's.


Citaat:

Niemand heeft het hier over wazige Youtube filmpjes.
Enig idee hoeveel honderden keren je hier al verwezen hebt naar die wazige filmpjes ? Maar goed, momenteel gaat het over de beweringen van hoogbejaarden die in de herfst van hun leven wat beweringen op papier hebben gezet met nul komma nul bewijs. En een paar hearsay fantasten om de zaak op te leuken.

Citaat:

Indien de brief van Sarbacher authentiek is (en daar ziet het naar uit)
De authenticiteit van zijn brief is irrelevant, enkel het bewijs voor de inhoudelijke claims is van belang.
Citaat:

dan zie ik niet goed in waarom hij minder geloofwaardig zou zijn dan lijnpiloten die geconfronteerd worden met ufo's.
Niemand betwist het feit dat er piloten zijn die dingen gezien hebben die ze niet kunnen verklaren.

Citaat:

Wanneer hij zich de discussie herinnert in zijn 'kantoor' dat de structuur van deze 'aliens' veel weg had van deze van sommige insecten (hij preciseert ook waarom men denkt dat dit zo is) dan is dat niet iets wat men uit zijn duim zuigt.
Fantasten zijn er altijd geweest, en zullen altijd blijven bestaan. Trouwens, discussies interesseren niemand : het gaat om tastbaar bewijs van de claims die men maakt in die discussies.
Als ik zeg dat ik een roze vliegende eenhoorn gezien heb, dat aan jou vertel in de marge van een vergadering en jij gaat dat in je ouwe dag te boek stellen of "onder ede" in een verklaring neerpennen dan hebben we juist niets. Nul komma nul.

Citaat:

Zeker niet in de jaren '80, datum van deze brief. Hij zegt gewoon (sommige dingen...)wat hij zich herinnert uit die vroegere tijd als antwoord op een brief.
Een oude wetenschapper die gewoon een praatje maakt...
"ah ja, voor ik het vergeet, 50 jaar geleden heb ik van een collega vernomen dat die op de vergadering waar ik afwezig was vernam dat de overheid een vliegende schotel heeft. En ja, ik heb daar 50 jaar niks mee gedaan maar nu voel ik de drang opkomen om dat te vertellen". :roll:


Het Oosten 23 november 2017 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8580221)
We kunnen hoogstens zeggen dat niemand ooit enig bewijs kon/kan leveren voor het bestaan van Allah & company.







Enig idee hoeveel honderden keren je hier al verwezen hebt naar die wazige filmpjes ? Maar goed, momenteel gaat het over de beweringen van hoogbejaarden die in de herfst van hun leven wat beweringen op papier hebben gezet met nul komma nul bewijs. En een paar hearsay fantasten om de zaak op te leuken.



De authenticiteit van zijn brief is irrelevant, enkel het bewijs voor de inhoudelijke claims is van belang.


Niemand betwist het feit dat er piloten zijn die dingen gezien hebben die ze niet kunnen verklaren.



Fantasten zijn er altijd geweest, en zullen altijd blijven bestaan. Trouwens, discussies interesseren niemand : het gaat om tastbaar bewijs van de claims die men maakt in die discussies.
Als ik zeg dat ik een roze vliegende eenhoorn gezien heb, dat aan jou vertel in de marge van een vergadering en jij gaat dat in je ouwe dag te boek stellen of "onder ede" in een verklaring neerpennen dan hebben we juist niets. Nul komma nul.



Een oude wetenschapper die gewoon een praatje maakt...
"ah ja, voor ik het vergeet, 50 jaar geleden heb ik van een collega vernomen dat die op de vergadering waar ik afwezig was vernam dat de overheid een vliegende schotel heeft. En ja, ik heb daar 50 jaar niks mee gedaan maar nu voel ik de drang opkomen om dat te vertellen". :roll:



Wat simplistisch, niet?

Pandareus 23 november 2017 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8580234)
Wat simplistisch, niet?

Neen, ik hou me aan de feiten en blijf rationeel. Wat uiteraard behelst dat ik elk bewijs van buitenaards leven met grote belangstelling zou verwelkomen.

