Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

exodus 22 oktober 2010 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5046938)
Wat weet jij nu over welke boeken ik al dan niet gelezen heb? En opnieuw doe je waarvan ik je beschuldigde in mijn vorige post: je voelt je bijzonder, omdat jij je "bevrijd hebt uit je eigen mentale ruimte". Niets meer dan code voor "een fantast zijn".

Ik voel me helemaal niet bijzonder, ik stel gewoon vast wat jullie doen.

En wees eens eerlijk, heb jij al geld uitgegeven aan een boek over aura's? Ja, boeken kosten geld dat is een prijs die je moet betalen. Op internetsites rondzoeken daar schiet je niet veel mee op. De beste informatie staat nog altijd in boeken. Moest je je geinformeerd hebben zou dit zeer duidelijk blijken, en zou je weten waarover je spreekt.

Steve_M 22 oktober 2010 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5046942)
Ik weet dat auras en energie kunnen gevoeld worden want ik maak het zelf mee (uiteraard voel ik ze niet altijd). En velen anderen met mij.

Ik stel mij toch serieuze vragen bij de mensen die aan die test deelnamen (nee het waren geen mediums maar mensen die aan Therapeutic Touch deden). Niemand, zelfs niet de meest ontwikkelde hoogsensitieve personen kunnen ten allen tijde een aura voelen, , met één zintuig, op één bepaalde plaats met één (niet gekende) bepaalde afstand.

Claimen dat je dat kan met 100% zekerheid is zever. Daarom denk ik dat de meeste TT mensen die ingestemd hebben om aan deze test deel te nemen geen verstand hadden of zichzelf grof overschatten.

Er zijn veel teveel variabelen. Het auraveld bestaat uit verschillende lagen, welke laag wordt gevoeld? Elk auraveld van elk mens is verschillend. De energie stroomt bij iedereen anders, en is dan nog eens afhankelijk van zijn gezondheid, emotionele toestand, psychologische toestand enz... Zij plaatste haar hand "enkele inches" boven de andere hand? Hoeveel is dit dan exact? Dit kan een verschil maken in welk energielichaam dat gevoeld wordt.

Er zijn zodanig veel variabelen dat deze studie totaal onbruikbaar is om uitspraken te doen over het menselijke energiesysteem in al zijn complexiteit.

Ik weet dat er mensen zijn die kunnen vliegen, want ik kan het zelf (uiteraard lukt het niet altijd). En vele anderen met mij.

Nog nooit is er iemand geslaagd in een test om dat te bewijzen, maar dat komt omdat de meeste mensen die claimen dat ze kunnen vliegen geen verstand hadden of zichzelf grof overschatten.

Enzovoort, enzovoort.

Steve_M 22 oktober 2010 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5046947)
Ik voel me helemaal niet bijzonder, ik stel gewoon vast wat jullie doen.

En wees eens eerlijk, heb jij al geld uitgegeven aan een boek over aura's? Ja, boeken kosten geld dat is een prijs die je moet betalen. Op internetsites rondzoeken daar schiet je niet veel mee op. De beste informatie staat nog altijd in boeken. Moest je je geinformeerd hebben zou dit zeer duidelijk blijken, en zou je weten waarover je spreekt.

Er bestaat ook nog zoiets als bibliotheken. Opmerkelijk: als ik me wil informeren over om het even welk wetenschappelijk onderwerp, dan kan dat zo goed als gratis. Maar als het gaat over esoterische onderwerpen, waarvan jij en je soortgenoten toch zo graag willen dat ze aanvaard worden, dan moet het plots cash worden betaald. Allez, eigenlijk is dat niet opmerkelijk, aangezien het wereldje van de auralezers, gebedsgenezers en andere charlatans, enkele verdwaalde zielen niet te na gesproken, bevolkt wordt door geldwolven, die er hun hand niet voor omdraaien terminale kankerpatiënten duizenden euro's lichter te maken. In vergelijking daarmee zijn de UFO"logen" heilige paterkes.

exodus 22 oktober 2010 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5046963)
Er bestaat ook nog zoiets als bibliotheken. Opmerkelijk: als ik me wil informeren over om het even welk wetenschappelijk onderwerp, dan kan dat zo goed als gratis. Maar als het gaat over esoterische onderwerpen, waarvan jij en je soortgenoten toch zo graag willen dat ze aanvaard worden, dan moet het plots cash worden betaald.

