Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Gaat afgerekend worden met Gwen Rutten? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249445)

De schoofzak 21 juli 2019 17:57

Gaat afgerekend worden met Gwen Rutten?
 
Idem dito natuurlijk voor de andere voorzitters van die partijen die electoraal bloed hebben zien vloeien in de nacht van 26 op 27 mei ....

In deze draad dus over de vld.

Of de actie van de liberale coiffeur-burgemeester van belang is, weet ik niet. Maar hier hebben we het nu toch over een burgemeester van een net-geen-grote stad.

titel: Van Quickenborne snoeihard voor Rutten: “Tijd voor een nieuwe voorzitter”
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...tter~a47addef/

Citaat:

Open Vld-Kamerlid Vincent Van Quickenborne vindt het tijd voor een nieuwe partijvoorzitter, omdat de partij volgens hem te veel naar links is opgeschoven. Dat zei hij vanmiddag bij VTM Nieuws. Hij overweegt zich zelf kandidaat te stellen voor het partijvoorzitterschap.

De Vlaamse liberalen organiseren in maart volgend jaar voorzittersverkiezingen. De partij deed het bij de Vlaamse, federale en Europese verkiezingen van 26 mei niet goed, en volgens verschillende Open Vld-kopstukken is het dan ook tijd voor een nieuwe kopman of kopvrouw. Ook Vincent Van Quickenborne is het daarmee eens. “Onze partij verliest al sinds 2004 stemmen, we kunnen niet tevreden zijn met de uitslag dit jaar”, zei hij zondagmiddag bij VTM. “Ik ga nog zien of ik zelf kandidaat ben, maar ik overweeg dat wel. Veel mensen trekken aan mijn mouw.”

Volgens de Kortrijkse burgemeester is de partij de laatste jaren onder leiding van Gwendolyn Rutten te veel naar links opgeschoven. “De partij moet terug naar rechts, dat is de enige manier om terug fier te zijn als liberalen”, vindt hij. Het is volgens Van Quickenborne dan ook zo goed als uitgesloten dat Open Vld federaal snel in een paarsgroen scenario stapt, waar de Franstalige meerderheidspartijen PS, Ecolo en MR op aan lijken te sturen. “Iedereen die hoopt dat we dat snel-snel zullen doen, is eraan voor de moeite”, klonk het.

Vooral de groene partijen zijn Van Quickenborne een doorn in het oog. “Samengaan met Groen-Ecolo is voor mij eerlijk gezegd geen optie. Wij gaan voor jobs, welvaart en vooruitgang, en als je kijkt naar wat Groen-Ecolo wil, dan zijn dat verhalen die haaks op elkaar staan. Ik zie dat niet zitten, tenzij Groen-Ecolo dat programma in de open haard verbrandt.”

De liberalen hopen dat N-VA-voorzitter Bart De Wever en PS-kopstuk Elio Di Rupo nu snel aan tafel gaan zitten en de federale formatie in gang zetten. Open Vld wil eventueel een staatshervorming steunen als dat nodig is, zei Van Quickenborne nog, maar dan wel in onderling overleg “en niet alles of niets, confederalisme of niets”.

Hypochonder 21 juli 2019 18:00

Met of zonder Rutten, er is maar één weg voor die partij: naar beneden.

Dadeemelee 21 juli 2019 18:41

Pas maar op of Aarschot maakt ook een LEZ zone en dan staat ge daar schoon op de E314. :lol:

Tavek 21 juli 2019 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9072717)
Pas maar op of Aarschot maakt ook een LEZ zone en dan staat ge daar schoon op de E314. :lol:

Daar staat ge nu al regelmatig genoeg hoor....

Dadeemelee 21 juli 2019 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9072762)
Daar staat ge nu al regelmatig genoeg hoor....

Ik moet daar gelukkig bijna nooit zijn op de spitsuren. :|

Tavek 21 juli 2019 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9072770)
Ik moet daar gelukkig bijna nooit zijn op de spitsuren. :|

Ik heb van 2010 tot 2012 naar Leuven gependeld, en toen stond dat daar al dicht als ge sochtends op het werk moest geraken (en omgekeerd van E40 tot Holsbeek).