Het Oosten 23 november 2017 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8580248)
Neen, ik hou me aan de feiten en blijf rationeel. Wat uiteraard behelst dat ik elk bewijs van buitenaards leven met grote belangstelling zou verwelkomen.

Uw rationaliteit vertoont barsten. Men kan niet beweren dat er geen leven is in galaxie X zolang er geen bewijs is. De rationaliteit zegt ons eerder dat er leven moet zijn in een galaxie met vele honderden miljoenen (miljarden?) zonnen en planeten.

Het enige rationeel standpunt in deze is: vanzelfsprekend bestaat er leven in galaxie X. Alleen, we hebben het nog niet gevonden.

praha 23 november 2017 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8579634)
De brief van Sarbacher is geen fictie. En daaruit blijkt duidelijk hoe de vork in de steel zit.

.... leer toch eens een conversatie volgen beste
Het ging hier even over de bijbel en niet over Sarbacher

praha 23 november 2017 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8579735)
Dat is toch je reinste larie. Dat beseft u toch ook. Het is niet omdat we niet kunnen aantonen dat er in de galaxie X geen leven is, dat er daarom effectief geen leven is.

...het gaat niet over galaxie X waar ongetwijfeld veel kans op bestaat dat er wel ergens een vorm van leven zal zijn op een planeet xyz

Citaat:

Bovendien voor wat ons onderwerp betreft, zijn er duidelijke aanwijzingen dat het het fenomeen bestaat, zijnde razendsnelle bestuurde voertuigen die ons niet bekend zijn. En wanneer lijnpiloten (bijvoorbeeld) dit regelmatig melden, dan is dan niet meer van 'hearsay'.
... het gaat dus over ufo's ( die natuurlijk bestaan ) WAARVAN GECLAIMD wordt
1) dat het razendsnelle bestuurde voertuigen zijn.. daar is totaal geen duidelijke aanwijzing voor... en piloten weten daar evenveel van als de bakker om de hoek
2) dat het alien tuigen zouden zijn door oa Corso etc en in feite ook indirect door jou
... daar zijn nog minder aanwijzingen voor

praha 23 november 2017 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8580264)
Uw rationaliteit vertoont barsten. Men kan niet beweren dat er geen leven is in galaxie X zolang er geen bewijs is. De rationaliteit zegt ons eerder dat er leven moet zijn in een galaxie met vele honderden miljoenen (miljarden?) zonnen en planeten.

Het enige rationeel standpunt in deze is: vanzelfsprekend bestaat er leven in galaxie X. Alleen, we hebben het nog niet gevonden.

juist ja... daarom dat uw 'analogie' op geen ballen trok... in feite was het doelbewust neergezette stroman waar ge nu verder op ingaat

Dit is van een compleet andere orde dan beweren dat er aanwijzingen zouden zijn dat die ufo's razendsnelle vliegende toestellen zouden zijn en/of ze van buitenaardse origine zijn.

Want diezelfde rationaliteit zou ons influisteren dat :
- het eerste quasi onmogelijk is ( gezien onze inzichten in de fysica ) tenzij het zou gaan over zeer speciale _voor ons totaal onbekende_ technologieën en natuurwetten...zoiets veronderstellen staat ongeveer gelijk met de veronderstelling dat Allah zou bestaan
- het tweede quasi 0,00000000% onmogelijk is inzake de probabiliteit daarop

Vervolgens zou diezelfde rationaliteit ons moeten brengen _ omdat er verder 0,00 bewijzen of aanwijzingen voor zijn _ dat bovenstaande hypothesen zowat uitgesloten zijn

Het Oosten 24 november 2017 07:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8580378)
...het gaat niet over galaxie X waar ongetwijfeld veel kans op bestaat dat er wel ergens een vorm van leven zal zijn op een planeet xyz


... het gaat dus over ufo's ( die natuurlijk bestaan ) WAARVAN GECLAIMD wordt
1) dat het razendsnelle bestuurde voertuigen zijn.. daar is totaal geen duidelijke aanwijzing voor... en piloten weten daar evenveel van als de bakker om de hoek
2) dat het alien tuigen zouden zijn door oa Corso etc en in feite ook indirect door jou
... daar zijn nog minder aanwijzingen voor

U debiteert hier weer eens uw zoveelste onzin.