Oei oei, ik behoor nu al tot een andere soort.:lol:

En ik wil helemaal niet dat het aanvaard wordt, de tijd zal daar wel zelf voor zorgen ben ik van overtuigd. Ik weet dat het bestaat en dat is voldoende. Maar ik ga wel de discussie aan met zij die bij hoog en laag beweren dat het zever is.

En het is toch logisch dat je minder informatie vindt over esoterische onderwerpen in bibliotheken. Ten eerste is het volume al minder gewoonweg minder, en ten tweede wordt dit in onze westerse maatschappij niet algemeen geaccepteerd. En je bekijkt het trouwens vanuit een Westerse bril. In de oosterse bibliotheken (Bv. Japan) zal je al veel meer informatie vinden hierover in de bibliotheken. Daar is het veel meer algemeen geaccepteerd (Bv. Feng Shui, Reiki,...).

Om je goed te informeren in Belgie zal je wellicht eens moeten betalen. Ja dat is een prijs die je moet betalen. Anders zou je gewoon beter zwijgen.


Citaat:

Allez, eigenlijk is dat niet opmerkelijk, aangezien het wereldje van de auralezers, gebedsgenezers en andere charlatans, enkele verdwaalde zielen niet te na gesproken, bevolkt wordt door geldwolven, die er hun hand niet voor omdraaien terminale kankerpatiënten duizenden euro's lichter te maken. In vergelijking daarmee zijn de UFO"logen" heilige paterkes.
Dit is weer een puur persoonlijke overtuiging.

Bovenbuur 22 oktober 2010 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5046942)
Ik weet dat auras en energie kunnen gevoeld worden want ik maak het zelf mee (uiteraard voel ik ze niet altijd). En velen anderen met mij.

Ik stel mij toch serieuze vragen bij de mensen die aan die test deelnamen (nee het waren geen mediums maar mensen die aan Therapeutic Touch deden). Niemand, zelfs niet de meest ontwikkelde hoogsensitieve personen kunnen ten allen tijde een aura voelen, , met één zintuig, op één bepaalde plaats met één (niet gekende) bepaalde afstand.

Claimen dat je dat kan met 100% zekerheid is zever. Daarom denk ik dat de meeste TT mensen die ingestemd hebben om aan deze test deel te nemen geen verstand hadden of zichzelf grof overschatten.

Er zijn veel teveel variabelen. Het auraveld bestaat uit verschillende lagen, welke laag wordt gevoeld? Elk auraveld van elk mens is verschillend. De energie stroomt bij iedereen anders, en is dan nog eens afhankelijk van zijn gezondheid, emotionele toestand, psychologische toestand enz... Zij plaatste haar hand "enkele inches" boven de andere hand? Hoeveel is dit dan exact? Dit kan een verschil maken in welk energielichaam dat gevoeld wordt.

Er zijn zodanig veel variabelen dat deze studie totaal onbruikbaar is om uitspraken te doen over het menselijke energiesysteem in al zijn complexiteit.

Wat deze test zo goed maakt is dat er juist zo weinig variabelen zijn. Als je al niet kan voelen of een aura er uberhaubt is of niet, hoe kan je het dan in je hoofd halen te beweren dat je afwijkingen en problemen in zo'n aura kan opsporen en genezen? Dat is zoiets als wanneer je een machine bekijkt niet kunnen zien of het een interne verbrandingsmotor of een stoommachine is (sterker nog, ze kunnen eigenlijk dus helemaal niet zien of er wel een machine staat) maar vervolgens beweren dat je wel elk beschadigde of missende onderdeel zou kunnen produceren met niks anders dan een plaatje staal en een Zwitsers zakmes (en zelfs dat gebruiken die auragenezers al niet). Zelfs als aura's bestaan betekent dit dus dat de mensen die er mee beweren te kunnen werken oplichters zijn.

