Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Carrefour..... Dank U Kris Peeters (https://forum.politics.be/showthread.php?t=142167)

Henri1 1 augustus 2010 07:48

Carrefour..... Dank U Kris Peeters
 
U hebt, net als bij Opel uw best gedaan.
Maar wij staan natuurlijk allemaal op straat....

Scherven A. Mok 1 augustus 2010 07:59

Het is allemaal de schuld van Kris Peeters want hij is een Vla ha heu beik ha ming.
Getekend Henri1 forumidioot.

pajoske 1 augustus 2010 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 4901391)
Het is allemaal de schuld van Kris Peeters want hij is een Vla ha heu beik ha ming.
Getekend Henri1 forumidioot.

Dank U Kris Peeters. Want U hebt ons met de neus op de harde feiten gedrukt. Vlaanderen is veel te klein om in deze wereld enig weerwerk te beiden aan multinationals. Het zal sommigen misschien doen inzien welk nefaste gevolgen een verdere opsplitsing van dit land met zich mee zal brengen.

andev 1 augustus 2010 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 4901481)
Dank U Kris Peeters. Want U hebt ons met de neus op de harde feiten gedrukt. Vlaanderen is veel te klein om in deze wereld enig weerwerk te beiden aan multinationals. Het zal sommigen misschien doen inzien welk nefaste gevolgen een verdere opsplitsing van dit land met zich mee zal brengen.

Wat mens allemaal er niet bij sleurt om dat landje toch maar niet te splitsen... zodat de franstaligen geen toegang meer zouden hebben tot de Vlaamse centen!
Zoals ze al dikwijls zelf hebben gezegd en geschreven: mocht de sociale zekerheid gesplitst worden en nog een paar dingen waar ze profijt uit halen dan is dat "la fin de la Belgique!!!"
In andere woorden: België betekent voor hen niets anders dan franstaligen + Vlaamse centen, anders hoeft het niet!
Waarom zouden wij Vlamingen dan zo aan dat "Belgique" moeten vasthouden?
Dat er een tijdje problemen zouden zijn, zeker! Maar niet voor héél lang!
Alsof het nu beter is en we zo nog decennia verder kunnen....

Henri1 1 augustus 2010 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 4901490)
Wat mens allemaal er niet bij sleurt om dat landje toch maar niet te splitsen... zodat de franstaligen geen toegang meer zouden hebben tot de Vlaamse centen!
Zoals ze al dikwijls zelf hebben gezegd en geschreven: mocht de sociale zekerheid gesplitst worden en nog een paar dingen waar ze profijt uit halen dan is dat "la fin de la Belgique!!!"
In andere woorden: België betekent voor hen niets anders dan franstaligen + Vlaamse centen, anders hoeft het niet!
Waarom zouden wij Vlamingen dan zo aan dat "Belgique" moeten vasthouden?
Dat er een tijdje problemen zouden zijn, zeker! Maar niet voor héél lang!
Alsof het nu beter is en we zo nog decennia verder kunnen....

Hij heeft wel een punt.
Als je België qua omvang vergelijkt met een zakdoek (snotvod) bijvoorbeeld.
Scheur die zakdoek eens in 2 en probeer dan je neus eens te snuiten.

Jozef Ostyn 1 augustus 2010 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 4901481)
Dank U Kris Peeters. Want U hebt ons met de neus op de harde feiten gedrukt. Vlaanderen is veel te klein om in deze wereld enig weerwerk te beiden aan multinationals. Het zal sommigen misschien doen inzien welk nefaste gevolgen een verdere opsplitsing van dit land met zich mee zal brengen.

België daarentegen, daar hebben de multinationals nogal eens schrik van!

Gwylan 1 augustus 2010 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4901504)
Hij heeft wel een punt.
Als je België qua omvang vergelijkt met een zakdoek (snotvod) bijvoorbeeld.
Scheur die zakdoek eens in 2 en probeer dan je neus eens te snuiten.

Ah, een wetenschappelijke benadering : daar hou ik van.

Ik nam de proef op de som, en sneed een zakdoek in twee stukken (verhouding 60/40).

Welnu, de sneus snuiten in het grootste stuk lukt perfect. Met het kleinste stuk lukt het nauwelijks, maar mits een beetje moeite en volharding gaat het wel.

Henri1 1 augustus 2010 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan (Bericht 4901518)
Ah, een wetenschappelijke benadering : daar hou ik van.

Ik nam de proef op de som, en sneed een zakdoek in twee stukken (verhouding 60/40).

Welnu, de sneus snuiten in het grootste stuk lukt perfect. Met het kleinste stuk lukt het nauwelijks, maar mits een beetje moeite en volharding gaat het wel.

U moet hem op geografische procenten doorsnijden, niet op inwoners.

flatliner 1 augustus 2010 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4901386)
U hebt, net als bij Opel uw best gedaan.
Maar wij staan natuurlijk allemaal op straat....

Moet dat niet "dank U" vakbonden zijn?

Kunnen misschien het personeel steunen door de acties van de vakbonden verder te zetten, het blokkeren van de winkels vervangen door enkel nog bij colruyt gaan kopen.

pajoske 1 augustus 2010 10:49

Kris Peeters heeft zijn volledig gewicht (figuurlijk) in de schaal geworpen voor Opel. Ik waardeer zijn inspanningen. Hij heeft tenminste iets proberen te doen. Maar je moet toch vaststellen dat hij als vertegenwoordiger van Vlaanderen machteloos stond.