Het Oosten 24 november 2017 07:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8580387)
juist ja... daarom dat uw 'analogie' op geen ballen trok... in feite was het doelbewust neergezette stroman waar ge nu verder op ingaat

Dit is van een compleet andere orde dan beweren dat er aanwijzingen zouden zijn dat die ufo's razendsnelle vliegende toestellen zouden zijn en/of ze van buitenaardse origine zijn.

Want diezelfde rationaliteit zou ons influisteren dat :
- het eerste quasi onmogelijk is (gezien onze inzichten in de fysica ) tenzij het zou gaan over zeer speciale _voor ons totaal onbekende_ technologieën en natuurwetten...zoiets veronderstellen staat ongeveer gelijk met de veronderstelling dat Allah zou bestaan
- het tweede quasi 0,00000000% onmogelijk is inzake de probabiliteit daarop

Vervolgens zou diezelfde rationaliteit ons moeten brengen _ omdat er verder 0,00 bewijzen of aanwijzingen voor zijn _ dat bovenstaande hypothesen zowat uitgesloten zijn

Inderdaad, volgens 'onze' inzichten de fysica van nu. Vraag me wel af of 'onze' inzichten in de fysica binnen 100 of 150 jaar nog altijd dezelfde inzichten zullen zijn als 'onze' inzichten nu. U moogt er donder op zeggen dat dit niet het geval zal zijn.

Heeft niets met Allah te maken. Uw zoveelste ondoordacht gebabbel. Waarschijnlijk hebt u nooit gehoord van het permanent voortschrijdend inzicht van de wetenschap. Het zij zo.

Pandareus 24 november 2017 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8580517)
Inderdaad, volgens 'onze' inzichten de fysica van nu. Vraag me wel af of 'onze' inzichten in de fysica binnen 100 of 150 jaar nog altijd dezelfde inzichten zullen zijn als 'onze' inzichten nu. U moogt er donder op zeggen dat dit niet het geval zal zijn.

Heeft niets met Allah te maken. Uw zoveelste ondoordacht gebabbel. Waarschijnlijk hebt u nooit gehoord van het permanent voortschrijdend inzicht van de wetenschap. Het zij zo.

Dus de waarneming van een piloot, die niet weet wat hij gezien heeft en tegen zijn kennis van de heersende fysica en de logica in dan maar poneert dat het een vliegende schotel is is valabel omdat we binnen 100 jaar meer zullen weten dan nu ?

Hoe ver wil je de logical fallacies eigenlijk drijven ?

Het heeft natuurlijk wel een hoge amusementswaarde hoor, dat wel.

Het Oosten 24 november 2017 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8580585)
Dus de waarneming van een piloot, die niet weet wat hij gezien heeft en tegen zijn kennis van de heersende fysica en de logica in dan maar poneert dat het een vliegende schotel is is valabel omdat we binnen 100 jaar meer zullen weten dan nu ?

Hoe ver wil je de logical fallacies eigenlijk drijven ?

Het heeft natuurlijk wel een hoge amusementswaarde hoor, dat wel.

Niet weet wat hij gezien heeft? Dat kan soms zeker het geval zijn, maar lang niet altijd.

https://listverse.com/2015/12/20/10-...irline-pilots/

praha 24 november 2017 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8580508)
U debiteert hier weer eens uw zoveelste onzin.

abosoluuuuuuuuuuut niet, mijn beste Het Oosten
Ge moet eens dringend stoppen met het gebruik van die drogreden

Piloten kunnen ons alleen (meer) _in tegenstelling tot de bakker om de hoek_ weten te vertellen dat ze iets zagen.
Wat dat was en/of dat van buitenaardse origine zou zijn daar hebben ze helemaal geen notie van.
en ze zijn ook niet méér betrouwbaar...dat heb ik je ook al 101x komen te vertellen

praha 24 november 2017 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8580517)
Inderdaad, volgens 'onze' inzichten de fysica van nu. Vraag me wel af of 'onze' inzichten in de fysica binnen 100 of 150 jaar nog altijd dezelfde inzichten zullen zijn als 'onze' inzichten nu. U moogt er donder op zeggen dat dit niet het geval zal zijn.