Het soort verhalen waar jij mee komt zijn het soort verhalen dat deze "therapeuten" achteraf ook ophingen, maar vooraf waren ze er van overtuigd dat ze die aura konden voelen. Kennelijk voelde die aura dan toch anders dan ze dachten dat hij voelde. Wat erg vreemd is, gezien ze jarenlang diagnoses hadden gesteld aan de hand van wat ze voelden.

Bovenbuur 22 oktober 2010 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5046953)
Ik weet dat er mensen zijn die kunnen vliegen, want ik kan het zelf (uiteraard lukt het niet altijd). En vele anderen met mij.

Nog nooit is er iemand geslaagd in een test om dat te bewijzen, maar dat komt omdat de meeste mensen die claimen dat ze kunnen vliegen geen verstand hadden of zichzelf grof overschatten.

Enzovoort, enzovoort.

Ik kan ook vliegen, maar daar heb ik dan wel mijn duistere bok uit de hel en mijn vlammend zwaard voor nodig, en die verschijnen natuurlijk niet altijd.

Steve_M 22 oktober 2010 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5046988)
Om je goed te informeren in Belgie zal je wellicht eens moeten betalen. Ja dat is een prijs die je moet betalen. Anders zou je gewoon beter zwijgen.

Haha, wie zijn geld niet aan de charlatans geeft, verliest het recht om te discussiëren. Zo werkt het natuurlijk niet: jij wil dat wij iets aannemen, dan zal jij ons toch moeten overtuigen. Zo lang je dat niet doet, ben je gewoon een fantast (je gelooft het zelf) of een charlatan (je belazert de boel).

Citaat:

Dit is weer een puur persoonlijke overtuiging.
Nee hoor: http://www.kwakzalverij.nl/

Maar goed, het ging hier niet over dat uitschot, het ging hier over aliens.

Bovenbuur 22 oktober 2010 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5047002)
Maar goed, het ging hier niet over dat uitschot, het ging hier over aliens.

Die hebben ook aura's.

Maar inderdaad, eigenlijk moeten we hier eens een eigen draad voor vinden.

exodus 22 oktober 2010 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5047002)
Haha, wie zijn geld niet aan de charlatans geeft, verliest het recht om te discussiëren. Zo werkt het natuurlijk niet: jij wil dat wij iets aannemen, dan zal jij ons toch moeten overtuigen. Zo lang je dat niet doet, ben je gewoon een fantast (je gelooft het zelf) of een charlatan (je belazert de boel).

Nogmaals, ik wil niemand overtuigen. Jij zegt dat het niet bestaat, en mijn ervaring is anders. Zolang je je niet geinformeerd hebt, heb je geen flauw idee van de complexiteit, de handelingen van healers, enzovoort enzovoort. Het onderwerp is voor jouw even mystiek als de fantasie die je de andere toedicht.

Zolang je je niet informeert zou je dus inderdaad beter die zware uitspraken (allemaal fanstasten, kwakzalvers , charlatans, ...) beter achterwege laten.

Dat je er geen geld voor wil uitgeven is geen geldig argument. Het is een functie van wat er algemeen geaccepteerd is, en dat reflecteert zich in de beschikbaarheid in bibliotheken.

Cdude 22 oktober 2010 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5046782)
Ik versta niet wat je vraagt? De connectie zal uiteraard zitten daar waar het fysische zien geconcentreerd ligt, in de visuele cortex. Ik denk niet dat je een "punt" kan verwachten waar het geconcentreerd is, want dat is duidelijk niet hoe informatieverwerking in de hersenen gebeurt.

Veel simpeler kan hij het niet vragen en toch slaag je er in rond de pot te draaien.

OGEN, NEUS, TASTZIN, GEUR. Kies uit het rijtje.

Cdude 22 oktober 2010 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5047039)
Nogmaals, ik wil niemand overtuigen. Jij zegt dat het niet bestaat, en mijn ervaring is anders. Zolang je je niet geinformeerd hebt, heb je geen flauw idee van de complexiteit, de handelingen van healers, enzovoort enzovoort. Het onderwerp is voor jouw even mystiek als de fantasie die je de andere toedicht.

"jouw ervaring" ....niks waard dus.
Allen voor jou.