Ernst Niessen 1 augustus 2010 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 4901557)
Kris Peeters heeft zijn volledig gewicht (figuurlijk) in de schaal geworpen voor Opel. Ik waardeer zijn inspanningen. Hij heeft tenminste iets proberen te doen. Maar je moet toch vaststellen dat hij als vertegenwoordiger van Vlaanderen machteloos stond.

En België ging het beter doen zeker ...

Gwylan 1 augustus 2010 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4901523)
U moet hem op geografische procenten doorsnijden, niet op inwoners.

Ah bon. En hoe wil u dat ik de “geografische procenten” van België bereken ? Is dat dan inclusief het 3.462 vierkante kilometers grote zeegebied ?
Om elke mogelijke discussie te vermijden ware het wellicht het beste dat u mij precies aangeeft welke de “geografische procenten” zijn waarmee ik bij het doorsnijden van de zakdoek rekening moet houden. Dank bij voorbaat.

Jozef Ostyn 1 augustus 2010 11:28

Volgens die "geografische omvang"-logica doet Luxemburg het dus ongetwijfeld sociaal-economisch veel slechter dan België?

Henri1 1 augustus 2010 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan (Bericht 4901582)
Ah bon. En hoe wil u dat ik de “geografische procenten” van België bereken ? Is dat dan inclusief het 3.462 vierkante kilometers grote zeegebied ?
Om elke mogelijke discussie te vermijden ware het wellicht het beste dat u mij precies aangeeft welke de “geografische procenten” zijn waarmee ik bij het doorsnijden van de zakdoek rekening moet houden. Dank bij voorbaat.

Foutje, ik bedoelde aardrijkskundige procenten.

Vlaanderen: 13.521 vierkante Km.
Wallonië: 16.844 vierkante Km.

M.a.w. het stuk waar us uw neus mee moet snuiten is ongeveer 44,55 % van de totale zakdoek.

fonne 1 augustus 2010 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4901386)
U hebt, net als bij Opel uw best gedaan.
Maar wij staan natuurlijk allemaal op straat....

Gij ook al?

Maar dat Carrefour dicht gaat omdat de Parijse idioten van bazen niet eens de nodige capaciteiten hadden om een frietkraam open te houden, betekent nog altijd niet dat de Vlaming honger gaat lijden hoor. Nee, hij gaat naar een andere supermarkt om zijn inkopen te doen en die hebben dan weer meer personeel nodig.

colruyt wil 3000 mensen aanwerven: carrefour mensen welkom

De dood van het Franse Carrefour = het brood van het Vlaamse Colruyt.

't is allemaal één grote samenzwering Hendrik, vergis je daarin niet.

fonne 1 augustus 2010 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 4901481)
Dank U Kris Peeters. Want U hebt ons met de neus op de harde feiten gedrukt. Vlaanderen is veel te klein om in deze wereld enig weerwerk te beiden aan multinationals. Het zal sommigen misschien doen inzien welk nefaste gevolgen een verdere opsplitsing van dit land met zich mee zal brengen.

Leve het Vlaamse Colruyt. Er gaat geen enkele job verloren in Vlaanderen, in tegendeel de tewerkstelling in de distributiesector groeit. Want bij Colruyt zijn ook de bazen Vlaams.

Jazeker 1 augustus 2010 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 4901391)
Het is allemaal de schuld van Kris Peeters want hij is een Vla ha heu beik ha ming.
Getekend Henri1 forumidioot.

:lol:

Jazeker 1 augustus 2010 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 4901481)
Dank U Kris Peeters. Want U hebt ons met de neus op de harde feiten gedrukt. Vlaanderen is veel te klein om in deze wereld enig weerwerk te beiden aan multinationals. Het zal sommigen misschien doen inzien welk nefaste gevolgen een verdere opsplitsing van dit land met zich mee zal brengen.

Vlaanderen was al klein toen het multinationals als Alcatel e.d. had.

fonne 1 augustus 2010 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan (Bericht 4901518)
Ah, een wetenschappelijke benadering : daar hou ik van.

Ik nam de proef op de som, en sneed een zakdoek in twee stukken (verhouding 60/40).

Welnu, de sneus snuiten in het grootste stuk lukt perfect. Met het kleinste stuk lukt het nauwelijks, maar mits een beetje moeite en volharding gaat het wel.

Nu gaat Henri1 seffens vertellen dat je bent vergeten in dat grote stuk een gat uit te snijden in het midden:lol:

fonne 1 augustus 2010 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4901612)
Foutje, ik bedoelde aardrijkskundige procenten.

Vlaanderen: 13.521 vierkante Km.
Wallonië: 16.844 vierkante Km.

M.a.w. het stuk waar us uw neus mee moet snuiten is ongeveer 44,55 % van de totale zakdoek.

Ha ja, inderdaad, in een groot stuk zakdoek passen dan ook meer multinationals:lol:

Je gegevens zijn overigens mis, want de som klopt niet voor België:
Vlaanderen: 13.684 vierkante Km.
Wallonië: 16.844 vierkante Km.
Belgie: 30.528


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be