Zulke redenering ( extrapolatie ) gaat niet op voor deze problematiek.
Maar dat zal uw worst als totale leek in die materie en als al die flutsites je blijven voorhouden dat antigravitatie, nulpuntenergie, etc al lang bestaan maar voor ons slechts verborgen worden gehouden

De zoveelste drogredenering dus

Citaat:

Heeft niets met Allah te maken. Uw zoveelste ondoordacht gebabbel.
Net wel dus daar gij goddelijke zaken dient in te roepen om zulke verschijnselen te gaan verklaren

Citaat:

Waarschijnlijk hebt u nooit gehoord van het permanent voortschrijdend inzicht van de wetenschap. Het zij zo.
Ik vrees dat ik net iets meer op de hoogte ben dan jou...althans wat betreft wetenschap
Gij daarentegen zult wel uitstekend op de hoogte zijn van de baanbrekende vorderingen van de pseudo-wetenschap :lol:

Pandareus 24 november 2017 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8580824)
abosoluuuuuuuuuuut niet, mijn beste Het Oosten
Ge moet eens dringend stoppen met het gebruik van die drogreden

Piloten kunnen ons alleen (meer) _in tegenstelling tot de bakker om de hoek_ weten te vertellen dat ze iets zagen.
Wat dat was en/of dat van buitenaardse origine zou zijn daar hebben ze helemaal geen notie van.
en ze zijn ook niet méér betrouwbaar...dat heb ik je ook al 101x komen te vertellen

Niemand trapt in dergelijk argumentum ad verecundiam, behalve wat laaggeschoolde dwepers. Maar die houden zich vast aan elke strohalm.
Ik vraag me af of Het Oosten dit gewoon doet om de boel wat te jennen, hij is duidelijk te intelligent om zelf in zulke quatsch te geloven. En de overvloed aan gebruik van zulke drogredeneringen toont een bewust keuze om die lijn te bewandelen.

praha 24 november 2017 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8580608)
Niet weet wat hij gezien heeft? Dat kan soms zeker het geval zijn, maar lang niet altijd.

https://listverse.com/2015/12/20/10-...irline-pilots/

... en waar in dat lijstje staat een geval waar de piloot weet wat hij gezien heeft ?
Verder dan een ik heb wat gezien _ met de nodige beschrijving _ en kan het niet thuisbrengen ( -> dus ufo ) gaat dat niet hé

Stop eens met die drogredeneringen.

We zij het er allemaal over eens : ufo's bestaan ( bij definitie )
Wat ufo x of ufo y moge zijn daar weet een piloot evenmin iets van dan de baker achter de hoek... beiden kunnen enkel een mening daarover hebben.
Trouwens moest één van beiden het weten en kunnen staven dan is het opgelost hé : weg ufo

praha 24 november 2017 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8580608)
Niet weet wat hij gezien heeft? Dat kan soms zeker het geval zijn, maar lang niet altijd.

https://listverse.com/2015/12/20/10-...irline-pilots/

*bis*

Daarbij het begint weeral goed met dat lijstje waar je mee afkwam :lol:
De eerste ( nr 10 ) viel al niet meteen onder wat je kan noemen een betrouwbare onberispelijke getuige zoals je piloten steeds laat over komen

"
In the aftermath, Terauchi’s testimony was called into question as he had reported UFO encounters in the past and was overly eager to describe them as spaceships. Also, his interview testimony did not match the records of his communications with FAA controllers on the ground, and his copilot and flight engineer described the objects as nothing more than lights.

The FAA concluded there was no hard evidence to substantiate Terauchi’s claims, and the Committee for Skeptical Inquiry suggested that the phenomenon was caused by light refraction through ice crystals suspended in clouds
"

praha 24 november 2017 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8580608)
Niet weet wat hij gezien heeft? Dat kan soms zeker het geval zijn, maar lang niet altijd.

https://listverse.com/2015/12/20/10-...irline-pilots/

*bis*

Daarbij het begint weeral goed met dat lijstje waar je mee afkwam :lol:
De eerste ( nr 10 ) viel al niet meteen onder wat je kan noemen een betrouwbare onberispelijke getuige zoals je piloten steeds laat over komen

"
In the aftermath, Terauchi’s testimony was called into question as he had reported UFO encounters in the past and was overly eager to describe them as spaceships. Also, his interview testimony did not match the records of his communications with FAA controllers on the ground, and his copilot and flight engineer described the objects as nothing more than lights.