Cdude 22 oktober 2010 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5046999)
Ik kan ook vliegen, maar daar heb ik dan wel mijn duistere bok uit de hel en mijn vlammend zwaard voor nodig, en die verschijnen natuurlijk niet altijd.

Mijn horen(s) verschijnen meestal s'ochtends :-P

parcifal 22 oktober 2010 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5046999)
Ik kan ook vliegen, maar daar heb ik dan wel mijn duistere bok uit de hel en mijn vlammend zwaard voor nodig, en die verschijnen natuurlijk niet altijd.

Natuurlijk niet, in 't weekend vlieg ik op die bok naar zee en ik parkeer hem op een groene wei naast mijn caravan en met mijn vlammend zwaard jaag ik dat andere camping-gespuis weg.

Wat gij in de week met die bok doet, moet gij weten. :-D


Cdude 22 oktober 2010 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5046988)
Oei oei, ik behoor nu al tot een andere soort.:lol:

En ik wil helemaal niet dat het aanvaard wordt, de tijd zal daar wel zelf voor zorgen ben ik van overtuigd. Ik weet dat het bestaat en dat is voldoende. Maar ik ga wel de discussie aan met zij die bij hoog en laag beweren dat het zever is.

Meestal komt diegen die iets beweert vroeg of laat met zijn bewijs.
In jouw geval zijn we al een paar maanden aan het wachten.

Geen bewijs = geen bestaan.

Dionysus 22 oktober 2010 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5047039)
Nogmaals, ik wil niemand overtuigen. Jij zegt dat het niet bestaat, en mijn ervaring is anders. Zolang je je niet geinformeerd hebt, heb je geen flauw idee van de complexiteit, de handelingen van healers, enzovoort enzovoort. Het onderwerp is voor jouw even mystiek als de fantasie die je de andere toedicht.

Zolang je je niet informeert zou je dus inderdaad beter die zware uitspraken (allemaal fanstasten, kwakzalvers , charlatans, ...) beter achterwege laten.

Dat je er geen geld voor wil uitgeven is geen geldig argument. Het is een functie van wat er algemeen geaccepteerd is, en dat reflecteert zich in de beschikbaarheid in bibliotheken.

Informeer ons dan, als je toch zoveel boekenkennis hebt moet dat niet moeilijk zijn. Als één persoon een volledig boek kan schrijven over een vaardigheid, moet dat toch gemakkelijk te testen zijn door een groep wetenschappers?

Maar we zien niets van dat, als je vraagt nar onderzoek krijg je een hele hoop ontwijkend gezever. "Koop het boek" en "ik voel het dus het is waar" zijn GEEN argumenten, dit zijn cop-outs om geen discussie te voeren maar toch de doen alsof je de bovenhand hebt.

Cdude 22 oktober 2010 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus (Bericht 5047177)
Informeer ons dan, als je toch zoveel boekenkennis hebt moet dat niet moeilijk zijn. Als één persoon een volledig boek kan schrijven over een vaardigheid, moet dat toch gemakkelijk te testen zijn door een groep wetenschappers?

Maar we zien niets van dat, als je vraagt nar onderzoek krijg je een hele hoop ontwijkend gezever. "Koop het boek" en "ik voel het dus het is waar" zijn GEEN argumenten, dit zijn cop-outs om geen discussie te voeren maar toch de doen alsof je de bovenhand hebt.

Met de nadruk op "doen alsof" .
Dat lukt misschien in de kleutertuin but it ain't working here8-)

exodus 22 oktober 2010 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus (Bericht 5047177)
Informeer ons dan, als je toch zoveel boekenkennis hebt moet dat niet moeilijk zijn.

Ik herhaal het opnieuw: ik moet jullie niet informeren, dat moeten jullie zelf doen, indien je iets zinnigers wil zeggen dan one-liners over kwakzalvers en charlatans. Of verwacht je dat ik dat boek hier ga over typen of ellenlange posts maken, geen mens die het zou lezen en daar verspil ik mijn tijd niet aan.

Jullie veroordelen zonder te onderzoeken, dit is keer op keer zo.