Tschijnt is het nu nog veel erger.

Dadeemelee 21 juli 2019 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9072776)
Ik heb van 2010 tot 2012 naar Leuven gependeld, en toen stond dat daar al dicht als ge sochtends op het werk moest geraken (en omgekeerd van E40 tot Holsbeek).

Tschijnt is het nu nog veel erger.

De E314 is wel het Walhalla van de accordeonfiles. :|

Henri1 21 juli 2019 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9072690)
Idem dito natuurlijk voor de andere voorzitters van die partijen die electoraal bloed hebben zien vloeien in de nacht van 26 op 27 mei ....

In deze draad dus over de vld.

Of de actie van de liberale coiffeur-burgemeester van belang is, weet ik niet. Maar hier hebben we het nu toch over een burgemeester van een net-geen-grote stad.

titel: Van Quickenborne snoeihard voor Rutten: “Tijd voor een nieuwe voorzitter”
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...tter~a47addef/

Quick kan altijd overlopen naar N-VA.

cookie monster 22 juli 2019 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9072913)
Quick kan altijd overlopen naar N-VA.

Of misschien , Rutteke die naar NVA of VB overloopt :-D

reservespeler 22 juli 2019 06:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9072913)
Quick kan altijd overlopen naar N-VA.

Eén woordje vergeten: "terug"

Hij was één van de ID mensen.

Mindset 22 juli 2019 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9072694)
Met of zonder Rutten, er is maar één weg voor die partij: naar beneden.

Open vld is behalve liberaal, belgicistisch, establishment, elitair en globalistisch. Dus ophoepelen.

De schoofzak 22 juli 2019 09:59

Ik vermoed dat er veel vld-ers zijn die nog een rekeningetje met Rutten open staan hebben.
Er zijn twee mogelijkheden: ze wordt minister zodat ze zich een eindje gedeisd kan houden, of ze verzet zich tot ze politiek dood geknuffeld wordt.

Xenophon 22 juli 2019 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9072694)
Met of zonder Rutten, er is maar één weg voor die partij: naar beneden.

Precies, de voorzitter is toch maar de marionet van Verhofstad.

Maakt dus weinig uit wie het is.

Xenophon 22 juli 2019 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9072913)
Quick kan altijd overlopen naar N-VA.

Ja, dan kan hij terug doen alsof hij Vlaming is. :rofl:

Anna List 22 juli 2019 11:57

https://m.facebook.com/story.php?sto...47630155279296

Tavek 22 juli 2019 12:05

Q voorzitter laten worden betekent de ondergang voor de VLD.

Zijn partij is verre van zo rechts als hij zelf denkt. Economisch rechts, ja.

ethisch en sociaal zijn ze eigenlijk vrij links..wat logisch is...liberaal.

Anna List 22 juli 2019 12:38

idd OVLD moet de rangen sluiten!

BOE!!!



:rofl:

XenApp 22 juli 2019 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9072690)
Gaat afgerekend worden met Gwen Rutten?

Dat zou spijtig zijn. Ze doet het m.i. uitstekend.

dalibor 22 juli 2019 22:23

Liberalen zullen liberalen zijn en regelmatig hun openlijke ruzies hebben. De vraag is waar ze gaan staan tussen donkerblauw en links-liberaal. Ik moet hun geen advies geven maar zou daar een middenweg aanhouden. Rutten probeert dat maar omdat de verkiezingen een ruk naar rechts toonden roeren degenen in de partij zich die rechtser denken.

Svennies 23 juli 2019 00:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9072717)
Pas maar op of Aarschot maakt ook een LEZ zone en dan staat ge daar schoon op de E314. :lol:

Dat Gwendolyn van Aarschot zich voor haar partijgenoten maar niet te diep moet bukken of er zou wel eens een aarsschot kunnen gebeuren.....

Dat ze de tube zalf maar alvast klaar legt....


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be