The FAA concluded there was no hard evidence to substantiate Terauchi’s claims, and the Committee for Skeptical Inquiry suggested that the phenomenon was caused by light refraction through ice crystals suspended in clouds
"

praha 24 november 2017 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8580831)
Niemand trapt in dergelijk argumentum ad verecundiam, behalve wat laaggeschoolde dwepers. Maar die houden zich vast aan elke strohalm.
Ik vraag me af of Het Oosten dit gewoon doet om de boel wat te jennen, hij is duidelijk te intelligent om zelf in zulke quatsch te geloven. En de overvloed aan gebruik van zulke drogredeneringen toont een bewust keuze om die lijn te bewandelen.

misschien...

Anderzijds kan ik me toch ook voorstellen dat iemand _ zelfs een Het Oosten _ er van overtuigd geraakt is door het vele 'anekdotisch' bewijsmateriaal en de zelfbedruipende alomvattende complottheorie dat het gewoon waar moet zijn... en dus bij een volgende 'getuigenis' ervan uitgaat dat ee waarneming klopt en wat er rond geclaimd wordt in de lijn van mogelijkheden ligt

Nu ja... hij maakt het echt wel te bont en doet ook totaal geen moeite om op details of opmerkingen in te gaan... dat doet dan weer sterk vermoeden richting jennen

Het Oosten 24 november 2017 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8580840)
*bis*

Daarbij het begint weeral goed met dat lijstje waar je mee afkwam :lol:
De eerste ( nr 10 ) viel al niet meteen onder wat je kan noemen een betrouwbare onberispelijke getuige zoals je piloten steeds laat over komen

"
In the aftermath, Terauchi’s testimony was called into question as he had reported UFO encounters in the past and was overly eager to describe them as spaceships. Also, his interview testimony did not match the records of his communications with FAA controllers on the ground, and his copilot and flight engineer described the objects as nothing more than lights.

The FAA concluded there was no hard evidence to substantiate Terauchi’s claims, and the Committee for Skeptical Inquiry suggested that the phenomenon was caused by light refraction through ice crystals suspended in clouds
"

Tja, het Committee for Skeptical Inquiry… Zogenaamd ‘sceptisch’ comité dan. Niet al te beste naam dat fameuze comité.

"Het CSI wordt regelmatig bekritiseerd, met name door personen en groepen die onderwerp van onderzoek door CSI zijn. In het algemeen komt de kritiek erop neer dat CSI een soort "pseudoscepticisme" zou aanhangen, waarbij men pretendeert sceptisch en open te zijn, maar in werkelijkheid vooraf al een bepaalde mening heeft gevormd, en op basis hiervan opereert."

Kortom, dikwijls een groepje van verkapte debunkers.


Hieronder nog een voorbeeld van ‘encounters’ die lijnpiloten meer dan eens meemaken. Vooral de bandopnames zijn interessant. Indien ze authentiek zijn (en de kans is zeer groot d�*t ze dit zijn), dan is het plaatje duidelijk.

https://m.youtube.com/watch?v=6cqEKKYn7B8

praha 24 november 2017 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8580865)
Tja, het Committee for Skeptical Inquiry… Zogenaamd ‘sceptisch’ comité dan. Niet al te beste naam dat fameuze comité.

Vertel eerst eens even waarom eg weer het belangrijkste uit die post laat vallen : Dat die nr 10 al één op tien van de piloten is ( met een noemenswaardige encounter ) die niet voldoet aan dat smetteloos imago van zéér betrouwbare getuige


...en ik zou niet weten waarom Committee for Skeptical Inquiry dan een niet al te beste naam of reputatie zou hebben... tenzij gij ( en anderen ) iets tegen kritisch denken en wetenschappelijk onderzoek hebben natuurlijk :-)
...eens kijken

Citaat:

"Het CSI wordt regelmatig bekritiseerd, met name door personen en groepen die onderwerp van onderzoek door CSI zijn. In het algemeen komt de kritiek erop neer dat CSI een soort "pseudoscepticisme" zou aanhangen, waarbij men pretendeert sceptisch en open te zijn, maar in werkelijkheid vooraf al een bepaalde mening heeft gevormd, en op basis hiervan opereert."

