Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Veel Belgicisten in mijn woonwijk (https://forum.politics.be/showthread.php?t=259650)

IJsboer 17 juni 2021 18:04

Veel Belgicisten in mijn woonwijk
 
Hier in mijn dorp had N-VA en Vlaams Belang een hoge score, toch hangt het hier volk Belgische vlaggen.

Ze zullen van gedacht veranderd zijn.

Witte Kaproen 17 juni 2021 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9705359)
Hier in mijn dorp had N-VA en Vlaams Belang een hoge score, toch hangt het hier volk Belgische vlaggen.

Ze zullen van gedacht veranderd zijn.

Hebben die mensen in Uw dorp soms een tricolore bedsprei,die ze nu buiten hangen wegens de hittegolf?

Eduard Khil 17 juni 2021 19:00

ik zei het daarnet binnen mijn familie: men zou nogal verschieten als men eens de correlatie maakt tussen die randdebielen die een Belgische vlag uithangen (meestal van jupiler) voor de voetbal, en zij die stemmen voor het VB :lol:

Weyland 17 juni 2021 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9705359)
Hier in mijn dorp had N-VA en Vlaams Belang een hoge score, toch hangt het hier volk Belgische vlaggen.

Ze zullen van gedacht veranderd zijn.

Er spelen Vlamingen in de Rode Duivels, meer is er niet aan. Geen contradictie, me dunkt.

Weyland 17 juni 2021 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9705397)
Hebben die mensen in Uw dorp soms een tricolore bedsprei,die ze nu buiten hangen wegens de hittegolf?

Hij woont misschien in de Belg(icist)ische wijk van zijn dorp. Little Belgium.

Eduard Khil 17 juni 2021 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 9705420)
Er spelen Vlamingen in de Rode Duivels, meer is er niet aan. Geen contradictie, me dunkt.

:lol:

IJsboer 18 juni 2021 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 9705420)
Er spelen Vlamingen in de Rode Duivels, meer is er niet aan. Geen contradictie, me dunkt.

Welke vlag ga je hangen moest België de finale spelen op 11 juli? :lol:

Trouwens, zwart en geel zijn de Vlaamse kleuren en Geel en rood de Waalse. Vergeet uw plaats niet. Het zijn nog altijd de RODE duivels, niet de GELE. :lol:

Rahowa 18 juni 2021 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 9705420)
Er spelen Vlamingen in de Rode Duivels,

Collaborateurs met een slavenmentaliteit.

Skobelev 18 juni 2021 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9705797)
Welke vlag ga je hangen moest België de finale spelen op 11 juli? :lol:

Trouwens, zwart en geel zijn de Vlaamse kleuren en Geel en rood de Waalse. Vergeet uw plaats niet. Het zijn nog altijd de RODE duivels, niet de GELE. :lol:

De Engelse (of de Russische maar die gaan niet meer winnen...).

Rahowa 18 juni 2021 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 9705420)
Er spelen Vlamingen in de Rode Duivels,

Congolezen ook.

vlijmscherp 18 juni 2021 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9705419)
ik zei het daarnet binnen mijn familie: men zou nogal verschieten als men eens de correlatie maakt tussen die randdebielen die een Belgische vlag uithangen (meestal van jupiler) voor de voetbal, en zij die stemmen voor het VB :lol:

dat lijkt me zelf meer dan correlatie, het is zelf causaliteit, de gemeenschappelijke factor is "randdebielen".

Universalia 19 juni 2021 06:09

Hier in de buurt hangt géén enkele vlag.

Niet véél voetbalfans of ...

De beste optie lijkt het mij nog steeds om volgende buiten te hangen als piratenvlag dan wel:


BWarrior 19 juni 2021 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 9705910)
dat lijkt me zelf meer dan correlatie, het is zelf causaliteit, de gemeenschappelijke factor is "randdebielen".

Enkel randdebielen hangen een vlag uit?

quercus 19 juni 2021 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9705419)
ik zei het daarnet binnen mijn familie: men zou nogal verschieten als men eens de correlatie maakt tussen die randdebielen die een Belgische vlag uithangen (meestal van jupiler) voor de voetbal, en zij die stemmen voor het VB :lol:

Het gaat om een speciale voetbalversie van belgicisme. Onze forum-belgicisten klampen zich daar hoopvol aan vast.

IJsboer 19 juni 2021 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9706801)
Het gaat om een speciale voetbalversie van belgicisme. Onze forum-belgicisten klampen zich daar hoopvol aan vast.

Een speciale voetbalversie van belgicisme. :rofl:

Dat klinkt een beetje als het flauwste excuus ter wereld. Je bent voor een onafhankelijk Vlaanderen of niet, geen gezever en rond-de-pot-gedraai van speciale versies en weet ik veel. :lol:

Het Oosten 19 juni 2021 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9706801)
Het gaat om een speciale voetbalversie van belgicisme. Onze forum-belgicisten klampen zich daar hoopvol aan vast.


Veel Belgische vlaggen die uithangen hier. En veel vlaggen zonder het gekende 'Jupiler-logo'. Ik ben daar zeker niet tegen.

Koenaard Depuydt 19 juni 2021 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9705419)
ik zei het daarnet binnen mijn familie: men zou nogal verschieten als men eens de correlatie maakt tussen die randdebielen die een Belgische vlag uithangen (meestal van jupiler) voor de voetbal, en zij die stemmen voor het VB :lol:

Waarde Edewaard

Mensen met gezond verstand beseffen dat veel van deze achterlijke lieden voor het VB hebben gestemd of voor het VB zullen stemmen.

Het VB telt zelf ook achterlijke lieden. Deze beleidsvereniging was altijd gekend als een hardnekkige tegenstander van de godsdienstige hoofddoek. De VB-ers staan echter sinds vorig jaar ook met een hoofddoek te pronken. Dit is te belachelijk voor woorden!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9706852)
Je bent voor een onafhankelijk Vlaanderen of niet,

Dit klopt, IJsboertje

De doorluchtige, gespierde en groot geschapen heer Koenaard Depuydt is geen voorstander van een onafhankelijk Vlaanderen. Het Walenland dient een Nederlandstalig wingewest te worden. Het gerstenat "Jupiler" werd oorspronkelijk enkel in het Luikse Jupille-aan-de-Maas gebrouwen.
Hopelijk zal Groot-Luik ooit Diets worden. Het betreffend dorpje zal vervolgens tot "Joppel" omgedoopt worden.

Met Vlaamse groeten

Witte Kaproen 19 juni 2021 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 9705422)
Hij woont misschien in de Belg(icist)ische wijk van zijn dorp. Little Belgium.

:-)

Zoals tijdens WOII in veel gemeenten een Klein Londen en een Klein Berlijn was.

Er is daar nog een feuilleton over geweest.

Witte Kaproen 19 juni 2021 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 9706793)
Enkel randdebielen hangen een vlag uit?


In Laeken /Laken is er een kasteel waar ze zelfs elke dag de vlag uithangen :roll:

Everytime 19 juni 2021 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9706853)
Veel Belgische vlaggen die uithangen hier. En veel vlaggen zonder het gekende 'Jupiler-logo'. Ik ben daar zeker niet tegen.

Ik ook niet. Hoe meer hoe beter.8-)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be