Ook in de ufo discussies is het zo gebleken. Op ijzersterke cases wordt er niet gereageerd of komt men af met verklaringen die totaal geen stand houden, omdat men het niet grondig genoeg onderzocht heeft en genoegen neemt met een verklaring die bij het algemeen geaccepteerde wereldbeeld aansluit.

Dionysus 22 oktober 2010 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5047295)
Ik herhaal het opnieuw: ik moet jullie niet informeren, dat moeten jullie zelf doen, indien je iets zinnigers wil zeggen dan one-liners over kwakzalvers en charlatans. Of verwacht je dat ik dat boek hier ga over typen of ellenlange posts maken, geen mens die het zou lezen en daar verspil ik mijn tijd niet aan.

Ik zeg juist dat die redenering niemand zal overtuigen, ik blijf bij mijn standpunt. Ik heb nergens gevraagd om een heel boek over te typen, dat maak jij er weer van en is alweer ontwijkend.

Citaat:

Jullie veroordelen zonder te onderzoeken, dit is keer op keer zo.
Ik veroordeel niets, ik werk met het motto "extraordinary claims require extraordinary evidence", aliens en aura's vallen zeker onder uitzonderlijke claims. Wat ik nog mis is uitzonderlijk bewijs, ooggetuigen tellen niet als uitzonderlijk bewijs.

Citaat:

Ook in de ufo discussies is het zo gebleken. Op ijzersterke cases wordt er niet gereageerd of komt men af met verklaringen die totaal geen stand houden, omdat men het niet grondig genoeg onderzocht heeft en genoegen neemt met een verklaring die bij het algemeen geaccepteerde wereldbeeld aansluit.
Ik heb zelf geen ervaring met de sterke cases die jij of anderen hier gepost hebben.

exodus 22 oktober 2010 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus (Bericht 5047352)
Ik zeg juist dat die redenering niemand zal overtuigen, ik blijf bij mijn standpunt. Ik heb nergens gevraagd om een heel boek over te typen, dat maak jij er weer van en is alweer ontwijkend.

Ik weet goed genoeg dat het overtuigd geraken van iets dat binnen je wereldbeeld niet kan bestaan, wel meer vraagt dan een post van een of andere anonieme persoon op een forum. Je kan alleen jezelf overtuigen. Zelfs al haal ik een studie aan die claimt dat het werkt, so what? Jij gaat daar niet door overtuigd geraken. Ik heb niet de intentie jou of iemand anders te overtuigen.

Je wereldbeeld verruimen kan alleen door je kennis te vergroten. Doe je dat niet, dan moet je ook niet met zware, en veelal schertsende uitspraken komen zoals sommigen hier doen.

Citaat:

Ik veroordeel niets, ik werk met het motto "extraordinary claims require extraordinary evidence", aliens en aura's vallen zeker onder uitzonderlijke claims. Wat ik nog mis is uitzonderlijk bewijs, ooggetuigen tellen niet als uitzonderlijk bewijs.
Ik heb het hier al zoveel gezegd. Jij vind het "extraordinary" omdat je zelf ervan overtuigd bent dat het niet kan. Het is totaal subjestief. Ooggetuigen tellen wel als bewijs, zeker in grote getale. Het is de starheid van de moderne wetenschap die ervoor zorgt dat men alle ervaringen die buiten het algemeen geaccepteerde wereldbeeld vallen afdoet als hallucinaties.

Het is nu eenmaal net zoals in de middeleeuwen dat een paradigmaverschuiving altijd wordt tegengewerkt.

Citaat:

Ik heb zelf geen ervaring met de sterke cases die jij of anderen hier gepost hebben.
Het geval van de iran case:

http://en.wikipedia.org/wiki/1976_Tehran_UFO_incident

Bovenbuur 22 oktober 2010 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 5047111)
Natuurlijk niet, in 't weekend vlieg ik op die bok naar zee en ik parkeer hem op een groene wei naast mijn caravan en met mijn vlammend zwaard jaag ik dat andere camping-gespuis weg.

Wat gij in de week met die bok doet, moet gij weten. :-D


If you ride alone, you ride with Hitler. Join a buck-sharing club today!


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be