Kortom, dikwijls een groepje van verkapte debunkers.
ja hoor.... net wat ik dacht
nutcases en pseudo-wetenschappers gaan even vertellen dat diegene die hen op de korrel nemen aan pseudosceptisme doen... what's new in the game

btw ge had wel even de bron kunnen meegeven en het volledige stukje citeren
"CSI wordt regelmatig bekritiseerd, met name door personen en groepen die onderwerp van onderzoek door CSI zijn. In het algemeen komt de kritiek erop neer dat CSI een soort "pseudoscepticisme" zou aanhangen, waarbij men pretendeert sceptisch en open te zijn, maar in werkelijkheid vooraf al een bepaalde mening heeft gevormd, en op basis hiervan opereert. Volgens sommigen verhindert deze houding van CSI juist serieus onderzoek naar vermeende paranormale verschijnselen. Een bekend geval is de "lepeltjesbuiger" Uri Geller, die grote kritiek had op de werkwijze van CSICOP, en meermalen rechtszaken tegen CSICOP en James Randi heeft gevoerd wegens het aantasten van zijn goede naam. Deze rechtszaken zijn met een schikking beëindigd."
....dat gaf toch al wat mer duiding over het soort volkje dat die kritiek op die organisatie heeft :lol:



Citaat:

Hieronder nog een voorbeeld van ‘encounters’ die lijnpiloten meer dan eens meemaken. Vooral de bandopnames zijn interessant. Indien ze authentiek zijn (en de kans is meer dan zeer groot d�*t ze dit zijn), dan is het plaatje duidelijk.

https://m.youtube.com/watch?v=6cqEKKYn7B8
Welk plaatje is dan duidelijk ?
( ter jouwer informatie ik heb het niet bekeken noch gehoord en ben dat ook niet van plan te doen )

Zeg mij is in duidelijke niet te misverstane bewoordingen hoe dat filmpje en meer in het bijzonder de bandopnames aantonen dat het over aliens ging ?

Maar ja dat stellen zal weer gelijk staan met pseudosceptisme

Het Oosten 24 november 2017 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8580824)
abosoluuuuuuuuuuut niet, mijn beste Het Oosten
Ge moet eens dringend stoppen met het gebruik van die drogreden

Piloten kunnen ons alleen (meer) _in tegenstelling tot de bakker om de hoek_ weten te vertellen dat ze iets zagen.
Wat dat was en/of dat van buitenaardse origine zou zijn daar hebben ze helemaal geen notie van.
en ze zijn ook niet méér betrouwbaar...dat heb ik je ook al 101x komen te vertellen

Uit de bandopnames weten we in ieder geval dat het geen meteoor was die piloten waarnamen, geen conventioneel vliegtuig maar wel een vliegend tuig, dat het lichten pulseerde van verschillende kleuren, dat het scheen stil te staan of dat het zeer snel vloog en dus blijkbaar niet lukraak vermits het een tijd observeerbaar was door de piloten.

Ik zou wel eens alle bandopnames willen beluisteren van al deze lijnpiloten die dergelijke 'encounters' meemaakten. Ik denk dat we achterover zouden vallen van hetgeen waargenomen werd door piloten van heel wat nationaliteiten.

En dan spreek ik nog niet eens over de waarnemingen door -, en bandopnames van militaire piloten, astronauten en kosmonauten.

Pandareus 24 november 2017 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8580907)
Uit de bandopnames weten we in ieder geval dat het geen meteoor was die piloten waarnamen, geen conventioneel vliegtuig maar wel een vliegend tuig, dat het lichten pulseerde van verschillende kleuren, dat het scheen stil te staan of dat het zeer snel vloog en dus blijkbaar niet lukraak vermits het een tijd observeerbaar was door de piloten.

Ik zou wel eens alle bandopnames willen beluisteren van al deze lijnpiloten die dergelijke 'encounters' meemaakten. Ik denk dat we achterover zouden vallen van hetgeen waargenomen werd door piloten van heel wat nationaliteiten.

En dan spreek ik nog niet eens over de waarnemingen door -, en bandopnames van militaire piloten, astronauten en kosmonauten.

En wat heb je dan ? In plaats van één persoon die zegt dat hij "iets" gezien heeft, heb je dan een hele stapel mensen die zeggen dat ze "iets" gezien hebben : een UFO ( = unidentified flying object )

Waarom zou daar ook maar iemand van achterover vallen ? We weten dan nog steeds... niets.

Het Oosten 24 november 2017 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8580880)
Vertel eerst eens even waarom eg weer het belangrijkste uit die post laat vallen : Dat die nr 10 al één op tien van de piloten is ( met een noemenswaardige encounter ) die niet voldoet aan dat smetteloos imago van zéér betrouwbare getuige


...en ik zou niet weten waarom Committee for Skeptical Inquiry dan een niet al te beste naam of reputatie zou hebben... tenzij gij ( en anderen ) iets tegen kritisch denken en wetenschappelijk onderzoek hebben natuurlijk :-)
...eens kijken


ja hoor.... net wat ik dacht
nutcases en pseudo-wetenschappers gaan even vertellen dat diegene die hen op de korrel nemen aan pseudosceptisme doen... what's new in the game

btw ge had wel even de bron kunnen meegeven en het volledige stukje citeren
"CSI wordt regelmatig bekritiseerd, met name door personen en groepen die onderwerp van onderzoek door CSI zijn. In het algemeen komt de kritiek erop neer dat CSI een soort "pseudoscepticisme" zou aanhangen, waarbij men pretendeert sceptisch en open te zijn, maar in werkelijkheid vooraf al een bepaalde mening heeft gevormd, en op basis hiervan opereert. Volgens sommigen verhindert deze houding van CSI juist serieus onderzoek naar vermeende paranormale verschijnselen. Een bekend geval is de "lepeltjesbuiger" Uri Geller, die grote kritiek had op de werkwijze van CSICOP, en meermalen rechtszaken tegen CSICOP en James Randi heeft gevoerd wegens het aantasten van zijn goede naam. Deze rechtszaken zijn met een schikking beëindigd."
....dat gaf toch al wat mer duiding over het soort volkje dat die kritiek op die organisatie heeft :lol:




Welk plaatje is dan duidelijk ?
( ter jouwer informatie ik heb het niet bekeken noch gehoord en ben dat ook niet van plan te doen )

Zeg mij is in duidelijke niet te misverstane bewoordingen hoe dat filmpje en meer in het bijzonder de bandopnames aantonen dat het over aliens ging

Hier gaat u alweer men uw veralgemeningen. De ervaring van de piloot in het voorbeeld 1 wordt door de FAA niet gespot. Maar hoe vaak melden de piloten niet dat ze vliegende voorwerpen zien die niet worden opgemerkt door de radar op de grond. Ontelbare keren. Zoals nu ook weer in de filmpjes. Dus uw FAA is zeker geen garantie voor waarheidsvinding. En uw fameus Committee nog minder.

praha 24 november 2017 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8580907)
Uit de bandopnames weten we in ieder geval dat het geen meteor was dat ze waarname, geen conventioneel vliegtuig maar wel een vliegend tuig, dat het lichten pulseerde van verschillende kleuren, dat het scheen stil te staan of zeer snel vloog en dus blijkbaar niet lukraak vermits het een tijd observeerbaar was door de piloten.

neen dat weten we niet.
We weten enkel uit die bandopnames ( allez dat neem ik toch voor waar daar ik ze zelf niet beluisterde ) dat de piloten dat zo hebben waargenomen...niet meer niet minder

Citaat:

Ik zou wel eens alle bandopnames willen beluisteren van al deze lijnpiloten die dergelijke 'encounters' meemaakten. Ik denk dat we achterover zouden vallen van hetgeen waargenomen werd door piloten van heel wat nationaliteiten.

En dan spreek ik nog niet eens over de waarnemingen door -, en bandopnames van militaire piloten, astronauten en kosmonauten.
welja dat is om 'achterover' te vallen...zover is duidelijk
Maar moest ge werkelijk geïnteresseerd zijn en bekommerd om de waarheid ( niet je wensdenken ) dan zou ge toch al eens een kijkje gaan nemen zijn naar de bron van dat laatste filmpje

narcap ? zegt U dat iets ?
Ga eens naar hun site en dan zal je merken dat die mensen het zeer nauw aan het hart ligt die waarheid te doorgronden ( omwille van de veiligheid van het vliegen ) en dat er onderzoek is naar die uap's (unidentified aerial phenomena ) die ze waarnemen en doorkrijgen.

Wel, van de 300 onderzochte cases tussen 1947-2007 (Dominique Weinstein , French National Center for Space Studies -> wring a bell ?)
werden er al 14% !!! toegewezen aan alleen maar elektromagnetische effecten ( iets waar een piloot dus weinig kaas van gegeten heeft ) met alle gevolgen van dien daar
1) het om 87% ging over gevallen op gewone lijnvlieghoogten
2) het in 81% ook radar contacten zowel in de lucht als op de grond veroorzaakte
3) zowat in de helft van de gevallen gepaard ging met allerlei mankementen aan de instrumenten aan boord .. van verkeerde info tot ronduit tijdelijk uitvallen
Daar piloten de dag van vandaag nauwelijks nog 'nadenken' en op hun kennis of ervaring afgaan maar eerder blindelings op hun boordapparatuur afgaan kan je wel nagaan hoe een piloot bv komt tot een waarneming waarbij elke natuurwet schijnbaar met de voeten wordt getreden
4) en dat is misschien het belangrijkste : in geen enkel geval is er een vermoeden dat het ging om echte vliegende tuigen met zeer bijzondere eigenschappen, laat staan dat er aanwijzingen zouden zijn voor aliens...om nog maar te zwijgen dat er haastige en verstrekkende conclusies genomen zijn zoals bij die bende amateurs

Het Oosten 24 november 2017 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8580926)
neen dat weten we niet.
We weten enkel uit die bandopnames ( allez dat neem ik toch voor waar daar ik ze zelf niet beluisterde ) dat de piloten dat zo hebben waargenomen...niet meer niet minder


welja dat is om 'achterover' te vallen...zover is duidelijk
Maar moest ge werkelijk geïnteresseerd zijn en bekommerd om de waarheid ( niet je wensdenken ) dan zou ge toch al eens een kijkje gaan nemen zijn naar de bron van dat laatste filmpje

narcap ? zegt U dat iets ?
Ga eens naar hun site en dan zal je merken dat die mensen het zeer nauw aan het hart ligt die waarheid te doorgronden ( omwille van de veiligheid van het vliegen ) en dat er onderzoek is naar die uap's (unidentified aerial phenomena ) die ze waarnemen en doorkrijgen.

Wel, van de 300 onderzochte cases tussen 1947-2007 (Dominique Weinstein , French National Center for Space Studies -> wring a bell ?)
werden er al 14% !!! toegewezen aan alleen maar elektromagnetische effecten ( iets waar een piloot dus weinig kaas van gegeten heeft ) met alle gevolgen van dien daar
1) het om 87% ging over gevallen op gewone lijnvlieghoogten
2) het in 81% ook radar contacten zowel in de lucht als op de grond veroorzaakte
3) zowat in de helft van de gevallen gepaard ging met allerlei mankementen aan de instrumenten aan boord .. van verkeerde info tot ronduit tijdelijk uitvallen
Daar piloten de dag van vandaag nauwelijks nog 'nadenken' en op hun kennis of ervaring afgaan maar eerder blindelings op hun boordapparatuur afgaan kan je wel nagaan hoe een piloot bv komt tot een waarneming waarbij elke natuurwet schijnbaar met de voeten wordt getreden
4) en dat is misschien het belangrijkste : in geen enkel geval is er een vermoeden dat het ging om echte vliegende tuigen met zeer bijzondere eigenschappen, laat staan dat er aanwijzingen zouden zijn voor aliens...om nog maar te zwijgen dat er haastige en verstrekkende conclusies genomen zijn zoals bij die bende amateurs


Het zal nog niet zijn!

https://www.youtube.com/watch?v=35jolCqH9_I


Wat zijn dit dan? Vliegende eenden?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be